Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:
Bandenspanning check.
Batterijspanning check.
Ketting smeren: check en foert ! Kloteding om te smeren.
Morgen wellicht zowat de hele autostrade voor mij.
Batterijspanning check.
Ketting smeren: check en foert ! Kloteding om te smeren.
Morgen wellicht zowat de hele autostrade voor mij.
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:
Zijn ketting gesmeerd ! en eindelijk nog eens een toerke gaan rijden, want ja tegen alle verwachtingen in, één druk op dat knopje en kukudaaa en hij startte.
Dat pulleke ketting vet is drytec van putoline ( verkochten ze me in NL ducati garage) en inderdaad dat is dry, ge zou er geen vinaigrette mee kunnen maken kende gulder da? (ik was offroad, de olijfolie onder de kettingsmeermiddelen gewoon en dan die witte zo iets meer als een bakspray om ne cakevorm mee in te vetten, maar dat droog???)
Dat pulleke ketting vet is drytec van putoline ( verkochten ze me in NL ducati garage) en inderdaad dat is dry, ge zou er geen vinaigrette mee kunnen maken kende gulder da? (ik was offroad, de olijfolie onder de kettingsmeermiddelen gewoon en dan die witte zo iets meer als een bakspray om ne cakevorm mee in te vetten, maar dat droog???)
sig nature
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:
Ik ken da
Zal het anders stellen: ik heb een traditionele kettingspray en zo een wit spul in een spuitbus dwaarvij de ketting idd helemaal wit ziet na inspuiten maar veel veel minder spatten geeft. Plakt enorm. Maar ik vermoed dat het niet hetzelfde is. Ik moet het na zien maar ik denk dat datgene dat ik heb een soort siliconenspray voor de ketting.
Witte koolstofspray misschien
Zal het anders stellen: ik heb een traditionele kettingspray en zo een wit spul in een spuitbus dwaarvij de ketting idd helemaal wit ziet na inspuiten maar veel veel minder spatten geeft. Plakt enorm. Maar ik vermoed dat het niet hetzelfde is. Ik moet het na zien maar ik denk dat datgene dat ik heb een soort siliconenspray voor de ketting.
Witte koolstofspray misschien
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:
Zappa ge zijt er toch geen talkpoeder op aan het spuiten eh.
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:
niet zozeer voor de motor, maar meer voor mij:
In geschreven bij GS Riding Academy (backtrail.be) voor een basis cursus off/all road.
28juli
straks eens kijken of ik nog een 2 basis cursus in plan ervoor of erna
In geschreven bij GS Riding Academy (backtrail.be) voor een basis cursus off/all road.
28juli
straks eens kijken of ik nog een 2 basis cursus in plan ervoor of erna
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:
Bij Piet Lievens ? (je hebt het juist merk ) https://www.grondpadman.be/
sig nature
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:
Blijkbaar bij een concurrent.
Er duiken meer en meer van die bedrijfjes op.
Zoveel legale veldwegels zijn er toch niet in de Vlaanders?
Maakt niet uit, ge gaat u AMUSEREN !!!!
Er duiken meer en meer van die bedrijfjes op.
Zoveel legale veldwegels zijn er toch niet in de Vlaanders?
Maakt niet uit, ge gaat u AMUSEREN !!!!
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:
Die backtrail (voormalig GS Riding Academy) is gesitueerd in Giesbergen.
daar zijn toch wel wat mogelijkheden denk ik.
instructeur zou een bmw certified mens moeten zijn.
't is ook dat 1 van hun reizen mij interesseert (https://www.backtrail.be/trans-pyreneeen)
lijkt mij handig om bij hun de cursussen ook te volgen en zo te polsen wanneer ze iemand als "klaar" beschouwen om mee te rijden...
(wilt natuurlijk niet zeggen, dat ik elke cursus daar wil volgen)
amuseren zal wel lukken, dat lukte zelfs toen ik van de GSa afstuiterde tijdens mijn eerste initiatie ooit :p
tegen einde vant jaar kom ik al driftend de bospaadjes uitgevlogen!
daar zijn toch wel wat mogelijkheden denk ik.
instructeur zou een bmw certified mens moeten zijn.
't is ook dat 1 van hun reizen mij interesseert (https://www.backtrail.be/trans-pyreneeen)
lijkt mij handig om bij hun de cursussen ook te volgen en zo te polsen wanneer ze iemand als "klaar" beschouwen om mee te rijden...
(wilt natuurlijk niet zeggen, dat ik elke cursus daar wil volgen)
amuseren zal wel lukken, dat lukte zelfs toen ik van de GSa afstuiterde tijdens mijn eerste initiatie ooit :p
tegen einde vant jaar kom ik al driftend de bospaadjes uitgevlogen!
