Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Locked
Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Wipr »

OzzePaa wrote: 23 Mar 2019 13:24
Muug wrote: 23 Mar 2019 11:36
Wipr wrote: 23 Mar 2019 02:23 Nog een andere rondvraag. De middenbok en zijspoor zijn altijd van staal. Nu ben ik de eerste jaren bij iets nieuw allergisch aan krassen, zelfs aan middenbok en zijspikkel, daar waar ze contact maken met de stenen. Bestaat er iets van plastiek (bijna een taboewoord de laatste tijd) om erover te schuiven? Klinkt te gek voor woorden maar zot zijn doet gene zeer voorlopig en voor sommige zaken drijft me dat wat verder :mrgreen:
Ge neemt gewoon overal een plastieken plaat mee om uw brommerke op te zetten? :thumbsup:
Nee nee, Muug ...
'tis om te voorkomen dat, als de Wippr zijn Beverly dermate gezwind op hellingshoek door de bochten zwiert, het ijzerwerk gensters slaat ;) :mrgreen: :laughing: :lipsrsealed2:
:mrgreen:
Al gensters genoeg, laat het maar zo op de motor. ;)

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Koeno »

Vandaag de GSa nog eens laten genieten van een vrij vlotte rit....
Het laatste beetje schaamrand is van de band gereden.
650km extra op den teller.... van hier naar diepenbeek, naar weiswampach en dan daar in Luxemburg & Duitsland een stevig ritje gedaan...
enkel het naar huis rijden was er een beetje te veel aan...

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by F M »

De RT heeft het klimaat nog wat opgewarmd door wat co de lucht in te sturen. Maar van de warmte niet veel gevoeld, hoe zuidelijker, hoe kouder en hoe natter...
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Stefke »

Moto buitengezet voor een schoonmaakoperatie. Strandstoel buitengezet, koffie, snoepgoed en krant erbij. Af en toe naar mijn moto gekeken, een klapke gedaan met enkele voorbijgangers en 5 uur later moto weer binnen gezet. Geen kabouters gezien, dus moto nog even vuil. Volgende keer dan maar. Misschien. 8-)

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by zappa »

Stefke wrote: 24 Mar 2019 22:58 Moto buitengezet voor een schoonmaakoperatie. Strandstoel buitengezet, koffie, snoepgoed en krant erbij. Af en toe naar mijn moto gekeken, een klapke gedaan met enkele voorbijgangers en 5 uur later moto weer binnen gezet. Geen kabouters gezien, dus moto nog even vuil. Volgende keer dan maar. Misschien. 8-)
Verkeerde plaats !

Image
sig nature

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Muug »

Ik heb er mee gereden ! :grin:
Een voorbereiding van de MPR4 effenaf :rayof:

De zuiderlus van de MPR4 is werkelijk fabuleus mooi kan ik u al zeggen. Unesco zou dat deel van Henegouwen (90 buiten de bebouwde kom! Zo goed als géén flitspalen, of verkeersdrempels, of asverschuivingen, of al die andere shit waarmee ze de Vlaanders volgestouwd hebben :devil: ) moeten uitroepen als beschermd erfgoed. Wat een keur aan mooie gigantische herenhoeves, en herenhuizen die mooi aantonen dat de Walen ooit wel degelijk de rijkste helft van 't land hadden, en erg mooie oeroude industriële complexen. Voorwaar, ge zou er een complex van krijgen, zoveel schoons ginder, en géén lintbebouwing. :w00t:
Mannekes ge kunt daar nog écht uwe gang gaan ! :ricky: :ricky: :ricky:
De rit passeert alover Moeskroen, maar zo ter noordoosten daarvan moet ik nog eens de rit hertekenen, want dat was niet echt boeiend.
Mor afin, echt, en met zulk prachtig weer vandaag, en dan die donderende Ducati onder mijn gat, gewéldig zeg ik u ! :rayof: :rayof:
En ik weet nu nog altijd niet wat de actieradius is, van dien Duc... :dontknow:

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by F M »

F M wrote: 24 Mar 2019 21:38 De RT heeft het klimaat nog wat opgewarmd door wat co de lucht in te sturen. Maar van de warmte niet veel gevoeld, hoe zuidelijker, hoe kouder en hoe natter...
Was ik nog vergeten te zeggen: er worden wel degelijk wegen vernieuwd in het zuidelijke landsdeel. Enkele wegen die in erbarmelike staat verkeerden, werden voorzien van splinternieuw asfalt. bv tussen Gesves en Spontin :thumbsup:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Davy78 »

Gisteren effkes op de moto gereden om te kijken of de rug het al terug aankan.

Zal nog effkes nodig hebben vrees ik :(

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Muug »

Davy78 wrote: 25 Mar 2019 13:13 Gisteren effkes op de moto gereden om te kijken of de rug het al terug aankan.

Zal nog effkes nodig hebben vrees ik :(
olapola?!
Watskepeurt :?: :o

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Davy78 »

Muug wrote: 25 Mar 2019 13:20
Davy78 wrote: 25 Mar 2019 13:13 Gisteren effkes op de moto gereden om te kijken of de rug het al terug aankan.

