Onzichtbaar geworden: de XT660R
Re: Onzichtbaar geworden: de XT660R
ik ben zo vriendelijk geweest om de Coo-mannen even een aparte topic te geven
Re: Onzichtbaar geworden: de XT660R
mja, dat tellen en excel...
Re: Onzichtbaar geworden: de XT660R
De andere 11 PK zal hij wel gemist hebben, he Stef ?
I am confused. Oh no, maybe not!
-
OnlineTuttoTerreno
- Motorzot
- Posts: 1218
- Joined: 30 Apr 2019 14:08
Re: Onzichtbaar geworden: de XT660R
Tja, ik erger mij al jaar en dag aan het europees beleid van Yamaha.
De XT660R/X had al heel lang geleden een simpel bosch ABS systeemke van 't schap moeten krijgen, een attractief prijske en ze hadden de F650GS van de tabellen geveegd.
Zelfde verhaal bij de WR250R. Wellicht de beste enduro/supermoto met straatmanieren. Simpel ABS'ke erop zoals Honda doet bij hun 250's en ze konden die nog eeuwig verder verkopen. Als ge eens wilt verschieten, zoek de tweedehands prijzen eens op in Duitsland voor de WR250R.
Ténéré 660, idem.
Maar ja, zolang de racemasjienen en de nakeds goed verkopen, zullen ze van zichzelf denken dat ze heel goe bezig zijn.
Re: Onzichtbaar geworden: de XT660R
Ik zou nooit een enduro kopen met ABS er op, in het zand ben je er niks mee ,en op het crossterrein ook niet ,allee mijn gedacht he .TuttoTerreno wrote: ↑30 Apr 2019 14:34
Zelfde verhaal bij de WR250R. Wellicht de beste enduro/supermoto met straatmanieren. Simpel ABS'ke erop zoals Honda doet bij hun 250's en ze konden die nog eeuwig verder verkopen. Als ge eens wilt verschieten, zoek de tweedehands prijzen eens op in Duitsland voor de WR250R.
Ténéré 660, idem.
Maar ja, zolang de racemasjienen en de nakeds goed verkopen, zullen ze van zichzelf denken dat ze heel goe bezig zijn.
Re: Onzichtbaar geworden: de XT660R
Bompi, tegenwoordig kunt ge dat indien nodig uitschakelen...
Re: Onzichtbaar geworden: de XT660R
We leven in een tijd dat we altijd maar meer willen, ik spreek dan niet alleen over pk"s maar ook over comfort en luxe.
Dit is niet enkel met moto's zo maar ook met auto's.
Zo'n XT is relatief basic, dus enkel mensen die een basic motor willen zullen dit type zoeken. Iemand die redelijk wat comfort zoekt en eventueel ook passagier en wat bagage wil kunnen meenemen zal nooit tussen zo'n type motoren zoeken. Dit heeft niets te maken met de rijkwaliteiten of de fun die ze bieden maar meer dat wij gewoon meer verlangen....
Wie zoekt dit dan wel, dat is iemand die op voorhand zegt dat hij alleen zal rijden en ook de buitenwegen wilt opzoeken.
Ook het feit dat er heel veel denken dat een machiene met 48 pk geen fun kan bieden zal wel een oorzaak zijn. We leven nu éénmaal in een wereld waar velen denken dat 150pk meer fun kan bieden dan 48pk. We hebben dat nu ook gezien hoeveel er overgestapt zijn naar de nieuwe GS(a) 1250 omdat die 80 cc, 11 pk en 18 Nm meer heeft, alsof dat die mannen nu opeens al die 1200's in de vernieling gaan rijden, het zal wel iets schelen maar ook de wereld niet, ik heb test gereden met alle moderne All-Roads, de KTM en Ducati met hun 160pk voelden inderdaad iets krachtiger aan dan de 126 pk van mijn GSa maar dit alleen was voor mij geen meerwaarde om de GSa te laten staan...
Ivm die testritten die ik gedaan heb, als we over een smijtmachientje van links naar rechts spreken dan was voor mij de African Twin met zijn 95 pk de beste uit mijn testen...
In de jaren 80 & 90 was een 600 of 650 All-Road heel normaal want zoveel zwaardere bestonden er gewoonweg niet, 't is pas door het succes van de GS dat de anderen merken eind jaren 90 begin 2000 richting de 1000 cc en meer gingen met als gevolg dat ze toen de lichtere All-Roads begonnen te verwaarlozen met als resultaat dat je die de dag van vandaag nog nauwelijks ziet.
Maar eigenlijk heb je hetzelfde met toermoto's of sportmotoren, enkel de naked's houden nog stand. Bvb een Honda Deauville dat zo'n succes geweest is bestaat er nu geen alternatief meer bij Honda of bij de anderen.... Toermoto's zijn eigenlijk gewoon vervangen door de All-Roads.
Die lichtere machienes worden tegenwoordig vooral gekocht door beginnende rijders (ivm rijbewijs) maar een paar jaar later rijden de meesten dan ook al op een zwaardere en dan nog meestal een All-Road.
Groetjes,
Jopet
Dit is niet enkel met moto's zo maar ook met auto's.
Zo'n XT is relatief basic, dus enkel mensen die een basic motor willen zullen dit type zoeken. Iemand die redelijk wat comfort zoekt en eventueel ook passagier en wat bagage wil kunnen meenemen zal nooit tussen zo'n type motoren zoeken. Dit heeft niets te maken met de rijkwaliteiten of de fun die ze bieden maar meer dat wij gewoon meer verlangen....
