Nooit gedacht... maar het is toch BMW GSA geworden....

Kletsen over moto's en andere motodingen.
vet on wheels
Posts: 367
Joined: 23 Oct 2009 11:09

Re: Nooit gedacht... maar het is toch BMW GSA geworden....

Post by vet on wheels »

ik ben juist terug van een weekje 'Dolle Mieten', en heb mij daar rot geamuseerd met de GSA!
Dat is een quasi perfecte machine! nooit een 'shit-moment' gehad, vol gas en daarna alles toe, die moto geeft geen krimp! :o
Ondanks het meergewicht, kon ik daar een mederijder (met circuit-ervaring) met een 'gewone' GS een beetje opjagen en zelfs ;) losrijden, :laughing:
Ik kan slechts een redelijk minpunt aangeven, en dat is het lawaai van de motor zelf, niet van de uitlaat... een echte pokkeherrie zouden de Ollanders zeggen, niet te berijden zonder oorstoppen!! :evil:
't is maar dat ge't weet...

User avatar
't spook
Posts: 308
Joined: 03 Apr 2018 19:49

Re: Nooit gedacht... maar het is toch BMW GSA geworden....

Post by 't spook »

terug gezond en met ne moto mogen rijden
klinkt bekend
8-)

en die zoektocht is tof hé...

zijt ge zeker dat die GSA u gaat blijven bekoren?
ik heb ne collega die al jaren GS rijdt en model na model mee opschuift...
behalve dat hij vindt dat op de laatste er teveel elektronische brol mee beslist over wat de moto doet
exit laatste model dus en terug naar den echten 1200GS
no ride by wire no nothing
en weer ne gelukkige motard
ma bon, da's heel persoonsgebonden allemaal natuurlijk

ik weet eerlijk gezegd ni hoe ik de 1290R ga vinden binnenkort
misschien vliegt die ook de deur uit voor nen "ouwe" 1190R
dat zien we dan wel....

plezier ermee
en dat blauw/wit patroon, daar ben ik zot van, nog van de 1150GS die zo een klein serieke had ooit :ricky:
:? KMK :roll:

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Nooit gedacht... maar het is toch BMW GSA geworden....

Post by F M »

't spook wrote: 15 Jun 2018 11:29 ma bon, da's heel persoonsgebonden allemaal natuurlijk
:shock: :shock: :shock:
Heeft het spook dat echt zelf geschreven ?

De wonderen zijn de wereld nog niet uit !
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


@Jopet: Veel plezier met de GSA. Dat TFT-schermpje ziet er gelikt uit. Nu nog zien of dat de ontberingen zal doorstaan.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Nooit gedacht... maar het is toch BMW GSA geworden....

Post by Muug »

vet on wheels wrote: 14 Jun 2018 20:21 Ik kan slechts een redelijk minpunt aangeven, en dat is het lawaai van de motor zelf,
mja, ook bij mijn 1100GS komt er behoorlijk veel gezoem en gezing vanonder de tank. De benzinepomp en de injectoren zorgen voor behoorlijk veel decibels en die worden dan nog eens akoestisch versterkt door de metalen tank waaronder alles zit. Mijn allereerste 1100GS was voorzien van een plastieken tank en het auditieve verschil was enorm.
De stilste was natuurlijk de R80GS, met gewone carbs, en met gewoon de zwaartekracht die de benzine naar de carbs trok. Het tikken van de kleppen was zo wat het luidste van de hele motorfiets. :sweetheart:

Jopet
Posts: 820
Joined: 22 May 2014 09:27

Re: Nooit gedacht... maar het is toch BMW GSA geworden....

Post by Jopet »

't spook wrote: 15 Jun 2018 11:29 1 : en die zoektocht is tof hé...

2 : zijt ge zeker dat die GSA u gaat blijven bekoren?

3 : ik weet eerlijk gezegd ni hoe ik de 1290R ga vinden binnenkort
misschien vliegt die ook de deur uit voor nen "ouwe" 1190R
dat zien we dan wel....
Hoi t spook,

1 : die zoektocht was zeker leuk, veel testritten gedaan en de ene met veel meer plezier dan de andere, tot op het laatste getwijfeld tussen weer een KTM en dus nu de 1290S of toch die GSA, het is een keuze tussen 2 steengoeie producten en omdat ik al een KTM gehad heb dacht ik waarom dan niet eens een GSA.... Ik ben dus niet zo merktrouw als sommigen :grin:

2 : ik hoop het en laat die elektronica maar komen, geen probleem met bvb RBW, de KTM zat ook al vol met al die "brol" en dat stoort mij niet, ook in de auto mag dat voor mij er vol mee zitten, in mijn nieuwe Opel Insignia GSI dat ik besteld heb (levering augustus - september) heb ik ook alle elektronische toeters en bellen er bij genomen....
Er zijn inderdaad GS / GSA rijders die zweren bij de luchtgekoelde motoren maar dat is een verhaal dat ik al 30 jaar hoor dat de nieuwe modellen niet meer zo veel fun bieden als de oude modellen, maar volgens mij zit het ook voor een groot deel tussen de oren....
Waar is de tijd dat ze zeiden dat elektrisch starten voor mietjes was en dat echte mannen enkel kick starten :pillepalle:

3 : Volgens mij is er veel minder verschil tussen de 1290 en 1190 dan bvb tussen de 1190 en 990, dus als die 1190 je beviel zal die 1290 je ook wel bevallen, had niet de indruk dat het rijwielgedeelte tussen die 1190 en 1290 zo groot was.

