DCT Probleem Crosstourer

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Post Reply
Drummer
Posts: 673
Joined: 23 Oct 2009 17:11
Location: IN HET BOS

DCT Probleem Crosstourer

Post by Drummer »

8-) 8-) 8-)


Hoi iedereen,



Wie heeft het al eens voorgehad?

Afgelopen 4 dagen met de CT een begeleiding gedaan voor het goede doel.

De 1000km voor kom op tegen Kanker.

4 dagen telkens 250km aan het Tempo van de Fietsers.

Helaas op de laatste en tevens ook Warmste dag heeft de DCT van de CT het opgegeven.

Bij een stop merkte ik dat de versnellingsbak niet naar z'n 1 terug schakelde, en gaf de display een streepje weer.

De motor stilgelegd en na 15min wanneer ik terug wou vertrekken stond de bak nog in z'n 2 en kon ik niet starten.

Eerste gedacht, alles is te warm geworden, al vond ik dit raar, heb al warmere dagen gehad.

Toch de motor nog een kwartiertje extra laten koelen, en nog eens geprobeerd. Contact aan en ik hoorde de bak zich terug schakelen naar neutraal.

ik kon terug starten en rijden. Toen ik terug vertrok schakelde hij op naar z'n 5de en daar bleef hij weer hangen, kon ook niet meer met de flippers terug schakelen.

Terug een schaduwrijk plaatsje opgezocht om terug de motor te laten afkoelen.

uiteindelijk is de bak nog terug naar z'n derde geschakeld en dan was het einde verhaal.



Heb me laten afslepen en vandaag is de motor in de garage afgeleverd.



Momenteel weet ik nog niets en konden ze me ook nog niets vertellen.

Iemand hier die me iets van uitleg zou kunnen geven ??

Moto heeft 54000km en is van 2015.



Alleszins morgen nog eens bellen.



Alvast bedankt voor jullie reacties.



Grtz Drummer

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: DCT Probleem Crosstourer

Post by F M »

Geen leuk nieuws.

Ik denk dat jij hier de enige bent met een DCT-bak. Het zou me dus verbazen als je hier een oplossing zou vinden.
I am confused. Oh no, maybe not!

Drummer
Posts: 673
Joined: 23 Oct 2009 17:11
Location: IN HET BOS

Re: DCT Probleem Crosstourer

Post by Drummer »

8-) 8-) 8-)


Ik dacht dat de Raketman ook 1 heeft op zijn AT?? Of vergis ik mij ;)

Kan de vraag maar stellen hé Frans 8-)

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: DCT Probleem Crosstourer

Post by Stefke »

Drummer wrote: 05 Jun 2019 07:41 8-) 8-) 8-)
Afgelopen 4 dagen met de CT een begeleiding gedaan voor het goede doel.

De 1000km voor kom op tegen Kanker.

4 dagen telkens 250km aan het Tempo van de Fietsers.

Grtz Drummer
Ik moest donderdag in Kruibeke aan paar keer aan de kant voor die bende en ik zag een wegkapitein met een Crosstourer rijden terwijl ik dacht, zou dat Drummer zijn, die doet toch zo wegkapiteindinges... 8-)

Ik ben curieus, dus even gegoogeld, DCT problem komen precies niet teveel voor, zou een probleem met de oliedruk in het systeem kunnen zijn waardoor hij niet meer goed schakelt.... 8-)
Raakt vast wel opgelost.

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: DCT Probleem Crosstourer

Post by zappa »

Sommigen doen een reset ?

las ik hier op een forum (trouwens ook op een 700cc honda scooter forum ook gelezen dat ze resetten)

https://www.vfroc.nl/forumVFR/topic/278 ... fr1200fdc/

Maar 't is geen Ford, waar je om de 2 jaar een nieuwe versnellingsbak moet laten in plaatsen, dus succes ;)
sig nature

Jopet
Posts: 820
Joined: 22 May 2014 09:27

Re: DCT Probleem Crosstourer

Post by Jopet »

zappa wrote: 05 Jun 2019 21:24 Maar 't is geen Ford, waar je om de 2 jaar een nieuwe versnellingsbak moet laten in plaatsen, dus succes ;)
Heb 3 ford"s gehad, 2 manueel en1 dct, nooit geen problemen met boite, de Mondeo met DCT moest wel om de 2 jaar verse olie in de boite hebben. Er zijn veel mensen die dit niet doen wegens te duur met alle gevolgen van dien....

Dus de eerste vraag die ik mij stel is, hoe zit het met de olie in de boite van de Honda CT, is die al ooit ververst geweest? Ik weet niet of dit periodiek moet. Misschien te weinig olie in combinatie met het warme weer waardoor de olie niet zijn werk correct kan doen met weigering tot gevolg... Ik ben benieuwt wat de uitkomst zal zijn.

