Kogel door de kerk, back to the future
Re: Kogel door de kerk, back to the future
Have fun met de nieuwe machine
Leeftijd speelt geen rol wanneer alles correct onderhouden is en aangezien diene mens dat blijkbaar wel deed zal je er nog jaren plezier aan beleven.
Groetjes,
Jopet
Leeftijd speelt geen rol wanneer alles correct onderhouden is en aangezien diene mens dat blijkbaar wel deed zal je er nog jaren plezier aan beleven.
Groetjes,
Jopet
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT
Re: Kogel door de kerk, back to the future
Eerste post niet goed gelezen Franske....
Groetjes,
Jopet
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT
Re: Kogel door de kerk, back to the future
Veel plezier met uwe moto
Re: Kogel door de kerk, back to the future
Gefeliciteerd met de aankoop van je nieuwe oude liefde. (of is het je oude nieuwe liefde?)
Re: Kogel door de kerk, back to the future
Proficiat met uw black backfuture machien
Maar ik zie door het gs -bos de t*tt*n niet meer .... Is dat dezelfde als Ozzepaa zijn Gertrude of als Bullet zijn voormalige knipogende kat ?
Viel Fahrspaß
Maar ik zie door het gs -bos de t*tt*n niet meer .... Is dat dezelfde als Ozzepaa zijn Gertrude of als Bullet zijn voormalige knipogende kat ?
Viel Fahrspaß
sig nature
Re: Kogel door de kerk, back to the future
Een generatie ouder dan die van bullet en Ozzepa. denben had ook één als mij maar hij heeft die aan gort gereden.
@Bullet: er bestaan toch geen zesbakken bij de 1100's?
@Ozzepa: Pilotroad banden. Maar ge kunt daar ook veldwegels mee doen.
@Bullet: er bestaan toch geen zesbakken bij de 1100's?
@Ozzepa: Pilotroad banden. Maar ge kunt daar ook veldwegels mee doen.
Re: Kogel door de kerk, back to the future
Dikke proficiat met uwe "ouwe nieuwe". Of moet dat "nieuwe ouwe" zijn? En veel natuurlijk!
'k ga mij voorlopig ver van die GS'en houden. Als ge daar ene keer mee gereden hebt, dan geraakt ge daar precies niet meer van af...
'k ga mij voorlopig ver van die GS'en houden. Als ge daar ene keer mee gereden hebt, dan geraakt ge daar precies niet meer van af...
Re: Kogel door de kerk, back to the future
Hoho, wree nostalgie dadde : DenBen zijn Moniek Iconisch machien was dat ... alleen inderdaad een ietsie-pietsie minder in onberispelijke staat dan Muug zijne nieven-ouweMuug wrote: ↑15 Apr 2018 17:38 Een generatie ouder dan die van bullet en Ozzepa. denben had ook één als mij maar hij heeft die aan gort gereden.
@Bullet: er bestaan toch geen zesbakken bij de 1100's?
@Ozzepa: Pilotroad banden. Maar ge kunt daar ook veldwegels mee doen.
Dat is ontegenzeggelijk zo onder nen Diversion 900GT konde daar zelfs uw haar mee kammen ook ... destijds dikwijls genoeg in de praktijk gebracht
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla
Re: Kogel door de kerk, back to the future
Good luck met deze GS Muug!
Re: Kogel door de kerk, back to the future
ik heb denben nog weten rijden met een licht cruiser-achtig ding (of shopper of hoe heet dat in het jargon ?), die zag er ook proper uit
Re: Kogel door de kerk, back to the future
Tja, 't is nu eenmaal de meest polyvalente machine die er bestaat:
- Het is een zeer comfortabele autostrade machine
- een zeer "cosy" reizen-met-duo-moto
- het is een sportmachine-killer op bochtige wegjes,
- het is een hoogpoter die een zeer goed overzicht biedt over het verkeer
- het is géén agressieve motorfiets die je constant opjaagt (denk ktm)
- het is een gemakkelijke sleutelmachine waar eenvoudig gereedschap nog bruikbaar is
- onverhard doet ie met twee vingers in de neus
- ook mensen met een kleine beurs kunnen ze kopen
- er zijn megaveel 2dehands onderdelen in omloop
Het is de combinatie van al die dingen die zo goed is. Moesten ze - zoals bij banden - scores geven op al die aspecten in de vorm van een spinnenweb (als je begrijpt wat ik bedoel) dan zou je merken dat de gevormde veelhoek inderdaad mooi regelmatig van vorm zou zijn. En 't is dan nog maar de 1100-versie, bij elke nieuwe generatie gaan die scores op elk vlak omhoog. Behalve dan die van de prijs en die van het sleutelgemak.
