kon die echt ni laten staan...
Re: kon die echt ni laten staan...
Nen hele knappe moto, echt. Wat mij betreft ook een prima zet met de koplamp unit.
Al die elektronica..... goh, als t erop staat, staat het erop he, dan zou k ook ni zagen maar als ik als niemendal bij de dealer zou komen en van een kale motor moest vertrekken zou ik enkel opteren voor de QS.
Maar gene goeie motor voor mij. Wipr&KTM1290 Duke/ adventurer of gelijk welk model waar ze die moteur in proppen => staat in de sterren geschreven => motor nr 4 richting t stort en ikke wellicht ook. Ben al jaren geen windbescherming meer gewoon en maar goed ook.
Enfin, chique dinges, zoveel is zeker! Nu binnen jaaaren zijwieltjes er op en ge kunt ermee blijven rijden. De aftermarket “ zelfrijdende elektronica” is op komst en slechts een kleine aanpassing op de reeds aanwezige elektronica.
Al die elektronica..... goh, als t erop staat, staat het erop he, dan zou k ook ni zagen maar als ik als niemendal bij de dealer zou komen en van een kale motor moest vertrekken zou ik enkel opteren voor de QS.
Maar gene goeie motor voor mij. Wipr&KTM1290 Duke/ adventurer of gelijk welk model waar ze die moteur in proppen => staat in de sterren geschreven => motor nr 4 richting t stort en ikke wellicht ook. Ben al jaren geen windbescherming meer gewoon en maar goed ook.
Enfin, chique dinges, zoveel is zeker! Nu binnen jaaaren zijwieltjes er op en ge kunt ermee blijven rijden. De aftermarket “ zelfrijdende elektronica” is op komst en slechts een kleine aanpassing op de reeds aanwezige elektronica.
Re: kon die echt ni laten staan...
Amaai de garagewissels gaan hier pesies nogal ne gaank En ik dacht nogwel dat prille lente de moment was waarop ge "ik-wil-ne-nieve-moto"- kriebels behoort te krijgen
On the other hand ... tegen de winter aan willen de prijskaartjes wel eens wat vriendelijker zijn zekers
Gratuliere mit dem Bomber aus Mattighofen, Sussen
Love or hate the KISKA design zeggen ze wellis, maar den deze is - zelfs met de ongewone koplamp - toch ook wel mijne meug
... helaas zit er geen cardan in de optielijst Afgezien daarvan : een alleskunner die het ook echt allemaal kan ook.
Uit eerste hand hoorde ik laatst nog dat vorige jaargangen je rechteronderbeen nogal gaar braadden, maar dat is blijkbaar geen issue meer.
Hopelijk blijft wel den overvloedige electronica zonder perikelen (kan de tankdop bv. open met sleutel?) en kun je'm ook starten als de batterij van de fopsleutel plat is
On the other hand ... tegen de winter aan willen de prijskaartjes wel eens wat vriendelijker zijn zekers
Gratuliere mit dem Bomber aus Mattighofen, Sussen
Love or hate the KISKA design zeggen ze wellis, maar den deze is - zelfs met de ongewone koplamp - toch ook wel mijne meug
... helaas zit er geen cardan in de optielijst Afgezien daarvan : een alleskunner die het ook echt allemaal kan ook.
Uit eerste hand hoorde ik laatst nog dat vorige jaargangen je rechteronderbeen nogal gaar braadden, maar dat is blijkbaar geen issue meer.
Hopelijk blijft wel den overvloedige electronica zonder perikelen (kan de tankdop bv. open met sleutel?) en kun je'm ook starten als de batterij van de fopsleutel plat is
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla
Re: kon die echt ni laten staan...
Ik vrees het zelfs niet, ik ben het zeker dat ik hier het grootste gat in mijn hand heb (in beide handen zelfs), een nieuwe BMW GSa en een nieuwe Opel Insignia GSI dit jaar, plus in de garage nog een Kymco 500 scooter, een Peugeot 508 van 2014 en een Ford C-Max van 2005.... en ik ben de enige in het gezin met een rijbewijs (voorlopig), de C-Max is wel voor de dochters om mee te leren rijden (hand geschakeld). Maar mijn vrouw mag niet klagen, ze heeft dit jaar van mij een nieuwe elektrische fiets gekregen
Groetjes,
Jopet
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT
Re: kon die echt ni laten staan...
proficiat met uwen ondalozen oranjen.
Dat normaal rood dat nu door mijn aderkes stroomt zal wel anzich de beste keuze geweest zijn voor een trien als ik, maar toch oranje doet nog steeds mijn hartje sneller slaan.
