motorrem met uwen onda? Wij met een BMW boxer lachen met uw zogezegde motorrem.
Nooit gedacht... maar het is toch BMW GSA geworden....
Re: Nooit gedacht... maar het is toch BMW GSA geworden....
I am confused. Oh no, maybe not!
Re: Nooit gedacht... maar het is toch BMW GSA geworden....
Ge moet twee dingen weten over 't spook:
1) hij viseert nooit iemand
2) hij gaat altijd kort door de bocht, gelijk hoe, ongeacht waar of wanneer of met wie
Dus ge moet dat allemaal vooral niet persoonlijk nemen
Re: Nooit gedacht... maar het is toch BMW GSA geworden....
Uit het Moto GP draadje:
Eigenlijk zou je zijn stelling kunnen doortrekken tot buiten het circuit zelfs.
Misschien (waarschijnlijk) ben ik een beetje een rare, maar motorrijden (en autorijden) is een kunde. Je wordt sumier getest op een aantal basisvaardigheden en dan mag je zomaar de weg op. Een groot deel van de rijbewijshouders brengt het nooit veel verder dan het beheersen van die basisvaardigheden. De industrie ontwikkelt steeds meer hulpmiddelen om dat gebrek aan kunde te compenseren. Misschien omdat ze begaan zijn met ons, misschien gewoon omdat het kan. Foute evolutie, Ben Weyts! Want "de auto kan het zelf, dus waarom zou ik het moeten kunnen"? ABS en, op een vierwieler, tractiecontrole, daar kan ik nog inkomen. Al die andere drieletteruitvindingen hoeven voor mij ook niet, omdat ze mij vaardigheden waar ik op geoefend heb en die ik nu met bescheiden trots beheers, uit handen nemen.
Je wil in een voertuig rijden dat na het lezen van je badge start en met een druk op de knop stopt op je bestemming? Dat bestaat al: een LIJNBUS.
't Zou nog best eens kunnen dattem gelijk heeft ook.Davy78 wrote: ↑12 Jul 2018 11:38 Het orakel heeft gesproken ...
https://nl.motorsport.com/motogp/news/s ... p/3139351/
Zou wel eens een boeiend testje kunnen zijn ... zet es effe alle electronica uit en zie eens wat er dan gebeurt
Eigenlijk zou je zijn stelling kunnen doortrekken tot buiten het circuit zelfs.
Misschien (waarschijnlijk) ben ik een beetje een rare, maar motorrijden (en autorijden) is een kunde. Je wordt sumier getest op een aantal basisvaardigheden en dan mag je zomaar de weg op. Een groot deel van de rijbewijshouders brengt het nooit veel verder dan het beheersen van die basisvaardigheden. De industrie ontwikkelt steeds meer hulpmiddelen om dat gebrek aan kunde te compenseren. Misschien omdat ze begaan zijn met ons, misschien gewoon omdat het kan. Foute evolutie, Ben Weyts! Want "de auto kan het zelf, dus waarom zou ik het moeten kunnen"? ABS en, op een vierwieler, tractiecontrole, daar kan ik nog inkomen. Al die andere drieletteruitvindingen hoeven voor mij ook niet, omdat ze mij vaardigheden waar ik op geoefend heb en die ik nu met bescheiden trots beheers, uit handen nemen.
Je wil in een voertuig rijden dat na het lezen van je badge start en met een druk op de knop stopt op je bestemming? Dat bestaat al: een LIJNBUS.
grease up your baby for a ball on the hill
Re: Nooit gedacht... maar het is toch BMW GSA geworden....
Euh, een lijnbus start ergens in de buurt van waar ik ben en die stopt ergens in de buurt van waar ik moet zijn. En dan hopelijk ergens in de buurt van wanneer ik daar moet zijn...
Dat is een eindeloze discussie. Wie bepaalt waar en op welk punt de hulpmiddelen moeten stoppen? Jij hebt ergens een referentiekader van wat je moest aanleren toen je leerde rijden. Iemand die nog eens 25 jaar eerder moest rijden had nog minder hulpmiddelen, en die zal waarschijnlijk vinden dat jij het veel te gemakkelijk had.
"Neen, de echte motorrijders moesten onder het rijden nog olie toevoegen aan de brandstof, en een kaars branden om iets te zien in het donker. En om te stoppen moesten ze gewoon hun voet aan de grond zetten en hopen dat hun zool aan de laars bleef plakken... "
Dat is een eindeloze discussie. Wie bepaalt waar en op welk punt de hulpmiddelen moeten stoppen? Jij hebt ergens een referentiekader van wat je moest aanleren toen je leerde rijden. Iemand die nog eens 25 jaar eerder moest rijden had nog minder hulpmiddelen, en die zal waarschijnlijk vinden dat jij het veel te gemakkelijk had.
"Neen, de echte motorrijders moesten onder het rijden nog olie toevoegen aan de brandstof, en een kaars branden om iets te zien in het donker. En om te stoppen moesten ze gewoon hun voet aan de grond zetten en hopen dat hun zool aan de laars bleef plakken... "
I am confused. Oh no, maybe not!
Re: Nooit gedacht... maar het is toch BMW GSA geworden....
