less is more...

Kletsen over moto's en andere motodingen.
User avatar
't spook
Posts: 149
Joined: 03 Apr 2018 19:49

less is more...

Post by 't spook » 06 Jul 2018 20:35

Wat hij niet heeft;
nen hoop paardjes
ABS
Tractiecontrole
Gierindiketer :roll:
Boordomputer met ongelofelijk veel nutteloze info
injectie
ledlampen
windbescherming
hydraulische koppeling
ride-by-wire gashendel
gevoelloze switchgear
elektronisch regelbare vering

Wat hij wel heeft

4 cilinders
carburatoren
zijdezachte gasrespons
zoemend blok
fluisterende uitlaat
reserve-kraantje
goede feedback van vork
te zwakke achtervering als ne mens wat doorrijdt in de bochten
goede remmen
zalige zitpositie
een knoppeke om licht aan of uit te doen 8-)
propere rijwind op uwe snoet
présence

beetje back to my roots
Honda, en dan nog die waar ik 21 jaar geleden voor stond maar toen niet kon betalen...
heb altijd graag met nakeds gereden en deze is zowat de referentie
heeft voelbaar minder power dan de XJR1300 die ik ooit 4 jaar had
geen chichi, puur motorrijden
geen licht modern ding dat begint te draaien als ge naar nen bocht kijkt
't moet just zijn als het rap gaat anders is't prijs
heel anders dan de KTMs die ik de laatste 14 jaar gehad heb
minder brutaal
minder power
veel zwaarder
één ding hebben ze gemeen; rijplezier
:? KMK :roll:

User avatar
Koeno
Posts: 1392
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: less is more...

Post by Koeno » 06 Jul 2018 20:51

Kortom: ne cb 1000
It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

User avatar
Muug
Posts: 6815
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: less is more...

Post by Muug » 06 Jul 2018 21:02

Ooit keer ik ook terug naar mijn roots!

User avatar
OzzePaa
Posts: 1031
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: less is more...

Post by OzzePaa » 06 Jul 2018 22:14

't spook wrote:
06 Jul 2018 20:35

beetje back to my roots
Honda, en dan nog die waar ik 21 jaar geleden voor stond maar toen niet kon betalen...
heb altijd graag met nakeds gereden en deze is zowat de referentie
heeft voelbaar minder power dan de XJR1300 die ik ooit 4 jaar had
geen chichi, puur motorrijden
geen licht modern ding dat begint te draaien als ge naar nen bocht kijkt
't moet just zijn als het rap gaat anders is't prijs
heel anders dan de KTMs die ik de laatste 14 jaar gehad heb
minder brutaal
minder power
veel zwaarder
één ding hebben ze gemeen; rijplezier
Ah, kogel door de kerk dus :thumbsup: Gefeejlissiteert :!:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

Jopet
Posts: 260
Joined: 22 May 2014 09:27

Re: less is more...

Post by Jopet » 07 Jul 2018 09:43

't spook wrote:
06 Jul 2018 20:35
één ding hebben ze gemeen; rijplezier
Uiteindelijk is dit de essentie van onze hobby, met wat, hoe het er uit ziet, wat het heeft enz het maakt allemaal niet uit.... zolang je er zelf maar plezier aan beleeft!

Have fun with you're new classic bike 't spook :rayof:

Groetjes,
Jopet
Yamaha RD 50 & Honda MT 50 als 50cc motorfiets -
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure

User avatar
't spook
Posts: 149
Joined: 03 Apr 2018 19:49

Re: less is more...

Post by 't spook » 09 Jul 2018 10:41

vering beetje strakker gezet...
rijdt al stukken beter

vaststelling,

da spel gaat ni vooruit
tot ge op den teller kijkt :shock:
koppel wordt bedriegelijk gelijkmatig afgegegven
ge hoort de motor ni draaien
dus denkte... pfff... izdadalles :?:

vaststelling,

meestal rijdt ge rond tussen de 3 en de 4duizend toeren
geen oeligenmachien dus
en ik vind da nog tof ook... :ricky:

conclusie...

ik word oud... :dontknow:
:? KMK :roll:

User avatar
Koeno
Posts: 1392
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: less is more...

Post by Koeno » 09 Jul 2018 11:18

't spook wrote:
09 Jul 2018 10:41

ik word oud... :dontknow:
gij zijt oud.... :lipsrsealed2:

:lol:

Ge hebt gewoon Honda zijn grootste sterkte gevonden: lineair vermogen...
nooit het gevoel van "woooowwwwww" tot ge op uwen teller kijkt en merkt dat dat ding eigenlijk snel kan(vermoed ik).
It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

User avatar
Muug
Posts: 6815
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: less is more...

Post by Muug » 09 Jul 2018 11:25

Koddig dat ge niet voor een CB1300 zijt gegaan. Meer cc, meer koppel, in diverse opzichten toch de betere van de Big One, als we de testverslagen van toen mogen geloven.
Bvb: https://www.2dehands.be/motoren/motoren ... 60067.html

User avatar
't spook
Posts: 149
Joined: 03 Apr 2018 19:49

Re: less is more...

Post by 't spook » 09 Jul 2018 12:13

vooral als ge de verslagen van de 2 motoren op deze site leest
http://www.motorcyclespecs.co.za/Manufacturer.htm

ook XJR 1300 is nalezen op die site :mrgreen:

CB 1000 komt er maar poverkes uit
minder PK... maar elk paard bruikbaar
minder koppel... maar overal aanwezig
minder goede rij-eigenschappen... maar da's echt rijden zoals toen we nog ni oud waren
meer gewicht... maar da voelde ni
....
en... een legende blijft een legende

plus binnenkort komt er hier nen oostenrijker bij met overschot aan PKs dus dacht ik ... ik neem gewoon diene waar ik ooit voorstond en toen niet kon betalen om de zomer door te komen
:? KMK :roll:

User avatar
Muug
Posts: 6815
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: less is more...

Post by Muug » 09 Jul 2018 15:03

Mijn probleem met de XJR was dat de voetsteuntjes veel te rap tegen de grond zaten :oops: Anders had 'm wel langer kunnen blijven. Welk een mega reismotor dat was ! :sweetheart: We gingen er ne keer mee naar 't zuiden van Spanje. Maar eerst efkes over München om ne keer goeien dag te zeggen tegen Bananetuffer (wie kent 'm nog?!). En dan "alover" Zwitserland per autostrade richting Spanje. "Ah, hadden we een autostradevignet nodig?" Via Perpignan zo naar 't Spaanse Zuiden geschoten, recht naar de Costa Del Sol. Waar het al dagenlang regende...
Negen maand later hadden we plots een dochter. :mrgreen: Maar die XJR was toen al verkocht wegens écht wel te weinig grondspeling. :evil:

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest