Dat was op die eerste GTR's1400 goed voorzien ,onder de 3000 toeren spinden die niet door, natte weg of zo speelde geen rol,maar boven de 3000 T was iets anders dan kon dat wel is gebeuren.Muug wrote: ↑24 Jul 2018 17:24Maar dat gebeurt niet enkel op onverhard eh, ook op nat. Toen ik met Koppel! in de Alpen op reis was, was hij op een gegeven moment razend koleirig op zijn schone nieuwe R1200GS omdat die bij 't uitkomen van halfnatte haarspeldbochten regelmatig plots doorspinde op natte plekken, om dan op droge plekken plots weer te gripperen.![]()
Nooit gedacht... maar het is toch BMW GSA geworden....
Re: Nooit gedacht... maar het is toch BMW GSA geworden....
Re: Nooit gedacht... maar het is toch BMW GSA geworden....
slaat helaas nergens op want je zal dat objectief moeten meten om het te weten. Dus zelfde piloot, zelfde reactietijd, zelfde drukopbouw, zelfde ondergrond...
verder allemaal leuke hulpmiddelen, doe mij toch maar het ouderwetse! Schakelen met voet, met koppeling! En tractiecontrole en zo hoef ik ook niet, ik rij doorgaans te voorzichtig om de handel ongewenst te laten driften. Alleen ABS blijf ik interessant vinden en zeggen dat ik geen enkele moto meer in huis heb waar ABS op staat (dat werkt...

Ik sta natuurlijk wel te kijken hoe lelijk je kan tekeer gaan met zo fulloption GS1200 LC... zonder dat het fout gaat...(Zolang de electronica werkt natuurlijk...)
2016: 45000
2017: 17000

Re: Nooit gedacht... maar het is toch BMW GSA geworden....
Sorry maar ik ga niet akkoord met deze
Dus een amateur op een r1200GSa met abs die met abs quasi dezelfde remafstand kan verkrijgen als iemand (van wie ik denk dat hij toch enige ervaring heeft) is volgens mij een bewijs dat die abs juist zeer goed werkt...
ik heb puur vertrouwd op die abs; dus gewoon knijpen als ne gek in de remhendel (zoals elke amateur het zou doen)...
dat in vergelijking met iemand die wel die opbouw kan, en een gecontroleerde slip te baas kan...
Ik ben vrij overtuigd dat dit op deze ondergrond juist wel een bewijs is hoe goed die abs is...
It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.
Re: Nooit gedacht... maar het is toch BMW GSA geworden....
Dees is wel erg kort door den bocht, of gade gij nu beweren dat ik een beperking heb ???
Honda Crosstourer VFR 1200X Dct (2.0)
http://denoordkaap2016.blogspot.be/
http://fransealpen2017.blogspot.com/
http://corsica2018.blogspot.com
http://denoordkaap2016.blogspot.be/
http://fransealpen2017.blogspot.com/
http://corsica2018.blogspot.com
Re: Nooit gedacht... maar het is toch BMW GSA geworden....
bijlange ni...
maar volgens mij rijdt gij dus met ne veredelde scooter
ver weg van de essentie van motorrijden
één met de machine is wel heel ver weg op een DCT geschakelde moto
iemand die jarne rijdt en overschakelt op een DCT is iets heel anders dan iemand die nooit echt deftig heef tkunnen schakelen en een DCT koopt en zo toegang krijgen tot een 2wieler met veel power...
bekijk het een beetje zoals het fenomeen elektrische fiets en de hordes gekwetste medemensen...
reden vroeger nooit of bijna nooit met de fiets
kopen zich een elektrisch aangedreven ding dat veel ter snel gaat voor wat ze kunnen op een fiets en ge hebt een recept voor files aan de spoeddienst...
maar da's mijn gedacht natuurlijk he
maar volgens mij rijdt gij dus met ne veredelde scooter
ver weg van de essentie van motorrijden
één met de machine is wel heel ver weg op een DCT geschakelde moto
iemand die jarne rijdt en overschakelt op een DCT is iets heel anders dan iemand die nooit echt deftig heef tkunnen schakelen en een DCT koopt en zo toegang krijgen tot een 2wieler met veel power...
bekijk het een beetje zoals het fenomeen elektrische fiets en de hordes gekwetste medemensen...
reden vroeger nooit of bijna nooit met de fiets
kopen zich een elektrisch aangedreven ding dat veel ter snel gaat voor wat ze kunnen op een fiets en ge hebt een recept voor files aan de spoeddienst...
maar da's mijn gedacht natuurlijk he


Re: Nooit gedacht... maar het is toch BMW GSA geworden....
trouwens, kort door den bocht is rap door den bocht...
zonder DCT in mijn geval
zonder DCT in mijn geval



Re: Nooit gedacht... maar het is toch BMW GSA geworden....



