Lomp gedrag in de files - van een motorrijder!

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Online
User avatar
Muug
Posts: 11760
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Lomp gedrag in de files - van een motorrijder!

Post by Muug »

allez :shock:

Ge zou hem moeten filmen onder het rijden, en hem dat dan achteraf tonen. :evil:

Wat zegt zo iemand dan als ge hem daarop wjist? :dontknow:

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1213
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Lomp gedrag in de files - van een motorrijder!

Post by TuttoTerreno »

Muug wrote: 29 May 2019 11:40 allez :shock:


Wat zegt zo iemand dan als ge hem daarop wjist? :dontknow:
"Alles onder controle" :peepwall:

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: Lomp gedrag in de files - van een motorrijder!

Post by TRooPER »

ik ben gisteren onaangenaam verrast van het verschil in gedrag tussen 'scooter' rijders en motorrijders in de brusselse file/tunnels.

ik geef toe, niet iedere scooter rijder is een arrogante rijder, maar het grote deel dat mij (in mijn camionet) passeerde had toch wel heel weinig geduld en veel arrogantie met flikkerlichten en getoeter om koste wat kost zo snel mogelijk tussen die file te glippen.
Zelfs een voorrijdende motorrijder werd weggetoeterd......

Als ze nu nog met witte sokken en korte short in t shirt zouden rijden, zou ik bijna spontaan een zuiders vakantiegevoel krijgen
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

User avatar
F M
Posts: 5046
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Lomp gedrag in de files - van een motorrijder!

Post by F M »

Gisteren lomp gedrag van een motorrijder gezien, weliswaar niet in een file.

Ik rijd met de fiets naar huis. Aan een rond punt moet ik 2 armen van het rondpunt oversteken. De fietser heeft daar voorrang. Aan de eerste arm wacht een auto met daarachter een motorrijder. Achter mij nadert een zware vrachtwagen. Nadat ik gepasseerd ben, vertrekt de auto. Die heeft nog genoeg tijd voordat de vrachtwagen daar is. De motorrijder moet eigenlijk wachten, want de vrachtwagen rijdt de rotonde al op. Maar hij vindt dat hij niet achter een vrachtwagen wil hangen, en vermits een moto snel optrekt, vertrekt hij toch nog snel.
Maar hij had er natuurlijk niet op gerekend dat ik ook de 2e weg oversteek, en dat de auto voor hem opnieuw moet stoppen om mij voor te laten. Ipv dus snel weg te zijn voor de vrachtwagen, moet hij alles toesmijten, en de vrachtwagen ook. Het scheelde maar een paar centimeter...
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Stefke
Posts: 2896
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Lomp gedrag in de files - van een motorrijder!

Post by Stefke »

Muug wrote: 29 May 2019 11:40 allez :shock:

Ge zou hem moeten filmen onder het rijden, en hem dat dan achteraf tonen. :evil:

Wat zegt zo iemand dan als ge hem daarop wjist? :dontknow:
En op een examen, een andere heer met 30 jaar verkeerservaring... éénrichtingsstraat tot aan de de blinde voorrang van/aan rechts waarna de weg tweerichtingsverkeer wordt met linkse flauwe overzichtelijke bocht. Vol tegen 50km/u over het kruispunt, de bocht naar links helemaal op het linkse vak blijven rijden terwijl ik in de verte een tegenligger zie aankomen... :shock:
uiteraard plots moeten uitwijken en einde examen...
doch op terugweg naar het examencentrum maakt de smalle weg een haakse bocht naar rechts ook blind achter een gevel. rechtdoor een ruime parking, duidelijk van de weg afgescheiden door een flinke goot... haakske bocht is netjes aangegeven dmv van een bord gevaarlijke bocht. en jawel zelfde scenario, vol tegen 50km/u rechtdoor door de goot de parking op... de auto die traag van recht uit de bocht kwam diende alles dicht te gooien en heeft de motor op 10 cm gemist... :o :shock: :furious3: er zitten toch helden in het verkeer... :roll:
Last edited by Stefke on 21 Jun 2019 12:09, edited 1 time in total.

Online
User avatar
Muug
Posts: 11760
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Lomp gedrag in de files - van een motorrijder!

Post by Muug »

Gij verdient een eigen rubriek gij :-)

Post Reply