Tenere 700
Re: Tenere 700
Klopt geheel bompa. Die verbodstekens zijn er meestal omdat de moto's teveel lawaai maken en stinken. Dus als we elektrisch rijden worden die borden niet meer relevant.
- den Bullet
- Posts: 1475
- Joined: 23 Oct 2009 11:18
Re: Tenere 700
Of met ne VanVan: dat hoort ge amper draaien ...
Al dikwijls piepkleine landwegskes gebruikt waar ook fietsers en wandelaars aanwezig zijn; nog nooit een kwaaie opmerking gehad. Ik geef ze dan ook alle mogelijke ruimte en voor paarden ga ik opzij stil staan of (als ze voor mij rijden) gril ik een safke en geef ze de nodige voorsprong
Re: Tenere 700
Vandaag toch ook weer een aantal van zo'n landbouw- en plaatselijkverkeerwegskes onder de wielen gehad tijdens een bizonder tof toerke onder Diest rond
Altijd op tgemakske en met overdaad aan respect voor en vriendelijk goejemorgen/middag tegen legitieme verkeersdeelnemers aldaar. Als er ene reklameert dat ik niet "plaatselijk" ben, vraag ik altijd of de plaatselijken die weg dan misschien ook plaatselijk bekostigd hebben
Altijd op tgemakske en met overdaad aan respect voor en vriendelijk goejemorgen/middag tegen legitieme verkeersdeelnemers aldaar. Als er ene reklameert dat ik niet "plaatselijk" ben, vraag ik altijd of de plaatselijken die weg dan misschien ook plaatselijk bekostigd hebben
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla
- duibhce Kaelann
- Posts: 2915
- Joined: 01 Dec 2009 23:39
- Location: Itch(B), Idilevo(BG)
- Contact:
Re: Tenere 700
Voor vele mensen die zich door de hele marketingtroelala hadden laten opjutten is de T700 (en de 790ADV) een beetje een tegenvaller. Voor mij voldoet die wel ongeveer aan de verwachtingen. Zal ongetwijfeld een fijne degelijke motor worden. Een goede kruising tussen de oude super ten en de TDM850.
Maar hoe vaak de Yamaha marketing boys ook blijven smijten met de termen "lichtgewicht" en "long distance tank", het blijven 16liter en 205kg.
Over de verboden bordjes: da's een van de redenen waarom de enduro die hier al een tijdje werkloos in de garage stond afgelopen week verhuisd is naar onze garage in Bulgarije.
Maar hoe vaak de Yamaha marketing boys ook blijven smijten met de termen "lichtgewicht" en "long distance tank", het blijven 16liter en 205kg.
Over de verboden bordjes: da's een van de redenen waarom de enduro die hier al een tijdje werkloos in de garage stond afgelopen week verhuisd is naar onze garage in Bulgarije.
When I'm nervous I count primes.
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Re: Tenere 700
duibhce Kaelann wrote: ↑10 Nov 2018 21:55
Over de verboden bordjes: da's een van de redenen waarom de enduro die hier al een tijdje werkloos in de garage stond afgelopen week verhuisd is naar onze garage in Bulgarije.
aaaach ben wel een beetje veel, heel veel jaloersch !
sig nature
Re: Tenere 700
Ik heb er laatst nog aan gedacht om zo een bultaco gaan te bekijken en te testen , is den elentriek op ,geraak je nog terug thuis gelijk ne fiets , maar dan denk ik weer als het wat verder te doen is ,ja dan lig je er al uit met een bereik van +- 85 KM,
Maar die Tenere 700 daar ga ik niet naar kijken ,ze hebben ooit nog zo is een gemaakt waar de meeste op zaten te wachten maar dan kwamen ze met de 12OO en dan heb ik maar momentelijk de Ten 660 gekocht , en ik zal het maar bij mijne Ten. 660 houden ,die voldoet goed aan de dingen waar hij voor gemaakt is ,met kleine veranderingen aan de vering, eigenlijk spijtig dat Yamaha van de fabriek uit daar geen vering op gestoken heeft gelijk bij KTM, een gemiste kans om den Ten 660 onvergetelijk te maken vind ik, hij heeft niet de meeste pk maar ik mis die niet op die moto.
Re: Tenere 700
Ik zou zeker niet zeggen dat ge thuis geraakt gelijk nen velo...
mijne spedelec weegt iets richting 30kg.
Daarmee 15km fietsen is een serieuze work-out.
als't dan ffkes bergop gaat, dan hebt ge serieus wat force nodig om nog vooruit te geraken...
ik zie bij die bultaco's fietsen staan die 40kg+ wegen... dan zijn die pedalen great for show,
maar met lege batterij wilt ge vooral iemand hebben die u komt ophalen lijkt mij...
Re: Tenere 700
Met mijne E bike gaat dat toch wel redelijk goed fietsen zonder ondersteuning , maar van een spedelec weet ik het niet ,maar dat ga ik wel is testen, ik ken iemand met een stomer,als ik er nog is kom ga ik het hem is vragen of ik er nog is mee mag rijden, maar deze keer zonder elentrieke ondersteuning, als mijne e bike in de juiste versnelling staat is er geen probleem als de pil op is.Koeno wrote: ↑13 Nov 2018 12:15Ik zou zeker niet zeggen dat ge thuis geraakt gelijk nen velo...
mijne spedelec weegt iets richting 30kg.
