De nieuwe M&T

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Online
User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: De nieuwe M&T

Post by zappa »

Muug wrote: 05 Mar 2019 18:52
Stefke wrote: 03 Mar 2019 21:53 Gisteren nog een de nieuwe Motorrijder gekocht.
Ja maar dat is hier wel de M&T topic eh!

samen-voegen tot MotoTrijter ? :grin:
sig nature

User avatar
den Bullet
Posts: 1472
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: De nieuwe M&T

Post by den Bullet »

OzzePaa wrote: 05 Mar 2019 18:12 ...

Wie weet brengt dit den Bullett op avontuurlijke ideeën :idea: ;) :grin:

...
Vet artikel! Dit vat het helemaal samen: 8-)

"Of hoe een motorfietsje bedoeld om rond de kerk te rijden probleemloos kan ingezet worden voor het serieuzere toerwerk!"

Het enige nadeel van den 125 is dat ik moeilijk nog ritten kan doen met mijnen oudste; Scramblers en 900 SS'n wachten ni graag :cry:
Last edited by den Bullet on 07 Mar 2019 09:12, edited 1 time in total.

User avatar
Marsman
Posts: 477
Joined: 23 Sep 2018 02:48

Re: De nieuwe M&T

Post by Marsman »

den Bullet wrote: 06 Mar 2019 09:30 Het enige nadeel van den 125 is dat ik moeilijk nog ritten kan doen met mijnen oudste; Scramblers en 900 SS'n wachten ni graag :cry:
Bof... dat hangt er van af met wie ge op pad zijt: zo'n 2 jaar geleden heb ik mij laten overhalen om met 3 GS'en naar het verre Albion te trekken. :pillepalle: Met mijn tweeënhalfke had ik het op de snelwegen best moeilijk, maar op de kleine wegskes in de binnenlanden viel dat redelijk goed mee. En ik heb mij daar, tegen alle verwachtingen in, beestig goed geämuseerd met mijn petroletteken. :ricky:
Moet wel toegeven dat mijn 3 toenmalige compagnons uiterst aimabele mensen waren (en nog steeds zijn) :grin:

Nog iets: op de terugweg was er file vanaf Mannekensvere tot in Groot-Bijgaarden en ge moogt eens raden wie er daar als eerste (met redelijk wat voorsprong) aan het tankstation toekwam :rayof: :rayof: :rayof:
lou tems passo
passo lou ben

Boo Ya

sunt prudentes qui tacent, cum nihil habent quod dicant

User avatar
den Bullet
Posts: 1472
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: De nieuwe M&T

Post by den Bullet »

Marsman wrote: 06 Mar 2019 23:17 ...
Bof... dat hangt er van af met wie ge op pad zijt:
...
Ergens samen naartoe gaan lukt wel (bv Chimay, Gedinne, Ninove, Wieze, ...) maar een 'echte' rit van >150km is toch vervelend als ge telkens moet wachten op die slak (100/u haal ik er wel uit maar da 's dan 't hoogste).

Ach, wie weet komt er ooit nog iets zwaarders ... :whistling:

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: De nieuwe M&T

Post by Koeno »

Der is natuurlijk een groot verschil tussen 125cc op ballonbandjes <> 125CC CBR of YZF <> 250CC
Ik herinner mij nog goed ne goeie kameraad op zijn YZF125R standaard en diezelfde kameraad met diezelfde YZF125r met tuning...
zomaar een verschil van 8 of 9pk halen (dus 14pk tov 22pk) en dat was een serieus verschil qua rijden...

mjah, 't is ne mindset....
maar ik weet ook dat met de 125cc constant gas tegen de stuit trekken niet de leukste manier is om lange ritten te rijden.
En ik weet ook dat met nen snellere motor op ralenti rijden om iemand niet kwijt te raken ook niet het fijnste is (al had mijn madam toen het excuus dat ze nog niet veel gewend was op de 125cc....)

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: De nieuwe M&T

Post by Muug »

Met nen Duc 900SS van de jaren '90 wilt ge niet op ralenti rijden :ugeek: Dat klinkt en voelt alsof er grote stukken ijzer los zitten in de moteur. :yikes:

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: De nieuwe M&T

Post by F M »

Muug wrote: 07 Mar 2019 12:42 Dat klinkt en voelt alsof er grote stukken ijzer los zitten in de moteur. :yikes:
Wat waarschijnlijk ook het geval zal zijn. :mrgreen:
I am confused. Oh no, maybe not!

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: De nieuwe M&T

Post by Koeno »

Muug wrote: 07 Mar 2019 12:42 Met nen Duc 900SS van de jaren '90 wilt ge rijden
Jup da's weer ;-)
Ducati is nu een merk dat mij niet zozeer kan bekoren...
meer dan de helft van die modellen klinken nieuw uit de garage alsof ze net per total gereden zijn...

maar goed, ik heb ook lang genoeg "anti-bmw" gedacht om er nu toch ook mee rond te rijden ;-)

Mario
Posts: 717
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Re: De nieuwe M&T

Post by Mario »

F M wrote: 07 Mar 2019 15:59
Muug wrote: 07 Mar 2019 12:42 Dat klinkt en voelt alsof er grote stukken ijzer los zitten in de moteur. :yikes:
Wat waarschijnlijk ook het geval zal zijn. :mrgreen:
:mrgreen:

User avatar
den Bullet
Posts: 1472
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: De nieuwe M&T

Post by den Bullet »

Tjah Ducati, ...

