Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Locked
User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by laouen »

F M wrote: 04 Aug 2019 11:01 Leuk te horen dat het beter gaat met je rug. Net nu ik hier krom loop van de rugpijn sinds vrijdag. Ik weet nog niet hoe ik mijn RT dinsdagavond bij Winge Motors moet krijgen voor zijn onderhoud...
Hmm, ik heb nog nooit met nen RT gereden... 8-) :grin: Moet die in rechte lijn van bij jou naar Winge Motors? :devil:
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by F M »

Hij moet dinsdag voor sluitingstijd bij Winge Motors zijn :)

Ben je dus in het land ? In principe ben ik thuis (als mijn dokter me morgen wel degelijk ziekteverlof voorschrijft). Moet ik iets laten weten morgen namiddag ?
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Davy78 »

Wat scheelt er met de rug? Spieren in een knoop?

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by laouen »

F M wrote: 04 Aug 2019 22:57 Ben je dus in het land ? [knip] Moet ik iets laten weten morgen namiddag ?
Jup en jot ;)
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by F M »

Je hebt een PM.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Stefke »

Een beetje mee gereden vandaag en eens volgetankt. Dat rijden ging niet zoals anders wegens zelf zo stijf als een hark.
Want gisteren een endurance gereden van 4u. Op een stratencircuit. Met een tiental ploegmaats. Pitbox en pitstops inbegrepen. Rijden op het scherp van de snee, inhalen, links, rechts, buitenom en binnendoor, schouder aan schouder. Doorweekt en bekaf binnenkomen na twee ronden...razendsnel van piloten wisselen. En hup weer de baan op. Op twee wielen de bochten door...Helmen, handschoenen en rugprotectors zijn goed van pas gekomen! Eigenlijk twee wielen teveel en de ziel uit uw lijf moeten trappen maar mij in geen jaren zo kostelijk geamuseerd!! Heerlijk zo'n wedstrijdje met gokarts van aan't zeetje ofte quistaxen... :rayof: :pillepalle: :rayof:
https://www.nieuwsblad.be/cnt/blide_04545436

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Wipr »

Motor en las- blues. Verhuist en geen mogelijkheid om de motor te stallen, noch mogelijkheid om te werken. Garage/atelier moet nog gebouwd worden.

Toch al eens rondgekeken naar een Diversion900, gtr1000 en andere oudere motoren (al dan niet met cardan) voor een caferacer projectje

User avatar
den Bullet
Posts: 1472
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by den Bullet »

Stefke wrote: 05 Aug 2019 19:57 Een beetje mee gereden vandaag en eens volgetankt. Dat rijden ging niet zoals anders wegens zelf zo stijf als een hark.
Want gisteren een endurance gereden van 4u.
...
Niet aanwezig wegens petanque aan het schoonste en gezelligste terras ... :?

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Stefke »

den Bullet wrote: 06 Aug 2019 09:46 Niet aanwezig wegens petanque aan het schoonste en gezelligste terras ... :?
'k weetet, was ook graag gaan petanquen... :(

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Koeno »

Vandaag motorbeestje, lederen pakske, wat klusmateriaal, nen bindon naft opgeladen op de remork/auto...
Klaar om morgen naar mettet te trekken...

Donderdag eerste keer opt circuit met CBR beestje... :peepwall:
Benieuwd hoe vlot dat vlot...

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Muug »

Het meest rare gaat misschien de nieuwe moto zijn...
Afgezien daarvan: laat u niet vangen, blijf trouw aan uzelf, probeer niet rapper te rijden dan uw schaduw. Rij maw sportief gelijk in de Ardennen. Ik hoop dat het een lesdag is waar je meteen de juiste info krijgt want lijnen en bochten op circuit zijn wel wat anders dan op de openbare weg.
Good Luck!

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Koeno »

Muug wrote: 07 Aug 2019 07:22 Het meest rare gaat misschien de nieuwe moto zijn...
Afgezien daarvan: laat u niet vangen, blijf trouw aan uzelf, probeer niet rapper te rijden dan uw schaduw. Rij maw sportief gelijk in de Ardennen. Ik hoop dat het een lesdag is waar je meteen de juiste info krijgt want lijnen en bochten op circuit zijn wel wat anders dan op de openbare weg.
Good Luck!
Intertrack bij de traagste groep.
Normaal in de voormiddag rijden onder begeleiding (al kreeg ik te horen dat dit mogelijks "volzet" zou zijn), en namiddag vrij rijden..
Mijn ego is best in staat om waar nodig de traagste van de groep te zijn...

ik voel weinig nood om mij te gaan bewijzen.
ik voel wel de nood om mij te gaan amuseren :D

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Davy78 »

Veel plezier morgen!

