Eerste ritje met de TRX: een verslagje
Re: Eerste ritje met de TRX: een verslagje
Man man man, jullie kunnen wel een pakske zeveren, maar een fotoke plaatsen...
I am confused. Oh no, maybe not!
- duibhce Kaelann
- Posts: 2914
- Joined: 01 Dec 2009 23:39
- Location: Itch(B), Idilevo(BG)
- Contact:
Re: Eerste ritje met de TRX: een verslagje
When I'm nervous I count primes.
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Re: Eerste ritje met de TRX: een verslagje
Euh, hoeveel moto's hebben jullie dan ?
2 kawa's
2 terra's
...
Keep going
Re: Eerste ritje met de TRX: een verslagje
Ja hoor, ik had al gezien dat die zo terloops - tussen de patatten door - ergens in een topic was verschenen.duibhce Kaelann wrote: ↑11 Oct 2017 10:58En als je het forum goed gevolgd hebt, zou je daar al een foto van moeten zien passeren hebben [emoji14]
- duibhce Kaelann
- Posts: 2914
- Joined: 01 Dec 2009 23:39
- Location: Itch(B), Idilevo(BG)
- Contact:
Re: Eerste ritje met de TRX: een verslagje
In mijn geval:petervdc wrote:Euh, hoeveel moto's hebben jullie dan ?
2 kawa's
2 terra's
...
1 Terra, 1 Versys, 1 WR450F, 1 TRX850. Tesamen nog steeds significant goedkoper dan 1 nieuwe 1190 btw [emoji6]
When I'm nervous I count primes.
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Re: Eerste ritje met de TRX: een verslagje
en een van uw toekomstige moto's is just terug van een verwen weekendje, alles weer rijklaar en gesmeerd
sig nature
Re: Eerste ritje met de TRX: een verslagje
Heeft er iemand een nieuwe 1190 ?duibhce Kaelann wrote: ↑11 Oct 2017 13:08 In mijn geval:
1 Terra, 1 Versys, 1 WR450F, 1 TRX850. Tesamen nog steeds significant goedkoper dan 1 nieuwe 1190 btw [emoji6]
I am confused. Oh no, maybe not!
Re: Eerste ritje met de TRX: een verslagje
Me al da gezever hier, ga k'ik sebiet nog rapper zijn om nieuwe aanwinst te tonen...
ahnee, wacht daarvoor moet ge eerst een nieuwe aanwinst hebben zeker he
ahnee, wacht daarvoor moet ge eerst een nieuwe aanwinst hebben zeker he
Re: Eerste ritje met de TRX: een verslagje
in mijn volgend leven doe ik het ook zoduibhce Kaelann wrote: ↑11 Oct 2017 13:08 1 Terra, 1 Versys, 1 WR450F, 1 TRX850. Tesamen nog steeds significant goedkoper dan 1 nieuwe 1190 btw [emoji6]
Ne écht nieuwe zou ik nooit kopen trouwens, noch auto noch moto.
Kheb geen auto btw
wat is [emoji6] ?
Keep going
Re: Eerste ritje met de TRX: een verslagje
Pol, je kent toch wel de procedure om foto's op het forum te zetten?
Of moeten we dat even uitleggen?
Of moeten we dat even uitleggen?
I am confused. Oh no, maybe not!
Re: Eerste ritje met de TRX: een verslagje
Vanochtend met de TRX naar het werk gereden.
Welk een merkwaardige machine toch.
Licht, om te beginnen. Dat ding weegt zoveel minder dan de moderne bolides.
Eenvoudig, ook. De kopkuip bvb is gewoon een open schaal waarin alles vrolijk zichtbaar en vastneembaar is. Geen randjes, kantjes of afdekplaatjes, die toch maar in de weg zitten bij het sleutelen. Eenvoudig en simpel, schoon en eerlijk. En vele lichter dan die zware kuipen die tegenwoordig gemonteerd worden.
Het blok draait ook fascinerend zijdezacht. En soepel en krachtig! Je vergeet als het ware van op te schakelen. Rustig rijdend aan 120 per uur zie je plots op je toerenteller dat het blok aan 6000 toeren draait (en op 8000 begint de rode zone) Verrek, je zit nog maar in derde! Best even opschakelen dan.