Het is in essentie een discussie "voor of tegen de vooruitgang". Een beke nostalgie zo op z'n tijd kan natuurlijk geen kwaad, maar ge kunt de vooruitgang niet tegenhouden. En 't is trouwens allemaal relatief ook. Wat ge zelf aan uwe jongere medemens "verkoopt" als "toen moest ge nog écht rijden", was voor uw grootvader allemaal "moderne techniek voor slappe mietjes". Enz. zonder einde.
Re: Nooit gedacht... maar het is toch BMW GSA geworden....
... eindeloze discussie, indeed
Maar 'k ben het toch graag met BB eens dat tegenwoordig heel veel mensen "een voertuig kunnen besturen" maar er veel minder zijn die "mee nen otto kunne rijje".
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla
Re: Nooit gedacht... maar het is toch BMW GSA geworden....
Ik versta den Bert geheel ende compleet. Ik ben ook groot voorstander van mechanische moto's.
Maar!
We evolueren duidelijk naar een wereld vol elektronische moto's. En er zal wel degelijk een nieuwe generatie motorrijders opstaan, die in staat zal zijn om met hun talenten het verschil te maken. Zij het dan dat zij de grenzen van de elektronica zullen opzoeken, terwijl de betere rijders van nu gewend zijn om op de grenzen van de mechanica (en hun ballen) te rijden.
Maar!
We evolueren duidelijk naar een wereld vol elektronische moto's. En er zal wel degelijk een nieuwe generatie motorrijders opstaan, die in staat zal zijn om met hun talenten het verschil te maken. Zij het dan dat zij de grenzen van de elektronica zullen opzoeken, terwijl de betere rijders van nu gewend zijn om op de grenzen van de mechanica (en hun ballen) te rijden.
Re: Nooit gedacht... maar het is toch BMW GSA geworden....
Ik hoop wel dat je het nu hebt over racepiloten?
Op de weg lijkt het me niet aangewezen om te willen bewijzen dat je het verschil kan maken met een ander...
I am confused. Oh no, maybe not!
Re: Nooit gedacht... maar het is toch BMW GSA geworden....
Geef mij op de openbare weg maar liefst zoveel mogelijk van die electronische veiligheidsnetten ... ik weet hoe ik veilig en hard kan remmen, maar één moment van onoplettendheid, of net dat één glad plekske ...
Zelfs op circuit, zou ik graag mijn cbr uit 2002 inruilen voor iets met tractiecontrole etc ...
Zelfs op circuit, zou ik graag mijn cbr uit 2002 inruilen voor iets met tractiecontrole etc ...
Re: Nooit gedacht... maar het is toch BMW GSA geworden....
en wie hier heeft allemaal waterkoeling?
To hell with you all!!
To hell with you all!!
Re: Nooit gedacht... maar het is toch BMW GSA geworden....
Weet ik, maar een mens mag dromen he
En niet iedereen stoort zich aan die hoge kostprijs trouwens ...
Dat is een V4S
Re: Nooit gedacht... maar het is toch BMW GSA geworden....
heeft 'em (of ze) er wat off road mee gedaan ?
't kontje staat precies ook wat paraplu of is dat de manier om het open te doen ?
't kontje staat precies ook wat paraplu of is dat de manier om het open te doen ?
Re: Nooit gedacht... maar het is toch BMW GSA geworden....
Is in de eerste minuten van de eerste sessie van de baan gereden door iemand anders.
Re: Nooit gedacht... maar het is toch BMW GSA geworden....
awel, azzek terug ne Katé-Em heb willekik gerust nekeer nen testsjaantiffik doenDrummer wrote: ↑25 Jul 2018 12:30
Ik heb nogthans al wel wat jaren schakelen op een motor achter de rug, alsook de nodige km's met een geschakelde moto.
Maar ik moet je toch op één puntje gelijk geven, voor sommige motorrijders is het dct systeem een veredelde scooter, zie maar naar de integra, die gebouwd is op het frame van de NC 750 X.
Maar eens je het systeem van de DCT goed kent rij je daar zoals ik nu ook best wel sportief mee, en schakel ik er lustig op los op momenten dat ik dat wil
Oh ja, ik kan ook met DCT Rap door den bocht
KMK
Re: Nooit gedacht... maar het is toch BMW GSA geworden....
en over scooters... kom net terug uit italië
ni te doen hoe die met die dingen vliegen
kennen natuurlijk elken bocht van de ligurische kust maar toch...
heb er een paar zien staan...
die banden zagen eruit alsof ze net een GP gereden hadden
ni te doen hoe die met die dingen vliegen
kennen natuurlijk elken bocht van de ligurische kust maar toch...
heb er een paar zien staan...
die banden zagen eruit alsof ze net een GP gereden hadden
KMK
Re: Nooit gedacht... maar het is toch BMW GSA geworden....
Honda Sh300 was de vorige en voor je ego/imago moet je dat hier niet kopen. In Italië en andere landen en steden waar koning scooter heerst is het een ander paar mouwen. Wegligging van pakweg die SH300 is, eens het vertrouwen er is, eigenlijk ongelofelijk.
Remmen en gas geven en die gasten denken in het verkeer meer vooruit en anticiperen rapper.
Remmen en gas geven en die gasten denken in het verkeer meer vooruit en anticiperen rapper.