Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Locked
Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Koeno »

Stefke wrote: 10 Oct 2019 19:16
Koeno wrote: 08 Oct 2019 11:01 ik hoop stiekem dat het op de herfstrit in moerzeke prachtig weer is, en dat ik daar mijn eerste rit kan van maken...
hahaha, voor mij zou dat een reden zijn om er direct terug mijn goesting van te hebben.... HORRORRRRRR.... :twisted:
Dat is het enige treffen dat ik op een jaar rijd. Goed doel steunen. En eerste treffen dat ik ooit reed... maar ik begrijp uw mening ;-)

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Davy78 »

Koeno wrote: 10 Oct 2019 22:31 Dat is het enige treffen dat ik op een jaar rijd. Goed doel steunen. En eerste treffen dat ik ooit reed... maar ik begrijp uw mening ;-)
Hoelang is die rit? Misschien rijd ik mee, dan kunnen we mekaar aanmoedingen om met ons kwaaltjes door te zetten

Zijn er nog mindervaliden die meewillen? :grin:

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Muug »

Davy78 wrote: 11 Oct 2019 18:34
Koeno wrote: 10 Oct 2019 22:31 Dat is het enige treffen dat ik op een jaar rijd. Goed doel steunen. En eerste treffen dat ik ooit reed... maar ik begrijp uw mening ;-)
Hoelang is die rit?
Dat hangt af van hoeveel file er is.....

User avatar
Droopy
Posts: 1059
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Droopy »

Wipr wrote: 10 Oct 2019 00:14 Ach, we leven maar ene keer niewaar. ;)

Image
Image
En Wipr is die pijl al gemonteerd :?:

(indien ja dan willen we hier uiteraard fotomateriaal zien en commentaar horen :grin: ;) )

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Wipr »

Droopy wrote: 14 Oct 2019 17:00
Wipr wrote: 10 Oct 2019 00:14 Ach, we leven maar ene keer niewaar. ;)

Image
Image
En Wipr is die pijl al gemonteerd :?:

(indien ja dan willen we hier uiteraard fotomateriaal zien en commentaar horen :grin: ;) )
Euhm, neeje. Ik was er aan begonnen, de lambdasonde losgedraaid en dan iets te gretig willen bekijken en met mijn oogkas tegen de middenbok. Toen effe kolerig en gevloekt.
Wel al een filmpje gemaakt van de originele sound en als deze pijl geplaatst is dan nog een kort filmpje erbij.
Zal iets voor woensdag of donderdag worden.

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Muug »

I unleashed the Beast!!!!
Het was verdikke tijd geworden :devil:
Een uurtje, godbetert. :lipsrsealed2:
Conclusie: de standaard lamp is pruts , en ik heb bochtenlichten nodig :mrgreen:

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Koeno »

Davy78 wrote: 11 Oct 2019 18:34
Koeno wrote: 10 Oct 2019 22:31 Dat is het enige treffen dat ik op een jaar rijd. Goed doel steunen. En eerste treffen dat ik ooit reed... maar ik begrijp uw mening ;-)
Hoelang is die rit? Misschien rijd ik mee, dan kunnen we mekaar aanmoedingen om met ons kwaaltjes door te zetten

Zijn er nog mindervaliden die meewillen? :grin:
De rit zelf is 185km...
voor mij meestal een dag uitstapje...
véél file, véél baantje-in-baantje-uit, meestal slecht weer.... 't hangt maar af wat ge wilt...
als ik rijd zal het deze keer een slakkentempo zijn....

gisteren ontdekt dat er iets misgegaan is met de domiciliering (of net het ontbreken ervan) voor de verzekering van de GS...
dus momenteel zit ik zelfs zonder verzekering (hopelijk krijg ik dat snel in orde)...
tenzij ik de CBR nog op een rappeke afkrijg, of de sevenfifty die versleten banden heeft....

zucht, 3 motoren in de garage... 1 technisch in orde maar niet verzekerd, 2 verzeker maar technisch niet 100%...
ge moet het maar kunnen :D

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by F M »

Koeno wrote: 15 Oct 2019 08:35 zucht, 3 motoren in de garage... 1 technisch in orde maar niet verzekerd, 2 verzeker maar technisch niet 100%...
ge moet het maar kunnen :D
Proficiat ?
:mrgreen:
I am confused. Oh no, maybe not!

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Wipr »

Droopy wrote: 14 Oct 2019 17:00
Wipr wrote: 10 Oct 2019 00:14 Ach, we leven maar ene keer niewaar. ;)

Image
Image
En Wipr is die pijl al gemonteerd :?:

(indien ja dan willen we hier uiteraard fotomateriaal zien en commentaar horen :grin: ;) )
Esthetisch vind ik de originele uitlaat toch mooier maar het ARROW geluid met DB killer is goed, in die zin dat het wat meer rijsensaties geeft (voor zoverre je over sensatie kan spreken op een motorscooter). Zonder DB killer heb ik nog niet gereden maar ik denk dat dit NET teveel van het goede geeft. De DB killer zelf heb ik ingespoten met kopervet. Het kan wel eens gebeuren dat, indien je dit niet doet en je rijdt lange tijd met de DB killer en je deze ooit wil verwijderen, deze dan vast komt te zitten. (Uitzetten en krimpen van het metaal vooral dan in combinatie met rookdeeltjes en andere vuiligheid doorheen de tijd). Vandaar het zekere voor het onzekere genomen en kopervet op de DB killer gedaan. De koperkleurig toets aan de uitlaatopening is het gevolg.



https://youtu.be/i5EKSaR5DjA

User avatar
Droopy
Posts: 1059
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Droopy »

Wipr wrote: 15 Oct 2019 23:55



https://youtu.be/i5EKSaR5DjA
:thumbsup:

Het klinkt inderdaad mooier zonder asociaal te klinken. :)

Mooie scooter trouwens. :ricky:

(en ik wist niet dat je zo'n ABbA fan was.) :lol:
Last edited by Droopy on 16 Oct 2019 21:23, edited 2 times in total.

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Wipr »

Droopy wrote: 16 Oct 2019 08:36
Wipr wrote: 15 Oct 2019 23:55



https://youtu.be/i5EKSaR5DjA
:thumbsup:

Het klinkt inderdaad mmoier zonder asociaal te klinken. :)

Mooi scooter trouwens. :ricky:

(en ik wist niet dat je zo'n ABbA fan was.) :lol:
Wie kan ABBA nu niet waarderen toch ;)

De DB-killer blijft er wel in, moet effectief niet asociaal gaan klinken.

Mooie scooter, vind ik ook, snelle scooter ook, maar met de meest onnozele naam ooit voor een voertuig uitgevonden. :peepwall:

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Koeno »

Bewogen weekend:

Gisteren de GSa nog eens gestart...na 3 maanden stilstand zonder batterij lader deed die dat zonder morren: Yeeey...
Uurke gereden en dat deed deugd...

laatste dagen ook aan de CBR verder gewerkt...
Bekabeling gefixed, daar waren wat kabelkes die liefde nodig had...
ook nog wat verfwerken verricht....

Foto van primer stand heb ik precies niet, maar goed:
Image

Wat gadgets voor alst af is
Image
Image

Nog een logootje erop... ipv Dure honda logo's heeft mijn vrouw dat keer schoon uitgesneden met haar snijmasjien:
Image

Spijtig genoeg bij laatste passage van de blanke lak, heeft de spuitbus mij getrakteerd op 3 druiperkes...
die hoop ik morgen wat weg te schuren en anders: pech dan blijven ze...

Deze week hopelijk de kuipen terug monteren (en spatbord herspuiten):
Image

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Wipr »

De helm en motorspullen aan de haak gehangen.
Scooter verkocht (Mja, de uitlaat was nog een laatste test om iets meer zin te krijgen in het motorrijden)
Mijn laatste rit vorige week was eigenlijk de druppel toen een Nederlandse automobilist het nodig vond om me niet door te laten op de Antwerpse ring tijdens de file. Reed me quasi van de baan en ik was zo opgedraaid en kwaad dat ik toen het gevoel had te stoppen. Maar ik weet dat je het een paar dagen de tijd moet geven maar als ik dan de afweging maak......
Ik ben zelfs nog een testritje gaan maken met de Duke 390 die ik jaren terug gehad heb. Dat was dan wel weer leuk maar dan denk ik...... laat het maar want heb er eigenlijk gewoonweg de tijd niet meer voor en als ik het lijstje erbij neem van de pro’s en contra’s dan wint de kant met de redenen om ermee te stoppen. Het moeilijkste vind ik afscheid te moeten nemen van mijn leuke nummerplaat maar goed. Het leven bestaat uit afscheid nemen. Het moeilijkste is het loslaten van bepaalde zaken.

Is het voor lang? Wellicht niet maar dat zal dan blijken ergens in maart wanneer er een nieuwe adventure 390 op de markt komt. Eentje waar ik al jaren naar uitkijk maar dat zien we dan wel weer.

Ik blijf uiteraard nog meelezen maar ik ga mijn pijlen op andere dingen richten zonder het conflict te moeten hebben daar ik me druk maak dat ik kies voor een fietstocht, kitesurfen of wakeboarden, weg met de camper, op weg naar een buitenlands tornooi vd zoon, met de elektrische step te rijden, en dan is er nog de passie!

Een come back maken is in en zal wellicht hier niet anders zijn maar heb er wel goed over nagedacht.

Ik moet leren te willen wat ik heb en niet trachten te hebben wat ik wil! ;)

PS: ik denk dat een projectje. Bouw je eigen motorrijwiel kan misschien ook beter tot zijn recht kan komen op deze manier.

User avatar
den Bullet
Posts: 1472
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by den Bullet »

Wipr wrote: 20 Oct 2019 22:25 De helm en motorspullen aan de haak gehangen.

...
Hoewel ik de laatste maanden fysiek niet meer in staat ben om nog ritjes te doen (ischias met uitstraling naar het rechterbeen) denk ik er geen ogenblik aan om er mee te stoppen. Ooit komt het wel weer snor (na nog twee bijkomende epidurale infiltraties met daarna waarschijnlijk een rugoperatie) 8-)

En werken in mijn atelier zit er voor 't ogenblik ook niet meer in.

Hopelijk beter als ik op pensioen ben (en da komt razendsnel dichterbij :o ).

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Muug »

den Bullet wrote: 21 Oct 2019 09:25 Hopelijk beter als ik op pensioen ben (en da komt razendsnel dichterbij :o ).
oh oh, voor wanneer ist !


@wipr: "weg met de camper": stond die niet te koop? :dontknow:

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Wipr »

Muug wrote: 21 Oct 2019 10:56
den Bullet wrote: 21 Oct 2019 09:25 Hopelijk beter als ik op pensioen ben (en da komt razendsnel dichterbij :o ).
oh oh, voor wanneer ist !


@wipr: "weg met de camper": stond die niet te koop? :dontknow:
Mijn vrouw zegt dat de camper van ONS is maar zij heeft hem gekocht zoals ik spreek in termen van MIJN motor.
Net zoals ik dat gevoel had dat het onnozel is om een motor te hebben als je er amper mee rijdt heeft zij dezelfde gedachten gehad over de camper. Maar die gedachten speelde haar parten na maanden bezig te zijn geweest met de verhuis maar die gedachten hebben we onder ons eens besproken en hij blijft.
Ik trek er wellicht eens op m’n eentje op uit voor onbepaalde tijd met de camper. Kite-spullen, laptop en kijken waar het me brengt.
Het is onrustig in de kop en weet niet waar ik eerst mee bezig moet zijn, vandaar dat ik nu probeer de minst belangrijke zaken weg te laten en dan komt een motor als eerste op om weg te doen (wat reeds gebeurd is)

Hier in Belgie heb ik al wat geprobeerd om met de Metal art wat te doen maar steeds bots ik op de klote bureaucratie. Zogezegde vrijheid maar wil je buiten de lijntjes kleuren dan grijpt men je bij de kraag. We leven in de illusie van de vrije wil niewaar en we noemen dat democratie ;)
Ik blijf proberen maar Banksy toestanden ondernemen..... goh, ik zit er niet mee om bij de lurven gevat te worden en toch wel want mijn gezin is de uiteindelijke dupe.

