Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Locked
User avatar
Muug
Posts: 11763
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Muug »

mijn moto's gestreeld. Die :furious3: :furious3: :furious3: tennisarm hangt echt mijn keel uit. :devil:

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by OzzePaa »

Muug wrote: 06 Nov 2019 13:35 mijn moto's gestreeld. Die :furious3: :furious3: :furious3: tennisarm hangt echt mijn keel uit. :devil:
:geek: :ugeek: Ge streelt uw moto's waarschijnlijk te veel en op de verkeerde manier ;) :mrgreen:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by bompa »

Vandaag 300 gr lucht uit mijne achterband gelaten,'k ben is benieuwd 8-) ,maar nadien een deel van de dals van onze oprit terug opgehaald, en nu mag ik terug wa rusten met mijne rug :?

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Davy78 »

Muug wrote: 06 Nov 2019 13:35 mijn moto's gestreeld. Die :furious3: :furious3: :furious3: tennisarm hangt echt mijn keel uit. :devil:
Ja, dat heeft effkes tijd nodig ... (Heb dat 2 jaar geleden ook gehad. Heeft een half jaar nodig gehad om te genezen)

User avatar
Droopy
Posts: 1060
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Droopy »

Davy78 wrote: 07 Nov 2019 06:25
Muug wrote: 06 Nov 2019 13:35 mijn moto's gestreeld. Die :furious3: :furious3: :furious3: tennisarm hangt echt mijn keel uit. :devil:
Ja, dat heeft effkes tijd nodig ... (Heb dat 2 jaar geleden ook gehad. Heeft een half jaar nodig gehad om te genezen)
Da's bij mij een regelmatig terugkerend fenomeen (met dank aan het werk) . :cry:
Kiné helpt bij mij geen bal maar :idea: :idea: zo'n elleboogbrace (bvb : https://www.bol.com/nl/p/aolikes-ellebo ... oductImage ) helpt heel wat, ook bij het motorijden. :)

Als het te erg is laat ik een cortisonespuit zetten, een dag extra pijn en daarna ben ik er weer vanaf voor een hele tijd.
Er zijn voor en tegenstanders maar als je hier niet mee overdrijft (max. 2 in een korte periode bij erge pijn en zeker niet meer per jaar) dan is het ook een hele hulp.

User avatar
F M
Posts: 5049
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by F M »

Muug wrote: 06 Nov 2019 13:35 arm hangt echt mijn keel uit.
Heb je daar een foto van, want ik denk dat de grote circussen wel in zo iemand geïnteresseerd zouden zijn.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
den Bullet
Posts: 1475
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by den Bullet »

F M wrote: 07 Nov 2019 13:51
Muug wrote: 06 Nov 2019 13:35 arm hangt echt mijn keel uit.
Heb je daar een foto van, want ik denk dat de grote circussen wel in zo iemand geïnteresseerd zouden zijn.
:laughing: :laughing: :laughing: :lol: :lol: :lol:

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Wipr »

Muug wrote: 06 Nov 2019 13:35 mijn moto's gestreeld. Die :furious3: :furious3: :furious3: tennisarm hangt echt mijn keel uit. :devil:
Ooit zo een polsontsteking gehad. Je hebt een tenniselleboog maar aan welke sport is de enkel dan verbonden? :twisted:

Idd verdomd irritant. Zoals Droopy zegt, is een pikuur wel een oplossing maar ook geen pretje want ze steken de naald tot daar waar het extra pijn doet. Ze keuteren tot dat je het uitkermt vooraleer ze injecteren.
Als je er nog te lang naar je zin mee sukkelt is dat wel een oplossing. Vakantie helpt ook ;) :mrgreen:

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Wipr »

Na de rugzak en de heup-tas is er nu blijkbaar ook een been-tas. Had het een paar weken voor het eerst gezien en vandaag een klein exemplaar gekocht. Wel handig. De tankzak optie laat ik voor wat ze is.

Eergisteren via aliexpres een bash/ skid plate besteld voor een Duke 390 welke ook moet passen op de husqy.

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2914
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by duibhce Kaelann »

Wipr wrote: 08 Nov 2019 18:47 Na de rugzak en de heup-tas is er nu blijkbaar ook een been-tas. Had het een paar weken voor het eerst gezien en vandaag een klein exemplaar gekocht. Wel handig.
Is redelijk populair bij de adv crowd, vooral ook bij vrouwen. Vermoedelijk omdat die in dat segment de keuze hebben tussen een mannenbroek die niet goed past of een vrouwenbroek zonder zakken.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Wipr »

duibhce Kaelann wrote: 08 Nov 2019 20:56
Wipr wrote: 08 Nov 2019 18:47 Na de rugzak en de heup-tas is er nu blijkbaar ook een been-tas. Had het een paar weken voor het eerst gezien en vandaag een klein exemplaar gekocht. Wel handig.
Is redelijk populair bij de adv crowd, vooral ook bij vrouwen. Vermoedelijk omdat die in dat segment de keuze hebben tussen een mannenbroek die niet goed past of een vrouwenbroek zonder zakken.
Dus eigenlijk zeg je me nu dat ik een vrouwengadget gekocht heb? : :mrgreen: mrgreen: ;)

De persoon bij wie ik dat gezien heb was een man hoor, die indruk had ik toch :lol:
Zijbakken, een topcase en een tankzak zullen zonder meer de beste oplossingen zijn voor bagage over lange afstanden (iets wat ik niet doe). Een rugzak is ook goed zolang het gewicht mee valt maar ik vind een rugzak over een motorvest onhandig. Een heuptas zat ook altijd wel ergens in de weg en een tas met 1 riem heb ik vaak gebruikt maar aan hogere snelheden begon deze te vliegen en te verzitten. In mijn lederen vast steek ik liever niet al teveel. Kleine zakken en alles wat daar insteekt hindert op 1 of andere manier en met de koudere dagen de jas openen om in het binnenzakje te geraken is ook teveel voor deze kouleider. Dus dit lijkt me ideaal. Portefeuille, sleutel en gsm.

Mijn moeder en vrouw noemen me soms visWIJF en vorige week heb ik nog een nieuwe heuptrapeze (surfen) gekocht in een appelblauwzeegroene kleur waarop mijn vrouw me vroeg waarom ik wederom met vrouwenspullen thuiskwam. :peepwall: (Nochtans gevraagd aan de verkoopster of het een mannenmodel was) Enfin, zolang het handig is en goed zit, is t goed he ;) :laughing:

Hetgeen ik heb is van Richa en gekocht bij Joma op de Boomsesteenweg te Wilrijk/ Antwerpen.

User avatar
Stefke
Posts: 2898
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Stefke »

Ik snap dat rugzakken, heup en beentassengedoe eigenlijk niet. Zolang daar iets zacht inzit kan dat misschien nog wel zijn voordeel hebben bij een crash, maar harde dingen dat is om miserie vragen... Ik zag van de week ook zo'n dijtas...dikke portefeuille er in, smartfoon en sleutels er bij... :pillepalle:

Koeno
Posts: 3199
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Koeno »

@Stef, jij hebt dan altijd een topkoffer / bagage mogelijkheden op de motor?
Want portefeuille, gsm en sleutels zijn toch een uiterst minimum dat mee moet?
en waar het ook zit, het zal altijd een risico vormen bij een val...

User avatar
den Bullet
Posts: 1475
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by den Bullet »

Koeno wrote: 09 Nov 2019 20:01 @Stef, jij hebt dan altijd een topkoffer / bagage mogelijkheden op de motor?
Want portefeuille, gsm en sleutels zijn toch een uiterst minimum dat mee moet?
en waar het ook zit, het zal altijd een risico vormen bij een val...
Gewoon in de motorjaszakken. Grotere spullen meepakken in de koffers (als het moet).
Ik heb een klein topkoffertke waar een helm en eventueel een (leeggemaakte) leren jas nog in kan samen met een vodje en de papieren.
Suits me 8-)

User avatar
Muug
Posts: 11763
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Muug »

Ik rij al heel mijn motorleven lang rond met minstens een tanktas. Ik kan niet zonder. Geen idee waar ik anders mijn portefeuille en zakdoek en oordopjes en gsm zou moeten laten. En da's nog het absolute minimum. Zeker als ik een lederen pak aan heb zou ik niet weten waar ik die dingen moet steken. In mijn Rallye 2 Pro pak daarentegen zijn zakken genoeg. Maar die zijn dan weer helemaal niet waterdicht. Dus toch een tanktas nodig in dit natte land.
Rugzakken, heuptassen, dijtassen.... negeer ik straal. Om de reden die Stefke zegt. Ik denk zelfs dat Stefke bepaalde herinneringen heeft aan een - wijlen - M&T motorjournalist die een motorongeval heeft gehad, op een autostrade, met dikke rugzak aan. Er zijn ook andere verhalen, van mensen die bij een motorongeval zwaar tot zeer zwaar gewond raakten doordat de balpen in hun binnenzak pakweg hun long doorboord had. Afin, motorrijden is een potentieel gevaarlijke hobby, dat weten we allemaal. Idem met parapente en zo... :lipsrsealed2:
Maar zonder tanktas kan ik niet. Naast de spulletjes die ik al vernoemd heb, zitten daar ook nog een regenhoes in, een zonnebril, een spuitbus om lekke binnenbanden te proberen repareren, soms ook een drinkbus en wat koekjes, een reserve zakdoek misschien, wat klein geld, de papieren van de moto, een andere set handschoenen...dat past écht niet in de zakken van mijn jas.
Kortom, ik wil een moto waar zoiets op past, een motorfiets die een praktisch kantje heeft, om niet te zeggen een zeer groot praktisch kantje....
Tja, en dan heb je FransST en die vat gewoon niet waarom je een tanktas nodig zou hebben. En dan vat ik niet waar ie al die nuttige spulletjes laat. Thuis wellicht? :dontknow:

Koeno
Posts: 3199
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Koeno »

Ik bedoel gewoon:
Als je het in de zakken van je vest/broek steekt... is er weinig verschil met zo'n heup/beentasje...
rugzak deed ik den beginne, maar ben daar ook mee gestopt...

op de GSa heb ik van die "BH"-tasjes op de valbaren.
op de CBR en CB heb ik een tasje dat op de kont past (enkel komen die moto's met moeite nog buiten )

User avatar
Droopy
Posts: 1060
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Droopy »

Da's nu een van de grootste voordelen van mijn NXC :grin: , ik heb altijd een onopvallende tanktas mee : https://www.fl.honda.be/content/dam/cen ... ons/c4.jpg

De zogenaamde helmkoffer (mijn helm past er aan geen kanten in...) zit bij mij vol met van alles en nog wat, regenbroek, fluohesje, setje om een platte band te herstellen, mijn gsm/gps houder, reservelenzen, schijfremslot, voor lange ritten een natje en een droogje, etc.. :grin:

Soms kijken er mensen verbaast als ik die klep open want die koffer zit op de plaats waar je de benzinetank verwacht. :grin: :whistling:

Wat die beentasjes betreft : ik ken iemand die tijdens het skiën zijn gopro daarin wegstak (wegens platte batterij) en die dan in de eerstvolgende afdaling keihard viel, uitgerekend op de kant van die beentas... zijn dijbeen was op de plek van de gopro verbrijzeld. :o Dat is een klein jaar geleden maar de kerel kan is nog steeds aan het revalideren. :x

User avatar
Stefke
Posts: 2898
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Stefke »

Koeno wrote: 09 Nov 2019 20:01 @Stef, jij hebt dan altijd een topkoffer / bagage mogelijkheden op de motor?
Want portefeuille, gsm en sleutels zijn toch een uiterst minimum dat mee moet?
en waar het ook zit, het zal altijd een risico vormen bij een val...
Yup, ik rij niet zonder tanktas, heb meestal koffers bij. En/of topkoffer en/of bagagerol. Portefeuille in borstzak motorjas, gsm soms in tanktas. Soms want ik heb dat ding meestal niet bij... :roll: Zonnebril, stylo's, sleutels, fototoestel, etc...in tanktas.

Tanktas moet wel af en toe eens uitgemest worden... :mrgreen:
Image

Image

En bagagemogelijkheden? tja... :dontknow:

Image

Image

Image

Image

User avatar
Stefke
Posts: 2898
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Stefke »

Muug wrote: 09 Nov 2019 20:22 Ik denk zelfs dat Stefke bepaalde herinneringen heeft aan een - wijlen - M&T motorjournalist die een motorongeval heeft gehad, op een autostrade, met dikke rugzak aan.
Onder andere. De rugzak met fotogerief zou naar schijnt voor inwendige bloedingen gezorgd hebben. Hoewel Hans Pepermans blijkbaar eerst nog bij bewustzijn was en zelf recht stond is hij kort daarna toch overleden. Maar ik heb er wel al meer tegen de vlakte zien gaan met sleutelbos en gsm in de broekzakken... :roll:
Muug wrote: 09 Nov 2019 20:22 Tja, en dan heb je FransST en die vat gewoon niet waarom je een tanktas nodig zou hebben. En dan vat ik niet waar ie al die nuttige spulletjes laat. Thuis wellicht? :dontknow:
Hoezo??? :mrgreen:
Image

Image

User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Raketman »

1998 - dikke portefeuille + nokia 2210 in vestzak moto. Ongeval/valpartij = 1 werkende nier minder + gescheurde lever. Oorzaak werd daar gelegd.

Sedertdien geen items meer in broekzakken en jaszakken, maar alles in een tanktas of topkoffer...
Nil volentibus arduum

Locked