Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Locked
User avatar
Droopy
Posts: 1059
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Droopy »

Gezien dat de Michelin PR4 band vooraan versleten is, de rechterkant is versleten tot aan de slijtage indicator, de linkerkant op sommige plekken zo goed als kaal. :o

Niet slecht na bijna 16.000 km maar met dit natte en modderige weer niet ideaal. :oops:

De achterband ziet er nog goed uit voor een paar 1000 km. :)

Prijs vragen dus voor een PR4 en PR5 en nog tijd zoeken om bij de bandenboer te geraken. :roll: :roll:

@ Koeno : goed bezig. :thumbsup:
Last edited by Droopy on 08 Oct 2019 10:55, edited 1 time in total.

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by OzzePaa »

.
Last edited by OzzePaa on 08 Oct 2019 10:56, edited 3 times in total.
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by OzzePaa »

@ KoenO : ziedewel :!: :thumbsup: Als uw goesting om er weer op te kruipen niet zou sudderen, gade aan dees niet beginnen hé ;)
Tegen dattem klaar is, is er al een nieuw sircuitsessie :laughing: geboekt denk ik zo ... :ricky:

@ Droop : waddik vooral nie slecht vind is dat de zijkanten bijna op zijn :o :thumbsup: ... woonde gij tegenwoordig in de Dolomieten of zo :?: :mrgreen: :laughing:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Koeno »

Ik hoop binnen 2 weken een eerste rit op de GS te kunnen maken.
'k Ben elke dag enorm bezig met oefeningen, en trainen van de pols.

circuit sessie gaat er minstens 1 gebeuren (hopelijk volgend jaar, maar indien niet, nog later), want ik wil niet stoppen met circuit rijden na 1 val. :lipsrsealed2:
Als ik voel op die dag dat het helemaal niet lukt, of dat door de val het plezier er af is... dan kan dat wel direct een laatste keer zijn. :peepwall:

Motorrijden..... zal ik toch niet al te rap opgeven precies.... :ricky:
ik hoop stiekem dat het op de herfstrit in moerzeke prachtig weer is, en dat ik daar mijn eerste rit kan van maken...
hopelijk start die GS dan nog na bijna 3 maand stilstand.... :dontknow:

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Wipr »

Ach, we leven maar ene keer niewaar. ;)

Image
Image

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Muug »

Voor op uw lasapparaat? :dontknow:

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Stefke »

Koeno wrote: 08 Oct 2019 11:01 ik hoop stiekem dat het op de herfstrit in moerzeke prachtig weer is, en dat ik daar mijn eerste rit kan van maken...
hahaha, voor mij zou dat een reden zijn om er direct terug mijn goesting van te hebben.... HORRORRRRRR.... :twisted:

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Muug »

Jamaar Stefkos, de Koeno is nog een bleuke eh, die heeft zijn verzadigingsgrens voor wat betreft massa-events nog niet bereikt. :mrgreen:

Wat ik zelf gedaan heb trouwens.... niks..... ik begin mij stilaan af te vragen of de accu niet plat gaat zijn.... :oops: :oops: :devil: :oops: :oops:

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Wipr »

Muug wrote: 10 Oct 2019 11:20 Voor op uw lasapparaat? :dontknow:
Trekt er een beetje op. De meest gewaardeerde scooter in Parijs en meer zuidelijk gelegen grootsteden. :mrgreen:

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by OzzePaa »

Muug wrote: 10 Oct 2019 19:58 Jamaar Stefkos, de Koeno is nog een bleuke eh, die heeft zijn verzadigingsgrens voor wat betreft massa-events nog niet bereikt. :mrgreen:

Wat ik zelf gedaan heb trouwens.... niks..... ik begin mij stilaan af te vragen of de accu niet plat gaat zijn.... :oops: :oops: :devil: :oops: :oops:
Damoetikme nimmer afvragen : derjust gaan checken hoeveel km's er nu weeral op de Blaawe Geschelpte staan, maar een sleuteldraai gaf enkel een uiterst moeizaam in gang schietende naftpomp en efkes later wat flauw alarm-getuut :roll:
Een nachtje aan de Optimate zal dat wel genezen denk' :whistling:
Maar erger : naast de linkervoorpoot drie "duimgrote" vlekjes groenachtige vloeistof ontdekt :o ... en dat terwijl die poten pas een goei 15000km geleden zijn gereviseerd :(
Nu, met bijna 120.000 op de tacho bestaat de kans dat mijn aanvoelen alsof de (originele) achterste shock zijn beste tijd gehad heeft ook wel correct is. De overweging speelt dus om dan maar heel de verenwinkel te (laten) vervangen door een Wilbers-LDC Novimat-setje ...
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Koeno »

Stefke wrote: 10 Oct 2019 19:16
Koeno wrote: 08 Oct 2019 11:01 ik hoop stiekem dat het op de herfstrit in moerzeke prachtig weer is, en dat ik daar mijn eerste rit kan van maken...
hahaha, voor mij zou dat een reden zijn om er direct terug mijn goesting van te hebben.... HORRORRRRRR.... :twisted:
Dat is het enige treffen dat ik op een jaar rijd. Goed doel steunen. En eerste treffen dat ik ooit reed... maar ik begrijp uw mening ;-)

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Davy78 »

Koeno wrote: 10 Oct 2019 22:31 Dat is het enige treffen dat ik op een jaar rijd. Goed doel steunen. En eerste treffen dat ik ooit reed... maar ik begrijp uw mening ;-)
Hoelang is die rit? Misschien rijd ik mee, dan kunnen we mekaar aanmoedingen om met ons kwaaltjes door te zetten

Zijn er nog mindervaliden die meewillen? :grin:

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Muug »

Davy78 wrote: 11 Oct 2019 18:34
Koeno wrote: 10 Oct 2019 22:31 Dat is het enige treffen dat ik op een jaar rijd. Goed doel steunen. En eerste treffen dat ik ooit reed... maar ik begrijp uw mening ;-)
Hoelang is die rit?
Dat hangt af van hoeveel file er is.....