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:
Altijd weer vraagt de logistieke mens in mij zich totaal verbaasd en vol verwondering (géén cynisme!) af hoe ze het geregeld krijgen. De ene reis gaat door in Spanje, de andere in Canada, enz. En altijd perfect alles tot in de kleinste puntjes geregeld: gidsen, moto's, tracks, bedjes, restaurantjes, ...Koeno wrote: ↑15 Feb 2019 09:13 't is ook dat 1 van hun reizen mij interesseert (https://www.backtrail.be/trans-pyreneeen)
Het was ooit mijn zeer grote droom om aan zulke events te mogen meehelpen. Dat leek mij het enige waarin ik nog van enig nut had kunnen zijn... Waar is den tijd dat ik bij Horizon Motorrreizen solliciteerde...
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:
Ik snap de verwondering langs de andere kant, door hottellekes te nemen,
en dag etappes van 100 a 150km te nemen op tracks die haalbaar zijn voor mensen met basis ervaring
denk ik dat ge met enige vorm van ervaring wel kunt inschatten wat er kan en wat niet...
Ze rekenen op zware allroads, dus ik vermoed daar dat ze dan niet de extreemste wegen/banen/paadjes zullen afgaan,
en als die er in zit, dat dat dan een kleinere dag etappe is, en de dag nadien een langere etape op snellere gravel baantjes?
natuurlijk als er een totale beginner bij komt, lijkt het mij plots een ander verhaal...
ach, 't zal nog niet voor 't eerste jaar zijn denk ik dan,
wie weet doen ze het binnen 2 jaar niet meer wegens te veel miserie
en dag etappes van 100 a 150km te nemen op tracks die haalbaar zijn voor mensen met basis ervaring
denk ik dat ge met enige vorm van ervaring wel kunt inschatten wat er kan en wat niet...
Ze rekenen op zware allroads, dus ik vermoed daar dat ze dan niet de extreemste wegen/banen/paadjes zullen afgaan,
en als die er in zit, dat dat dan een kleinere dag etappe is, en de dag nadien een langere etape op snellere gravel baantjes?
natuurlijk als er een totale beginner bij komt, lijkt het mij plots een ander verhaal...
ach, 't zal nog niet voor 't eerste jaar zijn denk ik dan,
wie weet doen ze het binnen 2 jaar niet meer wegens te veel miserie
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:
Onderschat het succes van dergelijke dagen niet. Dat Adventures populair zijn dezer dagen is niet toevallig. Kijk naar de rotheid van de gemiddelde Vlaamse weg. Wat ben je nog met een racer? Dus ja, iedereen wilt wel op zijn gemak zijn op die rotwegen van ons.
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:
Sleutelke omgedraaid, motor startte, banden opgepompt, motokleren aangedaan, 5 km gereden, wat motokleren uitgedaan, nog 30 km gecruised, blij weer thuisgekomen.
Het was al weer veel te lang geleden dat ik nog op de moto gezeten had.
Het was al weer veel te lang geleden dat ik nog op de moto gezeten had.
I am confused. Oh no, maybe not!
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:
Ja en toch is dat zo simpel nog niet bij mij. Ik was nog vergeten te vertellen dat ik ook nog 2 fietsen moest verzetten, 3 jassen van de moto halen, en nog een pul, een regenbroek en regenjas, en nog wat buffs. Mijn moto dient meer als kapstok dan om mee te rijden.
I am confused. Oh no, maybe not!
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:
Ik ben zaterdag mijn eigen moto gaan ophalen.
KTM 950 Adventure dus, van 2005. Volgens de papieren is 'm oranje, maar er kleven zoveel stickers op dat het eigenlijk ook wel appelblauwzeegroen kan zijn.
Verder is mijn schoon motoke dat ik acht jaar lang met zoveel liefde omgeven heb, op 2,5 jaar tijd veranderd in een oud, vuil, verroest ventje.
Er zal behoorlijk veel elleboogvet en okselzweet nodig zijn om van deze lelijke eend weer een schoon Sneeuwwitje te maken!
Staan op het programma:
- alle carrosserie eraf
- compleet ende geheel wassen, zowel de losse carrosserie als de rest
- remzuigers vooraan en achteraan ne keer goed in 't vet zetten
- remmen ontluchten
- gaskabels vervangen
- olie- en oliefilter vervangen
- enkele tientallen boutjes die megaroestig (aan de remschijven, op 't stuur, etc) zijn vervangen
- de ketting, die eruit ziet of ze heeft een paar jaar op het dek van een oceaanschuimer gelegen, eens goed invetten en zien of dat nog kan dienen als ketting
- een megagrote pulle "carburateurreiniger" in de tank kieperen, want hij staat al sinds augustus stil, en voor augustus 2018 stond 'm ook sinds augustus stil
- de koppelingsplaten bekijken want die hapt weer hard
- en ongetwijfeld gaat er nog wel iets opduiken dat dringend werk vraagt
- ofwel een andere gewone accu kopen, ofwel een oplader voor een platte Li-ion-accu kopen
en als dat allemaal gedaan is dan ga ik hem eens proberen starten
Kortom, ge gaat hem nog niet meteen in levende lijve zien, of ge gaat persoonlijk moeten langskomen thuis
KTM 950 Adventure dus, van 2005. Volgens de papieren is 'm oranje, maar er kleven zoveel stickers op dat het eigenlijk ook wel appelblauwzeegroen kan zijn.