Het enige waar 'm niet in uitblinkt is agressief rijden op slechte wegen, omdat de standaardvering het achteraan laat afweten en het achterwiel begint dan te dribbelen. Maar door de onverstoorbare telelever vooraan kan je dat negeren.
En als je geen nood hebt aan een polyvalente machine, dan kan je kiezen voor een KTM Adventure (agressie!), een V-Strom (niks offroad), een Versys (sportief! niks offroad), een Multistrada (emotie, power, sportief)
- den Bullet
- Posts: 1477
- Joined: 23 Oct 2009 11:18
Re: Kogel door de kerk, back to the future
Ik dacht dat de laatst gebouwde 1100 GS'en al een zesbak hadden (ik had er - dacht ik - over gelezen in 't Hollands GS-forum)
- den Bullet
- Posts: 1477
- Joined: 23 Oct 2009 11:18
Re: Kogel door de kerk, back to the future
Ik vind mijn GSa op dat vlak een 2-faced-motor.
Perfect rustig mee te rijden, maar als de banen er zich naar lenen perfect als een figuurlijk beest mee te rijden.
Al kan ik mij inbeelden dat een V-twin toch net dat beetje meer losweekt...
ik blijf er nog steeds bij dat die Stampende V-twin Varadero net dat tikkeltje aggresiever aanvoelde (terwijl dat feitelijk zo'n braaf beestje was)
Perfect rustig mee te rijden, maar als de banen er zich naar lenen perfect als een figuurlijk beest mee te rijden.
Al kan ik mij inbeelden dat een V-twin toch net dat beetje meer losweekt...
ik blijf er nog steeds bij dat die Stampende V-twin Varadero net dat tikkeltje aggresiever aanvoelde (terwijl dat feitelijk zo'n braaf beestje was)
Re: Kogel door de kerk, back to the future
Wel... je kàn er agressief mee rijden: door de rechtop-positie en door het erg brede stuur heb je de moto enorm onder controle, door het krachtige koppel bij lage toeren kan je hard wegacceleren, door de voorvering die onverstoorbaar zijn werk doet maakt het niet uit wat je doet. Je kan ook vierkant je voeten vegen aan de rijlijnen, dus je gooit en smijt de moto waar hij wilt. .... maar an sich is het een brave boeredochter van een moto. Zeer neutraal van karakter.den Bullet wrote: ↑16 Apr 2018 09:48 Daarom dat de Felix mijnen 1150 niet wilde/durfde overnemen ...
Hij reed daar agressiever mee dan op zijnen Duc
De 900SS daarentegen heeft een heel klein stuurtje (clipons) en korte veerwegjes en kleine wieltjes en daarom moet hij veel bewuster bediend en gestuurd worden. Het is ook een waar genot om Om nog maar te zwijgen over die zeer brede stuuruitslag.
Je zoon zou 'ns met een KTM Adventure moeten testrijden. Dan zou hij 't verschil wel voelen.
Re: Kogel door de kerk, back to the future
een klassieker :
Re: Kogel door de kerk, back to the future
'k Denk dat je het met de linkse langer zal volhouden.
'k Was vandaag aan het denken waarom je na twee Gs'en, een Ktm en een F800st terug voor een Gs gekozen had maar je helder epistel heeft al op die vragen een antwoord gegeven (en dan bedoel ik niet de foto maar je antwoord op Pingu)
'k Was vandaag aan het denken waarom je na twee Gs'en, een Ktm en een F800st terug voor een Gs gekozen had maar je helder epistel heeft al op die vragen een antwoord gegeven (en dan bedoel ik niet de foto maar je antwoord op Pingu)
Re: Kogel door de kerk, back to the future
Aangezien ik een mietje ben die zich -- op het occasionele stukje gravel na, en dan nog -- niet van het asfalt waagt, verklaart dit dus waarom ik met een V-Strom rijdt
Re: Kogel door de kerk, back to the future
bof, lichtjes onverhard dan toch... om te ploeteren zijn er betere machines.
Mijn 1150 ben ik weer wat aan't gebruiken en het valt mij op dat dat ding nog altijd voor geen seconde verveelt. Rustig rondkuieren, een beetje vlotter gooi en smijtwerk, boodschappenbrommer of woonwerkverkeer overladen met vanalles en nog wat, het kan allemaal.
Ik rij daar verdomd graag mee, nu al +-175000km lang.
Hij mag nog wat blijven, op weg naar zijn 13de jaar dienst.