Groetjes,
Jopet
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

User avatar
't spook
Posts: 308
Joined: 03 Apr 2018 19:49

Re: Nooit gedacht... maar het is toch BMW GSA geworden....

Post by 't spook »

heb nen deal gesloten voor den 1290R waardoor ik hem pas begin oktober krijg

zit bomvol opties
ook quickshift...
waarom dat in godsnaam nodig is op ne moto met zo'n ongelofelijke boite is mij een raadsel ma bon

merktrouw?
ik was gaan zien bij HOnda voor de nieuwen AT, anniversary edition met grote tank en t'een en 't ander op maar da is niet doorgegaan
Honda pusht om enkel DCT modellen te leveren en da moet ik dus ni hebben
:? KMK :roll:

User avatar
't spook
Posts: 308
Joined: 03 Apr 2018 19:49

Re: Nooit gedacht... maar het is toch BMW GSA geworden....

Post by 't spook »

F M wrote: 15 Jun 2018 11:40
't spook wrote: 15 Jun 2018 11:29 ma bon, da's heel persoonsgebonden allemaal natuurlijk
:shock: :shock: :shock:
Heeft het spook dat echt zelf geschreven ?

De wonderen zijn de wereld nog niet uit !
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


@Jopet: Veel plezier met de GSA. Dat TFT-schermpje ziet er gelikt uit. Nu nog zien of dat de ontberingen zal doorstaan.
ik weur aat... :dontknow:
:? KMK :roll:

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Nooit gedacht... maar het is toch BMW GSA geworden....

Post by Wipr »

Een rotherrie maken die BMW’s maar de oudere 1200 meer karakter dan de LC maar het is maar wat je wil he. Ik hou wel van de zeemzoete motorcultuur en nu is het goed maar met karakter.

Proficiat Jopet met deze klepper en je eigen gezondheid!

YOLO!

Jopet
Posts: 820
Joined: 22 May 2014 09:27

Re: Nooit gedacht... maar het is toch BMW GSA geworden....

Post by Jopet »

Wipr wrote: 17 Jul 2018 18:46 YOLO!
Inderdaad Wim, dat was ook wat ik tegen mijn vrouw zei toen ik mijn zoektocht naar een nieuwe motor startte... Wat zijn we met een mooie spaarrekening als we morgen onze kopjes neerleggen, dan zeggen onze kinderen merci papa en mama en kopen hun die auto of moto dat wij niet wilde kopen omdat we moesten denken aan onze ouden dag....

En t vrouwtje rijdt tot mijn grote verassing heel graag mee op de GSA dus gaan we begin september een weekje Alpen of zo doen.

Groetjes,
Jopet
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Nooit gedacht... maar het is toch BMW GSA geworden....

Post by Raketman »

't spook wrote: 17 Jun 2018 12:03 Honda pusht om enkel DCT modellen te leveren en da moet ik dus ni hebben
Allez, daar heb ik toch niet veel van gemerkt. 'k Heb ene met een gewone boite gevraagd en gekregen...Maar die van mij was in 2017, dus geen ride-by-wire. Enkel ABS met offroadfunctie en een tractiecontrole in 3 stappen. Die eigenlijk redelijk nutteloos is als ge de originele banden eraf zwiert en als uwe vorige moto ne KTM was.
Nil volentibus arduum

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Nooit gedacht... maar het is toch BMW GSA geworden....

Post by Wipr »

Een verrassing te horen dat een AT nog niet ride by wire is! Is dit nog steeds het geval bij de 2018?

@‘t spook. Heb je al met een model met quickshifter gereden?

Vorige week testrit gedaan met een nieuwe 850GS met quickshifter en de eerste versnellingen niet geheel vlekkeloos (stevige ruk ad ketting) maar gewoon de gas openhouden en naar boven met de voet.

Wat mij betreft iel toffe optie en als er in de toekomst ene komt die dat in het optiepakket heeft staan dan is dat het eerste dat er op komt. (Dat gaat nog lang duren denk k)
Last edited by Wipr on 23 Jul 2018 01:03, edited 1 time in total.

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Nooit gedacht... maar het is toch BMW GSA geworden....

Post by Wipr »

Jopet wrote: 22 Jul 2018 01:49
Wipr wrote: 17 Jul 2018 18:46 YOLO!
Inderdaad Wim, dat was ook wat ik tegen mijn vrouw zei toen ik mijn zoektocht naar een nieuwe motor startte... Wat zijn we met een mooie spaarrekening als we morgen onze kopjes neerleggen, dan zeggen onze kinderen merci papa en mama en kopen hun die auto of moto dat wij niet wilde kopen omdat we moesten denken aan onze ouden dag....

