Page 1 of 4

wawasda nuweer ?

Posted: 18 Oct 2017 09:59
by zappa
Omdat er een dikke op zware stookolie rijdende camionette voor 't rood licht stond, heb ik me der links naast gezet, met de bedoeling om als eerste te kunnen aanzetten, bij groen :grin:

Bij groen : ik geef gas, ZZZZZZWWWWIIIIIIIIIIIIIIIIIiiiiiiiiii vooraan een beetje omhoog maar niks vooruit, alsof er iets doorslipt :shock:

nog een poging ZZZZZZWWWWIIIIIIIIIIIIIIIIIiiiiiiiiii weer van dadde, toen snapte ik 't , den kleine zijn achterwiel stond op zo'n witte streep en zijn wiel slipte door :stars: :stars: :stars:

Traagskes gas en ja hoor hij vertrok (die mens in de camionette was zo onder de indruk, dat die nog niet aangezet was, of hij was zijn voorgloeikaarsen aan 't zoeken?)
Pfffff...


Nu voel ik wel regelmatig dat 't achterwiel nekeer doorslipt, bij een dotje gas, zelfs al eens voorgehad in een lichte bocht op steentjes dat de achterkant ne goei pas opzij zette bij gas geven.

Blijkbaar is dat nog een nijdig dingske dat scramblerke :mrgreen: Ik las wel van enen die de dessert sled een dag getest heeft, dat die minder pittig is, waarschijnlijk door die euro 4 norm afstellingen?

Re: wawasda nuweer ?

Posted: 18 Oct 2017 12:12
by bompa
Ja witte lijnen en geschilderde zebrapaden altijd gevaarlijk , daar kan je best afblijven , een nat van de dauw of regen geschilderd zebra pad schuift zelfs als je daar op afdraait met de fiets al ondervonden .

Re: wawasda nuweer ?

Posted: 18 Oct 2017 12:16
by Koeno
witte strepen of pekstrepen, bangelijk...
heb ooit met de vfr door een onberekend inhaalmaneuver bijna ne camion frontaal gekust...

Re: wawasda nuweer ?

Posted: 18 Oct 2017 16:06
by den Bullet
zappa wrote: 18 Oct 2017 09:59
...

, toen snapte ik 't , den kleine zijn achterwiel stond op zo'n witte streep en zijn wiel slipte door :stars: :stars: :stars:

...
Liggen daar die Pirelli's MT 60 RS nog op?

De Fé was daar absoluut ni content van en heeft die dan ook vervangen door een setje Dunlop Road Smart III.

Daar is 'm wel wreed content van 8-)

Re: wawasda nuweer ?

Posted: 19 Oct 2017 08:43
by petervdc
zwappa zwiert erop los ;-)

Re: wawasda nuweer ?

Posted: 19 Oct 2017 09:09
by zwiep
bewijst nog maar eens hoe gevaarlijk die witte markeringen wel zijn, mijn gedacht verantwoordelijk voor meer ongevallen dan in de statistieken opgenomen. Dat we daar anno 2017 nog altijd niets op gevonden hebben? Beetje zand in de opdrogende verf mengen zou denk ik al een hoop helpen. Idem voor pekstroken, twordt tijd dat ze daar eens een studie over maken (en iets aan doen)

Re: wawasda nuweer ?

Posted: 19 Oct 2017 13:33
by Davy78
Kijk in luxemburg es goed naar de zebrapaden ;) Ik heb de indruk dat ze daar met een soort lijmkam door de natte verf gaan om er relief in te verkrijgen.

Re: wawasda nuweer ?

Posted: 19 Oct 2017 19:57
by Stefke
zwiep wrote: 19 Oct 2017 09:09 bewijst nog maar eens hoe gevaarlijk die witte markeringen wel zijn, mijn gedacht verantwoordelijk voor meer ongevallen dan in de statistieken opgenomen. Dat we daar anno 2017 nog altijd niets op gevonden hebben? Beetje zand in de opdrogende verf mengen zou denk ik al een hoop helpen. Idem voor pekstroken, twordt tijd dat ze daar eens een studie over maken (en iets aan doen)
Allez serieus denkt ge nu echt dat ze den eerste de beste verf tegen de grond smijten voor wegmarkeringen? En diene pek en andere zaken zijn de makkelijkste om een straat snel en voorlopig te herstellen. En we weten het ongeveer allemaal dat die spullen glad zijn, dus kan je er toch rekening mee houden en uw positie en snelheid aanpassen? :dontknow: Dat is nog altijd beter dan te wachten tot ze daar een oplossing voor gevonden hebben. 8-)
Anderzijds zit er wel verschil op de kwaliteit van de banden. Met Michelins PR heb ik zelden of geen last van die strepen en deksels, met andere marken is het andere koek.... :o

Re: wawasda nuweer ?

Posted: 19 Oct 2017 21:05
by Drummer
Stefke wrote: 19 Oct 2017 19:57
zwiep wrote: 19 Oct 2017 09:09 bewijst nog maar eens hoe gevaarlijk die witte markeringen wel zijn, mijn gedacht verantwoordelijk voor meer ongevallen dan in de statistieken opgenomen. Dat we daar anno 2017 nog altijd niets op gevonden hebben? Beetje zand in de opdrogende verf mengen zou denk ik al een hoop helpen. Idem voor pekstroken, twordt tijd dat ze daar eens een studie over maken (en iets aan doen)
Allez serieus denkt ge nu echt dat ze den eerste de beste verf tegen de grond smijten voor wegmarkeringen? En diene pek en andere zaken zijn de makkelijkste om een straat snel en voorlopig te herstellen. En we het ongeveer allemaal dat die spullen glad zijn, dus kan je er toch rekening mee houden en uw positie en snelheid aanpassen? :dontknow: Dat is nog altijd beter dan te wachten tot ze daar een oplossing voor gevonden hebben. 8-)
Anderzijds zit er wel verschil op de kwaliteit van de banden. Met Michelins PR heb ik zelden of geen last van die strepen en deksels, met andere marken is het andere koek.... :o

:stupid:

Re: wawasda nuweer ?

Posted: 20 Oct 2017 10:52
by F M
Jaren geleden : op mijn R1100RT heb ik nieuwe PR2 liggen. ik maak een proefritje naar Waals-Brabant, en het begint te regenen. Langzaam aan krijg ik meer en meer vertrouwen, die band was inderdaad erg goed op het natte wegdek. Het gaat vlotter en vlotter.

In Genappe staat een file voor het verkeerslicht. Als vlotte motorrijder steek ik de file voorbij door op het lege voorsorteervak om rechtsaf te slaan helemaal door te rijden, want ik vertrek toch sneller dan de auto's.

Het wordt groen, ik geef gas. De motor slaat helemaal dwars uit op de natte zebrastreep... Ik weet me net recht te houden en slaag er zelfs in om geen bruine streep in de onderbroek te trekken. :peepwall:

Mijn vertrouwen was helemaal weg. :cry:
Ook Michelin PR's zijn geen garantie.

Re: wawasda nuweer ?

Posted: 20 Oct 2017 11:38
by Muug
effemmeke toch, wie geeft nu garantie op de grip van banden.... ;)

trouwens, ze zitten al aan PR4 of zoiets. :thumbsup:

Re: wawasda nuweer ?

Posted: 20 Oct 2017 21:25
by OzzePaa
Tja ... witte zebra- en andere meten, daarop kun je nog anticiperen. Maar dat "black ice" gedoe kan toch wel op alle mogelijke en onverwacht plekken opduiken, en dan is een achterwieluitstapke van 20cm inderdaad niet bevorderend voor de bloeddruk :shock: .... zoals deze zomer in die schone scherpe linker het Timmelsjoch op ;) :pinch:

Re: wawasda nuweer ?

