wawasda nuweer ?
Re: wawasda nuweer ?
effemmeke toch, wie geeft nu garantie op de grip van banden....
trouwens, ze zitten al aan PR4 of zoiets.
trouwens, ze zitten al aan PR4 of zoiets.
Re: wawasda nuweer ?
Tja ... witte zebra- en andere meten, daarop kun je nog anticiperen. Maar dat "black ice" gedoe kan toch wel op alle mogelijke en onverwacht plekken opduiken, en dan is een achterwieluitstapke van 20cm inderdaad niet bevorderend voor de bloeddruk .... zoals deze zomer in die schone scherpe linker het Timmelsjoch op
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla
-
- Posts: 367
- Joined: 23 Oct 2009 11:09
Re: wawasda nuweer ?
witte wegmarkeringen kan je inderdaad meestal wel vermijden, pekstroken worden al moeilijker en al zeker in het donker bij regen.
de snelweg bij verviers is daar een heel goed voorbeeld van, daar kan je de kilometerslange pekstrook die dan nog eens over je rijstrook zwalpt al zeker niet vermijden.
de snelweg bij verviers is daar een heel goed voorbeeld van, daar kan je de kilometerslange pekstrook die dan nog eens over je rijstrook zwalpt al zeker niet vermijden.
LOF AAN ALLE VROUWEN MET KLEINE BORSTEN
Re: wawasda nuweer ?
Helaas schuiven die krengen dus ook (zoals int filmke te zien is) bij kurkdroge baan en een knalblauwe hemel
Ze waren evenmin weer "wak" geworden van de hitte want 't was slechts 15°C daarboven.
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla
Re: wawasda nuweer ?
waarom niet content van die MT60 's ? Slijtage of rijgedrag?den Bullet wrote: ↑18 Oct 2017 16:06Liggen daar die Pirelli's MT 60 RS nog op?
De Fé was daar absoluut ni content van en heeft die dan ook vervangen door een setje Dunlop Road Smart III.
Daar is 'm wel wreed content van
Ik vind dat ze goede weg gedrag hebben? Heb wel al een nieuwe achterband mogen laten steken op nog geen 7000 km
sig nature
Re: wawasda nuweer ?
Onlangs eens langs de motocrosser/garagist die Husa in de watten legt, langs geweest met de scrambo.
Ook eens laten kijken naar zijn staalharde vering, zijn uitleg : veeeeeel te korte voor demping, misschien andere (nog eens ?) veren steken vooraan of "buskes " steken?
En ... ipv 55 als hoogte naar een 60 gaan voor den achter-band, meer lucht meer indrukbaar ?? Veel ploatse est er ni echt.
buskes?
nog ne keer vering? vooraan
dikkere band ?
wat denken jullie ?
Ook eens laten kijken naar zijn staalharde vering, zijn uitleg : veeeeeel te korte voor demping, misschien andere (nog eens ?) veren steken vooraan of "buskes " steken?
En ... ipv 55 als hoogte naar een 60 gaan voor den achter-band, meer lucht meer indrukbaar ?? Veel ploatse est er ni echt.
buskes?
nog ne keer vering? vooraan
dikkere band ?
wat denken jullie ?
sig nature
Re: wawasda nuweer ?
verhuizen uit belgie en biljartvlakke wegen zoeken....
of een extra zeemvelke onder uw poep en gaan met die banaan
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today
Re: wawasda nuweer ?
Als je busjes steekt zullen de voor veren in de vorkpoten harder worden, allee als je bedoeld busjes steken in de vorkpoten toch .Dat deden ze vroeger bij de crossmoto's nogal is ,maar dan kan je daar eigenlijk ook een sjapap opzetten en wat lucht er bij in pompen, dat deed ik altijd bij mijne YZ 465
Maar dat moet je elke rit wel nakijken want die druk durft na een paar keer rijden wel oplopen, ik liet ze elke keer af na een dagje gaan oefenen .
Dat zij allemaal dingskes waar de moto toch ietsje hoger van zal worden.
Re: wawasda nuweer ?
een dikkere band ga je volgens mij nauwelijks voelen. 55 en 60 wordt uitgedrukt in % en dat getal slaat op de hoogte van de band tov de breedte. Dus hij stelt voor om een band te steken met een hoogte die gelijk is aan 60% van de breedte uw achterband ipv 55%. Nemen we 180mm als breedte dan is 55%=99mm en 60%=108mm de hoogte. 9mm verschil dus. Misschien dat die prinses van die erwt ddaar kan voelen.
De vering van de Desert Sled zou beter zijn....
De vering van de Desert Sled zou beter zijn....
Re: wawasda nuweer ?
9mm van den band dus ,dan misschien de vering nog is +- 2 cm dat zou dan 3 cm zijn , dat is niet onoverkomelijk,maar ik wilde alleen maar aanhalen dat de moto dan hoger zou worden ,bij mijne Tenere had men mijn vering op zijn zachtst gezet bij aankoop ,en de vorkbenen wat door laten steken,en kon ik met bijna platte voet aan de grond ,maar met de veer terug normaal op te spannen en de vorkpoten terug gelijk te zetten kon ik nog maar met mijn tippen aan de grond,maar bij den duc zal het inderdaad weinig rol spelen want die is laag genoeg.Muug wrote: ↑26 Mar 2018 12:39 Dus hij stelt voor om een band te steken met een hoogte die gelijk is aan 60% van de breedte uw achterband ipv 55%. Nemen we 180mm als breedte dan is 55%=99mm en 60%=108mm de hoogte. 9mm verschil dus. Misschien dat die prinses van die erwt ddaar kan voelen.
De vering van de Desert Sled zou beter zijn....
Re: wawasda nuweer ?
