Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Locked
User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Muug »

Zappa, gij zou toch beter uw eigen blog beginnen denk ik zo. Als tegengewicht voor die schone reclames die ge op de radio hoort: betaald worden tijdens uw opleiding, schoon loon, rijbewijs D halen en er voor betaald worden, flexibele werktijden... :?
Ze zeggen er niet bij dat ge urenlang in zo'n hete aquarium moet zitten, dat ge geen tijd hebt om te eten of te pissen, dat de mensen u afsnauwen, dat ge niet betaald wordt als ge na uw rit de bus nog moet verzorgen, dat er in de centrale alarmen afgaan als ge te hard remt of te hard versnelt, dat "flexibele werktijden " vooral handig is voor uw werkgever, etc.

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by bompa »

zappa wrote: 24 Jul 2019 21:55
Stefke wrote: 24 Jul 2019 18:52
Das zo een beetje de t° die ik op mijn werk ervaar, zo in die rijdende aquarium, en soms denk je ik zet de blazers vollenbak, en wat blijkt er komt warme lucht uit, alleeeeee waaaaarom ben ik toch zo moe ??? :roll:

De nieuwste uitvinding is klimaatregeling, die doet een graad of 4 van de buitentemperatuur af :twisted:
O maar dat was in de mecalac waar ik mee werkte de laatste jaren elke zomer een paar weken zo, links ,rechts ,achter ,boven en vanvoor allemaal glas in de cabine zonder airco :? ,zijdeur kon niet open anders kon je niet werken wegens niet kunnen rond draaien, een geluk den baas gaf wel flessen water :thumbsup: , het voorste raam stond gewoonlijk wel open, maar 't was er warm in heel warm, in de nieuwe zal nu wel airco instaan denk ik, allee hoop ik toch voor die er nu mee werken, als er een ijscreme kar voorbij kwam ,de kraan stil en er heen en eventjes pauze 8-) moet je je is voorstellen op een verkaveling in de blakende zon in zo een aquarium, dikwijls voorgehad :? :grin:

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by F M »

bompa wrote: 25 Jul 2019 12:04
zappa wrote: 24 Jul 2019 21:55

Das zo een beetje de t° die ik op mijn werk ervaar, zo in die rijdende aquarium, en soms denk je ik zet de blazers vollenbak, en wat blijkt er komt warme lucht uit, alleeeeee waaaaarom ben ik toch zo moe ??? :roll:

De nieuwste uitvinding is klimaatregeling, die doet een graad of 4 van de buitentemperatuur af :twisted:
O maar dat was in de mecalac :grin:
Ik heb een klein idee wat dat is, maar zeker weten doe ik het niet :grin:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by zappa »

Maar terug on topic...

wat heb ik vandaag (aan-) gedaan aan mijn moto - 2019

geracet tegen een geit !! :mrgreen:


een geit zonder AIRCO :lol:

Prudence (suzuki freewind 650 bwj 2000) & Diane ( acadiane bwj 1982 )

Topsnelheid vandaag 67 km/ u in een heel steile afdaling :rayof: , 36 km/u "berg"op :furious3: omdat ik een dierenvriend ben, ik niet wou hebben dat het geitje zich zou forceren ;)

Ik met gps (route van 160 km uitgestippeld ) voorop.... na 10 minuten F*CK seg dit tempo, met deze warmte , zo lang :shock:

Maar zo na 20 ' (misschien mede door de warmte 8-) ) werd ik heerlijk ZEN ... dat ze allemaal mijn voetzolen kussen, ik rij hier, de geit volgt en we kijken naar het landschap :ricky:

Image

Image

Image

Image


Diane, open-klep afkoelende geit :mrgreen:

Image


Helmhaar, gratis sauna, 3 liter water gedronken, lekker gegeten, ondervonden dat met de helmklep dicht het koeler blijft dan bij open+ rijwind :? en vooral veel plezier gehad :thumbsup: we doen dat nog een keertje, maar met wat beter weer :mrgreen:
sig nature

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Stefke »

zappa wrote: 25 Jul 2019 19:06 ondervonden dat met de helmklep dicht het koeler blijft dan bij open+ rijwind :?
yep, is mij gisteren ook opgevallen... :roll:

verder kettingske gesmeerd en opgespannen vandaag...

