Motorfiets overzetten van 25kW naar full power?

Kletsen over moto's en andere motodingen.
User avatar
Muug
Posts: 6815
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Motorfiets overzetten van 25kW naar full power?

Post by Muug » 08 Feb 2018 15:40

oemoeta ?

stel da'k nen F800GS zie staan die op papier 25kW is, wat moet er gebeuren om daarvoor full power papieren te krijgen?

den Bullet
Posts: 708
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Motorfiets overzetten van 25kW naar full power?

Post by den Bullet » 08 Feb 2018 15:52

Muug wrote:
08 Feb 2018 15:40
oemoeta ?

stel da'k nen F800GS zie staan die op papier 25kW is, wat moet er gebeuren om daarvoor full power papieren te krijgen?
Ik denk ni dat da nog gaat.

Wipr
Posts: 1687
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Motorfiets overzetten van 25kW naar full power?

Post by Wipr » 08 Feb 2018 18:30

Hem op volledig vermogen te zetten puur technisch zal geen problemen geven maar op papier wel.

Maar waarom zou je deze op papier op vol vermogen willen hebben? Sowieso blijf het interessant bij wederverkoop. Ingeschreven op minder vermogen maar wel vol vermogen.

User avatar
F M
Posts: 2995
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Motorfiets overzetten van 25kW naar full power?

Post by F M » 08 Feb 2018 22:32

Voor de verzekering ?
I am confused. Oh no, maybe not!

Blackbert
Posts: 2197
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Motorfiets overzetten van 25kW naar full power?

Post by Blackbert » 08 Feb 2018 22:44

Uitvoer naar bvb Duitsland, laten omzetten en registreren, terug invoeren. zoiets heb ik ooit eens ergens gelezen.
soep en kolen enzo denk ik, tenzij ge iets wreed speciaal op 't oog hebt.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2062
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: Motorfiets overzetten van 25kW naar full power?

Post by duibhce Kaelann » 09 Feb 2018 09:44

Blackbert wrote:
08 Feb 2018 22:44
Uitvoer naar bvb Duitsland, laten omzetten en registreren, terug invoeren. zoiets heb ik ooit eens ergens gelezen.
soep en kolen enzo denk ik, tenzij ge iets wreed speciaal op 't oog hebt.
:stupid:
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

den Bullet
Posts: 708
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Motorfiets overzetten van 25kW naar full power?

Post by den Bullet » 09 Feb 2018 10:30

Wipr wrote:
08 Feb 2018 18:30

...

Maar waarom zou je deze op papier op vol vermogen willen hebben? Sowieso blijf het interessant bij wederverkoop. Ingeschreven op minder vermogen maar wel vol vermogen.
Zodat de koper failliet kan gaan bij een ongeval ...

Fé zijn SV was op papier een 25 kW maar stond 'vol poeier'; Heb dat sito presto laten terugzetten en daarom nog korting afgedongen bij de aankoop. Dus voor bonafide kandidaat-kopers is dat geen meerwaarde.

Wipr
Posts: 1687
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Motorfiets overzetten van 25kW naar full power?

Post by Wipr » 09 Feb 2018 20:02

den Bullet wrote:
09 Feb 2018 10:30
Wipr wrote:
08 Feb 2018 18:30

...

Maar waarom zou je deze op papier op vol vermogen willen hebben? Sowieso blijf het interessant bij wederverkoop. Ingeschreven op minder vermogen maar wel vol vermogen.
Zodat de koper failliet kan gaan bij een ongeval ...

Fé zijn SV was op papier een 25 kW maar stond 'vol poeier'; Heb dat sito presto laten terugzetten en daarom nog korting afgedongen bij de aankoop. Dus voor bonafide kandidaat-kopers is dat geen meerwaarde.
Dat je daar een sterk punt hebt ga ik niet betwisten. :thumbsup: Ik zeg dit naar aanleiding van ‘t volgende: paar maanden gelden toen ik nog heel sterk twijfelde over de aankoop van een KTM Adventurer 1090 zei de KTM verkoper dat deze geleverd werden op 95pk op papier en na 1000km werden deze op 125pk gezet. De 95pk versie zou interessanter zijn omdat daar dan ook de A2 rijbewijshouders mee mochten rijden. De inschrijvingstaks was ook beduidend minder.

Stefke
Posts: 1410
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Motorfiets overzetten van 25kW naar full power?

Post by Stefke » 10 Feb 2018 11:20

Wipr wrote:
09 Feb 2018 20:02
De 95pk versie zou interessanter zijn omdat daar dan ook de A2 rijbewijshouders mee mochten rijden.
Ik peins het niet... :lol: A2 rijbewijs is goed voor maximum 35kw of 47pk... 8-)
2016: 45000 :ricky: 2017: 17000

User avatar
Koeno
Posts: 1392
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Motorfiets overzetten van 25kW naar full power?

Post by Koeno » 10 Feb 2018 13:51

Stefke wrote:
10 Feb 2018 11:20
Wipr wrote:
09 Feb 2018 20:02
De 95pk versie zou interessanter zijn omdat daar dan ook de A2 rijbewijshouders mee mochten rijden.
Ik peins het niet... :lol: A2 rijbewijs is goed voor maximum 35kw of 47pk... 8-)
Die 95pk is alleszins zéér relevant voor bv NL (geen idee hoe zoiets in BE gaat):

Sinds 1 augustus 2009 is het ook mogelijk om bij de RDW, via de afdeling IKS (Individueel Keuren Speciaal), motoren te begrenzen die geen officiele typegoedkeuring hebben. De motor krijgt dan een unieke keuring voor dat kenteken, waarbij de motor dan 35kW op kenteken krijgt. Hierdoor krijg je bij een staande houding door de politie geen gezeur dat je op een motor aan het rijden bent, waar je geen rijbewijs voor hebt. Hier zijn echter wel een aantal regels aan verbonden. Niet elke motor komt er voor in aanmerking. Dit zijn een aantal punten; 1 Voor 35kW restrictie: Maximaal origineel motorvermogen 70kW = 95pk 2 Reductie moet op solide wijze zijn gedaan (vernauwing inlaat bij carburateur is bijv. geen probleem), de reductie mag niet makkelijk worden weggenomen. 3 Een aanpassing aan de ontsteking (CDI) wordt niet geaccepteerd.
It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest