Ducati Multistrada 950

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Post Reply
User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Ducati Multistrada 950

Post by Muug »

Deze dus:
Image
Krijgt in Motoplus heel lovende kritieken. Zalig motorblok, super ergonomie, hoog laadvermogen, super baanvast, strak schakelen, lange veerpoten die voor ne keer prachtig wegfilteren ipv onnozel hard te zijn, niet belachelijk veel elektronica en zelfs "prijselijk" doordat 'm minder dan 14000 euro kost. Beter dan de Versys 1000, beter dan de Tracer 900 GT, beter dan de Tiger....
Amai.
Ne mens zou nog goesting in een testrit krijgen.... :peepwall:
en ook wel een beetje :smitten:

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Ducati Multistrada 950

Post by zappa »

os zijn nr plaat houder er stevig op blijft hangen, os zijn koppelingskabel ni los komt, os hij niet te veel tussen de versnellingen in zit, os hij toch regelmatig eens in neutraal wilt en vooral os hij echt wel goede vering heeft? (en remmen? die multidinges grote broer die ik als vervang kreeg had ni echt "haaa ik verminder in vaart" ? )

suk6 :thumbsup:
sig nature

User avatar
't spook
Posts: 308
Joined: 03 Apr 2018 19:49

Re: Ducati Multistrada 950

Post by 't spook »

testrit :?:
bij Ducati hebben ze mijn maat ni :dontknow:
:? KMK :roll:

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Ducati Multistrada 950

Post by Wipr »

Muug wrote: 06 Aug 2018 22:59 Deze dus:
Image
Krijgt in Motoplus heel lovende kritieken. Zalig motorblok, super ergonomie, hoog laadvermogen, super baanvast, strak schakelen, lange veerpoten die voor ne keer prachtig wegfilteren ipv onnozel hard te zijn, niet belachelijk veel elektronica en zelfs "prijselijk" doordat 'm minder dan 14000 euro kost. Beter dan de Versys 1000, beter dan de Tracer 900 GT, beter dan de Tiger....
Amai.
Ne mens zou nog goesting in een testrit krijgen.... :peepwall:
en ook wel een beetje :smitten:
13.690euro. Juist gaan opzoeken. Een bom geld he. Maar als het DE droommotor is..... ge leeft maar ene keer ;)
Maar dat is t em juist. Dat is uwen droommotor niet. :mrgreen: :peepwall:

Beter dan? Wat houd je tegen om effectief eens een testrit te doen. Daarna ga je effe bij de verkoper aan zijn bureau'ke zitten en vraag je een offerte he :grin:

Ik heb ze nog maar zelden zien rijden. De multistrada's dat ik heb zien rijden, zijn meestal de 1200 versies

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: Ducati Multistrada 950

Post by Davy78 »

Bij ducati gent staat er eentje (Zie testritten topic vorige week)

En de prijs ... MTS950 + alarm + zijkoffers kost minder dan tiger 800 XRT zonder koffers ...

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Ducati Multistrada 950

Post by Muug »

Misschien wilt hij mijn F800ST en de GS wel overnemen? Vore een HELE schone prijs.
Droommotor droommotor, ik droom allang niet meer van moto's. Wat wilt dat zeggen?
@spook? Hebben ze die MTS niet in XXL? A dju toch. :-(
Dien 1200 is er los over, qua geld, qua specs, qua vermogen....Wat zijt ge bij wijze van spreken met bokshandschoenen als ge het velletje van een okkernoot wilt pellen?

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: Ducati Multistrada 950

Post by Davy78 »

950 heeft meer dan genoeg power ...
Het enige wat de 950 niet heeft is die mooie enkelzijdige achterbrug. Het prijsverschil moet van ergens komen zeker?

pingu
Posts: 420
Joined: 09 May 2013 17:19

Re: Ducati Multistrada 950

Post by pingu »

Diezelfde motoplus heeft zo'n 950 in duurtest (50.000Km). In het tussentijds verslag waren ze ook heel erg lovend. Er was maar 1 opmerking geloof ik: de koppeling die elke doseerbaarheid ontbeert, wat voor een moeilijk schakelende versnellingsbak zou zorgen. Alsnog volgens motoplus kreeg Ducati dat ook niet opgelost op hun testexemplaar.

Effe opgezocht:
Eigenlijk heeft de Multistrada maar één echt zwak punt: de koppeling, of beter gezegd het ontbreken aan doseerbaarheid in koude toestand. Volgens Ducati hangt de souplesse van de koppeling en de in de laagste versnellingen wat zwaar schakelende versnellingsbak samen met de olietoevoer naar de koppeling. Als er te veel motorolie in de koppeling komt, komen de platen door verkleving niet meer volledig vrij.

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: Ducati Multistrada 950

Post by Davy78 »

Muug wrote: 07 Aug 2018 07:18 Misschien wilt hij mijn F800ST en de GS wel overnemen?
Is die F800 nog altijd niet verkocht?

User avatar
't spook
Posts: 308
Joined: 03 Apr 2018 19:49

Re: Ducati Multistrada 950

Post by 't spook »

dus ne zalige moto die van geen kanten schakelt...

hebben die DCT als optie :?:

en de look...
ben ik den enige die ne platgeduwde roadrunnersmoel van de VStrommet wa plastieken brol rond ziet :?:
trekt op geen kl :lipsrsealed2: ten
ma bon... zal voor iedereen anders zijn zeker


ooit, heel heel lang geleden op't salon toen de eerste multistradas uitkwamen heb ik die is gepast...
om te janken :|
veel groter dan ne meter 70 zijde best toch ni als ge daar meer dan 10km mee moet rijden... :dontknow:
:? KMK :roll:

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Ducati Multistrada 950

Post by Muug »

't uiterlijk is wat wennen, veel plastiek inderdaad
nu ja, is toch te duur, binnen een jaar of tien, misschien
ik zal nog wat verder zoeken over dat schakelen, als ik eens goesting heb :-)

Mario
Posts: 717
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Re: Ducati Multistrada 950

Post by Mario »

't spook wrote: 07 Aug 2018 11:03 ooit, heel heel lang geleden op't salon toen de eerste multistradas uitkwamen heb ik die is gepast...
om te janken :|
veel groter dan ne meter 70 zijde best toch ni als ge daar meer dan 10km mee moet rijden... :dontknow:
jommo, die eerste multistrada kun je niet vergelijken met dit model hé :lipsrsealed2:
was ook wel niet de schoonste moto die Ducati al heeft gemaakt :| en 't standaardgeluid was ook :bigcry:

Post Reply