Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Kletsen over moto's en andere motodingen.
TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by TRooPER »

Muug wrote: 04 Mar 2019 17:08
F M wrote: 04 Mar 2019 15:27 Issem nu eigenlijk proper ? :shock:
Vanaf de voetsteunen tot het achterlicht blinkt hij bijna weer gelijk nieuw.
Maar die moteur ga ik zonder stomer niet meer goed krijgen peis ik. :?
Blokske met bref antikalk inspuiten, overal waar ge aankunt 'elleboogvet', zeer goed naspoelen...
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Koeno »

vandaag de GSa langs alternatieve baantjes naar huis laten glijden...
Anakee 2 kwam toch even te kort in sommige stukken...
maar dat lieten we niet aan ons hart komen... :D

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Muug »

TRooPER wrote: 04 Mar 2019 18:48 Blokske met bref antikalk inspuiten, overal waar ge aankunt 'elleboogvet', zeer goed naspoelen...
Oude keukenborstel gaat ook zeer goed dienst doen bij zulk werkje. :thumbsup:

Dat naspoelen, is dat met gin-tonic of Duvel? :laugh3:

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Stefke »

Kunnen vaststellen dat middenbokken foei zijn en de pret serieus kunnen bederven als het wat vlot mag gaan... :furious3:

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by TRooPER »

Stefke wrote: 05 Mar 2019 22:23 Kunnen vaststellen dat middenbokken foei zijn en de pret serieus kunnen bederven als het wat vlot mag gaan... :furious3:

middenbokken op hoogpoters die niet diep vallen hebben daar minder last van.....
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by TRooPER »

Muug wrote: 05 Mar 2019 11:17
TRooPER wrote: 04 Mar 2019 18:48 Blokske met bref antikalk inspuiten, overal waar ge aankunt 'elleboogvet', zeer goed naspoelen...
Oude keukenborstel gaat ook zeer goed dienst doen bij zulk werkje. :thumbsup:

Dat naspoelen, is dat met gin-tonic of Duvel? :laugh3:
Zonnegemse Zot , 33cc soldaat maken per 99cc van het blokske dat proper is
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

User avatar
toeternietoe
Posts: 233
Joined: 21 Jun 2011 17:35

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by toeternietoe »

Vandaag mij GS opgehaald bij de dealer (groot onderhoud). Hij is er klaar voor, nu het baasje ook nog.
Gewoonlijk krijg ik één of andere boxer als vervangmoto, maar deze keer stond een K1600 Bagger op mij te wachten. Dat was wel efkens wennen. Het is toch duidelijk mij ding niet. Toen ik terug op mijn tuffertje kon stappen voelde dat bijna als een fietsken aan :o
To ride, shoot straight and speak the truth (+ Jeff Cooper)

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Stefke »

Een kettingske van vet voorzien en eens opgespannen.
En mij verder mateloos geërgerd aan het kutweer. Dan weer zon en zonnebril, 10 minuten later een forse hagelbui en natuurlijk geen regenpak meer aan. Dus wak aan de zak :furious3: . En dan zwijgen we nog van de wind die mij alle richtingen blaast behalve de goeie. Nauwelijks een rechte lijn kunnen rijden, een bocht in 5 keer moeten pakken vanwege die windstoten. En op weg naar huis niet eens deftig kunnen doorrijden. Er reed altijd wel iemand in de weg. Ofwel tergend traag, ofwel vlak voor mij de baan oprijden net voor de toffe bochtenreeks en anders te traag naar mijn goesting maar dan weer net iets te snel om die snel en veilig te kunnen inhalen... :veryangry: En a propos, die nieuwe Tesla Model 3 gaat er evengoed als een raket vandoor, waanzinnig gewoon :w00t: :w00t:

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by zappa »

Stefke wrote: 07 Mar 2019 19:55
En mij verder mateloos geërgerd aan het kutweer.

Vanmorgen (met de 4x4) om iets voor 4u, tijdens en vlak na, of tussen de stortbuien, ne camion voorbij steken was alsof ge door een waterval aan 't rijden was :(

Sommige tegenliggers zagen dan ook niet meer waar hun vak gebleven was ? :roll:

en rond 13u werd ik geflits !! Gelukkig stond ik stil ? En onmiddellijk een knal trillende donderslag, een auto zijn alarm ging er van aan.