Ik heb nogthans al wel wat jaren schakelen op een motor achter de rug, alsook de nodige km's met een geschakelde moto.
Maar ik moet je toch op één puntje gelijk geven, voor sommige motorrijders is het dct systeem een veredelde scooter, zie maar naar de integra, die gebouwd is op het frame van de NC 750 X.
Maar eens je het systeem van de DCT goed kent rij je daar zoals ik nu ook best wel sportief mee, en schakel ik er lustig op los op momenten dat ik dat wil


Oh ja, ik kan ook met DCT Rap door den bocht

Honda Crosstourer VFR 1200X Dct (2.0)
http://denoordkaap2016.blogspot.be/
http://fransealpen2017.blogspot.com/
http://corsica2018.blogspot.com
http://denoordkaap2016.blogspot.be/
http://fransealpen2017.blogspot.com/
http://corsica2018.blogspot.com
Re: Nooit gedacht... maar het is toch BMW GSA geworden....
Na Drummer voel ik mij nu ook een beetje geviseerd
Ik heb een elektrische fiets gekocht omdat ik het ontzie om hard te moeten trappen maar rij ondertussen wel terug met de fiets daardoor wat daarvoor jaren geleden was.
Mijn truck is automatisch (al mijn 3de met automaat), hoewel ik al 30 jaar trucker ben zou ik nooit willen terugkeren naar de tijd van de fuller boites (dubbel ontkoppelen en tussengas bij terug schakelen).
Mijn auto is automatisch (ondertussen al de 4de met automaat) maar zou nooit 32 jaar willen terugkeren naar die 4 bak uit mijn eerste Lada.
Mijn GSA is niet automatisch maar mocht het morgen mogelijk zijn dan koop mij direct één ondanks dat ik al 34 jaar met de motor rij..... Waarom ik dan geen Crosstourer gekocht heb? Gewoon omdat ik de GSA een leukere motor vind om mee te rijden en dat heeft totaal niets te maken met die boite want moest het enkel om de boite te doen zijn dan kocht ik mij waarschijnlijk terug een Yamaha FJR AS met automatische koppeling
.
Dus stellen dat mensen die kiezen om automatisch te rijden eigenlijk niet echt deftig kunnen schakelen vind ik een beetje kort door de bocht.
Welke stelling past dan wel bij mij? Dat ik een beetje lui ben van aard en het plezant vind dat alles automatisch gaat.... en dat gaat zelfs zo ver dat mijn auto in de file automatisch stopt en vertrekt met de file zonder dat ik iets moet doen.....
Nog een vraagje, een servo stuur op een auto is dat ook iets voor mietjes zoals ik of zou je nooit geen auto kopen met servo stuur want echte mannen moeten zich 1 voelen met het contact met de baan
Groetjes,
Jopet

Ik heb een elektrische fiets gekocht omdat ik het ontzie om hard te moeten trappen maar rij ondertussen wel terug met de fiets daardoor wat daarvoor jaren geleden was.
Mijn truck is automatisch (al mijn 3de met automaat), hoewel ik al 30 jaar trucker ben zou ik nooit willen terugkeren naar de tijd van de fuller boites (dubbel ontkoppelen en tussengas bij terug schakelen).
Mijn auto is automatisch (ondertussen al de 4de met automaat) maar zou nooit 32 jaar willen terugkeren naar die 4 bak uit mijn eerste Lada.
Mijn GSA is niet automatisch maar mocht het morgen mogelijk zijn dan koop mij direct één ondanks dat ik al 34 jaar met de motor rij..... Waarom ik dan geen Crosstourer gekocht heb? Gewoon omdat ik de GSA een leukere motor vind om mee te rijden en dat heeft totaal niets te maken met die boite want moest het enkel om de boite te doen zijn dan kocht ik mij waarschijnlijk terug een Yamaha FJR AS met automatische koppeling

Dus stellen dat mensen die kiezen om automatisch te rijden eigenlijk niet echt deftig kunnen schakelen vind ik een beetje kort door de bocht.
Welke stelling past dan wel bij mij? Dat ik een beetje lui ben van aard en het plezant vind dat alles automatisch gaat.... en dat gaat zelfs zo ver dat mijn auto in de file automatisch stopt en vertrekt met de file zonder dat ik iets moet doen.....

Nog een vraagje, een servo stuur op een auto is dat ook iets voor mietjes zoals ik of zou je nooit geen auto kopen met servo stuur want echte mannen moeten zich 1 voelen met het contact met de baan

Groetjes,
Jopet
Yamaha RD 50 & Honda MT 50 als 50cc motorfiets -
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure
Re: Nooit gedacht... maar het is toch BMW GSA geworden....
awel, eigenlijk is het jullie manier om min of meer kort bij de essentie te blijven maar dan toch iets verder weg...
als de essentie Saturnus zou zijn zitte dan met uwen DCT dinges op den buitenste ring...
buitenbocht dus...
you lose
maar ni alles
volgde
ma ni te kortbij hé want ikkem nen echte motorrem
en dien ABS...
de enige manier om da goed t egebruiken is nijpen gelijk ne geconstipeerde chinees
ABS doet de rest
als de essentie Saturnus zou zijn zitte dan met uwen DCT dinges op den buitenste ring...
buitenbocht dus...
you lose

maar ni alles
volgde

ma ni te kortbij hé want ikkem nen echte motorrem

en dien ABS...
de enige manier om da goed t egebruiken is nijpen gelijk ne geconstipeerde chinees
ABS doet de rest


Re: Nooit gedacht... maar het is toch BMW GSA geworden....
en da van diene servo op nen auto... klopt...
Golfke 1 GTI zonder servo...
weet precies wat ge aan't doen zijt
als ge dan eneke rijdt met servo van 2 generaties verder is da precies nen dweil
en de vorige van mijn madam had zo'n elektrische stuurbekrachtiging...
te vergelijken ùet DCT eigenlijk...
veel beter maar trekt op geen kl
ten

Golfke 1 GTI zonder servo...
weet precies wat ge aan't doen zijt
als ge dan eneke rijdt met servo van 2 generaties verder is da precies nen dweil
en de vorige van mijn madam had zo'n elektrische stuurbekrachtiging...
te vergelijken ùet DCT eigenlijk...
veel beter maar trekt op geen kl




Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 3 guests