Page 3 of 4

Re: wawasda nuweer ?

Posted: 31 Mar 2018 19:52
by Blackbert
bompa wrote: 31 Mar 2018 16:45 maar als het wa kalmer is ga ik een aluminium ring gieten en draaien om de originele de veer terug te steken maar dan iets opgespannen door de ring .
Dat verdient dan een nieuw draadje hier, met veel foto's en wat uitleg. :thumbsup:

Re: wawasda nuweer ?

Posted: 31 Mar 2018 23:57
by bompa
Blackbert wrote: 31 Mar 2018 19:52
bompa wrote: 31 Mar 2018 16:45 maar als het wa kalmer is ga ik een aluminium ring gieten en draaien om de originele de veer terug te steken maar dan iets opgespannen door de ring .
Dat verdient dan een nieuw draadje hier, met veel foto's en wat uitleg. :thumbsup:
Ik heb verleden jaar al is een aluminium schijf proberen te gieten van lege blikjes cola :pillepalle: dachten er hierachter een paar :grin: maar dat is me redelijk gelukt om een ronde schijf in een ijzere concerveblikje te gieten , mijn houdvuur was eigenlijk iets te koud en daarmee was de gegoten schijf niet helemaal zuiver,en niet goed genoeg om te gebruiken, maar dat was maar een probeersel om te kijken of het met lege blikjes van cola zou gaan, Als ik er aan begin plaats ik wel een nieuw topic

Re: wawasda nuweer ?

Posted: 01 Apr 2018 11:21
by pingu
OzzePaa wrote: 30 Mar 2018 22:48 "Overhauling the front fork
Remove the front wheel (Removing the front wheel) Remove the forks (Removing the front fork).
The two legs are different: the LH one does not have a spring nor the pre-load tube.
To remove it, follow the removal procedure of the RH leg."
Een hele geruststelling om te weten dat de kwaliteitscontrole bij Ducati (toch wat de manual betreft) tip-top in orde is... :thumbsdown:

Re: wawasda nuweer ?

Posted: 01 Apr 2018 13:13
by Blackbert
Heel veel handleidingen hebben 1 groot probleem: lost in translation.
De meeste mensen vallen terug op de Engelstalige versie, omdat die vaak het makkelijkst te vinden is. En ook makkelijker te begrijpen dan een Italiaanse bvb. Ook bij de Ktm-manuals wordt wel eens aangeraden de originele versie te raadplegen wegens verschillend van een vertaalde.

Re: wawasda nuweer ?

Posted: 01 Apr 2018 19:19
by OzzePaa
Blackbert wrote: 01 Apr 2018 13:13 Heel veel handleidingen hebben 1 groot probleem: lost in translation.
De meeste mensen vallen terug op de Engelstalige versie, omdat die vaak het makkelijkst te vinden is. En ook makkelijker te begrijpen dan een Italiaanse bvb. Ook bij de Ktm-manuals wordt wel eens aangeraden de originele versie te raadplegen wegens verschillend van een vertaalde.
Dat is, denk ik ook, zeer waar ... Uit kurioziteit :ugeek: nog wat rondgesurft en blijkt dat zelfs de Italianen geen Italiaans exemplaar kunnen te vinden (of toch niet "gratuito" :mrgreen: ) ... en verwijzen ook naar de hoger aangegeven Engelstalige "workshop". Dat blijkt in feite een "voorlopige draft" te zijn met "onvolmaaktheden en onjuistheden" ... :roll:
Ducati beschouwt de linkerpoot zotezien als "niet demonteerbaar".
Ondertussen weten we natuurlijk dat da spel wel uit elkaar gehaald kan worden én er een veer inzit ;) :lipsrsealed2:
Eigenljk benieuwd of en hoe de gerenommeerde "Buchelli" Reparaturanleitung of "Haynes" Service Manual dat in hun versie hebben opgenomen.

Maar inderdaad, Muug, met dat gezever over al dan niet aanwezige veren :peepwall: gaat Zappa's Scrambo niet comfortabeler worden.
Hopelijk wel snel door ingrijpen van gekwalificeerde sleutelaars ...
zodat ze daverloos al die geplande forumritten kan meebollen :!: ;) :mrgreen: :lol:

Re: wawasda nuweer ?

Posted: 01 Apr 2018 20:50
by zappa
OzzePaa wrote: 01 Apr 2018 19:19
daverloos
scoppia mi sco- BOENK BOENK scoppia mi sco- BOENK BOENKScoppia, scoppia mi scoppia il cuor
:stars: :stars:



Ik kan al lang niet meer goed volgen, al die uitleg boven, wel niet wel niet wel niet dus wel een tweede veer vooraan,
lucht, zagen, dunne olie, ne ring .....

Ik loop al een tijdje met 't idee ( nee nen anderen moto dat gaat te veel pijn doen in den portemonee, gaat niet aanvaard worden aan het thuisfront ) Maar om eens tot bij Mototech te rijden en advies te vragen daar ? :dontknow:

Re: wawasda nuweer ?