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Koeno »

HMmm, morgen basis allroad training...
en vandaag al volledige dag aan't regenen en morgen ook...
benieuwd wat dat zal geven... een gsa met scorpion trail 2 in de modder... wordt grappig denk ik

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Koeno »

Vandaag mijn lang verwachte Basic Offroad training gehad...

Met een lichte vorm van zenuwen naar daar, want gisteren had het hier een volledige dag geregend...
Met een groep van 7, waarvan 6 op een gehuurde hypermoderne 1250/850 GS/GSA en 1 kalf op een Oude 1200.

Eerst was basis oefeningen, op gravel onder grond in grote cirkel rijden:
1. benen links/rechts een strekken.
2. Linkerknie/rechterknie op zadel.
3. 2 knieetjes opt zadel
4. amazone zit rijden
5. amazone zit met 1 hand aan't stuur rijden

Eenmaal opgewarmd trage slaloms met counter-balancing-techniek...
en dan cirkels draaien rond kegeltjes en zo verder...

En dan de les geleerd dat ge niet oneindig cirkelkes kunt draaien in 1e vitesse en terwijl niet genoeg met de koppeling spelen..
kortom: stilvallen en omvallen...

Nadien ook geleerd dat een moderne GS niet meer te vergelijken is met de mijne...
Enduro modus die limited slip en laat ingrijpende ABS mogelijk maken zijn bij mij:
Limited slip & géén abs...

Wel goed geleerd hoe die slippende achterkant te controleren en te beheersen...
maar natuurlijk ook altijd bangelijk omdat ik besefte dat de voorrem zeeeeerrrr zacht moest gebruikt worden...

nadien nog geleerd hoe over obstakels te rijden,
En als er banden gestapeld liggen waar ge over moet... dan twijfelt ge toch ffkes precies..

Alleszins, op dat ene donder-om-moment heeft de GS het alweer goed gedaan...
ook tussen dat "jong" geweld...

Met dank aan Backtrail: zeer degelijke instructeurs :)

Image
Image
Image

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by zappa »

proficiat ! nu op naar de blauw/zwarte pekken :mrgreen:
sig nature

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Muug »

Koeno, je bent ready voor de TET!

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Koeno »

Muug wrote: 29 Jul 2019 08:46 Koeno, je bent ready voor de TET!
eerst mijn abs-loze noodstop nog wat oefenen..
ik heb gisteren de figuurlijke olifant dood gereden... :lipsrsealed2:

Muug, ere wie ere toekomt: de eerste oefeningen lukte mij zeer goed door die allroad-les die jij mij al gegeven had...
daardoor had ik al wat meer automatisme voor de slalom enzo te oefenen...

Of ik nu tet-klaar ben, geen idee... het idee speelt om de GSa toch nog een iets groffere band te geven... :p
'k was nog altijd niet overtuigd of allroad iets voor mij ging zijn, maar heb mij gisteren wonderwel geamuseerd :)

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by bompa »

Ik ga daar niet veel op zeggen , maar die amazone zit gaat je veel helpen als er onverwacht een put op de onverharde weg opduikt. :whistling:

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Koeno »

bompa wrote: 29 Jul 2019 12:47 Ik ga daar niet veel op zeggen , maar die amazone zit gaat je veel helpen als er onverwacht een put op de onverharde weg opduikt. :whistling:
Zou het kunnen (en ik doe hier een wilde gok he)... dat dit opwarmingsoefeningen waren om vertrouwd te geraken met de stabiliteit van je motor?