User avatar
Droopy
Posts: 1059
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Droopy »

Wipr wrote: 10 Oct 2019 00:14 Ach, we leven maar ene keer niewaar. ;)

Image
Image
En Wipr is die pijl al gemonteerd :?:

(indien ja dan willen we hier uiteraard fotomateriaal zien en commentaar horen :grin: ;) )

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Wipr »

Droopy wrote: 14 Oct 2019 17:00
Wipr wrote: 10 Oct 2019 00:14 Ach, we leven maar ene keer niewaar. ;)

Image
Image
En Wipr is die pijl al gemonteerd :?:

(indien ja dan willen we hier uiteraard fotomateriaal zien en commentaar horen :grin: ;) )
Euhm, neeje. Ik was er aan begonnen, de lambdasonde losgedraaid en dan iets te gretig willen bekijken en met mijn oogkas tegen de middenbok. Toen effe kolerig en gevloekt.
Wel al een filmpje gemaakt van de originele sound en als deze pijl geplaatst is dan nog een kort filmpje erbij.
Zal iets voor woensdag of donderdag worden.

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Muug »

I unleashed the Beast!!!!
Het was verdikke tijd geworden :devil:
Een uurtje, godbetert. :lipsrsealed2:
Conclusie: de standaard lamp is pruts , en ik heb bochtenlichten nodig :mrgreen:

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Koeno »

Davy78 wrote: 11 Oct 2019 18:34
Koeno wrote: 10 Oct 2019 22:31 Dat is het enige treffen dat ik op een jaar rijd. Goed doel steunen. En eerste treffen dat ik ooit reed... maar ik begrijp uw mening ;-)
Hoelang is die rit? Misschien rijd ik mee, dan kunnen we mekaar aanmoedingen om met ons kwaaltjes door te zetten

Zijn er nog mindervaliden die meewillen? :grin:
De rit zelf is 185km...
voor mij meestal een dag uitstapje...
véél file, véél baantje-in-baantje-uit, meestal slecht weer.... 't hangt maar af wat ge wilt...
als ik rijd zal het deze keer een slakkentempo zijn....

gisteren ontdekt dat er iets misgegaan is met de domiciliering (of net het ontbreken ervan) voor de verzekering van de GS...
dus momenteel zit ik zelfs zonder verzekering (hopelijk krijg ik dat snel in orde)...
tenzij ik de CBR nog op een rappeke afkrijg, of de sevenfifty die versleten banden heeft....

zucht, 3 motoren in de garage... 1 technisch in orde maar niet verzekerd, 2 verzeker maar technisch niet 100%...
ge moet het maar kunnen :D

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by F M »

Koeno wrote: 15 Oct 2019 08:35 zucht, 3 motoren in de garage... 1 technisch in orde maar niet verzekerd, 2 verzeker maar technisch niet 100%...
ge moet het maar kunnen :D
Proficiat ?
:mrgreen:
I am confused. Oh no, maybe not!

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Wipr »

Droopy wrote: 14 Oct 2019 17:00
Wipr wrote: 10 Oct 2019 00:14 Ach, we leven maar ene keer niewaar. ;)

Image
Image
En Wipr is die pijl al gemonteerd :?:

(indien ja dan willen we hier uiteraard fotomateriaal zien en commentaar horen :grin: ;) )
Esthetisch vind ik de originele uitlaat toch mooier maar het ARROW geluid met DB killer is goed, in die zin dat het wat meer rijsensaties geeft (voor zoverre je over sensatie kan spreken op een motorscooter). Zonder DB killer heb ik nog niet gereden maar ik denk dat dit NET teveel van het goede geeft. De DB killer zelf heb ik ingespoten met kopervet. Het kan wel eens gebeuren dat, indien je dit niet doet en je rijdt lange tijd met de DB killer en je deze ooit wil verwijderen, deze dan vast komt te zitten. (Uitzetten en krimpen van het metaal vooral dan in combinatie met rookdeeltjes en andere vuiligheid doorheen de tijd). Vandaar het zekere voor het onzekere genomen en kopervet op de DB killer gedaan. De koperkleurig toets aan de uitlaatopening is het gevolg.



https://youtu.be/i5EKSaR5DjA

User avatar
Droopy
Posts: 1059
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Heb ik vandaag gedaan aan mijn moto - 2019:

Post by Droopy »

Wipr wrote: 15 Oct 2019 23:55



https://youtu.be/i5EKSaR5DjA
:thumbsup:

Het klinkt inderdaad mooier zonder asociaal te klinken. :)

Mooie scooter trouwens. :ricky:

(en ik wist niet dat je zo'n ABbA fan was.) :lol:
Last edited by Droopy on 16 Oct 2019 21:23, edited 2 times in total.

Locked