Altijd al een apart merk geweest met eigenzinnige concepten en vormgeving, en laat ik nu net daar van houden 8-)

't Is geen eenheidsworst en 't vraagt een liefdesverhouding om er van te genieten, en indien dat het geval is geniet ge daar effectief van :ricky:

En da geluid? Op oldtimerraces hoor ik dat ook bij andere merken met een (aftermarket) droge zwevende koppeling. Niks mis mee dus.

Eens Taglionist, altijd Taglionist!!! :rayof:

Mario
Posts: 717
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Re: De nieuwe M&T

Post by Mario »

ik heb al een meer geciviliseerd model, dat dateert van 2003 ("rondrijden" begint stillekesaan een groot woord te worden), en heb de geneugten van een droge koppeling al niet meer
wel die van een beenharde vering en een sportieve rijhouding, wat een van de redenen is dat ik jammer genoeg nog amper mee rij, want dat in combinatie met onze slechte wegen én de bijna veralgemeende snelheidsbeperking tot 70 km/u (maar in Wallonie nog 90 dacht ik :) ), maakt het niet bepaald plezant meer met zo'n scheurijzer rond te tuffen

User avatar
den Bullet
Posts: 1472
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: De nieuwe M&T

Post by den Bullet »

Mario wrote: 08 Mar 2019 09:47 ik heb al een meer geciviliseerd model, dat dateert van 2003 ("rondrijden" begint stillekesaan een groot woord te worden), en heb de geneugten van een droge koppeling al niet meer
wel die van een beenharde vering en een sportieve rijhouding, wat een van de redenen is dat ik jammer genoeg nog amper mee rij, want dat in combinatie met onze slechte wegen én de bijna veralgemeende snelheidsbeperking tot 70 km/u (maar in Wallonie nog 90 dacht ik :) ), maakt het niet bepaald plezant meer met zo'n scheurijzer rond te tuffen
Daarom ook mijn 125'tje (en ben er toch al es mee geflitst :o ).

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: De nieuwe M&T

Post by Stefke »

Muug wrote: 07 Mar 2019 12:42 Met nen Duc 900SS van de jaren '90 wilt ge niet op ralenti rijden :ugeek: Dat klinkt en voelt alsof er grote stukken ijzer los zitten in de moteur. :yikes:
Maar toch is dat een machtig apparaat. Karakter met hopen, die nieuwe sportieve ducs zijn er maar niks tegen... 8-)

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: De nieuwe M&T

Post by Muug »

Stefke wrote: 08 Mar 2019 11:20
Muug wrote: 07 Mar 2019 12:42 Met nen Duc 900SS van de jaren '90 wilt ge niet op ralenti rijden :ugeek: Dat klinkt en voelt alsof er grote stukken ijzer los zitten in de moteur. :yikes:
Maar toch is dat een machtig apparaat. Karakter met hopen, die nieuwe sportieve ducs zijn er maar niks tegen... 8-)
Ha ik geef u groot gelijk. En den Bullet weet dat 'm die 900SS altijd weer terug aan mij mag verkopen als hij of Fé dat beu is. :thumbsup:
Mijn Multistrada van 2005 is wat dat betreft bvb al een heel groot verschil.
Hij klinkt wel nog als een ijzeren rammeldoos als hij stil staat, maar hij rijdt en veert zijdezacht en zelfs de koppeling laat zich vederlicht bedienen, zelfs al is ze toch nog luchtgekoeld. Maar het is in die zin nog een "goeie ouwe" Duc omdat hij megaveel koppel bij lage toeren heeft. "Maar" 85pk maar bij groen licht moet ge opletten dat het voorwiel niet te hoog gaat. En in de regen ook vooral niet te bruusk vertrekken. 8-)

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: De nieuwe M&T

Post by Stefke »

den Bullet wrote: 07 Mar 2019 11:37 Ach, wie weet komt er ooit nog iets zwaarders ... :whistling:
En juist vandaag valt mijn oog op iets leuk... :o
Image

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: De nieuwe M&T

Post by Blackbert »

Stefke wrote: 10 Mar 2019 14:35
den Bullet wrote: 07 Mar 2019 11:37 Ach, wie weet komt er ooit nog iets zwaarders ... :whistling:
En juist vandaag valt mijn oog op iets leuk... :o
Image
Voorwaarde is dan wel dat ge ne lange baard laat groeien, uw haar achteroverkamt en een tros tattoos laat zetten. :book2:
Anders wel een tof machien ja.
grease up your baby for a ball on the hill

Online
User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: De nieuwe M&T

Post by zappa »

Blackbert wrote: 10 Mar 2019 19:47

Voorwaarde is dan wel dat ge ne lange baard laat groeien, uw haar achteroverkamt en een tros tattoos laat zetten. :book2:
Anders wel een tof machien ja.
:shock: euh ik kijk wel naar een ander merk :mrgreen:
sig nature

Post Reply