Page 1 of 2

Tenere 700

Posted: 08 Nov 2018 00:02
by Stefke
De Tenere 700 komt blijkbaar niet echt voor 2020 op de markt. Jammer, want dat ziet er mij leuk speelgoed uit. Daar zal wel een MT07-blokje in liggen en dat is toch echt wel een leuk blok! Ge vraagt u soms af waarom dat allemaal zo lang moet duren hé... :dontknow:

Re: Tenere 700

Posted: 08 Nov 2018 09:40
by Muug
Had ik al gezegd dat ik daar niks van begrijp, van die trend van de fabrikanten om jaren op voorhand reclame te maken voor een motorfiets waar iedereen likkebaardend naar uitkijkt, maar waarvan de productiedatum jaar na jaar wordt uitgesteld? Snappen die marketing guys niet dat ze zichzelf daarmee zwaar in de voet schieten? Tegen dat die moto er is, zal een groot deel van de enthousiastelingen al lang iets anders gekocht hebben. Als die moto er ooit komt zal er in plaats van een groot feest slechts een klein beetje gejuich zijn, en veel gezucht over waarom dat zolang heeft moeten duren.

Re: Tenere 700

Posted: 08 Nov 2018 09:55
by den Bullet
Om nog niets te zeggen over trendwijzigingen.
Wie zegt dat over twee jaar de hoogpoters nog zo populair gaan zijn als nu?

Idem dito voor dit Honda-concept. Zoiets brengt ge toch zo vlug mogelijk op de markt (eventueel om het mislukken van de 125-Varadero goed te maken ...).

Re: Tenere 700

Posted: 08 Nov 2018 12:11
by Muug
den Bullet wrote: 08 Nov 2018 09:55 Om nog niets te zeggen over trendwijzigingen.
Wie zegt dat over twee jaar de hoogpoters nog zo populair gaan zijn als nu?
Wel, het zou me niet verbazen dat de hoogpoters van nu gaan evolueren naar iets-minder-hoogpoters, met gewone 17"-wielen en wat minder stoere kilo's, want de ouderen die nu vooral rondrijden met die hoogpoters gaan binnen tien-vijftien jaar veel te stram zijn om hun been nog zo hoog te zwieren, én te zwak om die kilo's te verzetten. Maar ze zullen wél nog die lekkere rechtop-positie willen behouden , en dat plushe veringsgevoel. Want de wegen gaan er natuurlijk ook niet op verbeteren.

Ik ben met mijn MTS dus gewoon weer eens de trends voor. 8-)

Re: Tenere 700

Posted: 08 Nov 2018 14:13
by F M
Muug wrote: 08 Nov 2018 12:11 Wel, het zou me niet verbazen dat de hoogpoters van nu gaan evolueren naar iets-minder-hoogpoters, met gewone 17"-wielen en wat minder stoere kilo's, want de ouderen die nu vooral rondrijden met die hoogpoters gaan binnen tien-vijftien jaar veel te stram zijn om hun been nog zo hoog te zwieren, én te zwak om die kilo's te verzetten. Maar ze zullen wél nog die lekkere rechtop-positie willen behouden , en dat plushe veringsgevoel. Want de wegen gaan er natuurlijk ook niet op verbeteren.
Ik voel me nu al aangesproken... :peepwall:
Dat was de hoofdreden om mijn KTM weg te doen. :dontknow:

Re: Tenere 700

Posted: 08 Nov 2018 14:20
by Koeno
Muug wrote: 08 Nov 2018 12:11
Wel, het zou me niet verbazen dat de hoogpoters van nu gaan evolueren naar iets-minder-hoogpoters, met gewone 17"-wielen en wat minder stoere kilo's

Ik ben met mijn MTS dus gewoon weer eens de trends voor. 8-)
Nen triumph 1050 dus? Of nen VFR 800 X? of KTM 990 SMT (al zit dat niet meer in't gamma)?
maw, die evolutie is er toch al geweest?

Re: Tenere 700

Posted: 08 Nov 2018 14:23
by Muug
Koeno wrote: 08 Nov 2018 14:20
Muug wrote: 08 Nov 2018 12:11
Wel, het zou me niet verbazen dat de hoogpoters van nu gaan evolueren naar iets-minder-hoogpoters, met gewone 17"-wielen en wat minder stoere kilo's

Ik ben met mijn MTS dus gewoon weer eens de trends voor. 8-)
Nen triumph 1050 dus? Of nen VFR 800 X? of KTM 990 SMT (al zit dat niet meer in't gamma)?
maw, die evolutie is er toch al geweest?
is er nog steeds zou ik zeggen. 8-)

edit: 't is eigenlijk waar, ik koop altijd van die ouwe moto's, daardoor loop ik gemakkelijk tien-vijftien jaar achter op de hedendaagse trends. :mrgreen:

Re: Tenere 700

Posted: 08 Nov 2018 17:16
by Blackbert
den Bullet wrote: 07 Nov 2018 09:58 Stefmans, ze hebben ons een stukske favoriete wegskes afgepakt :(
(maar ik denk dat 't met den 125 nog wel zal lukken ...)
Trend of geen trend, als ze zo voort doen heeft zo'n adventure bike alleen nog zin voor de mensen die iets nodig hebben om naar Verweggistan te geraken.
Een beetje zoals bvb een Subaru WRX lichtelijk onzinnig is in onze bananenrepubliek.

