De nieuwe M&T

Kletsen over moto's en andere motodingen.
User avatar
't spook
Posts: 308
Joined: 03 Apr 2018 19:49

Re: De nieuwe M&T

Post by 't spook »

Koeno wrote: 30 Nov 2018 18:52
't spook wrote: 30 Nov 2018 15:41 de glimlach van ne smeerlap op ne KTM die net ne GS belachelijk
Ge hebt dan ook quasi 50pk meer als diejen bmw (afhankelijk de welksten da achter u hing)
mocht ge dieje ni voorbij gaan met het optrekken , zou der toch iet serieus miszitten he...

das zowa het niveau van kem gisteren met mijne cb 750 nen cb 200 eruit getrokken...
slechts 50pk verschil ;-)
nen BMW12OOGS Adventure
door BMW gelanceerd als DE concurrent voor de KTM1190R en dus ook 1290R
was wit blauwe 2018 met 125pk en akra dus wss 130 pk
down on power op de 1290R :?:
35pk op de full power versie di hier ten lande niet te betalen is
25pk of 25% overschot op de 100PK versie
1200GS die volgens elke flat twin afficionado de KTM belachelijk maakt met zijn beestig koppel
tiens, de 1290R heeft 140 Nm, iets meer dan de 1190R waarmee ge ook elke flat twin naar huis reed...
koppel van de BMW, lage toeren, start dus... zou superieur moeten zijn... not

en als er zo ene met nen oud blok uit ne messerschmidt probeert mij te kietelen aan't rood licht speel ik graag mee
ge moet die mensen hun plezierke toch gunnen allez
als ge die dan proper op zijn plaats zet vind ik dat ge moogt stellen dat ge die belachelijk gemaakt hebt :stupid:
t kan ook zijn dat hij gewoon coupeerde van't verschieten vanwege de niet voorzien en volgens KTM onmogelijke 30° wheelie natuurlijk :dontknow:

in alle geval, 1 keer op 2 ik nen BMW1200GS tegenkom rijdt de piloot alsof hij iets te bewijzen heeft
is heel gek hoe de KTM die mannen beïnvloedt
had ik met de 1190R en de 950 GOOO!!!!!! ook continu trouwens
en gezien ik op dat vlak nog altijd niet volwassen geworden ben (en dat ook nooit zal zijn) speel ik graag mee
:stupid:





°
:? KMK :roll:

Koeno
Posts: 3199
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: De nieuwe M&T

Post by Koeno »

't spook wrote: 01 Dec 2018 17:54
Koeno wrote: 30 Nov 2018 18:52
't spook wrote: 30 Nov 2018 15:41 de glimlach van ne smeerlap op ne KTM die net ne GS belachelijk
Ge hebt dan ook quasi 50pk meer als diejen bmw (afhankelijk de welksten da achter u hing)
mocht ge dieje ni voorbij gaan met het optrekken , zou der toch iet serieus miszitten he...

das zowa het niveau van kem gisteren met mijne cb 750 nen cb 200 eruit getrokken...
slechts 50pk verschil ;-)
nen BMW12OOGS Adventure
door BMW gelanceerd als DE concurrent voor de KTM1190R en dus ook 1290R
was wit blauwe 2018 met 125pk en akra dus wss 130 pk
down on power op de 1290R :?:
35pk op de full power versie di hier ten lande niet te betalen is
25pk of 25% overschot op de 100PK versie
Beweert ge nu dat ge nen 100pk versie onder uw gat het zitten?
zwaanst na ni eenj....

ge hebt 35Pk meer EN 15nm aan koppel meer (kzen vrij zeker dat ge namelijk ne full power zult emmen, maar 100pk op de papierkes).
tein ist dedju ni abnormaal dadde wint...

Daarbovenop wat mij dan wel stoort, als die meneer in de file duidelijk rapper wilt/kan waarom dan aan een licht hem "belachelijk" maken om dan nadien misschien weer "in zijn weg" te rijden...

't zal aan mijn beperkt denkvermogen liggen, maar ik zou dieje mens laten passeren :)

User avatar
Stefke
Posts: 2897
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: De nieuwe M&T

Post by Stefke »

Koeno wrote: 01 Dec 2018 21:51 ge hebt 35Pk meer EN 15nm aan koppel meer (kzen vrij zeker dat ge namelijk ne full power zult emmen, maar 100pk op de papierkes).
tein ist dedju ni abnormaal dadde wint...
8-)
maar ik kom met 100pk en zelfs 80 pk er ALTIJD als winnaar uit, zelfs tegen een TESLA 100D... 8-)

Afgezien daarvan was M&T een leuk blad, zeker een jaar of 20 geleden. Het was uitkijken naar het nieuwste nr, aardige lectuur bij een warme stoof in de winter, op een terraske in de zomer. Maar samen met het heengaan van een paar redacteurs gng ook de geest van het blad wat verloren. En van de laatste nieuwtjes lig ik nu niet meer wakker, ook niet van de ver van mijn bed-reizen... En de opkomst van het net heeft de papieren pers ook niet goed gedaan... :roll:

User avatar
Muug
Posts: 11762
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: De nieuwe M&T

Post by Muug »

"de opkomst van het internet heeft de tijdschriften geen goed gedaan"
Totaal niet mee akkoord. Moto73, Motoplus, Motorrijder, Kickxstart, Bike, Mcn, Ride, al die Duitse bladen.... ze zíjn er nog steeds en er zijn nog een heel pak bladen bij gekomen gespecialiseerd in de Scrambler en Custom scene.

zwiep
Posts: 108
Joined: 24 Nov 2014 09:08

Re: De nieuwe M&T

Post by zwiep »

Koeno wrote: 01 Dec 2018 21:51
't spook wrote: 01 Dec 2018 17:54
Koeno wrote: 30 Nov 2018 18:52

Ge hebt dan ook quasi 50pk meer als diejen bmw (afhankelijk de welksten da achter u hing)
mocht ge dieje ni voorbij gaan met het optrekken , zou der toch iet serieus miszitten he...

das zowa het niveau van kem gisteren met mijne cb 750 nen cb 200 eruit getrokken...
slechts 50pk verschil ;-)
nen BMW12OOGS Adventure
door BMW gelanceerd als DE concurrent voor de KTM1190R en dus ook 1290R
was wit blauwe 2018 met 125pk en akra dus wss 130 pk
down on power op de 1290R :?:
35pk op de full power versie di hier ten lande niet te betalen is
25pk of 25% overschot op de 100PK versie
Beweert ge nu dat ge nen 100pk versie onder uw gat het zitten?
zwaanst na ni eenj....

ge hebt 35Pk meer EN 15nm aan koppel meer (kzen vrij zeker dat ge namelijk ne full power zult emmen, maar 100pk op de papierkes).
tein ist dedju ni abnormaal dadde wint...

Daarbovenop wat mij dan wel stoort, als die meneer in de file duidelijk rapper wilt/kan waarom dan aan een licht hem "belachelijk" maken om dan nadien misschien weer "in zijn weg" te rijden...

't zal aan mijn beperkt denkvermogen liggen, maar ik zou dieje mens laten passeren :)
50pk meer, koppel blabla bla, ... belachelijk gemaakt ... grijns in mijnen helm...
de pubertijd blijbaar nog niet voorbij?
LOF AAN ALLE VROUWEN MET KLEINE BORSTEN

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: De nieuwe M&T

Post by Wipr »

Ik wou zoals elk jaar en dit al bijna 2 decennia lang het “alle motoren” boek van M&T hebben en nergens te vinden om het dan via de lokale krantenboer te bestellen.

Anders steeds zonder problemen te vinden in de eerste de beste krantenwinkel.

User avatar
Stefke
Posts: 2897
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: De nieuwe M&T

Post by Stefke »

Ik vroeg mij af of ik ooit in een M&T een reisverslag gelezen heb van ene Roland Vanwolleghem. Omdat ik op the social media hier diagonaal een advertentie zag passeren van rode kruis vlaanderen en bloeddonoren. Roland heeft dat blijkbaar nodig gehad na een zwaar ongeval in de Parijs-Dakar. Iemand die weet of ik mij dat juist afvraag?

DE Fluppe
Posts: 47
Joined: 25 Jan 2019 18:00

Re: De nieuwe M&T

Post by DE Fluppe »

Is dat de Roland die met een blauwe Blackbird reed?
Diene heeft idd deelgenomen aan Paris Dakar, maar geen idee of hij ook iets voor M&T geschreven heeft.

User avatar
Marsman
Posts: 477
Joined: 23 Sep 2018 02:48

Re: De nieuwe M&T

Post by Marsman »

ik heb vorige maand de nieuwe m&t (alle motoren 2019) meegepakt van bij de bakker, annex kranten-en andere gazettekesboer. En wat staat daarin? De meest abominabele gedrochten die ooit op 2 wielen te bewonderen waren. :o :o :o
Ik heb de indruk dat de strijd om de meeste PK's zo'n beetje gestreden is (alhoewel...sommige merken leren het nooit af) en dat er ondertussen een strijd is losgebarsten om de meest-in-het-oog-springende (lees:lelijkste) "motorfiets" te maken, onder het mom dat het allemaal modern design moet zijn. En daar slagen ze wonderwel zeer goed in. :roll:

Maar aan de andere kant: degustibus et voloribus non disputandum est..... :mrgreen: :mrgreen:

Vorig jaar had ik ook al eens een poging gedaan om het boekske te kopen (de septemberbijdrage denk ik) en, in tegenstelling tot vroeger, heb ik er niet eens de helft van uitgelezen.
Vroeger kon je daar de stoof mee in brand steken, maar met de huidige weverkes is dat ook al not done. :roll:
En er uw gat mee afvegen kan ik ook al niet aanraden... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
lou tems passo
passo lou ben

Boo Ya

sunt prudentes qui tacent, cum nihil habent quod dicant

User avatar
Muug
Posts: 11762
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: De nieuwe M&T

Post by Muug »

Marsman wrote: 28 Jan 2019 09:11........ dat er ondertussen een strijd is losgebarsten om de meest-in-het-oog-springende (lees:lelijkste) "motorfiets" te maken, onder het mom dat het allemaal modern design moet zijn. En daar slagen ze wonderwel zeer goed in. :roll:
Mij kunnen de meeste moto's ook niet bekoren en ik weet exact waarom. Ik ben een fervent aanhanger van de "eenvoudige, vloeiende lijn". Of dat nu meubels zijn of wagens of motorfietsen. Zelfs bij vrouwen ! :laughing: En vele motorfietsen zien er tegenwoordig uit alsof ze de onderdelen achterstevoren binnestebuiten gemonteerd hebben. Een schoolvoorbeeld vind ik de watergekoelde GSsen en zéker hun overtreffende trap: de GSA. Mensen toch, overal stukskes en beetjes die daar tegenhangen. Idem bij veel KTM Dukes, van die puntige dingen die de radiator moeten wegsteken. Ook meteen de reden dat ik de Triumph Tiger-reeks of de Speed en Sprint Triples niet graag zie. Teveel stukskes en brokskes waardoor de moto's geen mooie lijn meer hebben. De Ducati Supersport daarentegen vind ik door zijn mooie gladde lijn dan weer bloedmooi. :thumbsup:

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: De nieuwe M&T

Post by OzzePaa »

Muug wrote: 28 Jan 2019 10:56 Mij kunnen de meeste moto's ook niet bekoren en ik weet exact waarom. Ik ben een fervent aanhanger van de "eenvoudige, vloeiende lijn". Of dat nu meubels zijn of wagens of motorfietsen. Zelfs bij vrouwen ! :laughing: En vele motorfietsen zien er tegenwoordig uit alsof ze de onderdelen achterstevoren binnestebuiten gemonteerd hebben. Een schoolvoorbeeld vind ik de watergekoelde GSsen en zéker hun overtreffende trap: de GSA. Mensen toch, overal stukskes en beetjes die daar tegenhangen. Idem bij veel KTM Dukes, van die puntige dingen die de radiator moeten wegsteken. Ook meteen de reden dat ik de Triumph Tiger-reeks of de Speed en Sprint Triples niet graag zie. Teveel stukskes en brokskes waardoor de moto's geen mooie lijn meer hebben. De Ducati Supersport daarentegen vind ik door zijn mooie gladde lijn dan weer bloedmooi. :thumbsup:
Mor allez nu :o Ne GSA is toch een geweldig gracieus design :whistling: ... en ik verstaan nie wagge bedoelt met stukskes en beetjes aanmekaar hangen zenne ;) :mrgreen: :laughing:
IMG_20181230_163655670small.jpg
(517.9 KiB) Downloaded 1269 times
En ondanks hoekigheid en modern styling mogen ze deze twee altijd komen afzetten bij OsThuis ;) :headbang:
IMG_20190123_182407732_HDRsmall.jpg
(642.27 KiB) Downloaded 1269 times
IMG_20190123_125347264_HDRsmall.jpg
(696.08 KiB) Downloaded 1269 times
Wat on-topic betreft : nee ben ook niemeer geabonneerd op den M&T ... :tongue:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
den Bullet
Posts: 1475
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: De nieuwe M&T

Post by den Bullet »

