Page 1 of 2

Re: Tenere 700

Posted: 09 Nov 2018 08:15
by Muug
Klopt geheel bompa. Die verbodstekens zijn er meestal omdat de moto's teveel lawaai maken en stinken. Dus als we elektrisch rijden worden die borden niet meer relevant.

Re: Tenere 700

Posted: 09 Nov 2018 09:27
by den Bullet
Muug wrote: 09 Nov 2018 08:15 Klopt geheel bompa. Die verbodstekens zijn er meestal omdat de moto's teveel lawaai maken en stinken. Dus als we elektrisch rijden worden die borden niet meer relevant.
Of met ne VanVan: dat hoort ge amper draaien ...

Al dikwijls piepkleine landwegskes gebruikt waar ook fietsers en wandelaars aanwezig zijn; nog nooit een kwaaie opmerking gehad. Ik geef ze dan ook alle mogelijke ruimte en voor paarden ga ik opzij stil staan of (als ze voor mij rijden) gril ik een safke en geef ze de nodige voorsprong 8-)

Re: Tenere 700

Posted: 09 Nov 2018 23:48
by OzzePaa
Vandaag toch ook weer een aantal van zo'n landbouw- en plaatselijkverkeerwegskes onder de wielen gehad tijdens een bizonder tof toerke onder Diest rond :ricky:
Altijd op tgemakske en met overdaad aan respect voor en vriendelijk goejemorgen/middag tegen legitieme verkeersdeelnemers aldaar. Als er ene reklameert dat ik niet "plaatselijk" ben, vraag ik altijd of de plaatselijken die weg dan misschien ook plaatselijk bekostigd hebben :whistling: :whip: :dontknow:

Re: Tenere 700

Posted: 10 Nov 2018 21:55
by duibhce Kaelann
Voor vele mensen die zich door de hele marketingtroelala hadden laten opjutten is de T700 (en de 790ADV) een beetje een tegenvaller. Voor mij voldoet die wel ongeveer aan de verwachtingen. Zal ongetwijfeld een fijne degelijke motor worden. Een goede kruising tussen de oude super ten en de TDM850.
Maar hoe vaak de Yamaha marketing boys ook blijven smijten met de termen "lichtgewicht" en "long distance tank", het blijven 16liter en 205kg. :dontknow:

Over de verboden bordjes: da's een van de redenen waarom de enduro die hier al een tijdje werkloos in de garage stond afgelopen week verhuisd is naar onze garage in Bulgarije. :ricky:

Re: Tenere 700

Posted: 10 Nov 2018 22:48
by zappa
duibhce Kaelann wrote: 10 Nov 2018 21:55

Over de verboden bordjes: da's een van de redenen waarom de enduro die hier al een tijdje werkloos in de garage stond afgelopen week verhuisd is naar onze garage in Bulgarije. :ricky:

aaaach ben wel een beetje veel, heel veel jaloersch ! ;)

Re: Tenere 700

Posted: 13 Nov 2018 11:49
by bompa
Muug wrote: 09 Nov 2018 08:15 Klopt geheel bompa. Die verbodstekens zijn er meestal omdat de moto's teveel lawaai maken en stinken. Dus als we elektrisch rijden worden die borden niet meer relevant.
Ik heb er laatst nog aan gedacht om zo een bultaco gaan te bekijken en te testen , is den elentriek op ,geraak je nog terug thuis gelijk ne fiets :grin: , maar dan denk ik weer als het wat verder te doen is ,ja dan lig je er al uit met een bereik van +- 85 KM,

Maar die Tenere 700 daar ga ik niet naar kijken ,ze hebben ooit nog zo is een gemaakt waar de meeste op zaten te wachten :grin: maar dan kwamen ze met de 12OO en dan heb ik maar momentelijk de Ten 660 gekocht , en ik zal het maar bij mijne Ten. 660 houden ,die voldoet goed aan de dingen waar hij voor gemaakt is ,met kleine veranderingen aan de vering, eigenlijk spijtig dat Yamaha van de fabriek uit daar geen vering op gestoken heeft gelijk bij KTM, een gemiste kans om den Ten 660 onvergetelijk te maken vind ik, hij heeft niet de meeste pk maar ik mis die niet op die moto.

Re: Tenere 700

Posted: 13 Nov 2018 12:15
by Koeno
bompa wrote: 13 Nov 2018 11:49 Ik heb er laatst nog aan gedacht om zo een bultaco gaan te bekijken en te testen , is den elentriek op ,geraak je nog terug thuis gelijk ne fiets :grin: , maar dan denk ik weer als het wat verder te doen is ,ja dan lig je er al uit met een bereik van +- 85 KM,
Ik zou zeker niet zeggen dat ge thuis geraakt gelijk nen velo...
mijne spedelec weegt iets richting 30kg.
Daarmee 15km fietsen is een serieuze work-out.
als't dan ffkes bergop gaat, dan hebt ge serieus wat force nodig om nog vooruit te geraken...

ik zie bij die bultaco's fietsen staan die 40kg+ wegen... dan zijn die pedalen great for show,
maar met lege batterij wilt ge vooral iemand hebben die u komt ophalen lijkt mij...

Re: Tenere 700

Posted: 14 Nov 2018 15:44
by bompa
Koeno wrote: 13 Nov 2018 12:15
bompa wrote: 13 Nov 2018 11:49 Ik heb er laatst nog aan gedacht om zo een bultaco gaan te bekijken en te testen , is den elentriek op ,geraak je nog terug thuis gelijk ne fiets :grin: , maar dan denk ik weer als het wat verder te doen is ,ja dan lig je er al uit met een bereik van +- 85 KM,
Ik zou zeker niet zeggen dat ge thuis geraakt gelijk nen velo...
mijne spedelec weegt iets richting 30kg.
Daarmee 15km fietsen is een serieuze work-out.
als't dan ffkes bergop gaat, dan hebt ge serieus wat force nodig om nog vooruit te geraken...

ik zie bij die bultaco's fietsen staan die 40kg+ wegen... dan zijn die pedalen great for show,
maar met lege batterij wilt ge vooral iemand hebben die u komt ophalen lijkt mij...
Met mijne E bike gaat dat toch wel redelijk goed fietsen zonder ondersteuning , maar van een spedelec weet ik het niet ,maar dat ga ik wel is testen, ik ken iemand met een stomer,als ik er nog is kom ga ik het hem is vragen of ik er nog is mee mag rijden, maar deze keer zonder elentrieke ondersteuning, als mijne e bike in de juiste versnelling staat is er geen probleem als de pil op is.

Re: Tenere 700

Posted: 19 Nov 2018 17:56
by Wipr
duibhce Kaelann wrote: 10 Nov 2018 21:55 Voor vele mensen die zich door de hele marketingtroelala hadden laten opjutten is de T700 (en de 790ADV) een beetje een tegenvaller. Voor mij voldoet die wel ongeveer aan de verwachtingen. Zal ongetwijfeld een fijne degelijke motor worden. Een goede kruising tussen de oude super ten en de TDM850.
Maar hoe vaak de Yamaha marketing boys ook blijven smijten met de termen "lichtgewicht" en "long distance tank", het blijven 16liter en 205kg. :dontknow:

Over de verboden bordjes: da's een van de redenen waarom de enduro die hier al een tijdje werkloos in de garage stond afgelopen week verhuisd is naar onze garage in Bulgarije. :ricky:
:stupid:

Als een KTM Duke droog aan de haak 169kg weegt heb ik er goede hoop in dat de nieuwe 790 adventure niet veel meer hoeft te wegen?

Re: Tenere 700

Posted: 19 Nov 2018 18:14
by duibhce Kaelann
Wipr wrote: 19 Nov 2018 17:56 Als een KTM Duke droog aan de haak 169kg weegt heb ik er goede hoop in dat de nieuwe 790 adventure niet veel meer hoeft te wegen?
De cijfers die ik voor de 790 ADV gezien heb suggereren exact hetzelfde (rijklare en volgetankte) gewicht als de Yamaha, maar wel met een tank van 20liter die bovendien een lager zwaartepunt heeft.

Re: Tenere 700

Posted: 20 Nov 2018 12:35
by Muug
Dé reden dat de T700 pas eind 2019 gaat uitkomen is welliicht de euro5 die vanaf 2020 verplicht wordt.