De gemonteerde originele dempers zijn wel héél stil. Beetje té zelfs, al zeg ik het zelf. Dat had wel een handvol dB's luider mogen klinken.
De voorrem is nog altijd niet top, gisteren was de banjobout rechts onder nog aan het lekken, dat heb ik gelukkig kunnen oplossen.
Maar de blokjes zijn duideiljk nog niet geheel "ingeremd" op de schijven.
Aja,
en ik heb rap wat foto's genomen vanmorgen, aan het tankstation.
(op www.toonze.be kan je nog grotere foto's ontdekken)
Als ik trouwens de TRX een bijnaam zou geven, zou het Scarface, of Twoface zijn. Jullie hebben nu zijn rechterkant gezien. Ik moet nog eens een fotootje trekken van zijn linkerkant. Dan snap je 't wel.
Welk een merkwaardige machine toch.
Licht, om te beginnen. Dat ding weegt zoveel minder dan de moderne bolides.
Eenvoudig, ook. De kopkuip bvb is gewoon een open schaal waarin alles vrolijk zichtbaar en vastneembaar is. Geen randjes, kantjes of afdekplaatjes, die toch maar in de weg zitten bij het sleutelen. Eenvoudig en simpel, schoon en eerlijk. En vele lichter dan die zware kuipen die tegenwoordig gemonteerd worden.
Het blok draait ook fascinerend zijdezacht. En soepel en krachtig! Je vergeet als het ware van op te schakelen. Rustig rijdend aan 120 per uur zie je plots op je toerenteller dat het blok aan 6000 toeren draait (en op 8000 begint de rode zone) Verrek, je zit nog maar in derde! Best even opschakelen dan.
De gemonteerde originele dempers zijn wel héél stil. Beetje té zelfs, al zeg ik het zelf. Dat had wel een handvol dB's luider mogen klinken.
De voorrem is nog altijd niet top, gisteren was de banjobout rechts onder nog aan het lekken, dat heb ik gelukkig kunnen oplossen.
Maar de blokjes zijn duideiljk nog niet geheel "ingeremd" op de schijven.
Aja,
en ik heb rap wat foto's genomen vanmorgen, aan het tankstation.
(op www.toonze.be kan je nog grotere foto's ontdekken)
Als ik trouwens de TRX een bijnaam zou geven, zou het Scarface, of Twoface zijn. Jullie hebben nu zijn rechterkant gezien. Ik moet nog eens een fotootje trekken van zijn linkerkant. Dan snap je 't wel.
Re: Eerste ritje met de TRX: een verslagje
Proper machien
Honda Crosstourer VFR 1200X Dct (2.0)
http://denoordkaap2016.blogspot.be/
http://fransealpen2017.blogspot.com/
http://corsica2018.blogspot.com
http://denoordkaap2016.blogspot.be/
http://fransealpen2017.blogspot.com/
http://corsica2018.blogspot.com
Re: Eerste ritje met de TRX: een verslagje
Aha. Very nice.
grease up your baby for a ball on the hill
- duibhce Kaelann
- Posts: 2914
- Joined: 01 Dec 2009 23:39
- Location: Itch(B), Idilevo(BG)
- Contact:
Re: Eerste ritje met de TRX: een verslagje
Ziet er erg proper uit ook!
Die Yamaha 850 parallel twin (en de 900 evolutie ervan) zijn echt super blokjes. kunnen wat olie verbruiken, vooral de 850, maar lekker soepel met zeer lineair koppel en voldoende top end. Ik zat er ook na bijna 100.000km nog steeds af en toe mee in de begrenzer...
Die Yamaha 850 parallel twin (en de 900 evolutie ervan) zijn echt super blokjes. kunnen wat olie verbruiken, vooral de 850, maar lekker soepel met zeer lineair koppel en voldoende top end. Ik zat er ook na bijna 100.000km nog steeds af en toe mee in de begrenzer...
When I'm nervous I count primes.
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Re: Eerste ritje met de TRX: een verslagje
wel, de moto heeft een gele achterveer, en wat andere gele accentjes, dus gele remleidingen leek me wel passend. Maar in het echt zijn ze echt wel giftig fluogeel, op de site kwam dat zo niet over.