Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Locked
bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by bompa »

zappa wrote: 19 May 2019 22:33
Wipr wrote: 19 May 2019 00:27
als je iets wil weten over het lassen ;)
alles ! Misschien is mijn "beeld" van lassen te licht en te verbloemd, maar ik denk dat kunnen lassen de max is :mrgreen: (spijtig dat avondscholen gewoon al voor 2 jaar "vol" zitten en dat combineren met ne zob ook zeker niet aan te raden is :|
Wat je zeker moet weten, het is eender wat je last ,maar als je iets last las het goed want er kunnen mensenlevens van afhangen,maar bij mij is het wat verwatert , te lang geleden,want dat lassen moet je toch wel onderhouden wil je het goed blijven kunnen 8-)

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by petervdc »

De Rottweiler fueling dongles geinstalleerd, en een stop voor de O2 plug. Kabelke over dus.

Wel de tank moeten afnemen, en k krijg em er niet helemaal terug netjes op, mss is da ding wat uitgezet ? Nog efkes foefelen dus.

Verder de atlas cruise control besteld, en een smartfoon houder.
En de gps tracker van followfast. Die ik niet aan de praat krijg, dus effe mailen met die mensen...

(lang geleden dat ik nog gadgets besteld heb voor de moto)
Keep going

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Davy78 »

petervdc wrote: 23 May 2019 10:02 En de gps tracker van followfast. Die ik niet aan de praat krijg, dus effe mailen met die mensen...
Heeft dat zin zo een ding? Ik heb mij eens laten wijsmaken dat bij diefstal de politie u toch niet kan helpen. Ook al weet ge waar hij staat.

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by petervdc »

Davy78 wrote: 23 May 2019 12:50 Heeft dat zin zo een ding? Ik heb mij eens laten wijsmaken dat bij diefstal de politie u toch niet kan helpen. Ook al weet ge waar hij staat.
Kweetetnie. Dan kan ik er zelf om gaan ook ;-) Enfin, beter iets te weten dan niks vind ik. En twas 85euro, wat ik wel betaalbaar vind.
Keep going

petervdc
Posts: 3447
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by petervdc »

petervdc wrote: 23 May 2019 10:02 De Rottweiler fueling dongles geinstalleerd, en een stop voor de O2 plug. Kabelke over dus.
Die zou de motor wat rijker laten lopen in lage toeren, dus minder gestotter in vb stadsverkeer. Vooral te merken rond 3-4k toeren.
Powercommander is me te duur, dus deze tryout...

En idealiter wat minder warmte tegen mijn benen vd motor.

https://www.rally-motor.nl/Rottweiler-P ... /1190/1290
Keep going

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by OzzePaa »

Aartsmoeilijke klusjes vandaag :
deze morget na het buitenduwen van de FJR voor een toerke Voer-Limbourg-Pepinster enzo moeten vaststellen dat bij het omdraaien van de sleutel geen enkel lampje brandde :w00t: ... dus de Optimate maar aangesloten en Gertruud gepakt.
Bij thuiskomst vastgesteld dat die haar PIAA's niemeer brandden :roll:
Zonder meten besluiten om de relais te vervangen heeft dus geen effect ... als gewoon het stuurdraadje aan het knoppeke losgekomen is :oops: :whistling:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by bompa »

Daarstraks stofhoezen voor de K&N filters aan het zoeken geweest op 't internet en gevonden, dat is normaal niet noig ,maar dat geeft toch iets meer zekerheid op zo een zandweg ,volgende week ze is gaan halen,en ook nog een langere DB killer voor de Arrow uitlaat , nu zit er de korte in,,hij heeft nu wel een mooi geluid maar ik weet niet zeker of hij nu onder de 90 DB blijft :mrgreen:

User avatar
Blackbert
Posts: 3401
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Blackbert »

Denk dat die hoezen ook helpen als 't regent, om geen water mee binnen te trekken.
grease up your baby for a ball on the hill

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by bompa »

Blackbert wrote: 25 May 2019 07:27 Denk dat die hoezen ook helpen als 't regent, om geen water mee binnen te trekken.
Da is goed om te weten :thumbsup: , die filters zitten wel wat verscholen achter een zijdeksel ,maar ik zou me toch wat geruster voelen als die hoezen erover zitten ,om de verharde weg te verlaten .maar met den tijd ga ik toch is achter zo een dubbele moes filter zoeken die je moet in oliën gelijk bij een enduro, maar eerst zo twee hoezen halen .