Tak tak ... 2cm dikke laag hagel :|

Alleen Frank Deboosere vond dit schitterend weer vrees ik , waarschijnlijk is hij vannacht tijdens zo'n bui wakker geworden met een erectie :whip:
sig nature

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Muug »

Naar een relais op de KTM zitten staren - eertijds geplaatst door Raketman - om te proberen begrijpen hoe dat werkt.

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Blackbert »

Muug wrote: 08 Mar 2019 07:40 Naar een relais op de KTM zitten staren - eertijds geplaatst door Raketman - om te proberen begrijpen hoe dat werkt.
Gokje: om de bijkomende verlichting te schakelen.

Primaire kring: via een schakelaar stroom van een ACC (die over het contact, liefst)
Secundaire kring: via een zekering recht van de batterij naar de lampen.
Stroom op primaire kring doet de secundaire sluiten en de lamp zal branden.
zo ene dus: primair tussen 86 en 85, secundair tussen 30 en 87.
Image
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Muug »

Boenk er op. Dat is'm. Maar dat ding heeft dus één schakelaar voor alle toeters die ik er aan hang?
Concreet denk ik aan de Hella's die er al op zaten en de twee nieuwe USB aansluitingen.
Het is niet te bedoeling dat ik alleen maar dingen kan opladen als die Hella's branden.

User avatar
Cotthem
Posts: 936
Joined: 17 Oct 2009 22:06

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Cotthem »

Muug wrote: 08 Mar 2019 20:19 Boenk er op. Dat is'm. Maar dat ding heeft dus één schakelaar voor alle toeters die ik er aan hang?
Concreet denk ik aan de Hella's die er al op zaten en de twee nieuwe USB aansluitingen.
Het is niet te bedoeling dat ik alleen maar dingen kan opladen als die Hella's branden.
Maar dan zien we wel als je iets aan het opladen bent....
"...the path is the destination"

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Muug »

Cotthem wrote: 08 Mar 2019 20:28
Muug wrote: 08 Mar 2019 20:19 Boenk er op. Dat is'm. Maar dat ding heeft dus één schakelaar voor alle toeters die ik er aan hang?
Concreet denk ik aan de Hella's die er al op zaten en de twee nieuwe USB aansluitingen.
Het is niet te bedoeling dat ik alleen maar dingen kan opladen als die Hella's branden.
Maar dan zien we wel als je iets aan het opladen bent....
Verklikkerlampjes!!!

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Blackbert »

Het idee is om zware verbruikers via een relais te schakelen, zodat je de (te) dunne standaard kabeltjes niet overbelast.
Een stel USB dozen zou ik niet via een relais voeden, maar gewoon vanaf de ACC. Wel over een schakelaar, zodat ze stroomloos zijn als ze niet gebruikt worden. Helpt corrosie voorkomen.

IIRC, zitten de Acc1 en 2 elk achter een 5A zekering op de 950. Op 12V is dat max 60W verbruik. nog steeds, IIRC, werd dat op de 990 een 10A zekering. Maar ik weet niet of de draadjes ook dikker werden.

In alle geval: extra lampen over een relais. alle andere attributen ne keer uittekenen met het max verbruik erbij en optellen. Verdelen over Acc 1 en 2, en er daarbij rekening mee houden dat 1 van die 2 constant stroom heeft. Mijn navigatie loopt over die constante, zodat ik daar kan aan prutsen zonder 't contact te moeten aanzetten. Warme handvatten bvb over het contact.
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Muug »

IIRC....
dat moest ik toch even opzoeken :|

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Muug »

Motorblok gewassen in de mate van het mogelijke. Balhoofdlagers extra vet gesmeerd. Radiator bleek compleet leeg! :shock: Driekwart liter water bij gegoten. Dat gaan we toch in de gaten moeten houden. Wat elektrische dingetjes gekocht voor de accessoires.

User avatar
den Bullet
Posts: 1472
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by den Bullet »

Woont hij nu in Matighofen ?
🙄 :peepwall:

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Muug »

:?:

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Muug »

- schakelaartje op het dashboard aangebracht om de ontstekingscurve van de Katoom te kunnen wisselen. Da's bijna modern ! :shock:
- zitten prutsen met de relais en 't gaat nog niet gedaan zijn :wall:
- één remklauw gekuist en de zuigertjes losgemaakt.
- de boutjes van de remschijven vervangen, die roeste prutsen moesten weg!
- motorblok gekuist met veel detergent en een afgeleefde keukenborstel. Die woestijnzandkleur was wel cool, maar toch. :|
- de radiator gevuld met driekwartliter koelvloeistof. Bizar toch , zo'n geheel lege radiator. :o

Locked