Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Locked
User avatar
Blackbert
Posts: 3442
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Blackbert »

Met een 9 en een halfke kunde die dan nie volgen natuurlijk. :mrgreen:

Image
grease up your baby for a ball on the hill

Koeno
Posts: 3204
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Koeno »

zappa wrote: 20 Nov 2019 22:52 zo'n 990 is voor sisi 's :mrgreen:
maar volgens mij is er nog een verschil tussen de superduke 990 en de adventure 990 qua motorblok, neen?

User avatar
Cotthem
Posts: 936
Joined: 17 Oct 2009 22:06

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Cotthem »

zappa wrote: 20 Nov 2019 22:52 zo'n 990 is voor sisi 's :mrgreen:

Image

zeker als't begint te sneeuwen :?


Image

Image
Dat is al zooooo lang geleden zeg....
"...the path is the destination"

User avatar
zappa
Posts: 4509
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by zappa »

Koeno wrote: 21 Nov 2019 08:47
zappa wrote: 20 Nov 2019 22:52 zo'n 990 is voor sisi 's :mrgreen:
maar volgens mij is er nog een verschil tussen de superduke 990 en de adventure 990 qua motorblok, neen?
euh, ja nadat ik m'n smt990 verkocht had (55dkm) en een adv990 kocht, viel het me op dat die adv zooooo een beleefde moto was vergeleken met de smt met het zelfde blok ;)
sig nature

Koeno
Posts: 3204
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Koeno »

zappa wrote: 21 Nov 2019 11:04 euh, ja nadat ik m'n smt990 verkocht had (55dkm) en een adv990 kocht, viel het me op dat die adv zooooo een beleefde moto was vergeleken met de smt met het zelfde blok ;)
Serieus of eerder sarcastisch?
(alleh, kweet ni of dat verschil zo groot is).

vandaar: kheb geen stierenkloten meer sinds de crash.
Eerder kikkererwten ofzoiets
en mijn ervaring/kunde zal wss niet slecht zijn, maar sinds augustus heeft dat vertrouwen een knouw...

waarom iets anders dan vraagt iemand?
3 moto's is te veel....
CB is dit jaar 2 keer buiten gekomen.
CBR vrees ik dat niet meer gaat lukken met de pols...

Duke 690 of 990 = speelgoed dat op de baan en op circuit genoeg fun zal geven voor een amateur als mij...

User avatar
Muug
Posts: 11772
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Muug »

Koeno wrote: 21 Nov 2019 12:31
zappa wrote: 21 Nov 2019 11:04 euh, ja nadat ik m'n smt990 verkocht had (55dkm) en een adv990 kocht, viel het me op dat die adv zooooo een beleefde moto was vergeleken met de smt met het zelfde blok ;)
Serieus of eerder sarcastisch?
(alleh, kweet ni of dat verschil zo groot is).

vandaar: kheb geen stierenkloten meer sinds de crash.
Eerder kikkererwten ofzoiets
en mijn ervaring/kunde zal wss niet slecht zijn, maar sinds augustus heeft dat vertrouwen een knouw...
Ehm, Zappa's antwoord was serieus. De SMT990 is monsterlijk aggressief op de gas. Zelf nog niet mee gereden. Hoeft ook niet. De bevindingen van Raketman en Zappa zijn mij genoeg. Te meer omdat ik wel al twee keer (kort) heb testgereden met een 990Adv (ene van 2006 en ene van 2012) en ik vind die al te hitsig. De 950 (carbs) daarentegen voelt alsof ie rechstreeks ingeplugd zit in mijn brein. Nooit met een andere moto gehad. Prachtige synergie.
Wat uw vertrouwen betreft: ik herhaal, geef dat een jaar tijd. 12 maand. Een vol jaar. Vier seizoenen.
:thumbsup:

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Wipr »

Koeno wrote: 20 Nov 2019 16:57 Goh,
momenteel speelt: CBR & CB weg... en iets richting KTM Duke 690 R
al zit zo'n oudere 990 ook serieus in mijne kop, maar daar lees ik té veel: enkel voor goeie chauffeurs met stierenkloten....
Mocht je daadwerkelijk een 690 monostamper overwegen dan kan ik je enkel de raad geven om er een quickshifter op te laten monteren.
Op de Ktm supermoto staat dat tegenwoordig standaard op dacht ik.