En t vrouwtje rijdt tot mijn grote verassing heel graag mee op de GSA dus gaan we begin september een weekje Alpen of zo doen.

Groetjes,
Jopet
Mijn madam vond de 9T plots ook heel interessant om mee te rijden. Al vermoed ik dat de propeller op de tank er iets mee te maken heeft. :whistling:
Snobisme zeg ik haar wel eens :mrgreen:

Neeje Jo, groot gelijk, geld op de bank brengt geen stuiver meer op en wat je gehad hebt, heb je maar gehad! ‘t leven is echt veel te kort.
Van harte gegund :thumbsup:
Post eens een foto als je hem hebt he! 8-)

User avatar
't spook
Posts: 308
Joined: 03 Apr 2018 19:49

Re: Nooit gedacht... maar het is toch BMW GSA geworden....

Post by 't spook »


Enkel ABS met offroadfunctie en een tractiecontrole in 3 stappen. Die eigenlijk redelijk nutteloos is als ge de originele banden eraf zwiert en als uwe vorige moto ne KTM was.
:grin: :) :lol: :mrgreen: :roll:

had diene mens mij ne normale geschakelde kunnen leveren in een normale termijn, dan reed ik nu met nen AT anniversary edition...

die zei zelf dat Honda pushte om die DCT te verkopen
trouwens, als ge ne 45 hebt zit ge geregeld met uwe poot tegen de uitstulping van dat mechanisme
stond mij ook ni aan
plus, schakelt beter en sneller dan ne mens kan
kan ik inkomen, is bij auto's al efkes zo
als ik het dan had over terugschakelen voor nen bocht dan zie die mens " ah ja maar ge kunt motorrem instellen hoe ge wilt"
toen ik vroeg of die boite de afstand naar den bocht en den bocht zelf kon inschatten zweeg de brave mens
soms is het om te lachen...
:? KMK :roll:

Drummer
Posts: 673
Joined: 23 Oct 2009 17:11
Location: IN HET BOS

Re: Nooit gedacht... maar het is toch BMW GSA geworden....

Post by Drummer »

't spook wrote: 23 Jul 2018 10:05

Enkel ABS met offroadfunctie en een tractiecontrole in 3 stappen. Die eigenlijk redelijk nutteloos is als ge de originele banden eraf zwiert en als uwe vorige moto ne KTM was.
:grin: :) :lol: :mrgreen: :roll:

had diene mens mij ne normale geschakelde kunnen leveren in een normale termijn, dan reed ik nu met nen AT anniversary edition...

die zei zelf dat Honda pushte om die DCT te verkopen
trouwens, als ge ne 45 hebt zit ge geregeld met uwe poot tegen de uitstulping van dat mechanisme
stond mij ook ni aan
plus, schakelt beter en sneller dan ne mens kan
kan ik inkomen, is bij auto's al efkes zo
als ik het dan had over terugschakelen voor nen bocht dan zie die mens " ah ja maar ge kunt motorrem instellen hoe ge wilt"
toen ik vroeg of die boite de afstand naar den bocht en den bocht zelf kon inschatten zweeg de brave mens
soms is het om te lachen...
Daar hebde links een knopke voor aan het stuur 8-) gebruik dat ook altijd om terug te schakelen op het moment dat ik da wil ;)

User avatar
't spook
Posts: 308
Joined: 03 Apr 2018 19:49

Re: Nooit gedacht... maar het is toch BMW GSA geworden....

Post by 't spook »

schakelen... daar hebbekik ne voet voor...
knopke...
:roll:
:? KMK :roll:

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Nooit gedacht... maar het is toch BMW GSA geworden....

Post by Koeno »

't spook wrote: 23 Jul 2018 13:45 schakelen... daar hebbekik ne voet voor...
knopke...
:roll:
Geen probleem, u vraagt wij draaien:
http://ruggedroads.co.uk/OEM-Honda-DCT- ... F1000-2016 :whistling:

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Nooit gedacht... maar het is toch BMW GSA geworden....

Post by Muug »

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
ne pedal die op een knopke duwt :laughing: :laughing: :laughing:

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Nooit gedacht... maar het is toch BMW GSA geworden....

Post by Koeno »

Muug wrote: 23 Jul 2018 15:08 :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
ne pedal die op een knopke duwt :laughing: :laughing: :laughing:
Correcte samenvatting...
Da's ook voor velen de grote commentaar: ge hebt geen gevoel in dat pedaalke...
Duwen is schakelen, niet zoals bij het schakelpedaalke, waar ge de tanden kunt laten knarsen bij wijze van spreken...

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Nooit gedacht... maar het is toch BMW GSA geworden....

Post by F M »

't spook wrote: 23 Jul 2018 13:45 schakelen... daar hebbekik ne voet voor...
knopke...
:roll:
Wat een schitterende redenering :wall:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Nooit gedacht... maar het is toch BMW GSA geworden....

Post by Muug »

F M wrote: 23 Jul 2018 15:35 Wat een schitterende redenering :wall:
Frans, ad rem als altijd :ImaPoser:

Post Reply