Posted: 01 Apr 2018 21:02
by Muug
Zappa, laten we tezamen gaan.

Re: wawasda nuweer ?

Posted: 01 Apr 2018 23:06
by zappa
Muug wrote: 01 Apr 2018 21:02 Zappa, laten we tezamen gaan.
Heel graag :grin:

Re: wawasda nuweer ?

Posted: 03 Apr 2018 16:12
by Wipr
bompa wrote: 31 Mar 2018 23:57
Blackbert wrote: 31 Mar 2018 19:52
bompa wrote: 31 Mar 2018 16:45 maar als het wa kalmer is ga ik een aluminium ring gieten en draaien om de originele de veer terug te steken maar dan iets opgespannen door de ring .
Dat verdient dan een nieuw draadje hier, met veel foto's en wat uitleg. :thumbsup:
Ik heb verleden jaar al is een aluminium schijf proberen te gieten van lege blikjes cola :pillepalle: dachten er hierachter een paar :grin: maar dat is me redelijk gelukt om een ronde schijf in een ijzere concerveblikje te gieten , mijn houdvuur was eigenlijk iets te koud en daarmee was de gegoten schijf niet helemaal zuiver,en niet goed genoeg om te gebruiken, maar dat was maar een probeersel om te kijken of het met lege blikjes van cola zou gaan, Als ik er aan begin plaats ik wel een nieuw topic
Ik experimenteer regelmatig met aluminium. Heb jaren geleden zelf een smeltoven gemaakt. Warmstoken doe je met een oude haardrogers via een pijp onderaan het vuur te laten uitkomen en dan gaat het smelten zonder problemen. Op mijn Instagram staat er een filmpje van het smelten. “Redho Metal Art Wim Predhomme”

Lege colablikjes zijn not done!!! Dit is minimale staalplaat en aan deze temperaturen geraak je niet met een opgestookt vuur. Ice tea blikjes, alle langwerpige blikjes bijv Nalu, Red Bull enz zijn alu en dat is dan kinderspel.
Nog een tip is een oud-ijzermarchant bezoeken en daar wat alu meenemen. Kostprijs is nog steeds gepepperd vind ik maar goed, sneller en ineens genoeg om een ring te smelten. Meerdere zelfs. Voor een minimale hoeveelheid te hebben van blikjes mag je al snel 100’den gaan smelten. Been there, done that ;)

Re: wawasda nuweer ?

Posted: 03 Apr 2018 21:11
by bompa
Wipr wrote: 03 Apr 2018 16:12
bompa wrote: 31 Mar 2018 23:57
Blackbert wrote: 31 Mar 2018 19:52

Dat verdient dan een nieuw draadje hier, met veel foto's en wat uitleg. :thumbsup:
Ik heb verleden jaar al is een aluminium schijf proberen te gieten van lege blikjes cola :pillepalle: dachten er hierachter een paar :grin: maar dat is me redelijk gelukt om een ronde schijf in een ijzere concerveblikje te gieten , mijn houdvuur was eigenlijk iets te koud en daarmee was de gegoten schijf niet helemaal zuiver,en niet goed genoeg om te gebruiken, Als ik er aan begin plaats ik wel een nieuw topic
Ik experimenteer regelmatig met aluminium. Heb jaren geleden zelf een smeltoven gemaakt. Warmstoken doe je met een oude haardrogers via een pijp onderaan het vuur te laten uitkomen en dan gaat het smelten zonder problemen. Op mijn Instagram staat er een filmpje van het smelten. “Redho Metal Art Wim Predhomme”

Lege colablikjes zijn not done!!! Dit is minimale staalplaat en aan deze temperaturen geraak je niet met een opgestookt vuur. Ice tea blikjes, alle langwerpige blikjes bijv Nalu, Red Bull enz zijn alu en dat is dan kinderspel.
Nog een tip is een oud-ijzermarchant bezoeken en daar wat alu meenemen. Kostprijs is nog steeds gepepperd vind ik maar goed, sneller en ineens genoeg om een ring te smelten. Meerdere zelfs. Voor een minimale hoeveelheid te hebben van blikjes mag je al snel 100’den gaan smelten. Been there, done that ;)
Image
Ik weet wel hoe ik dat moet smelten , ik heb ooit zelf een smisvuur gemaakt en op het werk ooit redelijk wat gesmeed ,maar met verleden jaar hier de haag uit te doen heb ik droge takken buiten in mijn ooit zelfgemaakte stoof opgestookt , en daar een conserveblikje in dat vuur gezet , en nu en dan wa cola blikjes ingedaan en laten smelten , maar als ik er aan begin dan maak ik de BBQ aan :grin: en met de blaaspijp van de compresseur wat bij blazen komt dat wel in orde , die schijf hierboven is bijna dik genoeg moet er nog wat kunnen afdraaien normaal, maar ze is niet proper genoeg wegens toen niet warm genoeg en niet genoeg aandacht , maar dat was zo maar tussendoor om te kijken of het wel zou lukken ,(maar blikjes die niet aan het magneet blijven hangen is geen ijzer)Maar dat zal nog niet voor de eerste maanden zijn ,ik kan nog verder met de vering gelijk ze er nu onder steekt.

