Re: Testritjes-topic: plaats je eigen ervaringen
Posted: 17 Nov 2017 19:42
Vandaag testrit gedaan met een Triumph Street Twin. Kort verslagje
De instapversie van de bonneville reeks. Een zwart demo exemplaar stond bij garage burger klaar met amper 305km’s op de teller.
Het geluid, geproduceerd door de standaard uitlaatdempers, is misschien wel het leukste geluid dat ik de afgelopen jaren uit een standaard uitlatensysteem heb horen weerklinken.
Het rijden dan......heb ooit met de oude 865cc Bonnie gereden en toen had ik de indruk met een lange motor onderweg te zijn. Lang dus geen gooi en smijtfiets. Deze street Twin is een heel andere motorfiets. Lichtjes sportieve zit zelfs en met een integraal helm was het leuk rijden. Geen motortrillingen en haast niet bokken, althans je voelt het niet maar wel aan de ketting. Dit enkel als je er om vraagt en in derde versnelling tegen 15km/u een haakse bocht wil nemen.
Maar 5 versnellingen, tegenwoordig eerder uitzondering dan regel toch al gaf de motor me niet de indruk nog een 6de te kunnen gebruiken.
Vinnig en vlot door de versnellingen schakelen waarbij het me opvalt dat er steeds voldoende koppel aanwezig is. Niets om van achterover te vallen maar wel voldoende om er goed vaart in te houden en de km-naald snel een snelheid te laten aanduiden waarbij, men je opmerkt door de arm der wet, deze je vraagt om het politiefonds te spijzen.
Het traject dat ik gereden heb deze vrijdagmiddag had ik met de scooter wellicht even snel kunnen rijden. Rijden in de voorstad en ik blijf het daarom gek vinden dat er niet meer automaten op de markt komen.
Langs de andere kant begrijp ik maar al te goed waarom dit niet het geval is. Net zoals met de Duke 690 heb je m.i. niet veel te zoeken in de stad, net zo min als met eender andere motorfiets. Eens er open banen zich aanbieden zal je wel veel plezier kunnen beleven aan deze Street Twin.
Er staan nog een paar testen op het programma en ben benieuwd wat dit zal geven.
De Fore heb ik reeds Op de rooster gelegd over zijn NC750X DCT want ondanks dat het wat betreft uitstraling niet veel losweekt, maar misschien wel een ideaal compromis voor mij.
De Triumph 800 past misschien ook in het financieel plaatje
De Adventurer 1090 heeft nu een korting van 2045€ wat maakt dat de basisprijs 10950€ bedraagt maar met een middenbok en valbeugels zit je ook aan 11500€
Een Yamaha Tracer 900 dus ook maar iets weerhoudt me ervan. Ik vrees dat deze net te giftig zal zijn en me net zoals met de Duke 690telkens opnieuw gaat verleiden tot hooliganisme op de baan. De Street Twin reed vlot en liet me er een deftig tempo op na houden maar had nooit het gevoel dat ik het beest aan het uithangen was. Ik blij het herhalen dat de sound fantastisch was.
Koppelvermogen op een scooter valt goed te maskeren en je hoeft er niet mee bezig te zijn.
Als er nu een handgeschakelde motor komt verkies ik graag koppel ten voordele van pk’s.
De instapversie van de bonneville reeks. Een zwart demo exemplaar stond bij garage burger klaar met amper 305km’s op de teller.
Het geluid, geproduceerd door de standaard uitlaatdempers, is misschien wel het leukste geluid dat ik de afgelopen jaren uit een standaard uitlatensysteem heb horen weerklinken.
Het rijden dan......heb ooit met de oude 865cc Bonnie gereden en toen had ik de indruk met een lange motor onderweg te zijn. Lang dus geen gooi en smijtfiets. Deze street Twin is een heel andere motorfiets. Lichtjes sportieve zit zelfs en met een integraal helm was het leuk rijden. Geen motortrillingen en haast niet bokken, althans je voelt het niet maar wel aan de ketting. Dit enkel als je er om vraagt en in derde versnelling tegen 15km/u een haakse bocht wil nemen.
Maar 5 versnellingen, tegenwoordig eerder uitzondering dan regel toch al gaf de motor me niet de indruk nog een 6de te kunnen gebruiken.
Vinnig en vlot door de versnellingen schakelen waarbij het me opvalt dat er steeds voldoende koppel aanwezig is. Niets om van achterover te vallen maar wel voldoende om er goed vaart in te houden en de km-naald snel een snelheid te laten aanduiden waarbij, men je opmerkt door de arm der wet, deze je vraagt om het politiefonds te spijzen.
Het traject dat ik gereden heb deze vrijdagmiddag had ik met de scooter wellicht even snel kunnen rijden. Rijden in de voorstad en ik blijf het daarom gek vinden dat er niet meer automaten op de markt komen.
Langs de andere kant begrijp ik maar al te goed waarom dit niet het geval is. Net zoals met de Duke 690 heb je m.i. niet veel te zoeken in de stad, net zo min als met eender andere motorfiets. Eens er open banen zich aanbieden zal je wel veel plezier kunnen beleven aan deze Street Twin.
Er staan nog een paar testen op het programma en ben benieuwd wat dit zal geven.
De Fore heb ik reeds Op de rooster gelegd over zijn NC750X DCT want ondanks dat het wat betreft uitstraling niet veel losweekt, maar misschien wel een ideaal compromis voor mij.
De Triumph 800 past misschien ook in het financieel plaatje
De Adventurer 1090 heeft nu een korting van 2045€ wat maakt dat de basisprijs 10950€ bedraagt maar met een middenbok en valbeugels zit je ook aan 11500€
Een Yamaha Tracer 900 dus ook maar iets weerhoudt me ervan. Ik vrees dat deze net te giftig zal zijn en me net zoals met de Duke 690telkens opnieuw gaat verleiden tot hooliganisme op de baan. De Street Twin reed vlot en liet me er een deftig tempo op na houden maar had nooit het gevoel dat ik het beest aan het uithangen was. Ik blij het herhalen dat de sound fantastisch was.
Koppelvermogen op een scooter valt goed te maskeren en je hoeft er niet mee bezig te zijn.
Als er nu een handgeschakelde motor komt verkies ik graag koppel ten voordele van pk’s.