Eerste ritje met de TRX: een verslagje
Re: Eerste ritje met de TRX: een verslagje
dat gezegd zijnde, moet ik wel zeggen dat ik heel benieuwd ben hoe een strontbruine versys er uit ziet.
-
- Posts: 1658
- Joined: 04 Nov 2009 12:22
Re: Eerste ritje met de TRX: een verslagje
Is dat hetzelfde blok dat ook in de Super Tenere gebruikt werd? De bitch, de Super Tenere die even in mijn bezit geweest is, had toch wel een stevig drankprobleem maar voor de rest was het blok wel aangenaam, zowat het enige aangename aan de bitch.duibhce Kaelann wrote: ↑13 Oct 2017 12:03 Ziet er erg proper uit ook!
Die Yamaha 850 parallel twin (en de 900 evolutie ervan) zijn echt super blokjes. kunnen wat olie verbruiken, vooral de 850, maar lekker soepel met zeer lineair koppel en voldoende top end. Ik zat er ook na bijna 100.000km nog steeds af en toe mee in de begrenzer...
Me gusta la moto, me gustas tu.
Re: Eerste ritje met de TRX: een verslagje
Proper machien, proficiat
Die kuip, koplamp en het kleur doen me nogal zeer sterk denken aan de Diversions uit die tijd, ik had meer een TRX in gedachten zoals een zekere Duibdinges ooit had.
De zijkant heeft wat weg van een Ducati Monster, een beetje industriële maar mooie brute look.
(en die gele remleidingen... )
(en ja, een TRX heeft ooit nog op mijn verlanglijstje gestaan).
Die kuip, koplamp en het kleur doen me nogal zeer sterk denken aan de Diversions uit die tijd, ik had meer een TRX in gedachten zoals een zekere Duibdinges ooit had.
De zijkant heeft wat weg van een Ducati Monster, een beetje industriële maar mooie brute look.
(en die gele remleidingen... )
(en ja, een TRX heeft ooit nog op mijn verlanglijstje gestaan).
Re: Eerste ritje met de TRX: een verslagje
Die gele remleidingen hebben wel iets, sportief en als er enen zijne frein toeklopt komende van denaldi parking, omdat die ineens je remleidingen ziet, wel dan gaan ze pas echt bewezen hebben dat ze iets hebben
sig nature
- duibhce Kaelann
- Posts: 2915
- Joined: 01 Dec 2009 23:39
- Location: Itch(B), Idilevo(BG)
- Contact:
Re: Eerste ritje met de TRX: een verslagje
Een evolutie van de 750 Super Tenere en de YZE850 waarmee Dakar werd gereden. Maar de briljantste aanpassing die Yamaha gedaan heeft aan de evolutie van dat blok is er een 270° krukas in steken. Dat sluit mooi aan bij het "Japanse Ducati" gevoel dat ze wilden bereiken met het trellis frame. De geïnjecteerde versie (van de TDM dan) was nog een stuk zuiniger op de benzine.Tom Thumper wrote: ↑13 Oct 2017 15:20Is dat hetzelfde blok dat ook in de Super Tenere gebruikt werd? De bitch, de Super Tenere die even in mijn bezit geweest is, had toch wel een stevig drankprobleem maar voor de rest was het blok wel aangenaam, zowat het enige aangename aan de bitch.
When I'm nervous I count primes.
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Re: Eerste ritje met de TRX: een verslagje
Proper, wel een saai kleurtje, maar proper ding
"...the path is the destination"
Re: Eerste ritje met de TRX: een verslagje
Gele remleidingen.......goh nu nog gele remklauwen en menig Porsche bezitter gaat je hoger inschatten
(Ter info: standaard zijn de remklauwen bij Porsche zwart, Rood bij een paar turbo modellen en de gele remklauwen hebben keramische schijven. Als je een Porsche ziet met fluo gele remklauwen gaat het over een hybride)
Wie dit leest, let vanaf heden telkens op de remklauwen als de zoveelste Porsche je pad kruist
(Ter info: standaard zijn de remklauwen bij Porsche zwart, Rood bij een paar turbo modellen en de gele remklauwen hebben keramische schijven. Als je een Porsche ziet met fluo gele remklauwen gaat het over een hybride)
Wie dit leest, let vanaf heden telkens op de remklauwen als de zoveelste Porsche je pad kruist