Eerste ritje met de TRX: een verslagje

Kletsen over moto's en andere motodingen.
User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Eerste ritje met de TRX: een verslagje

Post by Muug »

dat gezegd zijnde, moet ik wel zeggen dat ik heel benieuwd ben hoe een strontbruine versys er uit ziet. 8-)

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Eerste ritje met de TRX: een verslagje

Post by Tom Thumper »

duibhce Kaelann wrote: 13 Oct 2017 12:03 Ziet er erg proper uit ook! :thumbsup:

Die Yamaha 850 parallel twin (en de 900 evolutie ervan) zijn echt super blokjes. kunnen wat olie verbruiken, vooral de 850, maar lekker soepel met zeer lineair koppel en voldoende top end. Ik zat er ook na bijna 100.000km nog steeds af en toe mee in de begrenzer...
Is dat hetzelfde blok dat ook in de Super Tenere gebruikt werd? De bitch, de Super Tenere die even in mijn bezit geweest is, had toch wel een stevig drankprobleem maar voor de rest was het blok wel aangenaam, zowat het enige aangename aan de bitch.
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
Droopy
Posts: 1059
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Eerste ritje met de TRX: een verslagje

Post by Droopy »

Proper machien, proficiat :thumbsup:


Die kuip, koplamp en het kleur doen me nogal zeer sterk denken aan de Diversions uit die tijd, ik had meer een TRX in gedachten zoals een zekere Duibdinges ooit had. :)
De zijkant heeft wat weg van een Ducati Monster, een beetje industriële maar mooie brute look. :)

(en die gele remleidingen... :dontknow: )

(en ja, een TRX heeft ooit nog op mijn verlanglijstje gestaan). :grin:

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Eerste ritje met de TRX: een verslagje

Post by zappa »

Muug wrote: 13 Oct 2017 12:24
wel, de moto heeft een gele achterveer, en wat andere gele accentjes, dus gele remleidingen leek me wel passend. Maar in het echt zijn ze echt wel giftig fluogeel, op de site kwam dat zo niet over.

Die gele remleidingen hebben wel iets, sportief en als er enen zijne frein toeklopt komende van denaldi parking, omdat die ineens je remleidingen ziet, wel dan gaan ze pas echt bewezen hebben dat ze iets hebben :thumbsup:
sig nature

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: Eerste ritje met de TRX: een verslagje

Post by duibhce Kaelann »

Tom Thumper wrote: 13 Oct 2017 15:20Is dat hetzelfde blok dat ook in de Super Tenere gebruikt werd? De bitch, de Super Tenere die even in mijn bezit geweest is, had toch wel een stevig drankprobleem maar voor de rest was het blok wel aangenaam, zowat het enige aangename aan de bitch.
Een evolutie van de 750 Super Tenere en de YZE850 waarmee Dakar werd gereden. Maar de briljantste aanpassing die Yamaha gedaan heeft aan de evolutie van dat blok is er een 270° krukas in steken. Dat sluit mooi aan bij het "Japanse Ducati" gevoel dat ze wilden bereiken met het trellis frame. De geïnjecteerde versie (van de TDM dan) was nog een stuk zuiniger op de benzine.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Cotthem
Posts: 936
Joined: 17 Oct 2009 22:06

Re: Eerste ritje met de TRX: een verslagje

Post by Cotthem »

Proper, wel een saai kleurtje, maar proper ding :)
"...the path is the destination"

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Eerste ritje met de TRX: een verslagje

Post by Wipr »

Gele remleidingen.......goh nu nog gele remklauwen en menig Porsche bezitter gaat je hoger inschatten :mrgreen:
(Ter info: standaard zijn de remklauwen bij Porsche zwart, Rood bij een paar turbo modellen en de gele remklauwen hebben keramische schijven. Als je een Porsche ziet met fluo gele remklauwen gaat het over een hybride)

Wie dit leest, let vanaf heden telkens op de remklauwen als de zoveelste Porsche je pad kruist :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Eerste ritje met de TRX: een verslagje

Post by Stefke »

Wipr wrote: 06 Nov 2017 23:50 Wie dit leest, let vanaf heden telkens op de remklauwen als de zoveelste Porsche je pad kruist :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Nope, want het Porsche verhaal eindigt voor mij bij de 964... 8-)

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Eerste ritje met de TRX: een verslagje

Post by Wipr »

Stefke wrote: 07 Nov 2017 00:11
Wipr wrote: 06 Nov 2017 23:50 Wie dit leest, let vanaf heden telkens op de remklauwen als de zoveelste Porsche je pad kruist :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Nope, want het Porsche verhaal eindigt voor mij bij de 964... 8-)
Inderdaad een pareltje deze 964 al ken ik de verschillen niet met een 911

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Eerste ritje met de TRX: een verslagje

Post by Muug »

Wipr wrote: 07 Nov 2017 19:26 Inderdaad een pareltje deze 964 al ken ik de verschillen niet met een 911
Moeilijk is da nochtans niet eh. Ne 964 is 53 meer dan nen 911. :roll:

:laugh3:

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Eerste ritje met de TRX: een verslagje

Post by Wipr »

Muug wrote: 07 Nov 2017 20:14
Wipr wrote: 07 Nov 2017 19:26 Inderdaad een pareltje deze 964 al ken ik de verschillen niet met een 911
Moeilijk is da nochtans niet eh. Ne 964 is 53 meer dan nen 911. :roll:

:laugh3:
:whistling: :mrgreen:

Post Reply