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by bompa »

Koeno wrote: 29 Jul 2019 14:09
bompa wrote: 29 Jul 2019 12:47 Ik ga daar niet veel op zeggen , maar die amazone zit gaat je veel helpen als er onverwacht een put op de onverharde weg opduikt. :whistling:
Zou het kunnen (en ik doe hier een wilde gok he)... dat dit opwarmingsoefeningen waren om vertrouwd te geraken met de stabiliteit van je motor?
Met de motor rijden kan je , dat staat buiten twijfel, dus veel, heel veel onverhard oefenen, en dan komt goed, daar heb je die prutsen allemaal niet voor nodig, ik weet nog toen ik voor de eerste keer op een cossparcour ging rijden :o dat ging helemaal niet goed,( maar nooit zo een oefeningskes gedaan) maar met veel te gaan oefenen op het crossterein met de crossmoto en veel met de enduro te gaan rijden kwam dat goed , nu bij mij niet meer, te lang geleden en wegens geen offroad moto niet meer, hierachter mag je toch bijna nergens meer rijden ,al denken sommigen daar anders over ,daarstraks nog een ktm 1290 tegen gekomen die dacht op een baantje voor wandelaars en fietsers te moeten rijden, voor mij geen probleem ,hij reed fatsoenlijk maar die wandelaars een 10 meter verder dachten daar wel anders over ,een gegrom en gevloek, ik hoorde dat want ik was met de fiets en zegde ieder zijn hobby he :mrgreen:

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Koeno »

@Bompa, 6 van de 7 deelnemers reden met een gehuurde motor. 2 van die 6 reed zelf met een GS maar met een ouder type, of ander type (1200LC ipv 1250GS, 1200DOHC ipv 850GSa) anderen reden feitelijk enkel op baanmotoren (fazer, multistrada,..)

Dus volgens mij zijn zo'n speeloefeningen gewoon motor gewenningsoefeningen...

Ik had met Muug al eens een initiatie gekregen, die mij héél wat had bijgeleerd,
en deze dag was weer wat extra bagage aan leerstof.

Ik sluit niet uit dat ik nog eens een basisdag in plan en dan nadien hun 2daagse advanced training volg...
't zijn aangename mannen om naar te luisteren en ondanks al hun ervaring geen greintje macho gedrag...
maakte het voor mij zeer plezant...

oefenen is (zoals je zelf zegt) het moeilijkste... mijn 2 veldbaantjes die ik nam om van/naar't werk te rijden hebben sinds kort ook verbodsbordjes gekregen... zo langzaam aan weet ik in de buurt niet veel legale baantjes meer zijn...

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Muug »

Koeno wrote: 30 Jul 2019 08:38 Ik had met Muug al eens een initiatie gekregen, die mij héél wat had bijgeleerd,

oefenen is (zoals je zelf zegt) het moeilijkste... mijn 2 veldbaantjes die ik nam om van/naar't werk te rijden hebben sinds kort ook verbodsbordjes gekregen... zo langzaam aan weet ik in de buurt niet veel legale baantjes meer zijn...
:thumbsup: Koeno, zeer graag gedaan.

Veldbaantjes... het vlaamsche/Belgische klimaat is om te huilen. Men is waarlijk hyperallergisch geworden aan motorrijders op niet-verharde wegen. Terwijl alsmaar groter wordende landbouwvoertuigen die aan 50 per uur door smalle straten denderen, allerhande snelheids- en voorrangregels aan hun laarzen lappend, probleemloos getolereerd worden. :devil:

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by bompa »

Koeno wrote: 30 Jul 2019 08:38 @Bompa,

oefenen is (zoals je zelf zegt) het moeilijkste... mijn 2 veldbaantjes die ik nam om van/naar't werk te rijden hebben sinds kort ook verbodsbordjes gekregen... zo langzaam aan weet ik in de buurt niet veel legale baantjes meer zijn...
Ik heb nooit gevonden dat da zijn geld waard was,allee ieder zijn gedacht he, waar je het meeste van leert is met eentje meerijden die het je wil uitleggen wat je moet doen , en het is het vooral veel oefenen,
die verbodsbordjes komen er en zullen er bij blijven komen , dan rijden we den Ted. wel.Maar zo aan de wegeltjes die ze nemen te zien gaat dat ook niet zoveel jaren meer duren, want ik heb foto's op wegeltjes gezien die ze op fb zette van de zo gezegde Nederlandse Ted waar ze zeker niet mochten rijden, en zo komen er maar platen bij, maar ze zijn er toch is geweest,ik rij hier ook nog wel is op het onverhard als ik er zo is goesting in heb met mijne scrambler ,maar niet meer gelijk met mijne Ten. in den tijd, en houden ze me tegen zeg ik ,ik ben verloren gereden :dontknow: hoe kan ik best naar een of ander dorp in de geburen.
Maar als je vind dat je die lessen moet volgen en je er goed bij voelt moet je dat zeker doen.