Daarmee 15km fietsen is een serieuze work-out.
als't dan ffkes bergop gaat, dan hebt ge serieus wat force nodig om nog vooruit te geraken...
ik zie bij die bultaco's fietsen staan die 40kg+ wegen... dan zijn die pedalen great for show,
maar met lege batterij wilt ge vooral iemand hebben die u komt ophalen lijkt mij...
Re: Tenere 700
duibhce Kaelann wrote: ↑10 Nov 2018 21:55 Voor vele mensen die zich door de hele marketingtroelala hadden laten opjutten is de T700 (en de 790ADV) een beetje een tegenvaller. Voor mij voldoet die wel ongeveer aan de verwachtingen. Zal ongetwijfeld een fijne degelijke motor worden. Een goede kruising tussen de oude super ten en de TDM850.
Maar hoe vaak de Yamaha marketing boys ook blijven smijten met de termen "lichtgewicht" en "long distance tank", het blijven 16liter en 205kg.
Over de verboden bordjes: da's een van de redenen waarom de enduro die hier al een tijdje werkloos in de garage stond afgelopen week verhuisd is naar onze garage in Bulgarije.
Als een KTM Duke droog aan de haak 169kg weegt heb ik er goede hoop in dat de nieuwe 790 adventure niet veel meer hoeft te wegen?
- duibhce Kaelann
- Posts: 2915
- Joined: 01 Dec 2009 23:39
- Location: Itch(B), Idilevo(BG)
- Contact:
Re: Tenere 700
De cijfers die ik voor de 790 ADV gezien heb suggereren exact hetzelfde (rijklare en volgetankte) gewicht als de Yamaha, maar wel met een tank van 20liter die bovendien een lager zwaartepunt heeft.
When I'm nervous I count primes.
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Re: Tenere 700
Dé reden dat de T700 pas eind 2019 gaat uitkomen is welliicht de euro5 die vanaf 2020 verplicht wordt.
Re: Tenere 700
ai... en gij had al ne lage "new trend" KTM gemaakt voor die die de echte te hoog vonden...F M wrote: ↑08 Nov 2018 14:13Ik voel me nu al aangesproken...Muug wrote: ↑08 Nov 2018 12:11 Wel, het zou me niet verbazen dat de hoogpoters van nu gaan evolueren naar iets-minder-hoogpoters, met gewone 17"-wielen en wat minder stoere kilo's, want de ouderen die nu vooral rondrijden met die hoogpoters gaan binnen tien-vijftien jaar veel te stram zijn om hun been nog zo hoog te zwieren, én te zwak om die kilo's te verzetten. Maar ze zullen wél nog die lekkere rechtop-positie willen behouden , en dat plushe veringsgevoel. Want de wegen gaan er natuurlijk ook niet op verbeteren.
Dat was de hoofdreden om mijn KTM weg te doen.
wat nu
ne rollator flat twin
KMK
Re: Tenere 700
bij Onda hebben ze godbeterd al nen Adventure Scooter...Blackbert wrote: ↑08 Nov 2018 17:16Trend of geen trend, als ze zo voort doen heeft zo'n adventure bike alleen nog zin voor de mensen die iets nodig hebben om naar Verweggistan te geraken.den Bullet wrote: ↑07 Nov 2018 09:58 Stefmans, ze hebben ons een stukske favoriete wegskes afgepakt
(maar ik denk dat 't met den 125 nog wel zal lukken ...)
Een beetje zoals bvb een Subaru WRX lichtelijk onzinnig is in onze bananenrepubliek.
hopelijk wordt dat geen trend...
KMK
Re: Tenere 700
Nope, de boxer voldoet't spook wrote: ↑28 Nov 2018 18:07ai... en gij had al ne lage "new trend" KTM gemaakt voor die die de echte te hoog vonden...F M wrote: ↑08 Nov 2018 14:13Ik voel me nu al aangesproken...Muug wrote: ↑08 Nov 2018 12:11 Wel, het zou me niet verbazen dat de hoogpoters van nu gaan evolueren naar iets-minder-hoogpoters, met gewone 17"-wielen en wat minder stoere kilo's, want de ouderen die nu vooral rondrijden met die hoogpoters gaan binnen tien-vijftien jaar veel te stram zijn om hun been nog zo hoog te zwieren, én te zwak om die kilo's te verzetten. Maar ze zullen wél nog die lekkere rechtop-positie willen behouden , en dat plushe veringsgevoel. Want de wegen gaan er natuurlijk ook niet op verbeteren.
Dat was de hoofdreden om mijn KTM weg te doen.
wat nu
ne rollator flat twin
I am confused. Oh no, maybe not!
Re: Tenere 700
ik ken der ene die het altijd over zijn polyamoriedes had en die had altijd nen ouwen binnenband mee om op te zitten...
KMK