Motorfiets overzetten van 25kW naar full power?

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Post Reply
User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Motorfiets overzetten van 25kW naar full power?

Post by Muug »

oemoeta ?

stel da'k nen F800GS zie staan die op papier 25kW is, wat moet er gebeuren om daarvoor full power papieren te krijgen?

User avatar
den Bullet
Posts: 1472
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Motorfiets overzetten van 25kW naar full power?

Post by den Bullet »

Muug wrote: 08 Feb 2018 15:40 oemoeta ?

stel da'k nen F800GS zie staan die op papier 25kW is, wat moet er gebeuren om daarvoor full power papieren te krijgen?
Ik denk ni dat da nog gaat.

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Motorfiets overzetten van 25kW naar full power?

Post by Wipr »

Hem op volledig vermogen te zetten puur technisch zal geen problemen geven maar op papier wel.

Maar waarom zou je deze op papier op vol vermogen willen hebben? Sowieso blijf het interessant bij wederverkoop. Ingeschreven op minder vermogen maar wel vol vermogen.

Online
User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Motorfiets overzetten van 25kW naar full power?

Post by F M »

Voor de verzekering ?
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Motorfiets overzetten van 25kW naar full power?

Post by Blackbert »

Uitvoer naar bvb Duitsland, laten omzetten en registreren, terug invoeren. zoiets heb ik ooit eens ergens gelezen.
soep en kolen enzo denk ik, tenzij ge iets wreed speciaal op 't oog hebt.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: Motorfiets overzetten van 25kW naar full power?

Post by duibhce Kaelann »

Blackbert wrote: 08 Feb 2018 22:44 Uitvoer naar bvb Duitsland, laten omzetten en registreren, terug invoeren. zoiets heb ik ooit eens ergens gelezen.
soep en kolen enzo denk ik, tenzij ge iets wreed speciaal op 't oog hebt.
:stupid:
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
den Bullet
Posts: 1472
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Motorfiets overzetten van 25kW naar full power?

Post by den Bullet »

Wipr wrote: 08 Feb 2018 18:30
...

Maar waarom zou je deze op papier op vol vermogen willen hebben? Sowieso blijf het interessant bij wederverkoop. Ingeschreven op minder vermogen maar wel vol vermogen.
Zodat de koper failliet kan gaan bij een ongeval ...

Fé zijn SV was op papier een 25 kW maar stond 'vol poeier'; Heb dat sito presto laten terugzetten en daarom nog korting afgedongen bij de aankoop. Dus voor bonafide kandidaat-kopers is dat geen meerwaarde.

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Motorfiets overzetten van 25kW naar full power?

Post by Wipr »

den Bullet wrote: 09 Feb 2018 10:30
Wipr wrote: 08 Feb 2018 18:30
...

Maar waarom zou je deze op papier op vol vermogen willen hebben? Sowieso blijf het interessant bij wederverkoop. Ingeschreven op minder vermogen maar wel vol vermogen.
Zodat de koper failliet kan gaan bij een ongeval ...

Fé zijn SV was op papier een 25 kW maar stond 'vol poeier'; Heb dat sito presto laten terugzetten en daarom nog korting afgedongen bij de aankoop. Dus voor bonafide kandidaat-kopers is dat geen meerwaarde.
Dat je daar een sterk punt hebt ga ik niet betwisten. :thumbsup: Ik zeg dit naar aanleiding van ‘t volgende: paar maanden gelden toen ik nog heel sterk twijfelde over de aankoop van een KTM Adventurer 1090 zei de KTM verkoper dat deze geleverd werden op 95pk op papier en na 1000km werden deze op 125pk gezet. De 95pk versie zou interessanter zijn omdat daar dan ook de A2 rijbewijshouders mee mochten rijden. De inschrijvingstaks was ook beduidend minder.

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Motorfiets overzetten van 25kW naar full power?

Post by Stefke »

Wipr wrote: 09 Feb 2018 20:02 De 95pk versie zou interessanter zijn omdat daar dan ook de A2 rijbewijshouders mee mochten rijden.
Ik peins het niet... :lol: A2 rijbewijs is goed voor maximum 35kw of 47pk... 8-)

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Motorfiets overzetten van 25kW naar full power?