Zal nog effkes nodig hebben vrees ik :(
olapola?!
Watskepeurt :?: :o
Verkeerd (zittend) beroep gekozen :)
Had al last sinds januari, maar een paar weken geleden ineens door een verkeerde beweging een hoop spieren die vast zitten. Is al wat beter, maar zal toch nog wel wat tijd nodig hebben.

User avatar
den Bullet
Posts: 1472
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by den Bullet »

Muug wrote: 25 Mar 2019 12:36 Ik heb er mee gereden ! :grin:
Een voorbereiding van de MPR4 effenaf :rayof:

De zuiderlus van de MPR4 is werkelijk fabuleus mooi kan ik u al zeggen. Unesco zou dat deel van Henegouwen (90 buiten de bebouwde kom! Zo goed als géén flitspalen, of verkeersdrempels, of asverschuivingen, of al die andere shit waarmee ze de Vlaanders volgestouwd hebben :devil: ) moeten uitroepen als beschermd erfgoed. Wat een keur aan mooie gigantische herenhoeves, en herenhuizen die mooi aantonen dat de Walen ooit wel degelijk de rijkste helft van 't land hadden, en erg mooie oeroude industriële complexen. Voorwaar, ge zou er een complex van krijgen, zoveel schoons ginder, en géén lintbebouwing. :w00t:
Mannekes ge kunt daar nog écht uwe gang gaan ! :ricky: :ricky: :ricky:
De rit passeert alover Moeskroen, maar zo ter noordoosten daarvan moet ik nog eens de rit hertekenen, want dat was niet echt boeiend.
Mor afin, echt, en met zulk prachtig weer vandaag, en dan die donderende Ducati onder mijn gat, gewéldig zeg ik u ! :rayof: :rayof:
En ik weet nu nog altijd niet wat de actieradius is, van dien Duc... :dontknow:
Mijne speeltuin 😎

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Stefke »

den Bullet wrote: 25 Mar 2019 16:45 Mijne speeltuin 😎
tutut, ik was eerst... :mrgreen:

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Muug »

Mijn nieuwe nummerplaat erop gevezen ! :rayof:

User avatar
Bij
Posts: 435
Joined: 01 Mar 2011 09:57
Location: Pallieterland

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Bij »

Dat vraagt wel om fotografisch bewijsmateriaal zodat we u ten allen tijde kunnen herkennen :grin: :ricky:
Oldtimer BMW fanaat :ricky:

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by F M »

Die wil niet herkend worden. Vòòr hij herkenbaar wordt, koopt hij rap een andere moto. En dan kuist hij die. En dan hangt hij daar van alle nieuwe onderdelen op. En dan koopt hij weer een andere moto (mag eventueel zelfs ene zijn die hij ooit al gehad heeft, op voorwaarde dat die lang buiten gestaan heeft en daardoor onherkenbaar is). Enz.
:mrgreen:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Muug »

F M wrote: 27 Mar 2019 15:35 En dan hangt hij daar van alle nieuwe onderdelen op.
Ehm neen, ik vijs ze eraf en verkoop ze, om zo wat centjes terug te pakken :ugeek:

User avatar
't spook
Posts: 308
Joined: 03 Apr 2018 19:49

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by 't spook »

ge gaget nooitvazzeleveni gelove...

ik heb de madam van toerekot nog maar sinds oktober en ik heb haar gisteren helemaal gewassen, spaakskes en alles.... :shock:

aai groowoolt :pillepalle:
:? KMK :roll:

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Koeno »

Grappig, terwijl er hier meer & meer verhalen opduiken van moto's die gewassen worden...
is mijne GS al ni meer gewassen sinds vorige zomer.... :whistling:

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Muug »

Een toerke gedaan van een kleine drie uur, met de KTM. Dat begint te komen! :thumbsup: Het kostte wat moeite maar ik ben er in geslaagd om puur op 't straat te blijven. :mrgreen:

Die kurviger app is toch ook niet echt je dat. :| Het ding weet het verschil niet tussen hoofd- en kleine wegen, het weet niet dat er wegen zijn die enkel voor lokaal verkeer toegankelijk zijn, het weet soms zelfs de richting van de eenrichtingsweg niet! En "bochtig" wilt blijkbaar zeggen "veel steenwegen volgen"! :whip: Er zijn toch nog ferm kosten aan.

pingu
Posts: 420
Joined: 09 May 2013 17:19

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by pingu »

Koeno wrote: 27 Mar 2019 17:24 Grappig, terwijl er hier meer & meer verhalen opduiken van moto's die gewassen worden...
is mijne GS al ni meer gewassen sinds vorige zomer.... :whistling:
Mijn V-Strom is nu iets meer dan een jaar oud, en die is nog nooit gewassen... :whistling:
Dat gaat voor binnen een 3000Km zijn. Wasbeurt zit bij groot onderhoud inbegrepen 8-)

Locked