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Stefke »

Moto voorzien van een nieuwe kettingset. 8-)

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Koeno »

Terug veilig thuis...
1e sessie: 1.40 -> koeno moest duidelijk wennen aan 13K toeren draaien, opgeplooid zitten en rijden in heuvelachtig circuit...
2e sessie: Afgelast -> Groep voor ons ne zwaren totter gegaan...
3e sessie: 1.28 -> Koeno had honger en wou op tijd binnen zijn voor te eten...
4e sessie: 1.30 -> Koeno had te veel gegeten...
5e sessie: 1.30 -> maar vijf minuten kunnen rijden door een zeer zwaren totter... het doet ne mens nadenken als ge plots een volledig opengeknipt leren pak ziet passeren...
6e sessie: 1.30 -> ik zie een constante in de laatste sessie en ben met krampen in de kuit het circuit afgereden...

zeer leuke en leerrijke dag gehad...

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Davy78 »

Koeno wrote: 08 Aug 2019 22:15 3e sessie: 1.28 -> Koeno had honger en wou op tijd binnen zijn voor te eten...
:lol:
Zeker niet slecht voor de eerste keer op mettet
Koeno wrote: 08 Aug 2019 22:15 5e sessie: 1.30 -> maar vijf minuten kunnen rijden door een zeer zwaren totter... het doet ne mens nadenken als ge plots een volledig opengeknipt leren pak ziet passeren...
Wen daar maar aan ... Ge hebt dagen dat er geen enkele ambulance vertrekt, en op andere dagen vertrekken er een stuk of 4

Content van de cbr?

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Koeno »

Heel content! Bandenspanning aangepast naar 2.2voor en 2.0 achter. En gaan...

Altijd leuk als je met een 600f een vtr en gsxr 1000 in de bochten kan voorbijgaan en genoeg afstand maken dat ze op het rechte stul hun vermogen niet te hard kunnen misbruiken...moet wel wennen aan de vitessen... ik voel niet wanneer ik in welke Vitesse zit... dat zal nog moeten komen...

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by F M »

Koeno wrote: 09 Aug 2019 07:33 moet wel wennen aan de vitessen... ik voel niet wanneer ik in welke Vitesse zit
Ne moto zonder gear indicator ? :shock: :shock:
Koeno wrote: 08 Aug 2019 22:15 6e sessie: 1.30 -> ik zie een constante in de laatste sessie ...
Dat was mijn gevoel 2 jaar geleden op Croix. Ik blijf maar op hetzelfde tempo dat circuit afrijden. Ik kan me er niet toe brengen om 'grenzen op te zoeken'.
Daarom is circuit rijden geen spek voor mijn bek. Ik zie liever alsmaar andere bochten op me af komen, afgewisseld met wat mooie uitzichten. Circuit rijden is te saai voor mij (op de manier waarop ik daar rijd).
I am confused. Oh no, maybe not!

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Koeno »

Goh ik vind het wel leuk... 't is een "race" tegen jezelf.
Je weet bij elke sessie je snelste tijd, en daar kan je dan naartoe werken..
Ook het "haal eens iemand" in moment, of rem eens net iets later dan die andere is plezant...

't is altijd hetzelfde, maar geeft dan wel de kans de bochten te leren kennen, en dus na een tijdje meer op je zit/kijk positie te letten.
laatste sessie had ik het gevoel dat de knie boven het asfalt aan't zweven was en dat er niet veel meer nodig was..

Ook door tips van andere over de zitpositie met poep & bovenlijf...

Goh ik vind motorrijden zo'n totaalconcept..
Allroad met de GS
Circuit met de CBR
Er naar kijken met de CB

volgens is ook wat aan conditie werken...
want de 2 laatste sessies voelde ik wat vermoeidheid in de benen... (alsook de bijhorende krampen bij het inrijden van de pit)

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by duibhce Kaelann »

Sessie 3 was bij mij doorgaans de snelste van de dag. Sessies 5 en 6 zijn de gevaarlijkste, daar gebeuren het meeste ongevallen.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

Locked