Post by Koeno »

Stefke wrote: 10 Feb 2018 11:20
Wipr wrote: 09 Feb 2018 20:02 De 95pk versie zou interessanter zijn omdat daar dan ook de A2 rijbewijshouders mee mochten rijden.
Ik peins het niet... :lol: A2 rijbewijs is goed voor maximum 35kw of 47pk... 8-)
Die 95pk is alleszins zéér relevant voor bv NL (geen idee hoe zoiets in BE gaat):

Sinds 1 augustus 2009 is het ook mogelijk om bij de RDW, via de afdeling IKS (Individueel Keuren Speciaal), motoren te begrenzen die geen officiele typegoedkeuring hebben. De motor krijgt dan een unieke keuring voor dat kenteken, waarbij de motor dan 35kW op kenteken krijgt. Hierdoor krijg je bij een staande houding door de politie geen gezeur dat je op een motor aan het rijden bent, waar je geen rijbewijs voor hebt. Hier zijn echter wel een aantal regels aan verbonden. Niet elke motor komt er voor in aanmerking. Dit zijn een aantal punten; 1 Voor 35kW restrictie: Maximaal origineel motorvermogen 70kW = 95pk 2 Reductie moet op solide wijze zijn gedaan (vernauwing inlaat bij carburateur is bijv. geen probleem), de reductie mag niet makkelijk worden weggenomen. 3 Een aanpassing aan de ontsteking (CDI) wordt niet geaccepteerd.

User avatar
toeternietoe
Posts: 233
Joined: 21 Jun 2011 17:35

Re: Motorfiets overzetten van 25kW naar full power?

Post by toeternietoe »

Het vermogen openzetten, kan maar hoeft niet per sé negatieve gevolgen te hebben. Alles hangt af van het type rijbewijs van de bestuurder. Als dat rijbewijs geldig is voor dat verhoogde vermogen is er niks aan de hand. Verzekeringen hanteerden tot nu dezelfde premies voor motoren vanaf 500 CC, dus daar zou er ook geen probleem zijn (wel na te kijken). Voor zover ik weet is de verkeersbelasting voor motoren forfaitair waardoor het vermogen ook door niet mee speelt.
To ride, shoot straight and speak the truth (+ Jeff Cooper)

pingu
Posts: 420
Joined: 09 May 2013 17:19

Re: Motorfiets overzetten van 25kW naar full power?

Post by pingu »

Dus het maakt voor de verzekering niet uit dat die "opengezette" moto niet langer overeenkomt met de gegevens op inschrijvingsbewijs en gelijkvormigheidsattest? Zou best kunnen, maar 't lijkt me toch nogal een risico...

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Motorfiets overzetten van 25kW naar full power?

Post by Wipr »

Stefke wrote: 10 Feb 2018 11:20
Wipr wrote: 09 Feb 2018 20:02 De 95pk versie zou interessanter zijn omdat daar dan ook de A2 rijbewijshouders mee mochten rijden.
Ik peins het niet... :lol: A2 rijbewijs is goed voor maximum 35kw of 47pk... 8-)
De moeite om te strijden voor gelijk of ongelijk ga ik me besparen maar hetgeen ik boven gezegd heb zijn niet mijn woorden maar die van een dealer.

Om daar het fijne van te weten zou je het best gewoon eens een Ktm dealer moeten bellen en vragen of een Ktm adventurer 1090 op 95pk kan worden ingeschreven zodat hij ook toegankelijk is voor het A2 rijbewijs. Zeg erbij dat je het interessanter vind voor een eventuele doorverkoop. Notie: bij de adventurer 1090R kon dat blijkbaar dan weer niet.

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Motorfiets overzetten van 25kW naar full power?

Post by Wipr »

http://www.m.motornieuws.be//be/nieuws/ ... ure-r-4035

De R dan blijkbaar ook.

Maw prullerij tot en met want hoe dat dan kan snap ik ook niet. Je zou dus een 95pk versie moeten kopen om deze dan te reduceren tot een 45-48pk en als je hem toch als volwaardig rijbewijshouder koopt als A2 dan zet men deze na 1000km op vol vermogen? :roll:

Ik snap er geen knijt van maar het kan dus wel degelijk. Absurdistan :whistling:

Post Reply