Onzichtbaar geworden: de XT660R

Kletsen over moto's en andere motodingen.
User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1204
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Onzichtbaar geworden: de XT660R

Post by TuttoTerreno »

Muug wrote: 01 May 2019 21:20 TT600RE :pillepalle:
Mijn benen zijn veel te kort daarvoor.

Dat zal enorm meevallen want de TT600RE is veel lager dan de TT600R. Andere, simpelere, veel kortere veren - zoals gezegd, eigenlijk was dat een incognito XT600.

Het zou me verbazen mocht de TT600RE veel hoger zijn dan een XT600/660. De Baghira zal wel een pak hoger zijn.

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Onzichtbaar geworden: de XT660R

Post by Koeno »

Jopet wrote: 01 May 2019 11:36 Ook het feit dat er heel veel denken dat een machiene met 48 pk geen fun kan bieden zal wel een oorzaak zijn.
Dit weekend achter een Freewind gereden met ergens 47pk.
Die meneer was een sportieve groep aan't voorrijden op 2fast4u-weekend...
Op de rechte stukken, rustig aan en in de bochten reed hij alsof de duivel achter hem aan zat....
was voor mij terug de eye-opener: pk's betekenen enkel iets als je met DUO & bagage op pad gaat.

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Onzichtbaar geworden: de XT660R

Post by F M »

Op mijn eerste M&T forumrit kon ik met mijn FJR 'de burgemeester van Steenokkerzeel' niet volgen.
Dat zou nog meevallen als hij met zijne PanEuropean reed.
Maar die stond in panne en hij reed daarom met zijn Honda 250 cc scooter... :oops:
I am confused. Oh no, maybe not!

Jopet
Posts: 820
Joined: 22 May 2014 09:27

Re: Onzichtbaar geworden: de XT660R

Post by Jopet »

Koeno wrote: 06 May 2019 09:12 pk's betekenen enkel iets als je met DUO & bagage op pad gaat.
Inderdaad, zo heb ik een paar jaar geleden met een gehuurde GS800 de Grossglockner opgereden en vond het pure fun ondanks de "maar" 80pk.... Om solon te rijden door al die bochten was dat machientje zeker krachtig genoeg.
Vorig jaar terug de Grossglockner opgereden, maar dan met eigen moto en met vrouw en bagage, en dan was ik toch content dat die 126 pk aanwezig waren.
PK zijn plezant, maar daar haal je vooral baat bij bij het uit accelereren na een bocht en op rechte stukken, op korte en zeer bochtige wegen zijn de lichtere machienes meestal in het voordeel.

Groetjes,
Jopet
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Onzichtbaar geworden: de XT660R

Post by F M »

Jopet wrote: 10 May 2019 21:55 de Grossglockner opgereden
Jopet wrote: 10 May 2019 21:55Vorig jaar terug de Grossglockner opgereden,
Zal het gaan, ja ? :devil: :twisted: :whip:

:grin:
I am confused. Oh no, maybe not!

Post Reply