Re: Tenere 700

Posted: 28 Nov 2018 18:07
by 't spook
F M wrote: 08 Nov 2018 14:13
Muug wrote: 08 Nov 2018 12:11 Wel, het zou me niet verbazen dat de hoogpoters van nu gaan evolueren naar iets-minder-hoogpoters, met gewone 17"-wielen en wat minder stoere kilo's, want de ouderen die nu vooral rondrijden met die hoogpoters gaan binnen tien-vijftien jaar veel te stram zijn om hun been nog zo hoog te zwieren, én te zwak om die kilo's te verzetten. Maar ze zullen wél nog die lekkere rechtop-positie willen behouden , en dat plushe veringsgevoel. Want de wegen gaan er natuurlijk ook niet op verbeteren.
Ik voel me nu al aangesproken... :peepwall:
Dat was de hoofdreden om mijn KTM weg te doen. :dontknow:
ai... en gij had al ne lage "new trend" KTM gemaakt voor die die de echte te hoog vonden... :dontknow:

wat nu :?:
ne rollator flat twin :?:

Re: Tenere 700

Posted: 28 Nov 2018 18:09
by 't spook
Blackbert wrote: 08 Nov 2018 17:16
den Bullet wrote: 07 Nov 2018 09:58 Stefmans, ze hebben ons een stukske favoriete wegskes afgepakt :(
(maar ik denk dat 't met den 125 nog wel zal lukken ...)
Trend of geen trend, als ze zo voort doen heeft zo'n adventure bike alleen nog zin voor de mensen die iets nodig hebben om naar Verweggistan te geraken.
Een beetje zoals bvb een Subaru WRX lichtelijk onzinnig is in onze bananenrepubliek.
bij Onda hebben ze godbeterd al nen Adventure Scooter...
hopelijk wordt dat geen trend...

Re: Tenere 700

Posted: 28 Nov 2018 19:48
by F M
't spook wrote: 28 Nov 2018 18:07
F M wrote: 08 Nov 2018 14:13
Muug wrote: 08 Nov 2018 12:11 Wel, het zou me niet verbazen dat de hoogpoters van nu gaan evolueren naar iets-minder-hoogpoters, met gewone 17"-wielen en wat minder stoere kilo's, want de ouderen die nu vooral rondrijden met die hoogpoters gaan binnen tien-vijftien jaar veel te stram zijn om hun been nog zo hoog te zwieren, én te zwak om die kilo's te verzetten. Maar ze zullen wél nog die lekkere rechtop-positie willen behouden , en dat plushe veringsgevoel. Want de wegen gaan er natuurlijk ook niet op verbeteren.
Ik voel me nu al aangesproken... :peepwall:
Dat was de hoofdreden om mijn KTM weg te doen. :dontknow:
ai... en gij had al ne lage "new trend" KTM gemaakt voor die die de echte te hoog vonden... :dontknow:

wat nu :?:
ne rollator flat twin :?:
Nope, de boxer voldoet :thumbsup:

Re: Tenere 700

Posted: 28 Nov 2018 21:11
by 't spook
terug naar de oude liefde allez...

ik ook :grin:

Re: Tenere 700

Posted: 29 Nov 2018 13:04
by Muug
ik ben meer voor polyamorie :grin:

Re: Tenere 700

Posted: 29 Nov 2018 18:23
by 't spook
Muug wrote: 29 Nov 2018 13:04 ik ben meer voor polyamorie :grin:
ben daar nog nooit geweest maar schijnt heel mooi te zijn :roll:

Re: Tenere 700

Posted: 29 Nov 2018 19:11
by Stefke
't spook wrote: 29 Nov 2018 18:23
Muug wrote: 29 Nov 2018 13:04 ik ben meer voor polyamorie :grin:
ben daar nog nooit geweest maar schijnt heel mooi te zijn :roll:
én kostelijk... 8-)

Re: Tenere 700

Posted: 29 Nov 2018 20:19
by 't spook
ik ken der ene die het altijd over zijn polyamoriedes had en die had altijd nen ouwen binnenband mee om op te zitten... :pillepalle:

Re: Tenere 700

Posted: 15 Mar 2019 12:29
by Stefke