Wie zoekt dit dan wel, dat is iemand die op voorhand zegt dat hij alleen zal rijden en ook de buitenwegen wilt opzoeken.
Ook het feit dat er heel veel denken dat een machiene met 48 pk geen fun kan bieden zal wel een oorzaak zijn. We leven nu éénmaal in een wereld waar velen denken dat 150pk meer fun kan bieden dan 48pk. We hebben dat nu ook gezien hoeveel er overgestapt zijn naar de nieuwe GS(a) 1250 omdat die 80 cc, 11 pk en 18 Nm meer heeft, alsof dat die mannen nu opeens al die 1200's in de vernieling gaan rijden, het zal wel iets schelen maar ook de wereld niet, ik heb test gereden met alle moderne All-Roads, de KTM en Ducati met hun 160pk voelden inderdaad iets krachtiger aan dan de 126 pk van mijn GSa maar dit alleen was voor mij geen meerwaarde om de GSa te laten staan...
Ivm die testritten die ik gedaan heb, als we over een smijtmachientje van links naar rechts spreken dan was voor mij de African Twin met zijn 95 pk de beste uit mijn testen...
In de jaren 80 & 90 was een 600 of 650 All-Road heel normaal want zoveel zwaardere bestonden er gewoonweg niet, 't is pas door het succes van de GS dat de anderen merken eind jaren 90 begin 2000 richting de 1000 cc en meer gingen met als gevolg dat ze toen de lichtere All-Roads begonnen te verwaarlozen met als resultaat dat je die de dag van vandaag nog nauwelijks ziet.
Maar eigenlijk heb je hetzelfde met toermoto's of sportmotoren, enkel de naked's houden nog stand. Bvb een Honda Deauville dat zo'n succes geweest is bestaat er nu geen alternatief meer bij Honda of bij de anderen.... Toermoto's zijn eigenlijk gewoon vervangen door de All-Roads.
Die lichtere machienes worden tegenwoordig vooral gekocht door beginnende rijders (ivm rijbewijs) maar een paar jaar later rijden de meesten dan ook al op een zwaardere en dan nog meestal een All-Road.
Groetjes,
Jopet
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT
-
OnlineTuttoTerreno
- Motorzot
- Posts: 1218
- Joined: 30 Apr 2019 14:08
Re: Onzichtbaar geworden: de XT660R
De beste XT was eigenlijk de laatste TT600RE.
Misschien helemaal onvindbaar, maar simpeler (luchtgekoeld) dan de xt660 en uitstekend in veld en bos, met e-start.
En de beste xt660 motor stak dan weer in de MZ Baghira. Fantastische machine.
Allez, nu zijn er van ene onvindbare 3 onvindbare geworden
Misschien helemaal onvindbaar, maar simpeler (luchtgekoeld) dan de xt660 en uitstekend in veld en bos, met e-start.
En de beste xt660 motor stak dan weer in de MZ Baghira. Fantastische machine.
Allez, nu zijn er van ene onvindbare 3 onvindbare geworden
Re: Onzichtbaar geworden: de XT660R
TT600RE
Mijn benen zijn veel te kort daarvoor.
Mijn benen zijn veel te kort daarvoor.
-
OnlineTuttoTerreno
- Motorzot
- Posts: 1218
- Joined: 30 Apr 2019 14:08
Re: Onzichtbaar geworden: de XT660R
Dat zal enorm meevallen want de TT600RE is veel lager dan de TT600R. Andere, simpelere, veel kortere veren - zoals gezegd, eigenlijk was dat een incognito XT600.
Het zou me verbazen mocht de TT600RE veel hoger zijn dan een XT600/660. De Baghira zal wel een pak hoger zijn.
Re: Onzichtbaar geworden: de XT660R
Dit weekend achter een Freewind gereden met ergens 47pk.
Die meneer was een sportieve groep aan't voorrijden op 2fast4u-weekend...
Op de rechte stukken, rustig aan en in de bochten reed hij alsof de duivel achter hem aan zat....
was voor mij terug de eye-opener: pk's betekenen enkel iets als je met DUO & bagage op pad gaat.
Re: Onzichtbaar geworden: de XT660R
Op mijn eerste M&T forumrit kon ik met mijn FJR 'de burgemeester van Steenokkerzeel' niet volgen.
Dat zou nog meevallen als hij met zijne PanEuropean reed.
Maar die stond in panne en hij reed daarom met zijn Honda 250 cc scooter...
Dat zou nog meevallen als hij met zijne PanEuropean reed.
Maar die stond in panne en hij reed daarom met zijn Honda 250 cc scooter...
I am confused. Oh no, maybe not!
Re: Onzichtbaar geworden: de XT660R
Inderdaad, zo heb ik een paar jaar geleden met een gehuurde GS800 de Grossglockner opgereden en vond het pure fun ondanks de "maar" 80pk.... Om solon te rijden door al die bochten was dat machientje zeker krachtig genoeg.
Vorig jaar terug de Grossglockner opgereden, maar dan met eigen moto en met vrouw en bagage, en dan was ik toch content dat die 126 pk aanwezig waren.
PK zijn plezant, maar daar haal je vooral baat bij bij het uit accelereren na een bocht en op rechte stukken, op korte en zeer bochtige wegen zijn de lichtere machienes meestal in het voordeel.
Groetjes,
Jopet
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT