Lomp gedrag in de files - van een motorrijder!

Kletsen over moto's en andere motodingen.
User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Lomp gedrag in de files - van een motorrijder!

Post by Muug »

Jongens toch,

vanmorgen was ik rustig aan het filefilteren en ik arriveerde zo achter een BMW F800 (geen idee welk type). Ik zie die mikken naar een gat tussen twee wagens dat echt wel te smal is voor ons. Zijn oplossing was heel simpel en doeltreffend: zonder ook maar één milliseconde te aarzelen mepte hij de rechterspiegel van de linkse wagen zomaar keihard weg. Dat ding wapperde gelijk een vlag in de wind terwijl hij passeerde.
Ik was op zijn lichtst gezegd hogelijk verbaasd over het smerige gedrag van deze motorrijder.
Het gat was duidelijk te smal, die wagens hebben geen bruuske maneuvers gedaan om hem te hinderen, ze hadden zeker geen tijd genoeg om ons in hun spiegels te zien afkomen. Die kerel heeft hier het imago van de motorrijder echt wel weer schoon om zeep geholpen. :devil:
En god weet wat ie zo nog allemaal doet als ie dagelijks woonwerkverkeer per moto doet. :wall:

Zijn nummerplaat is 1-MDT-82x
(wie interesse heeft in de x wil ik gerust een pm sturen).

User avatar
't spook
Posts: 308
Joined: 03 Apr 2018 19:49

Re: Lomp gedrag in de files - van een motorrijder!

Post by 't spook »

ik hoop dat ge die plaat aan de autobestuurder hebt gegeven om ons imago weer wat op te krikken ;)
:? KMK :roll:

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Lomp gedrag in de files - van een motorrijder!

Post by Muug »

't spook wrote: 23 Apr 2019 11:20 ik hoop dat ge die plaat aan de autobestuurder hebt gegeven om ons imago weer wat op te krikken ;)
Wel, op 't moment zelf had ik niet naar die nummerplaat gekeken, en de motard versnelde meteen behoorlijk hard, en pas na x kms heb ik die weer bijgehaald. Dus toen ik de nummerplaat had, had ik het slachtoffer al lang achter mij gelaten.
Ik had wel nog gezien dat die spiegel mooi weer terug geklapt was, dus die was niet kapot.
Verder, tja, stel dat ik die nummerplaat toch had gehad, hoe had ik die aan het slachtoffer kunnen geven? Iedereen reed op alle vakken 50-80km/u. Misschien gebaren van naar de pechstrook te komen...

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Lomp gedrag in de files - van een motorrijder!

Post by F M »

Ach, er wordt door motorrijders ook lomp gedrag getoond buiten de files.

Zoals de voorrijder van een paar motorrijders met een BMW GT 6-cilinder die in de klim naar Bourscheid weigert snellere motorrijders voorbij te laten. Langzaam door de bocht, maar dan in het midden van de weg hard optrekken met alle power van de V6, waartegn onze boxers het moesten afleggen... :wall:

Plezier vergald. :cry:
I am confused. Oh no, maybe not!

pingu
Posts: 420
Joined: 09 May 2013 17:19

Re: Lomp gedrag in de files - van een motorrijder!

Post by pingu »

Muug wrote: 23 Apr 2019 11:31 Iedereen reed op alle vakken 50-80km/u.
Ge bedoelt dus: het verkeer reed aan een snelheid waarbij filefilteren sowieso verboden is?
:peepwall:

(en nee, ik houd me zelf ook niet echt aan die regel)

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Lomp gedrag in de files - van een motorrijder!

Post by Stefke »

Randdebielen kan je overal vinden ook bij motorrijders. Laatst zat er eentje mij te volgen op het linkse vak. Links achter mij en hij bleef in mijn dode hoek rijden. Ik werd er zo pissig van dat ik 'm in de betonnen muur had durven rijden... Ofwel haalt ge in, plaats genoeg, ofwel blijft ge ver genoeg achter... :furious3:

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Lomp gedrag in de files - van een motorrijder!

Post by Muug »

pingu wrote: 23 Apr 2019 16:33
Muug wrote: 23 Apr 2019 11:31 Iedereen reed op alle vakken 50-80km/u.
Ge bedoelt dus: het verkeer reed aan een snelheid waarbij filefilteren sowieso verboden is?
:peepwall:

(en nee, ik houd me zelf ook niet echt aan die regel)
Hèhè, ik wist wel dat er iemand die reactie zou hebben. :-)

Ik heb trouwens wat nagedacht over wat ik gezien heb, en hoe meer ik dat doe hoe meer ik er van overtuigd ben dat het ook iets heel anders kan zijn: door het totaal verkeerd inschatten van de breedte van de opening knalt hij met zijn stuur tegen de spiegel van de linker wagen, en in een reflex heeft hij nog net op tijd zijn handen kunnen weg trekken. Me dunkt dat je je vingers breekt als je aan die snelheid met je hand tegen zo'n spiegel klopt.

pingu
Posts: 420
Joined: 09 May 2013 17:19

Re: Lomp gedrag in de files - van een motorrijder!

Post by pingu »

Lang leve de (barkbuster) handkappen! 8-)
Als 't effectief zo is dat 'ie met het stuuruiteinde die spiegel geraakt heeft, aan zo'n 50 - 80 km/u, dan zou 't mij verbazen als die spiegel nog heel is. En de motard mag dan van geluk spreken dat het langs links (koppelingshendel) was in plaats van rechts (voorrem). Als uw voorrem plots vol dichtgegooid wordt aan 80km/u, tussen de file... brr...

Mijn filefilter tactiek is tegenwoordig: altijd groot licht. Da's misschien ook asociaal / lomp, maar 't is zowat de enige manier om gezien te worden. "4 pinkers" helpt gewoon geen zak. Groot licht valt op, of toch bij wie zich herinnert waar de achteruitkijkspiegels in een auto voor dienen :roll: (en voor wie het niet te druk heeft met gps, gsm, krant, laptop!,...)

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Lomp gedrag in de files - van een motorrijder!

Post by Muug »

Ik doe het maar heel weinig, filefilteren, omdat ik gewoon een supergoei treinverbinding en gratis treinabo heb. Dus ik beperk dat tot wanneer aan volgende reeks voorwaarden voldaan is :
- ik heb er goesting in
- en het is goed weer (bij voorkeur licht bewolkt zodat de zon niet in mijn ogen schijnt)
- en het is schoolverlof
- en het is een vrijdag
Dan ben ik er zeker van dat het een rustige rit wordt.

Er zijn ook uitzonderingen, zoals gisteren. Maar ik vond dat iedereen schoon aan de kant ging, ze zagen mij duidelijk van ver genoeg komen, en mijn grootlicht stond niet eens op. Wel mijn vier pinkers, en de pinkers vooraan bij een Multistrada van 2005 zitten in de spiegels. Misschien maakt dat een verschil.

User avatar
't spook
Posts: 308
Joined: 03 Apr 2018 19:49

Re: Lomp gedrag in de files - van een motorrijder!

Post by 't spook »

F M wrote: 23 Apr 2019 15:17 Ach, er wordt door motorrijders ook lomp gedrag getoond buiten de files.

Zoals de voorrijder van een paar motorrijders met een BMW GT 6-cilinder die in de klim naar Bourscheid weigert snellere motorrijders voorbij te laten. Langzaam door de bocht, maar dan in het midden van de weg hard optrekken met alle power van de V6, waartegn onze boxers het moesten afleggen... :wall:

Plezier vergald. :cry:
als ge sneller zijt gewoon voorbij rijden :ricky:
na 3 keer kijken wat hij doet kunt ge de 4de bocht uw machien meestal wel binnendoor mikken in het aanremmen van den bocht want iemand die geen bochten kan nemen remt ook niet zoals het moet ervoor
als die kwiet dan rechtdoor in de gracht sukkelt moet hij het maar weten :dontknow:
:? KMK :roll:

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Lomp gedrag in de files - van een motorrijder!

Post by Tom Thumper »

Vanmorgen had ik weer zo een aangename ontmoeting met een "motorrijder" op zo een MP-3achtig ding. Waarschijnlijk heeft die mens gedacht dat als je 3 wielen hebt, je niet met de moto moet kunnen rijden.

Dude probeerde tussen de file door te rijden maar durfde niet goed. Bleef bijgevolg constant twijfelen op een positie waardoor ik niet wist of die daar reed om mij door te laten of hij toch nog de gok ging wagen om die vrachtwagen voorbij te gaan. Ik verwacht binnenkort een berichtje in de krant maar hopelijk is die zo geschrokken van mijn reactie dat hij in het vervolg terug met de auto gaat tuffen.
Me gusta la moto, me gustas tu.

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: Lomp gedrag in de files - van een motorrijder!

Post by TRooPER »

Tom Thumper wrote: 14 May 2019 10:26 maar hopelijk is die zo geschrokken van mijn reactie dat hij in het vervolg terug met de auto gaat tuffen.
Zijt ge gaan rechtstaan op uw moto ...... :laugh3:
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Lomp gedrag in de files - van een motorrijder!

Post by Tom Thumper »

TRooPER wrote: 14 May 2019 10:30
Tom Thumper wrote: 14 May 2019 10:26 maar hopelijk is die zo geschrokken van mijn reactie dat hij in het vervolg terug met de auto gaat tuffen.
Zijt ge gaan rechtstaan op uw moto ...... :laugh3:
Wat anders? :lol:
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Lomp gedrag in de files - van een motorrijder!

Post by Muug »

Tom Thumper wrote: 14 May 2019 10:26 Ik verwacht binnenkort een berichtje in de krant maar hopelijk is die zo geschrokken van mijn reactie dat hij in het vervolg terug met de auto gaat tuffen.
Ge kunt die driewielers inderdaad gewoon opzij stampen, ze kunnen toch niet omvallen :whistling:



:mrgreen:

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Lomp gedrag in de files - van een motorrijder!

Post by F M »

Ook niet als het Tom is ? :o
I am confused. Oh no, maybe not!

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: Lomp gedrag in de files - van een motorrijder!

Post by TRooPER »

Muug wrote: 14 May 2019 11:11
Tom Thumper wrote: 14 May 2019 10:26 Ik verwacht binnenkort een berichtje in de krant maar hopelijk is die zo geschrokken van mijn reactie dat hij in het vervolg terug met de auto gaat tuffen.
Ge kunt die driewielers inderdaad gewoon opzij stampen, ze kunnen toch niet omvallen :whistling:



:mrgreen:
ik heb in groot-bijgaarden aan de afrit e40 naar brussels kart toch zo nen driewieler op zijn doos zien gaan IN de bocht :pillepalle:
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Lomp gedrag in de files - van een motorrijder!

Post by Stefke »

Ach, vandaag werd ik voorbij gereden door Street Triple. In het zadel het figuur van een 15-jarige. Stoer als het rechtdoor ging maar filefilteren was al veel minder zo met beide beentjes naast de moto. Wat verderop zat ik er weer achter, ik herkende de typische onzekere beginnners-stijl. En gewoon niet in de spiegels kijken. De file komt korter ik zie die kerel twijfelen, trager hij wil er tussen en dan toch niet. Gaat dan toch rechts vlak achter de camion rijden. Ik kan er wel netjes tussen rijden en ik twijfel toch omwille van die onvoorspelbare snotneus voor mij. Als hij dan uiteindelijk op 50 cm achter de camion komt te staan sluip ik korterbij om tussen de file te rijden en als ik er bijna ben schiet die snotneus natuurlijk wel tussen de file. Die heeft mij totaal niet gezien, ik had zelfs de kans niet om te claxonneren, en die heeft mij op een haar na gemist. Ik stond er dus vlak achter stil aan het licht en bij groen ging die er als een speer vandoor.... Nog altijd niet in zijn spiegels kijkend... :whip:

User avatar
Marsman
Posts: 477
Joined: 23 Sep 2018 02:48

Re: Lomp gedrag in de files - van een motorrijder!

Post by Marsman »

spiegels?????
Wadisda???


:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
lou tems passo
passo lou ben

Boo Ya

sunt prudentes qui tacent, cum nihil habent quod dicant

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Lomp gedrag in de files - van een motorrijder!

Post by Stefke »

Marsman wrote: 14 May 2019 22:58 spiegels?????
Wadisda???


:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Ik kan dat wel begrijpen dat ge dat niet in huis hebt... :mrgreen:

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Lomp gedrag in de files - van een motorrijder!

Post by Stefke »

Ik heb het geluk wel eens mensen tegen te komen die graag willen leren motorrijden. Sommigen daarvan zijn er al mee begonnen, een paar jaar geleden, zomaar in het wildeweg op een 125cc. Je zou dan denken dat die al wat ervaring opgedaan hebben en gezien hun leeftijd (40+) inzichten verworven hebben bij dat dagelijks woon-werk verkeer. Helaas sta ik bij sommigen te kijken hoe ze dat gepresteerd hebben zonder ongevallen of kleerscheuren. :w00t: :shock: En die willen dan graag overstappen op sneller en zwaarder spul...
Vandaag ook zo mijn hart vast gehouden... aan elk verkeerslicht of file hopsa volle snelheid de file voorbij tot vooraan en hupsa er als een pijl vandoor. Voorrang aan rechts? Nog nooit van gehoord, zonder vertragen of kijken er voorbij... Snelheidsbeperkingen of snelheid aanpassen??? Que??? Volle witte lijnen, verdrijvingsvlakken??? Voetgangers? Fietsers? Afstand houden? jaja 5 meter aan 90km/u... :wall: Bochtjes uitkomen op het tegenovergestelde rijvak? Jamaar er kwam niemand af? Inhalen? niet voor of na maar in de blinde bocht... :wall: :wall: :pillepalle: :furious3:
Sjongsjongesjonge... best wel animo in mijn job.. :roll:

Post Reply