Verder is mijn schoon motoke dat ik acht jaar lang met zoveel liefde omgeven heb, op 2,5 jaar tijd veranderd in een oud, vuil, verroest ventje.
Er zal behoorlijk veel elleboogvet en okselzweet nodig zijn om van deze lelijke eend weer een schoon Sneeuwwitje te maken!
Staan op het programma:
- alle carrosserie eraf
- compleet ende geheel wassen, zowel de losse carrosserie als de rest
- remzuigers vooraan en achteraan ne keer goed in 't vet zetten
- remmen ontluchten
- gaskabels vervangen
- olie- en oliefilter vervangen
- enkele tientallen boutjes die megaroestig (aan de remschijven, op 't stuur, etc) zijn vervangen
- de ketting, die eruit ziet of ze heeft een paar jaar op het dek van een oceaanschuimer gelegen, eens goed invetten en zien of dat nog kan dienen als ketting
- een megagrote pulle "carburateurreiniger" in de tank kieperen, want hij staat al sinds augustus stil, en voor augustus 2018 stond 'm ook sinds augustus stil
- de koppelingsplaten bekijken want die hapt weer hard
- en ongetwijfeld gaat er nog wel iets opduiken dat dringend werk vraagt
- ofwel een andere gewone accu kopen, ofwel een oplader voor een platte Li-ion-accu kopen
en als dat allemaal gedaan is dan ga ik hem eens proberen starten
Kortom, ge gaat hem nog niet meteen in levende lijve zien, of ge gaat persoonlijk moeten langskomen thuis
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:
Gisteren voor de zoveelste keer de uitlaten van de varadero moeten verleggen...
Die beesten blijven in de weg liggen en dus langzaam aan maak ik mij klaar om ze naar 'tcontainer park te brengen...
vraagprrijs op 2dehands is 50euro, maarjah, wie zoekt dat nu toch zo originele uitlaten...
Terwijl de CB nog eens kort gestart, daar moet ik eens afspraak maken voor onderhoud,
en eens prijs vragen voor het wisselen van een dichting... kwestie dat ik mijn herspoten motorblok langzaam aan zie vervuilen van de olie :'(
Die beesten blijven in de weg liggen en dus langzaam aan maak ik mij klaar om ze naar 'tcontainer park te brengen...
vraagprrijs op 2dehands is 50euro, maarjah, wie zoekt dat nu toch zo originele uitlaten...
Terwijl de CB nog eens kort gestart, daar moet ik eens afspraak maken voor onderhoud,
en eens prijs vragen voor het wisselen van een dichting... kwestie dat ik mijn herspoten motorblok langzaam aan zie vervuilen van de olie :'(
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:
Korte samenvatting : 2,5 jaar geleden heb je die KTM verkocht om daarna een (twee?) andere moto's te kopen en terug te verkopen. Nu heb je je eigen KTM terug gekocht waar nu een heleboel werk en kosten aan zijn omdat de tussentijdse eigenaar er niet echt naar gekeken heeft.Muug wrote: ↑18 Feb 2019 12:42 Ik ben zaterdag mijn eigen moto gaan ophalen.
KTM 950 Adventure dus, van 2005. Volgens de papieren is 'm oranje, maar er kleven zoveel stickers op dat het eigenlijk ook wel appelblauwzeegroen kan zijn.
Verder is mijn schoon motoke dat ik acht jaar lang met zoveel liefde omgeven heb, op 2,5 jaar tijd veranderd in een oud, vuil, verroest ventje.
...
Hoe krijg je dat thuis verkocht Muug
Maar toch wens ik je veel succes en plezier aan het herstelwerk van je oude geroeste KTM geliefde en hopelijk heb je er dan veel rijplezier ermee.
Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:
Ik heb mijne oude KTM vandaag ook nog eens gespot...bestickering is eraf, kuipwerk kweetnie hoe hard geschonden, roest overal, ziet er verwaarloosd uit tot en met. En hij is kapot naar't schijnt. Tja, daar had ik voor gewaarschuwd...
Die ga ik alvast niet terugkopen.
Die ga ik alvast niet terugkopen.
Nil volentibus arduum