Een comfortabeler zadel op maat laten maken : www.corbin.be/ (of een andere moto)
Als je langere veren en dikkere banden laat zetten dan vermoed ik dat je moto toch ook een ander rijgedrag zal hebben, dat kan beter zijn maar voor hetzelfde (vele) geld ook slechter.
Re: wawasda nuweer ?
Gelijk hoe, het blijven druppels op een hete plaat. :-/
Beter is om eieren voor uw geld te kiezen: Duc buiten nu hij nog nieuw is en iets anders zoeken.
Beter is om eieren voor uw geld te kiezen: Duc buiten nu hij nog nieuw is en iets anders zoeken.
Re: wawasda nuweer ?
ik heb mijn persoonlijk comfortabel zadel onderaan mijne rug hangen
Nee het is meer vooraan, ik kan soms op mijn gps (zumo660) de route niet meer zien van 't schudden achteraan valt nog wel mee, tes geen ktm oké, ik rem nu sinds een dik jaar wel voor de verkeersdrempels
En ja een andere.... (denk niet dat ik dan nog thuis ga binnen mogen )
voordelen van dat scramblerken :
't weegt niks : 180 kg,
't stuurt goed (grote draaicirkel oké) ,
't is leuk rijden,
't is lekker laag bij de grond voor mijn niet zo lange benen, ik kan aan de grond met beide voeten, plat, dat was vroegere moto's anders.
nadeel : VERINGE !! & weinig plaats voor bagage
sig nature
Re: wawasda nuweer ?
Toch een beke raar vind ik ... veel te korte vering Scrambo heeft vooraan 150mm veerweg ... den FJR 138mm. Ik zal niet zeggen dat daarmee alle verkeersplateaus vollenbak genomen worden, maar de GPS davert inallegeval toch niet. En toch gaat da spel voor mijn kunnen nog strak genoeg door de bochtjes. Daar moet toch iets aan te doen zijn : als de rebound niet instelbaar is (hetgeen het geval is dacht ik) misschien eens dunnere vorkolie opdoen
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla
Re: wawasda nuweer ?
Zappa, het ontgaat me nu even of je er überhaupt al iets aan laten doen had.
Heb je er n.l.. al een setje progressieve veren van Hyperpro laten insteken? Dat wordt bij heel veel moto's gedaan. Die zijn relatief zacht en worden harde naarmate ze meer worden ingedrukt (bij remmen bvb)
En dat kost ongeveer 150€
Heb je er n.l.. al een setje progressieve veren van Hyperpro laten insteken? Dat wordt bij heel veel moto's gedaan. Die zijn relatief zacht en worden harde naarmate ze meer worden ingedrukt (bij remmen bvb)
En dat kost ongeveer 150€
Re: wawasda nuweer ?
Yep zitten er in en op, maar kost wel meer dan 150 euro. Heb de originele hier liggen. Achteraan is dat beter geworden ( alhoewel mijn nrplaat houder er wel nog aftrilde )Muug wrote: ↑28 Mar 2018 08:34 Zappa, het ontgaat me nu even of je er überhaupt al iets aan laten doen had.
Heb je er n.l.. al een setje progressieve veren van Hyperpro laten insteken? Dat wordt bij heel veel moto's gedaan. Die zijn relatief zacht en worden harde naarmate ze meer worden ingedrukt (bij remmen bvb)
En dat kost ongeveer 150€
sig nature
Re: wawasda nuweer ?
Mmmm ... alreeds Hyperprookes erop. Dat zal het zeker niet verslechterd hebben. Maar de veren dienen in feite meer voor het "dragen" van de moto en die terug op z'n originele hoogte te brengen na het absorberen (inveren dus) van een "oneffenheid". Klinkt raar, maar de DEMPER zorgt er in belangrijke mate voor in hoeverre de veer hard of zacht aanvoelt. Ingaande demping helemaal dicht, en je mag nog een gouden veer zitten hebben : dat voelt alsof je voorwiel aan een starre staaf zit.
Uitgaande te neig, dan komt je brommer bij wijze van spreken niet meer terug omhoog. Uitermate belangrijk dus dat die demping goed zit, en bovendien natuurlijk ook "matcht" met de gemonteerde veer.
Als het koud is, en vorkolie is wat te dik, dan wordt die door de lage temperatuur nog minder vloeibaar en passeert ze (veel) minder vlot door de dempinggaatjes zodat je vering dus stugger lijkt. Vermits de voorvork van Scrambo een vaste demperinstelling heeft, kun je de uitgaande demping niet minder zetten, en alzo ook de hieraan gekoppelde ingaande demping niet beïnvloeden.
Een veel dunnere olie kan dus wel effect hebben.
Maar ik zou denken dat de Hyperpro-mannen daar toch wel rekening mee houden als ze de veren vervangen ...
Uitgaande te neig, dan komt je brommer bij wijze van spreken niet meer terug omhoog. Uitermate belangrijk dus dat die demping goed zit, en bovendien natuurlijk ook "matcht" met de gemonteerde veer.
Als het koud is, en vorkolie is wat te dik, dan wordt die door de lage temperatuur nog minder vloeibaar en passeert ze (veel) minder vlot door de dempinggaatjes zodat je vering dus stugger lijkt. Vermits de voorvork van Scrambo een vaste demperinstelling heeft, kun je de uitgaande demping niet minder zetten, en alzo ook de hieraan gekoppelde ingaande demping niet beïnvloeden.
Een veel dunnere olie kan dus wel effect hebben.
Maar ik zou denken dat de Hyperpro-mannen daar toch wel rekening mee houden als ze de veren vervangen ...
Last edited by OzzePaa on 28 Mar 2018 23:27, edited 1 time in total.
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla