Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:
Het dimlicht van de v-strom vervangen. Wat bij de Tiger een klusje van geen 2 minuten was, bleek bij de Soes een oefening in frustratie. Want het volledige dashboard moet daarvoor gedemonteerd worden. En natuurlijk zitten sommige van de clips daarvan op alleen voor kabouters bereikbare plaatsen. En dus ook maar de snavel eraf gehaald. 'Klusje' van een minuutje of 20
Toch maar 's kijken of daar geen h7 led in past...
Toch maar 's kijken of daar geen h7 led in past...
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:
Rem upgrade gedaan bij de GS, stalen remleiding en een 4 zuigerremklauw
- Attachments
-
- IMG_1846.JPG
- (115.98 KiB) Downloaded 214 times
Oldtimer BMW fanaat
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:
ik vind dat meer mensen dat eens proefondervindelijk zouden mogen ondervinden.pingu wrote: ↑17 Jul 2019 21:21 Het dimlicht van de v-strom vervangen. Wat bij de Tiger een klusje van geen 2 minuten was, bleek bij de Soes een oefening in frustratie. Want het volledige dashboard moet daarvoor gedemonteerd worden. En natuurlijk zitten sommige van de clips daarvan op alleen voor kabouters bereikbare plaatsen. En dus ook maar de snavel eraf gehaald. 'Klusje' van een minuutje of 20
Toch maar 's kijken of daar geen h7 led in past...
Vandaag nog naar mijn vijs gehad omdat het vervangen van de achterste remblokken van een 2007 softail iets meer dan een uur geduurd heeft. We vergeten voor de gemakkelijkheid wel efkes dat om aan die klauw te kunnen de beide dempers eraf moeten (met onbereikbare vijskes), goed verroest natuurlijk, daarna de voetsteun, ophangingsbeugel van de uitlaat, vervolgens het wiel moet gelost worden omdat de klauw te nipt in de brede aftermarket velg gepropt zit, en daarna nog grijs haar krijgen omdat iemand de juiste remblokken in het verkeerde bakske gelegd had in de stock. Aja, en dan nog alles terug in elkaar vijzen ook natuurlijk.
....duurt toch lang hé zo'n werkske van niks.
Nil volentibus arduum
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:
Sinds ik zelf aan mijn CB gesleuteld heb... vind ik het indrukwekkend dat mechaniekers een klein onderhoud op 1 dag kunnen bolwerken... duurt bij mij eerder een week denk ik dan...
Maar een Belg is zo raar op dat vlak he, op motor-forum.nl, daar lijkt het alsof de gemiddelde Nederlander zelf in staat is een blokrevisie bol te werken...
Waar de gemiddelde Belg precies al vastloopt bij het vervangen van remblokken...
Waar ik al vastloop bij het demonteren van iets......
Dus yes: mensen zouden zelf eerst zoiets moeten ondernemen om te voelen waarom sommige dingen nu eenmaal "tijd" nodig hebben...
- den Bullet
- Posts: 1475
- Joined: 23 Oct 2009 11:18
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:
Doet mij denken aan een oliewissel bij ne Vespa LX 125.
Om alleen al de aftapplug te kunnen bereiken, moet de uitlaat er af
En een bougike vervangen is zonder motorheftafel bijna onmogelijk
I love my VanVan
Om alleen al de aftapplug te kunnen bereiken, moet de uitlaat er af
En een bougike vervangen is zonder motorheftafel bijna onmogelijk
I love my VanVan
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:
tja ik dacht die remklauw daar ook efkes rap op te zetten...
ben toch een uurke of 2 zoet geweest met die ganse operatie
ben toch een uurke of 2 zoet geweest met die ganse operatie
Oldtimer BMW fanaat
- duibhce Kaelann
- Posts: 2914
- Joined: 01 Dec 2009 23:39
- Location: Itch(B), Idilevo(BG)
- Contact:
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:
moet ge eens proberen om de luchtfilterkast van een TR650 open te doen:
- zadel eraf
- zijpaneel links demonteren
- zijpaneel rechts demonteren
- beide uitlaten eraf
- kabels die naar achtersubframe gaan uittrekken
- bovenste bouten van achtersubframe uithalen
- onderste bouten van achtersubframe wat lossen
- achtersubframe inclusief underseat tank uit de weg plooien
- 8 bouten van het luchtfilterdeksel losmaken
- Hoera! ge zit in de luchtfilterkast!
- zadel eraf
- zijpaneel links demonteren
- zijpaneel rechts demonteren
- beide uitlaten eraf
- kabels die naar achtersubframe gaan uittrekken
- bovenste bouten van achtersubframe uithalen
- onderste bouten van achtersubframe wat lossen
- achtersubframe inclusief underseat tank uit de weg plooien
- 8 bouten van het luchtfilterdeksel losmaken
- Hoera! ge zit in de luchtfilterkast!
When I'm nervous I count primes.
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:
Ook een mooi jobke dat niet op een uurtje gedaan is, een ander veer op de achtervering steken bij een XT660Z daar moet je ook nogal 't een en 't ander voor afvijzen eer je die vering kan losvijzen .
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:
Ja, OK, Bompa ... maar dat jobke kun je niet tot de reguliere "onderhoudswerkzaamheden" rekenen hé
Als ik dat allemaal lees bennik blij dat Gertruud en den Blaawe Geschelpte zo gemakkelijk in d'onderhoud zijn
Trouwens, zondag meegemaakt waar geen motard zit op te wachten : op 't einde van de vree schone Bunker-van-Hitler-rit, mijne maat aan zo'n 25/30 per uur in zijn achterwerk gereden ... zonder heel veel lichamelijk erg, maar allebei toch omgevallen en er zijn blijkbaar al rap wat kosten aan een Soes V-strom na zo'n innig onderonsje.
Maar dat krijgt ge dus in een tiende-seconde onoplettendheid als de stopstreep een meter of acht vóór het stoplicht getrokken is
Als ik dat allemaal lees bennik blij dat Gertruud en den Blaawe Geschelpte zo gemakkelijk in d'onderhoud zijn
Trouwens, zondag meegemaakt waar geen motard zit op te wachten : op 't einde van de vree schone Bunker-van-Hitler-rit, mijne maat aan zo'n 25/30 per uur in zijn achterwerk gereden ... zonder heel veel lichamelijk erg, maar allebei toch omgevallen en er zijn blijkbaar al rap wat kosten aan een Soes V-strom na zo'n innig onderonsje.
Maar dat krijgt ge dus in een tiende-seconde onoplettendheid als de stopstreep een meter of acht vóór het stoplicht getrokken is
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:
Tja ... ik zal inderdaad zeker den eerste (en de laatste) niet zijn die dat voorheeft
200% 't akkoord, Stef, dat een correcte volgafstand aanhouden een must is om kop-staart aanrijdingen te vermijden.
Dat is dan ook wat ik consequent tracht te doen ...
Maar die voorzorgsmaatregel helpt alleen int geval dat de volger onmiddellijk merkt dat de voorligger plots moet remmen ...
En zoiets is helaas dikwijls niet het geval ... Ik had het stoplicht wel degelijk op rood zien gaan en we waren al aan het afremmen/vertragen, maar ik vermoed dat ik, om ik-weet-niet-welke-reden , een tel niet voor me gekeken heb ... een blik opzij, of op de teller/GPS/spiegels .
In alle geval merkte ik plots dat mijn maat onverwacht al stilstond aan de (zeer slecht zichtbare) stopstreep die dus een meter of acht voor het verkeerslicht is aangebracht. Alles dichtgooien en een ultiem rukje naar rechts was net niet voldoende om een schampschot te vermijden. We vielen allebei om, maar een hoge impactsnelheid zal het niet geweest zijn, want de brommers lagen slechts een meter of twee voorbij de stopstreep.
Wat ik wil zeggen is, dat er zich toch altijd situaties kunnen voordoen waar ondanks goed anticiperen en "veilige volgafstand" een kop-staart aanrijding zal gebeuren. En dan bedoel ik niet de op correcte afstand volgende trucker die omdattem een filmke aant kijken was, toch nog tegn z'n voorligger plakt
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:
Jaja veel blabla
Zowat 4/5 van de "professionele" zelfsleutelaars die wij over de vloer krijgen waar we dan de professioneel kapotgesleutelde miserie
mogen van oplossen zijn Hollanders...
En sommigen hebben dan zelfs nog het lef om u te komen vertellen wat gij moet doen om hun pipi & kaka op te kuisen .
Enfin, eigen moto : nieuwe starter gestoken in den R100. Eindelijk tijd voor kunnen maken. 't Is nu ne Valeo ipv nen Bosch en helemaal 100% plug en play was hij ook al niet maar 't is in orde, er staat terug ne starter op die gewoon ronddraait als ge op't knoppeke duwt.
Nil volentibus arduum
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:
Haha, Hollanders, genoeg mee samengewerkt. En helaas nog steeds. Hoewel ik nu toch stilaan zwaar ga tegenwerken....Raketman wrote: ↑18 Jul 2019 23:42 Zowat 4/5 van de "professionele" zelfsleutelaars die wij over de vloer krijgen waar we dan de professioneel kapotgesleutelde miserie
mogen van oplossen zijn Hollanders...
En sommigen hebben dan zelfs nog het lef om u te komen vertellen wat gij moet doen om hun pipi & kaka op te kuisen .
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:
Ja maar ik heb al redelijk wa veringen van moto's afgehaald en terug geplaatst ,gewoon alleen maar om teug vet aan de asjes te doen ,maar op de kawa kdx 250 en de yz465 in den tijd maar vet nippels op de veringasjes gezet,zelfs op het balhoofd er 2 gezet bij die 2 moto's, ja als je door het slijk bolt moet je die asjes ook nu en dan smeren wil je goede vering blijven hebben, maar bij die xt660Z die spande toch de kroon voor zijn achtervering te demonteren, gewoon die bovenste bout krijg je daar niet uit zonder de boel te demonteren, als ik hem gehouden had zou ik dat wel proberen te veranderen dat het wel zou gaan met alleen die bout los te zetten, maar nu is het niet meer nodig
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:
Ik heb sinds een jaar ook ne valeo op de GS PD zitten. Vind die beter dan dienen bosch en ik heb daar toch nikske speciaal voor moeten doen om da gemonteerd te krijgenRaketman wrote: ↑18 Jul 2019 23:42 [
Enfin, eigen moto : nieuwe starter gestoken in den R100. Eindelijk tijd voor kunnen maken. 't Is nu ne Valeo ipv nen Bosch en helemaal 100% plug en play was hij ook al niet maar 't is in orde, er staat terug ne starter op die gewoon ronddraait als ge op't knoppeke duwt.
Oldtimer BMW fanaat
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:
Vandaag met een goed gevoel mijn TRX doorgegeven aan de volgende eigenaar. Vaneigens weer geld op verloren maar ik ben blij dat deze moto deel heeft uitgemaakt van mijn leven en dat ik weer een moto nieuw leven heb kunnen inblazen.
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:
Nog maar eens ingeschreven voor een circuitdag... 08/08/2019 naar mettet en 17/08/2019 naar croix.
dus.... besef ik net dat ik binnenkort werk moet maken van de oliewissel
Hopen dat het dan niet zo warm is als nu, en ook niet begint te regenen...
dus.... besef ik net dat ik binnenkort werk moet maken van de oliewissel
Hopen dat het dan niet zo warm is als nu, en ook niet begint te regenen...
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:
Jij zal waarschijnlijk moeten motorrijden voor het werk stefke en dan nog het goede voorbeeld moeten geven in vol moto ornaat, respect.
Zelf heb ik afgelopen maand hoop en al 50 km met de moto gereden, geef mijn maar de minder warme maanden.
Het jeukt wel maar hier aan zee is het toch een flink pak drukker en gevaarlijker op de baan in de zomermaanden, tijd om nog eens een tripje landinwaarts te plannen.
Zelf heb ik afgelopen maand hoop en al 50 km met de moto gereden, geef mijn maar de minder warme maanden.
Het jeukt wel maar hier aan zee is het toch een flink pak drukker en gevaarlijker op de baan in de zomermaanden, tijd om nog eens een tripje landinwaarts te plannen.
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:
Das zo een beetje de t° die ik op mijn werk ervaar, zo in die rijdende aquarium, en soms denk je ik zet de blazers vollenbak, en wat blijkt er komt warme lucht uit, alleeeeee waaaaarom ben ik toch zo moe ???
De nieuwste uitvinding is klimaatregeling, die doet een graad of 4 van de buitentemperatuur af
sig nature