Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Locked
User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Muug »

Tom Thumper wrote: 31 Jul 2019 09:32
Blackbert wrote: 30 Jul 2019 17:47 Met tussenpozen kriebelt het om die weer eens in de GPS te duwen en te gaan rijden. Waarop het bijna direct begint te jeuken, zo van 'een veel te groot deel daarvan gaat intussen niet meer toegankelijk zijn voor iets anders dan een paard, fiets of tractor'.

Alles wat plezant is moet eruit. Roken, drinken, rap rijden, door de velden rijden, de open haard aansteken en uw handen niet wassen voor het eten. :evil:
Och ja, ik heb er ook de fut niet meer voor, al die toerkes met de Rudy, dan tussendoor de Rudy een stevige beurt geven... Daar kroop wel veel tijd in.
Tja,
en alweer zien we ons genoodzaakt om ons heil in het buitenland te moeten gaan zoeken. :lipsrsealed2:
Vele jaren her heb ik dat al meermaals gedacht en mogelijks ook af en toe gezegd: ons land is geen motorland (meer). Met mijn VFR - zo groen als het groen achter mijn oren toen - had ik dat zelfs al door. Je kon de teugels van zulk een prachtige bolide enkel maar vieren op de prachtige, ruime en propere bochten van Duitsland en andere landen. Het is toen - op 25 jaar tijd - ook de enige keer geweest dat mijn lieve duo eens op mijn helm tikte om te zeggen dat het wel wat minder sportief mocht. In de rechterbochten nl. zag ze alleen maar gras voorbij zoeven.... :oops:
Het slechte Belgische wegendek heeft mij toen ook doen inzien dat een hoogpoter een verstandiger keuze was, waarop een R80GS volgde. En van toen af is het met mij enkel maar bergaf gegaan. :mrgreen:
En plots begonnen er overal bordjes te groeien :devil:

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by bompa »

Ik heb altijd gezegd dat ik door de veld en bos wegen hierachter zal blijven rijden ,ik zal dat ook blijven doen ,maar niet meer zoveel gelijk met mijne Ten. nu kan ik altijd zeggen dat ik de weg niet meer weet en zo snel mogelijk terug op het verhard wil geraken :dontknow: , wel een klein beetje geloofwaardig met die moto voor die mij niet kennen :mrgreen: er liggen geen tjoppenbanden meer op, maar Michelin Anakee 3, precies baanbanden ,maar voor het lichtere werk (grind en aardewegen) is dat wel te doen.Behalve van die echte mulle zandwegen moet ik wegblijven , maar er zijn nog platen bijgekomen, en om het echt uit te zoeken waar het echt nog mag heb ik eigenlijk de goesting niet meer voor .Daarom de keuze van mijne moto.
Ik heb hem vanmorgen maar is gekuist, 't was nodig

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Stefke »

De ketting in het vet gezet en gespannen. En gelijk ook een nieuwe bestelt. 8-)

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Muug »

Stefke wrote: 01 Aug 2019 00:22 De ketting in het vet gezet en gespannen. 8-)
Gij zou beter een Scottoiler installeren, mijn gedacht. 8-)

Ik heb eergisteren mijn moto buiten gezet. :thumbsup:
En gisteren binnen gezet. :thumbsdown:

Verder ne keer ALLE verreden kilometers van AL mijn moto's van dit jaar opgeteld. :w00t:
Toch al een GEWELDIGE 3500km :yikes: :bigcry:
Een paar verkenningsritten van de laatste Motorpraat-rit, de rit zelf natuurlijk, plus nog wat woonwerkverkeer.
Echt om te bleiten. :devil:

User avatar
Marsman
Posts: 477
Joined: 23 Sep 2018 02:48

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Marsman »

Muug wrote: 01 Aug 2019 10:37
Stefke wrote: 01 Aug 2019 00:22 De ketting in het vet gezet en gespannen. 8-)
Gij zou beter een Scottoiler installeren, mijn gedacht. 8-)

Ik heb eergisteren mijn moto buiten gezet. :thumbsup:
En gisteren binnen gezet. :thumbsdown:

Verder ne keer ALLE verreden kilometers van AL mijn moto's van dit jaar opgeteld. :w00t:
Toch al een GEWELDIGE 3500km :yikes: :bigcry:
Een paar verkenningsritten van de laatste Motorpraat-rit, de rit zelf natuurlijk, plus nog wat woonwerkverkeer.
Echt om te bleiten. :devil:
Allee jong, ik heb er dees jaar al bijna 7000 op de teller gezet... :thumbsup:

En wat diene Scottoiler betreft: ik heb dat gemonteerd enkele weken voor we op vakantie vertrokken en daar ondertussen ruim 2000km mee rondgereden. Eerste indruk is positief, maar het blijft toch een vettige bedoening. Het achterwiel blijft echter langer proper dan met de spuitbus, maar de middenbok en de zijpikkel krijgen de volle laag. De smeerboel is wel makkelijker proper te maken dan voorheen.
Het moeilijkste blijft: de goede afstelling zoeken
lou tems passo
passo lou ben

Boo Ya

sunt prudentes qui tacent, cum nihil habent quod dicant

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Stefke »

Vandaag de moto eens schoongemaakt. De 2de keer al dit jaar! 8-)

User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Raketman »

Was het nu door dat warme weer van vorige week...er stond zowaar een plas olie onder de Hercules. Nog 200cc van de voorgeschreven 700 zaten in de boite. Dichtingen uitgaande as, kickstarter en schakelpook vervangen, zelfs de aflaatstop lekte hard.
Nil volentibus arduum

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Davy78 »

Deze namiddag in totaal een 2u op de moto gereden, met wel 2 lange pauzes er tussen. Geen last van de rug, daar ben ik al heel blij mee :grin: De rugschool begint duidelijk zijn vruchten af te werpen! (ik heb bijna blokskes begot)

Ik begin stillekesaan ook verslaafd te geraken aan de ktm ... zitpositie, stuurgedrag (en dat met redelijk vierkante tourances ...), en uiteraard vooral ook dat blok en het bijhorende geblaf en gegrol. Het is van de VFR geleden dat ik nog zoveel kippevel kreeg van dat motorgeluid. Hij is minder soepel in de lage toeren dan de triumph, maar daar dient dan die mantel der liefde voor :mrgreen:

Ja, deze blijft nog wel effe in de garage staan!

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by F M »

Leuk te horen dat het beter gaat met je rug. Net nu ik hier krom loop van de rugpijn sinds vrijdag. Ik weet nog niet hoe ik mijn RT dinsdagavond bij Winge Motors moet krijgen voor zijn onderhoud...
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Davy78 »

Niemand in uw buurt die kan rijden?

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by laouen »

F M wrote: 04 Aug 2019 11:01 Leuk te horen dat het beter gaat met je rug. Net nu ik hier krom loop van de rugpijn sinds vrijdag. Ik weet nog niet hoe ik mijn RT dinsdagavond bij Winge Motors moet krijgen voor zijn onderhoud...
Hmm, ik heb nog nooit met nen RT gereden... 8-) :grin: Moet die in rechte lijn van bij jou naar Winge Motors? :devil:
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by F M »

Hij moet dinsdag voor sluitingstijd bij Winge Motors zijn :)

Ben je dus in het land ? In principe ben ik thuis (als mijn dokter me morgen wel degelijk ziekteverlof voorschrijft). Moet ik iets laten weten morgen namiddag ?
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Davy78 »

Wat scheelt er met de rug? Spieren in een knoop?

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by laouen »

F M wrote: 04 Aug 2019 22:57 Ben je dus in het land ? [knip] Moet ik iets laten weten morgen namiddag ?
Jup en jot ;)
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by F M »

Je hebt een PM.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Stefke »

Een beetje mee gereden vandaag en eens volgetankt. Dat rijden ging niet zoals anders wegens zelf zo stijf als een hark.
Want gisteren een endurance gereden van 4u. Op een stratencircuit. Met een tiental ploegmaats. Pitbox en pitstops inbegrepen. Rijden op het scherp van de snee, inhalen, links, rechts, buitenom en binnendoor, schouder aan schouder. Doorweekt en bekaf binnenkomen na twee ronden...razendsnel van piloten wisselen. En hup weer de baan op. Op twee wielen de bochten door...Helmen, handschoenen en rugprotectors zijn goed van pas gekomen! Eigenlijk twee wielen teveel en de ziel uit uw lijf moeten trappen maar mij in geen jaren zo kostelijk geamuseerd!! Heerlijk zo'n wedstrijdje met gokarts van aan't zeetje ofte quistaxen... :rayof: :pillepalle: :rayof:
https://www.nieuwsblad.be/cnt/blide_04545436

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Wipr »

Motor en las- blues. Verhuist en geen mogelijkheid om de motor te stallen, noch mogelijkheid om te werken. Garage/atelier moet nog gebouwd worden.

Toch al eens rondgekeken naar een Diversion900, gtr1000 en andere oudere motoren (al dan niet met cardan) voor een caferacer projectje

User avatar
den Bullet
Posts: 1472
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by den Bullet »

Stefke wrote: 05 Aug 2019 19:57 Een beetje mee gereden vandaag en eens volgetankt. Dat rijden ging niet zoals anders wegens zelf zo stijf als een hark.
Want gisteren een endurance gereden van 4u.
...
Niet aanwezig wegens petanque aan het schoonste en gezelligste terras ... :?

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Stefke »

den Bullet wrote: 06 Aug 2019 09:46 Niet aanwezig wegens petanque aan het schoonste en gezelligste terras ... :?
'k weetet, was ook graag gaan petanquen... :(

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Koeno »

Vandaag motorbeestje, lederen pakske, wat klusmateriaal, nen bindon naft opgeladen op de remork/auto...
Klaar om morgen naar mettet te trekken...

Donderdag eerste keer opt circuit met CBR beestje... :peepwall:
Benieuwd hoe vlot dat vlot...

Locked