Re: wawasda nuweer ?

Posted: 20 Apr 2018 10:19
by zappa
Blijkbaar heeft Sarah ook last van haar vering, maar veel snap ik er niet van.

Ik heb een mailtje gezonden (want bellen wou mijn gsm niet, geen "blokskes" alhoewel ik recht naar de gsmmast sta te kijken uit mijn raam :roll: ) naar Hyperpro, met de vraag of die "spacers" er wel in moeten (hoop dat ze daar nu niet onder hunne desk liggen van 't lachen na 't lezen van mijn beschrijvingen :mrgreen: moh jeumenfoe.

Indien ze me meer weten te vertellen, das normaal bij zo'n scrambler dat schokken... Of die dingen moeten er uit, dan denk ik om terug te gaan bij ducati en ze te laten uitzwieren? :dontknow:

Ik wacht en schud nog wat af...

Re: wawasda nuweer ?

Posted: 20 Apr 2018 12:44
by bompa
zappa wrote: 20 Apr 2018 10:19 Blijkbaar heeft Sarah ook last van haar vering, maar veel snap ik er niet van.

Ik heb een mailtje gezonden (want bellen wou mijn gsm niet, geen "blokskes" alhoewel ik recht naar de gsmmast sta te kijken uit mijn raam :roll: ) naar Hyperpro, met de vraag of die "spacers" er wel in moeten (hoop dat ze daar nu niet onder hunne desk liggen van 't lachen na 't lezen van mijn beschrijvingen :mrgreen: moh jeumenfoe.

Indien ze me meer weten te vertellen, das normaal bij zo'n scrambler dat schokken... Of die dingen moeten er uit, dan denk ik om terug te gaan bij ducati en ze te laten uitzwieren? :dontknow:

Ik wacht en schud nog wat af...
't zullen spacers zijn of een langere veer denk ik, die buis zit boven de veer ,dus doe je die weg zal de veer te kort zijn vrees ik, want dat is op de foto nogal een lange buis zo te zien.Moest ik het voor hebben 'k zou weer experimenteren als ik tijd had gelijk bij mijne Ten.Maar die gasten van Hyperpro zullen er wel raad mee weten.

Re: wawasda nuweer ?

Posted: 20 Apr 2018 12:52
by OzzePaa
zappa wrote: 20 Apr 2018 10:19 Blijkbaar heeft Sarah ook last van haar vering, maar veel snap ik er niet van.
.........
Wel het is naar aanleiding van exact die post op Advrider, dat ik na verder opzoeken er net als deze Sarah ervan overtuigd was dat alleen in de rechterpoot een veer zat ! Zij heeft dus ook een stuk van die rechter spacer gezaagd en zegt dat het een stuk beter is 🙃 Ondertussen weten we dus beter, en kan ook de linkerpoot open mits gebruik van wat speciale tools ... Iets wat ze bij Hyperpro en Ducati zelf, veronderstel ik, wel weten ...
Ben dus ook eens curieus naar het antwoord van Hyperpro 😉

Re: wawasda nuweer ?

Posted: 20 Apr 2018 15:27
by zappa
Hallo Karin,

Op zich heb je de juiste materialen retour.
Als je bij je motor er naast staat, je houd de rem vast en drukt de voorkant zo hard mogelijk naar beneden, druk je de vork dan makkelijk in?

Wat ook kan:
Je mag altijd bij ons langskomen voor een kostenloze controle, dan kunnen we samen met je kijken of ales in orde is.

With kind regards,
Met vriendelijke groeten,

John Troost
Hyperpro Sales B.V.
Ik had een foto meegezonden van wat ik terug mee gekregen heb, originele veren van ducati, na plaatsen van de Hyperpro's.

Als ik rem in en "veer" zoals die man hierboven zegt, dan gaat dat, maar ik voel gelijk een "hapering"
Nu heb ik voor de vergelijk 't zelfde gaan doen bij mijn enduro, en daar verloopt dat zonder een tegenwerkend gevoel? :dontknow:

Re: wawasda nuweer ?

Posted: 20 Apr 2018 20:49
by Muug
Kostenloze controle? Niet twijfelen dan.

Re: wawasda nuweer ?

Posted: 21 Apr 2018 16:14
by Blackbert
Apeldoorn valt best mee qua afstand. Doen.

Re: wawasda nuweer ?

Posted: 21 Apr 2018 16:31
by zappa
Blackbert wrote: 21 Apr 2018 16:14 Apeldoorn valt best mee qua afstand. Doen.
Even Apeldoorn bellen? :o = 240 km

Werkendam = 130 km

Zal nog eens terug mailen, met de vraag of ik daar zomaar kan "binnenvallen" of toch een afspraak moet maken?