Posted: 20 Oct 2017 22:04
by vet on wheels
Davy78 wrote: 19 Oct 2017 13:33 Kijk in luxemburg es goed naar de zebrapaden ;) Ik heb de indruk dat ze daar met een soort lijmkam door de natte verf gaan om er relief in te verkrijgen.
inderdaad, dat hen ook gemerkt! En alle putdeksels hebben beton in het midden ipv glad metaal!

Re: wawasda nuweer ?

Posted: 23 Oct 2017 09:36
by zwiep
witte wegmarkeringen kan je inderdaad meestal wel vermijden, pekstroken worden al moeilijker en al zeker in het donker bij regen.
de snelweg bij verviers is daar een heel goed voorbeeld van, daar kan je de kilometerslange pekstrook die dan nog eens over je rijstrook zwalpt al zeker niet vermijden.

Re: wawasda nuweer ?

Posted: 23 Oct 2017 23:53
by OzzePaa
zwiep wrote: 23 Oct 2017 09:36 ... pekstroken worden al moeilijker en al zeker in het donker bij regen.
...
Helaas schuiven die krengen dus ook (zoals int filmke te zien is) bij kurkdroge baan en een knalblauwe hemel :roll:
Ze waren evenmin weer "wak" geworden van de hitte want 't was slechts 15°C daarboven.

Re: wawasda nuweer ?

Posted: 24 Oct 2017 12:51
by zappa
den Bullet wrote: 18 Oct 2017 16:06
zappa wrote: 18 Oct 2017 09:59
...

, toen snapte ik 't , den kleine zijn achterwiel stond op zo'n witte streep en zijn wiel slipte door :stars: :stars: :stars:

...
Liggen daar die Pirelli's MT 60 RS nog op?

De Fé was daar absoluut ni content van en heeft die dan ook vervangen door een setje Dunlop Road Smart III.

Daar is 'm wel wreed content van 8-)
waarom niet content van die MT60 's ? Slijtage of rijgedrag?

Ik vind dat ze goede weg gedrag hebben? Heb wel al een nieuwe achterband mogen laten steken op nog geen 7000 km :?

Re: wawasda nuweer ?

Posted: 25 Mar 2018 22:46
by zappa
Onlangs eens langs de motocrosser/garagist die Husa in de watten legt, langs geweest met de scrambo.

Ook eens laten kijken naar zijn staalharde vering, zijn uitleg : veeeeeel te korte voor demping, misschien andere (nog eens ?) veren steken vooraan of "buskes " steken?

En ... ipv 55 als hoogte naar een 60 gaan voor den achter-band, meer lucht meer indrukbaar ?? Veel ploatse est er ni echt.

buskes?
nog ne keer vering? vooraan
dikkere band ?

wat denken jullie ?

Re: wawasda nuweer ?

Posted: 26 Mar 2018 08:07
by Muug
andere moto....

Re: wawasda nuweer ?

Posted: 26 Mar 2018 10:40
by TRooPER
zappa wrote: 25 Mar 2018 22:46
buskes?
nog ne keer vering? vooraan
dikkere band ?

wat denken jullie ?

verhuizen uit belgie en biljartvlakke wegen zoeken.... :ricky:

of een extra zeemvelke onder uw poep en gaan met die banaan

Re: wawasda nuweer ?

Posted: 26 Mar 2018 12:01
by bompa
zappa wrote: 25 Mar 2018 22:46

buskes?
nog ne keer vering? vooraan
dikkere band ?

wat denken jullie ?
Als je busjes steekt zullen de voor veren in de vorkpoten harder worden, allee als je bedoeld busjes steken in de vorkpoten toch .Dat deden ze vroeger bij de crossmoto's nogal is ,maar dan kan je daar eigenlijk ook een sjapap opzetten en wat lucht er bij in pompen, dat deed ik altijd bij mijne YZ 465
Maar dat moet je elke rit wel nakijken want die druk durft na een paar keer rijden wel oplopen, ik liet ze elke keer af na een dagje gaan oefenen .
Dat zij allemaal dingskes waar de moto toch ietsje hoger van zal worden.