Groetjes,
Jopet
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: DCT Probleem Crosstourer

Post by zappa »

Jopet wrote: 05 Jun 2019 22:58
zappa wrote: 05 Jun 2019 21:24 Maar 't is geen Ford, waar je om de 2 jaar een nieuwe versnellingsbak moet laten in plaatsen, dus succes ;)
Heb 3 ford"s gehad, 2 manueel en1 dct, nooit geen problemen met boite, de Mondeo met DCT moest wel om de 2 jaar verse olie in de boite hebben. Er zijn veel mensen die dit niet doen wegens te duur met alle gevolgen van dien....


We hebben ondertussen ook opnieuw een ford hoor, maar het was een echte teleurstelling, de eerste 2dehandse focus voor ons dochter, aangepast met bediening aan 't stuur, viel na half jaar de automaat uit, dus "nieuwe" (herstelde, want nieuw niet meer te krijgen?) laten steken. Na 14 maanden terug de automaat om zeep, we hadden 1 jaar garantie, blijkbaar waren die automaten die ze in de focus steken niks waard. We hebben toen een ecosport gekocht en hopelijk daar geen problemen mee.
sig nature

Drummer
Posts: 673
Joined: 23 Oct 2009 17:11
Location: IN HET BOS

Re: DCT Probleem Crosstourer

Post by Drummer »

Stefke wrote: 05 Jun 2019 19:22
Drummer wrote: 05 Jun 2019 07:41 8-) 8-) 8-)
Afgelopen 4 dagen met de CT een begeleiding gedaan voor het goede doel.

De 1000km voor kom op tegen Kanker.

4 dagen telkens 250km aan het Tempo van de Fietsers.

Grtz Drummer
Ik moest donderdag in Kruibeke aan paar keer aan de kant voor die bende en ik zag een wegkapitein met een Crosstourer rijden terwijl ik dacht, zou dat Drummer zijn, die doet toch zo wegkapiteindinges... 8-)

Ik ben curieus, dus even gegoogeld, DCT problem komen precies niet teveel voor, zou een probleem met de oliedruk in het systeem kunnen zijn waardoor hij niet meer goed schakelt.... 8-)
Raakt vast wel opgelost.

Dat was ik idd ;)

Momenteel nog geen nieuws gekregen van Felix en Jos.
Straks nog eens bellen.

Wil binnen 2 weken op verlof vertrekken.

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: DCT Probleem Crosstourer

Post by bompa »

Ik heb zo is wielertoeristen begeleid met een eencilinder 2 T, onderweg nu en dan is in een zandwegeltje hem is laten gaan ,want die werd ook te warmen, bijna op het laatste van de rit viel de moto stil en niet meer in gang te krijgen,'t is dus zo dat een moto met DCT er niet alleen last heeft van zo een ritjes volgens mij .

Drummer
Posts: 673
Joined: 23 Oct 2009 17:11
Location: IN HET BOS

Re: DCT Probleem Crosstourer

Post by Drummer »

8-) 8-) 8-)

Daarstraks nieuws gekregen van Felix en Jos.
Probleem gevonden en opgelost.
Schakelmotor van de DCT had wat stof en aanslag binnenin, en was daardoor waarschijnlijk door de hitte, niet meer in staat om zijn werk te doen.
Schakelmotor heeft open geweest, volledig gereinigd en na gezien, en terug gemonteerd.
De Mecanieker heeft er een uurtje mee rond getoerd en de bak goed laten werken.
Alles terug in orde :ricky:
Zaterdag ga ik de CT ophalen.

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: DCT Probleem Crosstourer

Post by F M »

:thumbsup:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: DCT Probleem Crosstourer

Post by zappa »

voila ons vertrouwen in honda is terug goed ;)
sig nature

Jopet
Posts: 820
Joined: 22 May 2014 09:27

Re: DCT Probleem Crosstourer

Post by Jopet »

Blij dat het uiteindelijk een simpel probleempje is, en nu weer volop genieten :thumbsup:

Groetjes,
Jopet
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

Drummer
Posts: 673
Joined: 23 Oct 2009 17:11
Location: IN HET BOS

Re: DCT Probleem Crosstourer

Post by Drummer »

8-) 8-) 8-)


Thnx ,

Ja heb ik ondertussen al gedaan, en Zondag in Averbode weer meegereden met een Wielerwedstrijd. :ricky: :ricky:

DCT Schakelt weer als voorheen.

Nu aftellen naar m'n Dolomieten reis 8-)

Post Reply