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Blackbert »

Ergens zitten hier nog ne nest RB's met ronkende namen als Soeurs Perdues, The Red Knight en nog iets. Uit de tijd van een OR-eventje genaamd Bloody Belgium. Met veel dank aan ene Tom Thumper aka Tom Diesel.

Met tussenpozen kriebelt het om die weer eens in de GPS te duwen en te gaan rijden. Waarop het bijna direct begint te jeuken, zo van 'een veel te groot deel daarvan gaat intussen niet meer toegankelijk zijn voor iets anders dan een paard, fiets of tractor'.

Alles wat plezant is moet eruit. Roken, drinken, rap rijden, door de velden rijden, de open haard aansteken en uw handen niet wassen voor het eten. :evil:

Maar toch. Koeno, hopelijk laten ze u ook eens gewaarworden hoe en hoe hard je wel kan remmen op gravel (zonder ABS) en hoe je de hoek om kan met een driftje. :thumbsup:
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by duibhce Kaelann »

Blackbert wrote: 30 Jul 2019 17:47 Ergens zitten hier nog ne nest RB's met ronkende namen als Soeurs Perdues, The Red Knight en nog iets. Uit de tijd van een OR-eventje genaamd Bloody Belgium. Met veel dank aan ene Tom Thumper aka Tom Diesel.

Met tussenpozen kriebelt het om die weer eens in de GPS te duwen en te gaan rijden. Waarop het bijna direct begint te jeuken, zo van 'een veel te groot deel daarvan gaat intussen niet meer toegankelijk zijn voor iets anders dan een paard, fiets of tractor'.
Heeeeel schoon toerkes. Maar ik vrees inderdaad ook dat er ondertussen wat extra bordjes zijn bijgekomen.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Muug »

Blackbert wrote: 30 Jul 2019 17:47hoe hard je wel kan remmen op gravel (zonder ABS)
Dat heeft 'm al van mij geleerd 8-)

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Tom Thumper »

Blackbert wrote: 30 Jul 2019 17:47 Ergens zitten hier nog ne nest RB's met ronkende namen als Soeurs Perdues, The Red Knight en nog iets. Uit de tijd van een OR-eventje genaamd Bloody Belgium. Met veel dank aan ene Tom Thumper aka Tom Diesel.

Met tussenpozen kriebelt het om die weer eens in de GPS te duwen en te gaan rijden. Waarop het bijna direct begint te jeuken, zo van 'een veel te groot deel daarvan gaat intussen niet meer toegankelijk zijn voor iets anders dan een paard, fiets of tractor'.

Alles wat plezant is moet eruit. Roken, drinken, rap rijden, door de velden rijden, de open haard aansteken en uw handen niet wassen voor het eten. :evil:

Maar toch. Koeno, hopelijk laten ze u ook eens gewaarworden hoe en hoe hard je wel kan remmen op gravel (zonder ABS) en hoe je de hoek om kan met een driftje. :thumbsup:
Och ja, ik heb er ook de fut niet meer voor, al die toerkes met de Rudy, dan tussendoor de Rudy een stevige beurt geven... Daar kroop wel veel tijd in. Maar ik als dan weer eens in de buurt een paar enduro rijders tegenkom, of op dat schoon weggetje hierachter, waar ik nooit iemand mee naartoe genomen heb, een paar moto's hoor ronken... 't Was schoon.
Me gusta la moto, me gustas tu.

Locked