Verhuist en het lijkt wel voor me of alles opnieuw moet beginnen. Terug de drive vinden om te maken, om te creëren en ik ben zoekende, wellicht al heel mijn leven maar met te verhuizen is dat gevoel versterkt.
Het kopen en verkopen van motoren kan ik steeds beter verklaren voor mezelf. Het was steeds een oplossing proberen te vinden in een ander model. Daarmee ga ik dit doen, daarmee kan ik dat doen..... maar steeds was het antwoord hetzelfde: de motor brengt je nergens heen, de bestemming kies je zelf en je gaat daar waar je persoonlijkheid zelf je heen voert.
Nee, ik ben geen motard en zal het nooit zijn. Is dit erg? Nee, het is wat het is al zal de liefde voor motoren nooit ver weg zijn.
Volgens mijn vrouw zit ik wel degelijk in een midlife crisis maar eigenlijk ben ik gewoon Wim. Die kerel die een uitgelopen pubertijd nog steeds niet ontgroeid is maar welke nu een andere benaming mag gebruiken, zijnde midlife crisis. ;)
Een crisis is het niet, het is gewoon het meer en meer beseffen van bepaalde zaken en hoe deze aan te grijpen, te veranderen of te berusten.

Als dit tekstje geschreven is dan gaat de nummerplaat weg en dat is voor mij heel symbolisch. Zoveel motoren er zijn gepasseerd (+25 denk ik), zo weinig verschillende nummerplaten ik gehad heb. Een gele, dan eentje met een “1” voor omdat het moest en dan de laatste met een “M” vooraan.

Eens mijn atelier/garage van de week gebruiksklaar zal zijn wil ik eerst een paar projecten tot een goed einde brengen en dan zien we verder. De camionette die op komst is, is een eerste stap naar het project “Wim de las-nomade”

User avatar
den Bullet
Posts: 1472
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by den Bullet »

Muug wrote: 21 Oct 2019 10:56
den Bullet wrote: 21 Oct 2019 09:25 Hopelijk beter als ik op pensioen ben (en da komt razendsnel dichterbij :o ).
oh oh, voor wanneer ist !
...
Op 1mei 2022 is 't van dadde ...

Maar daarna ga ik nog deels werken als chauffeur om e-ID's bij de gemeenten rond te dragen ;)

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Muug »

den Bullet wrote: 21 Oct 2019 15:41 Maar daarna ga ik nog deels werken als chauffeur om e-ID's bij de gemeenten rond te dragen ;)
En met uw ogen is alles nog goe? 8-)

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Koeno »

Gisteren nog wat werk verricht:
1. Koppelingshendel vervangen.
2. Motorblokophanging vooraan op juiste moment vast gezet.
3. topkuip bevestigd,
4. binnenkuip bevestigd, moet ik wel nog eens beter steken...
5. zijkuipen bevestigd.
6. spatbord geprimerd en in't zwart gezet.
7. kont opgeschuurd.
8. Tank deftig vast gezet.

vanavond staat op de agenda:
1. Remblokken vervangen.
2. spatbord 2e laag zwart geven.
3. hopelijk kont verder fixen... (met soldeerbout & glasvezel versteving langs binnenkant)

Huidige stand van zaken:
Image

User avatar
den Bullet
Posts: 1472
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by den Bullet »

Muug wrote: 21 Oct 2019 15:50 En met uw ogen is alles nog goe? 8-)
Tamelijk ...

Locked