Re: Tenere 700

Posted: 08 Nov 2018 18:58
by Muug
Blackbert wrote: 08 Nov 2018 17:16 Trend of geen trend, als ze zo voort doen heeft zo'n adventure bike alleen nog zin voor de mensen die iets nodig hebben om naar Verweggistan te geraken.
Een beetje zoals bvb een Subaru WRX lichtelijk onzinnig is in onze bananenrepubliek.
Goe geformuleerd ! :thumbsup:

En dan nog.... ge kunt wellicht perfect geheel verhard naar Verweggistan rijden. 't is maar als ge écht onverhard wilt rijden dat ge zo'n Adventure-ding nodig hebt. En dan nog... er zijn er die 't met een Fireblade of R1 gedaan hebben, met een Pan European, met een V-Strom.... en dan hebt ge ook mensen die met alle geweld géén verhard willen doen, en dwars door Rusland door de modder blijven tsjolen hoewel er 10km verder ne schone weg ligt. Ik denk nu niet geheel toevallig aan dat koppel Antwerpse agenten waar we zoveel jaar geleden naar gaan luisteren/kijken zijn. 8-)

Re: Tenere 700

Posted: 08 Nov 2018 20:06
by bompa
Ik lees nu en dan op de Trans Euro Trail (TET) en zie daar toch ook al foto's met verbodstekens op sommige onverharde wegen staan in verschillende landen,ik denk dat het zo stilletjes aan meer en meer overal zal komen, we zullen met den tijd nog nen ellentrike bultaco moeten aanschaffen willen nog onverhard kunnen blijven rijden :? :mrgreen: :

Re: Tenere 700

Posted: 09 Nov 2018 08:15
by Muug
Klopt geheel bompa. Die verbodstekens zijn er meestal omdat de moto's teveel lawaai maken en stinken. Dus als we elektrisch rijden worden die borden niet meer relevant.

Re: Tenere 700

Posted: 09 Nov 2018 09:27
by den Bullet
Muug wrote: 09 Nov 2018 08:15 Klopt geheel bompa. Die verbodstekens zijn er meestal omdat de moto's teveel lawaai maken en stinken. Dus als we elektrisch rijden worden die borden niet meer relevant.
Of met ne VanVan: dat hoort ge amper draaien ...

Al dikwijls piepkleine landwegskes gebruikt waar ook fietsers en wandelaars aanwezig zijn; nog nooit een kwaaie opmerking gehad. Ik geef ze dan ook alle mogelijke ruimte en voor paarden ga ik opzij stil staan of (als ze voor mij rijden) gril ik een safke en geef ze de nodige voorsprong 8-)

Re: Tenere 700

Posted: 09 Nov 2018 23:48
by OzzePaa
Vandaag toch ook weer een aantal van zo'n landbouw- en plaatselijkverkeerwegskes onder de wielen gehad tijdens een bizonder tof toerke onder Diest rond :ricky:
Altijd op tgemakske en met overdaad aan respect voor en vriendelijk goejemorgen/middag tegen legitieme verkeersdeelnemers aldaar. Als er ene reklameert dat ik niet "plaatselijk" ben, vraag ik altijd of de plaatselijken die weg dan misschien ook plaatselijk bekostigd hebben :whistling: :whip: :dontknow:

Re: Tenere 700

Posted: 10 Nov 2018 21:55
by duibhce Kaelann
Voor vele mensen die zich door de hele marketingtroelala hadden laten opjutten is de T700 (en de 790ADV) een beetje een tegenvaller. Voor mij voldoet die wel ongeveer aan de verwachtingen. Zal ongetwijfeld een fijne degelijke motor worden. Een goede kruising tussen de oude super ten en de TDM850.
Maar hoe vaak de Yamaha marketing boys ook blijven smijten met de termen "lichtgewicht" en "long distance tank", het blijven 16liter en 205kg. :dontknow:

Over de verboden bordjes: da's een van de redenen waarom de enduro die hier al een tijdje werkloos in de garage stond afgelopen week verhuisd is naar onze garage in Bulgarije. :ricky:

Re: Tenere 700

Posted: 10 Nov 2018 22:48
by zappa
duibhce Kaelann wrote: 10 Nov 2018 21:55

Over de verboden bordjes: da's een van de redenen waarom de enduro die hier al een tijdje werkloos in de garage stond afgelopen week verhuisd is naar onze garage in Bulgarije. :ricky:

aaaach ben wel een beetje veel, heel veel jaloersch ! ;)