User avatar
den Bullet
Posts: 1472
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by den Bullet »

bompa wrote: 24 May 2019 17:32 Daarstraks stofhoezen voor de K&N filters aan het zoeken geweest op 't internet en gevonden, dat is normaal niet noig ,maar dat geeft toch iets meer zekerheid op zo een zandweg ,volgende week ze is gaan halen, ...
Pik nylonkousen van de lady of the house; wordt wel vaker gebruikt bij old timer-races met carbu's met open kelken ;)

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by F M »

den Bullet wrote: 28 May 2019 09:46 Pik nylonkousen van de lady of the house;
:lol: :lol: :lol:
Dat zou hier dus al niet lukken, dan moet ik die haar eerst cadeau doen, en ze zou me heel raar bekijken :mrgreen:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Muug »

F M wrote: 28 May 2019 10:14 Dat zou hier dus al niet lukken, dan moet ik die haar eerst cadeau doen, en ze zou me heel raar bekijken :mrgreen:
Wel, ge gaat dan gewoon naar een grootwarenhuis of de Veritas, en ge koopt die voor uzelf 8-)

User avatar
den Bullet
Posts: 1472
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by den Bullet »

Muug wrote: 28 May 2019 11:59 Wel, ge gaat dan gewoon naar een grootwarenhuis of de Veritas, en ge koopt die voor uzelf 8-)
En pas daarna naar de bank ... :peepwall:

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Koeno »

Dit weekend een motormover gekocht voor de sevenfifty... zo kan ik die makkelijker in een dood hoekske gooien van de garage (zonder 5-6 keer te moeten bananen draaien om hem op de juiste plek te hebben).

terwijl de GSa verlost van zijn topkoffer die al tijdje erop stond...
topkoffer die enkel diende... om de papieren mee te pakken...
nu nog eens een plek vinden om die 3 delige kofferset te stockeren...
Hoe weinig last ik er van had als hij eropstond... toch voel ik het verschil als ik er mee rond rijd... :peepwall:

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by bompa »

den Bullet wrote: 28 May 2019 09:46
bompa wrote: 24 May 2019 17:32 Daarstraks stofhoezen voor de K&N filters aan het zoeken geweest op 't internet en gevonden, dat is normaal niet noig ,maar dat geeft toch iets meer zekerheid op zo een zandweg ,volgende week ze is gaan halen, ...
Pik nylonkousen van de lady of the house; wordt wel vaker gebruikt bij old timer-races met carbu's met open kelken ;)
Ik zou dat kunnen doen :mrgreen: maar ik zou er ook een dampkap filter rond kunnen doen gelijk ze vroeger de filterkast van een crossmoto al is afdekte als het veel mul zand was waar ze gingen rijden, maar zo een hoesje moet je maar gewoon over de K&N filter schuiven en klaar, het is maar uit voorzorg, die K&N filters zijn wel ingespoten,maar ik zie er toch liever iets rond als ik toch is over een zandweg zou rijden.

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by bompa »

Daarjuist twee K&N stofhoezen besteld ,'k ben benieuwd.

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by zappa »

Prudence proberen starten, maar ze wou ni. Morgen naar auto5 om een nieuwe batterij, iets met zuur toevoegen, als dat maar goed komt? :?

Haar maat is ytx 9 bs , hoop dat de volgende het ook 19 jaar vol gaat houden :mrgreen:
sig nature

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by bompa »

Vandaag den uitlaat stiller gemaakt, en den db killer wat aangepast zodat de moto wat stiller is tegen wanneer ik nog is de grens over rij :mrgreen: .Vandaag wat aangepast is gemonteerd , van de week en paar staal bagetten van 1,5 mm kopen zodat ik het ineen kan lassen,dan is het makkelijker om de db killer te monteren ,dan is het gewoon inschuiven en vast vijzen. 8-)

Online
User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Stefke »

Om 10u moto buitengezet, om 19u terug binnengezet. In totaal toch 9m verduwd vandaag... :roll:

User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Raketman »

Dan heb ik beter gedaan...vanochtend om 07.30 vertrokken voor de laatste etappe van mijn tour de france reisje, goed voor 575 km. Totaal ergens rond de 4000 km gedaan.
Seffens nog een schel dooie insecten van 9 dagen losweken :? . Nieuwe banden van 3 weken oud zijn al over de helft weg, remblokken zijn foetsie maar 't was eeuwen geleden da'k mij zo geamuseerd heb.
Nil volentibus arduum

Locked