Muug wrote: 28 Jan 2019 10:56
Mij kunnen de meeste moto's ook niet bekoren en ik weet exact waarom. Ik ben een fervent aanhanger van de "eenvoudige, vloeiende lijn". Of dat nu meubels zijn of wagens of motorfietsen. Zelfs bij vrouwen ! :laughing: En vele motorfietsen zien er tegenwoordig uit alsof ze de onderdelen achterstevoren binnestebuiten gemonteerd hebben. Een schoolvoorbeeld vind ik de watergekoelde GSsen en zéker hun overtreffende trap: de GSA. Mensen toch, overal stukskes en beetjes die daar tegenhangen. Idem bij veel KTM Dukes, van die puntige dingen die de radiator moeten wegsteken. Ook meteen de reden dat ik de Triumph Tiger-reeks of de Speed en Sprint Triples niet graag zie. Teveel stukskes en brokskes waardoor de moto's geen mooie lijn meer hebben. De Ducati Supersport daarentegen vind ik door zijn mooie gladde lijn dan weer bloedmooi. :thumbsup:
Den 1150 GS was een knap ding; daarna veel te veel plastieken brol of variaties op het Transformator-gegeven :sick2:

Ik blijf bij mijn oldtimers 8-)

User avatar
F M
Posts: 5048
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: De nieuwe M&T

Post by F M »

den Bullet wrote: 28 Jan 2019 14:16
Den 1150 GS was een knap ding; daarna veel te veel plastieken brol of variaties op het Transformator-gegeven :sick2:

Ik blijf bij mijn oldtimers 8-)
Bedoel je eigenlijk niet eerder de 1100 GS ?
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11762
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: De nieuwe M&T

Post by Muug »

Ah dien T700 is zeer mooi :smitten:

User avatar
zappa
Posts: 4502
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: De nieuwe M&T

Post by zappa »

't enigste nadeel aan ne yam is dat die om de 6000 km op onderhoud moet, of als ge iets meer zou durven rijden , om de 10 000 volgens den dealer , maar volgens boekske 6d, wat als ge op 10d op onderhoud wil gaan en er is iet "mis" met het blok? Aja ge moest op 6d geweest zijn?? :dontknow:

Andere merken zijn toch iets km-vriendelijker ? En euro-centjes vriendelijker ?
sig nature

User avatar
den Bullet
Posts: 1475
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: De nieuwe M&T

Post by den Bullet »

F M wrote: 28 Jan 2019 14:30
den Bullet wrote: 28 Jan 2019 14:16
Den 1150 GS was een knap ding; daarna veel te veel plastieken brol of variaties op het Transformator-gegeven :sick2:

Ik blijf bij mijn oldtimers 8-)
Bedoel je eigenlijk niet eerder de 1100 GS ?
Nope, den 1100 was lelijk

User avatar
Stefke
Posts: 2897
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: De nieuwe M&T

Post by Stefke »

zappa wrote: 29 Jan 2019 22:13 't enigste nadeel aan ne yam is dat die om de 6000 km op onderhoud moet, of als ge iets meer zou durven rijden , om de 10 000 volgens den dealer , maar volgens boekske 6d, wat als ge op 10d op onderhoud wil gaan en er is iet "mis" met het blok? Aja ge moest op 6d geweest zijn?? :dontknow:
haha om de 6000 of om de 10000... :lol: dat is goe als ge 3000km per jaar rijdt ofzo...

User avatar
Stefke
Posts: 2897
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: De nieuwe M&T

Post by Stefke »

den Bullet wrote: 28 Jan 2019 14:16 Den 1150 GS was een knap ding
IS Bullet, is... :whip:

User avatar
den Bullet
Posts: 1475
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: De nieuwe M&T

Post by den Bullet »

Stefke wrote: 30 Jan 2019 00:40
den Bullet wrote: 28 Jan 2019 14:16 Den 1150 GS was een knap ding
IS Bullet, is... :whip:
Mes excuses, vous avez tout à fait raison!

Maar ja, mijnen 1150 is "was" ... :(

snail
Posts: 38
Joined: 03 Apr 2016 20:12

Re: De nieuwe M&T

Post by snail »

Het is fout beginnen gaan met zinnen zoals "continu op sport stand rijden is ideaal". :roll:
Mijn "sportstand" zit nog steeds (tussen alle andere standen in) in mijn rechterpols, en deze is staploos regelbaar, zonder toeters of bellen.

Roland Vanwolleghem is inderdaad indertijd (2007) mee geweest met Paris-Dakar, als mechanicien, mee met de truck.
Zelf heeft hij op één van zijn reizen in Marokko een zwaar motoraccident gehad.
Na een zware revalidatie is het redelijk goed gekomen, ware het niet dat hij niet meer met de motor kan rijden, jammer.
Eén van de beste rijders die ik ooit tegenkwam, en zonder enige vorm van grootspraak, zoals die hier wel eens durft te passeren... ;-)

Roland (met pet) op "zijn" truck:
https://www.dropbox.com/s/18vjf32mhzv6r ... 2.jpg?dl=0

Het vehikel dat de klus moest klaren, samen met enkel enthousiastellingen:
https://www.dropbox.com/s/hp9gj3rwjghud ... 6.jpg?dl=0


Post Reply