Re: Tenere 700

Posted: 13 Nov 2018 11:49
by bompa
Muug wrote: 09 Nov 2018 08:15 Klopt geheel bompa. Die verbodstekens zijn er meestal omdat de moto's teveel lawaai maken en stinken. Dus als we elektrisch rijden worden die borden niet meer relevant.
Ik heb er laatst nog aan gedacht om zo een bultaco gaan te bekijken en te testen , is den elentriek op ,geraak je nog terug thuis gelijk ne fiets :grin: , maar dan denk ik weer als het wat verder te doen is ,ja dan lig je er al uit met een bereik van +- 85 KM,

Maar die Tenere 700 daar ga ik niet naar kijken ,ze hebben ooit nog zo is een gemaakt waar de meeste op zaten te wachten :grin: maar dan kwamen ze met de 12OO en dan heb ik maar momentelijk de Ten 660 gekocht , en ik zal het maar bij mijne Ten. 660 houden ,die voldoet goed aan de dingen waar hij voor gemaakt is ,met kleine veranderingen aan de vering, eigenlijk spijtig dat Yamaha van de fabriek uit daar geen vering op gestoken heeft gelijk bij KTM, een gemiste kans om den Ten 660 onvergetelijk te maken vind ik, hij heeft niet de meeste pk maar ik mis die niet op die moto.

Re: Tenere 700

Posted: 13 Nov 2018 12:15
by Koeno
bompa wrote: 13 Nov 2018 11:49 Ik heb er laatst nog aan gedacht om zo een bultaco gaan te bekijken en te testen , is den elentriek op ,geraak je nog terug thuis gelijk ne fiets :grin: , maar dan denk ik weer als het wat verder te doen is ,ja dan lig je er al uit met een bereik van +- 85 KM,
Ik zou zeker niet zeggen dat ge thuis geraakt gelijk nen velo...
mijne spedelec weegt iets richting 30kg.
Daarmee 15km fietsen is een serieuze work-out.
als't dan ffkes bergop gaat, dan hebt ge serieus wat force nodig om nog vooruit te geraken...

ik zie bij die bultaco's fietsen staan die 40kg+ wegen... dan zijn die pedalen great for show,
maar met lege batterij wilt ge vooral iemand hebben die u komt ophalen lijkt mij...

Re: Tenere 700

Posted: 14 Nov 2018 15:44
by bompa
Koeno wrote: 13 Nov 2018 12:15
bompa wrote: 13 Nov 2018 11:49 Ik heb er laatst nog aan gedacht om zo een bultaco gaan te bekijken en te testen , is den elentriek op ,geraak je nog terug thuis gelijk ne fiets :grin: , maar dan denk ik weer als het wat verder te doen is ,ja dan lig je er al uit met een bereik van +- 85 KM,
Ik zou zeker niet zeggen dat ge thuis geraakt gelijk nen velo...
mijne spedelec weegt iets richting 30kg.
Daarmee 15km fietsen is een serieuze work-out.
als't dan ffkes bergop gaat, dan hebt ge serieus wat force nodig om nog vooruit te geraken...

ik zie bij die bultaco's fietsen staan die 40kg+ wegen... dan zijn die pedalen great for show,
maar met lege batterij wilt ge vooral iemand hebben die u komt ophalen lijkt mij...
Met mijne E bike gaat dat toch wel redelijk goed fietsen zonder ondersteuning , maar van een spedelec weet ik het niet ,maar dat ga ik wel is testen, ik ken iemand met een stomer,als ik er nog is kom ga ik het hem is vragen of ik er nog is mee mag rijden, maar deze keer zonder elentrieke ondersteuning, als mijne e bike in de juiste versnelling staat is er geen probleem als de pil op is.

Re: Tenere 700

Posted: 19 Nov 2018 17:56
by Wipr
duibhce Kaelann wrote: 10 Nov 2018 21:55 Voor vele mensen die zich door de hele marketingtroelala hadden laten opjutten is de T700 (en de 790ADV) een beetje een tegenvaller. Voor mij voldoet die wel ongeveer aan de verwachtingen. Zal ongetwijfeld een fijne degelijke motor worden. Een goede kruising tussen de oude super ten en de TDM850.
Maar hoe vaak de Yamaha marketing boys ook blijven smijten met de termen "lichtgewicht" en "long distance tank", het blijven 16liter en 205kg. :dontknow:

Over de verboden bordjes: da's een van de redenen waarom de enduro die hier al een tijdje werkloos in de garage stond afgelopen week verhuisd is naar onze garage in Bulgarije. :ricky:
:stupid:

Als een KTM Duke droog aan de haak 169kg weegt heb ik er goede hoop in dat de nieuwe 790 adventure niet veel meer hoeft te wegen?

Re: Tenere 700

Posted: 19 Nov 2018 18:14
by duibhce Kaelann
Wipr wrote: 19 Nov 2018 17:56 Als een KTM Duke droog aan de haak 169kg weegt heb ik er goede hoop in dat de nieuwe 790 adventure niet veel meer hoeft te wegen?
De cijfers die ik voor de 790 ADV gezien heb suggereren exact hetzelfde (rijklare en volgetankte) gewicht als de Yamaha, maar wel met een tank van 20liter die bovendien een lager zwaartepunt heeft.