Dat normaal rood dat nu door mijn aderkes stroomt zal wel anzich de beste keuze geweest zijn voor een trien als ik, maar toch oranje doet nog steeds mijn hartje sneller slaan.
sig nature
Re: kon die echt ni laten staan...
en als ge op dat 'test'knoppeke van den diff duwt, kunt ge dan alle elektronica in 1 keer afzetten
Proficiat !
Proficiat !
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today
-
- Posts: 367
- Joined: 23 Oct 2009 11:09
Re: kon die echt ni laten staan...
ge hebt nu ne moto die slimmer is als gij..... ( was ook ni moeilijk .... )
mijne GSA heeft geen toolkit....maar is ook ( een beetje) slimmer als ik
mijne GSA heeft geen toolkit....maar is ook ( een beetje) slimmer als ik
Re: kon die echt ni laten staan...
Proficiat met uw nief machien, veel plezier ermee.
Honda Crosstourer VFR 1200X Dct (2.0)
http://denoordkaap2016.blogspot.be/
http://fransealpen2017.blogspot.com/
http://corsica2018.blogspot.com
http://denoordkaap2016.blogspot.be/
http://fransealpen2017.blogspot.com/
http://corsica2018.blogspot.com
Re: kon die echt ni laten staan...
da's gewoon nen 1190 met wat meer "oumpf" en een fancier dashboard...
ik kijk nog altijd wat jaloers als ik nen 1190R zie staan...
alhoewel ik ondertussen de 1290 beter begin te verstaan
voelde wat "zacht" aan, ge voelde gewoon dat de elektronica te veel en te snel ingreep
en dat stond mij echt ni aan
ook quickshift vond ik ni zo goed
oplossing echter gevonden
ge zet da spel in sport en ge laat dat gewoon in sport staan
quickshift is crisp
gas geven is zoals op de eerste 950's
direct, brutaal
maar ge weet tenminste wat er gaat gebeuren als ge aan 't gas draait
dat weet ge dus niet in alle andere rijmodi
ABS en MTC grijpen later in en minder doortastend
ipv duidelijk inhouden gaat uw voorwiel wat zweven als ge wat enthousiast gas geeft
net zoals op de 950
ikke nu dus gelukkige motard
ook tof, GPS via bluetooth in dash
bolleke pijl
zaaaalig
precies moderne versie van oud papieren roadbook waar ik zo van hield
geen extra steuneke voor GPS, geen extra kabelke, gene zever
en uwe GSM laadt op tijdens het rijden
azdanitovves
net zoals op de 1190 kunt ge uw shifhtlight instellen op het toerental dat ge wilt
is net iets minder opvallend dan op de 1190 ook
ook "smart" is dat de lijn van de toerenteller gaandeweg van wit naar rood verkleurt
ik heb de laatste jaren nooit zoveel met de moto gereden dan met den deze
zalig machien
KMK
Re: kon die echt ni laten staan...
Correctie
(otherwise it is english with hair on, and I can't stand that out)
I am confused. Oh no, maybe not!
Re: kon die echt ni laten staan...
veel beter, dat heb je met snellecopypastetoestanden
Re: kon die echt ni laten staan...
GPS is altijd zo iets geweest dat mijn voeten uithing
praktisch
maar meestal gebruikt als elektronische kaart
enfin hier toch
ik beslis nog altijd liever zelf of ik dat tof uitziend baantje links of rechts al dan niet neem
maar als ik het efkes moe ben "thuis" of "hotel" invoeren en sito presto naar daar vlammen kan ik dan wel smaken
maar... ik miste altijd de oude roadbooks bolleke pijl
misschien omdat ik vroeger graag roadbooks maakte op papier
misschien omdat dat ook de roadbooks zijn van een offoradtrophy of een rallye raid
en wat ook mijn voeten uithing was al dat gezever om zowiet ergens deftig vast te maken
klemmeke, gewrichteke, klemmeke... pffff
en dan stond dat meestal ergens op 't stuur gemonteerd, absoluut slechte en onveilige plek
m'enfin, op de 950 kon ik dan een plaatje plooien zodat dienen brol properkes boven de tellerpartij stond en ge uw ogen ni van de weg moest halen
dus als KTM nu iets maakt waat ge bolleke pijl systeem in uw dash krijgt, rechtstreeks van den app die op de GSM staat die in een waterdicht vakske zit waar WEL een USB aansluiting zit (heb ze gevonden)zodat die kan laden en ge ni na anderhalf uur zonder GPS zit omdat den bluetooth uwe GSM heeft leeggezogen...
wat mij brengt tot de enige logische vraag... hadden ze dat nu in met een jackske of USB kunnen oplossen, dan moet ge ni elke keer zeveren om de GSM te verbinden met de moto...