690 is ne plezante motor zonder meer maar een echt speelgoed. Voor de rest erg onhandig voor pakweg woon-werkverkeer en autostrade.

In mijn ogen de must have motor als je in bergachtig gebied woont met eindeloze bochten.

In de stad ook Fun maar zoals gezegd, zet er dan een quickshifter op. De Husqvarna vit en svartpillen 701 (zelfde blok als de Duke 690) hebben dit standaard. Zowel up en down.

En en en, als je de 690 neemt, kies dan voor de laatste generatie met potenter en iets zoeter draaiend blok.
75pk en ongeveer evenveel koppel maar meer kort gegeard buiten de 3de versnelling dus veeeeeel schakelen geblazen op deze motor. Schakellui rijden heeft em ni graag!

Maar als je toch bezig bent te kijken in deze richting zou ik een jonge occasie 790 aanraden. Standaard quickshifter of de 790 Duke EN vermits er een Duke 890 op komst is (ter vervanging of naast de 790 weet ik niet?) zal je mits wat zoeken, een goed exemplaar kunnen vinden.

Ktm dealers eens afbellen zou k zeggen. ;)

Lees net dat je er eventueel circuit mee wil gaan doen!? KTM is ready to race he dus welk model je ook kiest zal dat wel lukken.

The riding man (reed met zijn 390 indertijd ook op t circuit)

Ik denk dat als je het volle potentieel van een 690 op t circuit kan benutten, dat je dan niet slecht bezig bent. Topsnelheid ligt rond de 185-190 maar we weten allemaal dat rechtdoor de gas opendraaien makkelijk is tot je aan de eerste bocht weer toekomt en moet gaan sturen en remmen :mrgreen:

Voordeel van de dukes..... ze wegen amper iets 150-160kg en je legt ze zo op hun oor. De 990 zal wel meer wegen.

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Wipr »

Mijn nieuwe nummerplaat toegekomen en wederom blij met de cijfers en letters. Dank u DIV, u krijgt binnenkort van mij een cadeautje :roll: :mrgreen:

Normaal vandaag maar geen zin om de bus te nemen naar de dealer dus morgen de HusqvarnaKTM gaan halen.

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Wipr »

Blackbert wrote: 21 Nov 2019 06:47 Met een 9 en een halfke kunde die dan nie volgen natuurlijk. :mrgreen:

Image
Het betere off road gevoel op t asfalt ni :peepwall: :mrgreen:

User avatar
Blackbert
Posts: 3442
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Blackbert »

Bwa ja, dikke fun. buiten die handschoenen die niet meer op een normale manier uit- en aan te krijgen waren na een dag nattigheid.
zo'n platte sneeuw is niet erg. Een eind na de foto was daar ineens een sneeuwruimer. Na ongeveer 30 sec die toch maar voorbijgereden. 8-)
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Muug
Posts: 11772
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Muug »

Ik was niet op mijn gemak moet ik zeggen. Maar Zappa nog minder want die had een regenbroek aan die tot over haar oksels ging en ze moest dringend naar 't wc. Héél dringend eigenlijk. Nauwelijks te stuiten dringend eigenlijk. Zo dringend dat het heel erg pijn deed eigenlijk. Maar ja, die regenbroek :lipsrsealed2:

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by bompa »

Koeno wrote: 21 Nov 2019 12:31
zappa wrote: 21 Nov 2019 11:04


Duke 690 of 990 = speelgoed dat op de baan en op circuit genoeg fun zal geven voor een amateur als mij...
Ik vond dat mijne 990 adv toch nogal een korte gas had , die luisterde direct op het gas geven, op het onverhard was je gewicht iets naar achter plaatsen gas en dat voorwiel kwam momentelijk van de grond, was een plezante moto vond ik,maar die was eigenlijk wa hoog voor mij ,gelijk al die ik de laatste 15 jaar gehad heb, maar zolang ik aan het rijden was was dat niet erg :grin:

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by TRooPER »

Stefke wrote: 17 Nov 2019 19:58 De stekker van de verwarmde handschoenen kunnen repareren. Daar zat een kortsluiting in die de zekering van de accesoirestekker op de moto deed springen. En dus ook een zekering vervangen. Morgen terug met warme handjes de baan op. :ricky:
gelukkig geen kortsluiting in uw vingers :w00t:
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by TRooPER »

ik heb eigenlijk al heel lang niet meer gekeken naar ander moto's,
kzou niet weten welke keuze.....

oei, ik ben aan het liegen
door de vele reclame toch al eens een oog opengetrokken bij de nieuwe 790 adventure
en eens bij toeval mijn ander oog opengetrokken bij een Guzzi V85

maar door de weinige kilometers dat ik nog rij, is het plezier nog steeds permanent aanwezig van zodra 1 van de 2 moto's bereden wordt.
zelfs die autostrade woon/werk kilometers waren plots plezant.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2918
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by duibhce Kaelann »

Ik heb iets op 't oog, maar het zal nog wel eventjes duren voor dat rond is... :whistling:
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by OzzePaa »

Hier nog geen niefsgezindheid : de twee huidige exemplaren voldoen nog aan al mijn verlangens :whistling:

Maandag de Blauwe Geschelpte z'n voorpoten geamputeerd ...
Dinsdag ze mee naar St-Truiden gepakt tot bij Huis Thijs voor plaatsing van Zero Friction veren, nieuw bushings, olie en bourages en de achtershock van het Wilbers Nivomat-setje mee naar huis gepakt ...
Vandaag z'n gereviseerde stelten er weer onder gemikt ...
Morgen het 130.000km stompertje door 't nief gerief vervangen en proberen of mijn Fingerspitzen-gefühl volstaat om da spel correct af te stellen.
Zondag uitgebreid testen offem inderdaad pesies als nief rijdt :grin:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Muug
Posts: 11772
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Muug »

waaw gij zijt echt wel content van die GS :grin: :thumbsup:
Ik heb nooit veel chance gehad met de GSsen die ik gekocht had. :|

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Tom Thumper »

Muug wrote: 22 Nov 2019 07:23 waaw gij zijt echt wel content van die GS :grin: :thumbsup:
Ik heb nooit veel chance gehad met de GSsen die ik gekocht had. :|
Pssst Pol, niet te hard, maar ik denk dat Ozze Pa het over de blauwe geschelpte had de Yamaha, niet over Gertrude de GS. :whistling:
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by F M »

Maar daarvoor mag Pol het toch nog altijd over de GS hebben, toch ? :mrgreen:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11772
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Muug »

Tom Thumper wrote: 22 Nov 2019 08:30
Muug wrote: 22 Nov 2019 07:23 waaw gij zijt echt wel content van die GS :grin: :thumbsup:
Ik heb nooit veel chance gehad met de GSsen die ik gekocht had. :|
Pssst Pol, niet te hard, maar ik denk dat Ozze Pa het over de blauwe geschelpte had de Yamaha, niet over Gertrude de GS. :whistling:
ah, tjah, mjah :|
ik had niet naar de foto's gekeken.
Maar da's dus wel topmateriaal blijkbaar. Klein beetje duur ook. :shock:
'k ga toch eens een testritje met zo'n FJR1300 moeten regelen. 'k heb gezien wat Ozzepa er mee kan en dat was tamelijk straf.
Koddig dat Raketman er nooit vriendjes mee geworden is, maar die moto zijn TPS was een beetje ziekjes dacht ik, en zijn serienummer viel juist buiten de terugroepactie als ik me niet vergis.

Locked