maar ook dat heeft weer een voordeel en wel dat ge die GPS enkel opzet als't echt nodig is
dus account gehacked... denk ni
dien brol die ik vroeger zonen brol vond omdat alle zever er rond mijn voeten uithing is zodanig aangepast dat het wel gebruiksvriendelijk is geworden dus waarom zou ik er dan nog tegen zijn
idem met ABS...
toen ik daar jaren geleden vierkant tegen was, de eerste generaties ABS, was dat omdat die toen de remweg (op droog) deftig verlengde als dienen brol aanging en ge veel geluk en stuurmanskunde moest hebben om ni van dat hobbelpaard gesmeten te worden
ondertussen is dat ongelofelijk geevolueerd
dees is mijn 2de KTM met hun befaamde "bochten-ABS"
zalig als ge der leert mee rijden
maar ge moet dan wel pas remmen als iedereen allang in zijn broek gescheten heeft
voorbeeld ligt hier in ghosstown
rond punt aan t gemeentehuis
1 van de 5 straten die daar op toekomt is bergop en bocht naar links die ge tegen 130 kunt pakken... of toch ni want ge moet dan op volle hellingshoek stevig in de ankers en wie doet nu zo iets (Rossi en Co ni meegeteld)... awel... dees is den 2de moto waarmee ik dat zo heel soms nekeer doe...
omdat het kan
over de rest van de rijhulpjes..
HHC he ik nog nooit aangehad, wist zelfs ni dat dat erop stond ma blijkbaar is het ne Fool-opsjen
Quick shift +
kweeni... is goed voor bompa modus als t koud is, dan bevriezen uw linkervingers ni van altijd te koppelen en kunne die gezellig op 't verwarmde handvaatje blijven rusten... of voor absolute hooligan modus, gas in t hoekske houden en in de volgende stampen... heef wel iets maar niet leefbaar op openbare weg
verder is da pookske dan zo gevoelig dat dat ding schakelt als ge der met uwen dikken teen naar wijst
ni echt ideaal met ne kleine 45...
en zonder QS schakelt die immers ook zonder koppelen op en af
doe ik al sinds mijn eerste 950
voetke derop laten rusten, gas efkes toe, klak, een vitesske lager
dus nee, staat nooit ingeschakeld
zit ook anti wheely op
werkt ni...
praktisch
maar meestal gebruikt als elektronische kaart
enfin hier toch
ik beslis nog altijd liever zelf of ik dat tof uitziend baantje links of rechts al dan niet neem
maar als ik het efkes moe ben "thuis" of "hotel" invoeren en sito presto naar daar vlammen kan ik dan wel smaken
maar... ik miste altijd de oude roadbooks bolleke pijl
misschien omdat ik vroeger graag roadbooks maakte op papier
misschien omdat dat ook de roadbooks zijn van een offoradtrophy of een rallye raid
en wat ook mijn voeten uithing was al dat gezever om zowiet ergens deftig vast te maken
klemmeke, gewrichteke, klemmeke... pffff
en dan stond dat meestal ergens op 't stuur gemonteerd, absoluut slechte en onveilige plek
m'enfin, op de 950 kon ik dan een plaatje plooien zodat dienen brol properkes boven de tellerpartij stond en ge uw ogen ni van de weg moest halen
dus als KTM nu iets maakt waat ge bolleke pijl systeem in uw dash krijgt, rechtstreeks van den app die op de GSM staat die in een waterdicht vakske zit waar WEL een USB aansluiting zit (heb ze gevonden)zodat die kan laden en ge ni na anderhalf uur zonder GPS zit omdat den bluetooth uwe GSM heeft leeggezogen...
wat mij brengt tot de enige logische vraag... hadden ze dat nu in met een jackske of USB kunnen oplossen, dan moet ge ni elke keer zeveren om de GSM te verbinden met de moto...
maar ook dat heeft weer een voordeel en wel dat ge die GPS enkel opzet als't echt nodig is
dus account gehacked... denk ni
dien brol die ik vroeger zonen brol vond omdat alle zever er rond mijn voeten uithing is zodanig aangepast dat het wel gebruiksvriendelijk is geworden dus waarom zou ik er dan nog tegen zijn
idem met ABS...
toen ik daar jaren geleden vierkant tegen was, de eerste generaties ABS, was dat omdat die toen de remweg (op droog) deftig verlengde als dienen brol aanging en ge veel geluk en stuurmanskunde moest hebben om ni van dat hobbelpaard gesmeten te worden
ondertussen is dat ongelofelijk geevolueerd
dees is mijn 2de KTM met hun befaamde "bochten-ABS"
zalig als ge der leert mee rijden
maar ge moet dan wel pas remmen als iedereen allang in zijn broek gescheten heeft
voorbeeld ligt hier in ghosstown
rond punt aan t gemeentehuis
1 van de 5 straten die daar op toekomt is bergop en bocht naar links die ge tegen 130 kunt pakken... of toch ni want ge moet dan op volle hellingshoek stevig in de ankers en wie doet nu zo iets (Rossi en Co ni meegeteld)... awel... dees is den 2de moto waarmee ik dat zo heel soms nekeer doe...
omdat het kan
over de rest van de rijhulpjes..
HHC he ik nog nooit aangehad, wist zelfs ni dat dat erop stond ma blijkbaar is het ne Fool-opsjen
Quick shift +
kweeni... is goed voor bompa modus als t koud is, dan bevriezen uw linkervingers ni van altijd te koppelen en kunne die gezellig op 't verwarmde handvaatje blijven rusten... of voor absolute hooligan modus, gas in t hoekske houden en in de volgende stampen... heef wel iets maar niet leefbaar op openbare weg
verder is da pookske dan zo gevoelig dat dat ding schakelt als ge der met uwen dikken teen naar wijst
ni echt ideaal met ne kleine 45...
en zonder QS schakelt die immers ook zonder koppelen op en af
doe ik al sinds mijn eerste 950
voetke derop laten rusten, gas efkes toe, klak, een vitesske lager
dus nee, staat nooit ingeschakeld
zit ook anti wheely op
werkt ni...
KMK
Re: kon die echt ni laten staan...
ik ga da spel wegdoen...
precies of ge rijdt met ne ferrarri of ne porsche 911 rond
I E D E R E E N wil altijd koers rijden
ongelofelijk
vorige week diene met zijne GS1200
gisterenavond op zelfde traject een kieken met ne GSXF 600 of 750 van 20 jaar oud
heb dan maar QuickShift id getest
wa foefelen, ah gevonden, klick...
start, gas gewoon in de hoek en schakelen
heeft iets formule 1 achtigs
en dat recht stuk tussen het licht en de 90°links was precies deftig wa korter dan voordien
ma bon, de Dunlops (die geen kl ten waard zijn allroad op droog) zijn zot op vettige asfalt precies
en die QS, als ge daarmee braafkes rijdt en gas wat toeschroeft voor het schakelmoment, dan verstaat da spel ni wat ge nu juist wilt... Ready To Race staat duidelijk ook in de genen van de KTM informatica
maar gas gewoon open houden is schitterend zuiver en snel schakelen
zalig
ah, de beste optie is trouwens die die geen geld kost of bijna
de bredere voetsteunekes ZONDER rubberbekleding
ongelofelijk hoeveel comfort die geven
zitten of rechtstaan
allez als nu de rizerkes voor 't stuur volgende week toekomen staat de hoeremadam helemaal op mijn maat
weer slechte punten voor KTM
rizers niet in alle hoogtes in 't zwart te krijgen
terwijl alles zwart is...
GRRR
precies of ge rijdt met ne ferrarri of ne porsche 911 rond
I E D E R E E N wil altijd koers rijden
ongelofelijk
vorige week diene met zijne GS1200
gisterenavond op zelfde traject een kieken met ne GSXF 600 of 750 van 20 jaar oud
heb dan maar QuickShift id getest
wa foefelen, ah gevonden, klick...
start, gas gewoon in de hoek en schakelen
heeft iets formule 1 achtigs
en dat recht stuk tussen het licht en de 90°links was precies deftig wa korter dan voordien
ma bon, de Dunlops (die geen kl ten waard zijn allroad op droog) zijn zot op vettige asfalt precies
en die QS, als ge daarmee braafkes rijdt en gas wat toeschroeft voor het schakelmoment, dan verstaat da spel ni wat ge nu juist wilt... Ready To Race staat duidelijk ook in de genen van de KTM informatica
maar gas gewoon open houden is schitterend zuiver en snel schakelen
zalig
ah, de beste optie is trouwens die die geen geld kost of bijna
de bredere voetsteunekes ZONDER rubberbekleding
ongelofelijk hoeveel comfort die geven
zitten of rechtstaan
allez als nu de rizerkes voor 't stuur volgende week toekomen staat de hoeremadam helemaal op mijn maat
weer slechte punten voor KTM
rizers niet in alle hoogtes in 't zwart te krijgen
terwijl alles zwart is...
GRRR
KMK
Re: kon die echt ni laten staan...
OK
Laat iets weten als ge dood zijt eh.
Laat iets weten als ge dood zijt eh.