Motornieuws!

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Koeno
Posts: 3199
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Motornieuws!

Post by Koeno »

Op de autokeuring kijken ze toch ook niet naar dakrails?
Of naar windgeleiders op deuren?
Of naar een niet-standaard middenconsole?

waarom zouden accessoires op een motor dan niet kunnen?

Soms zie bestelwagens met van die treeplanken achteraf toegevoegd, zou dat ook door keuring bekeken worden?
vraag het mij af, ben niet 100% zeker...

User avatar
Droopy
Posts: 1060
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Motornieuws!

Post by Droopy »

Naar jaarlijkse gewoonte lag het Motoren&Toerisme Alle Motoren jaarboek onder de kerstboom. :grin:

Het is dit jaar duidelijk mode om scrambler modellen op de markt te gooien, hoog poters zijn er nog genoeg op de markt en het is zoeken naar koersbananen. :ricky:

Wat me telkens opvalt is dat er toch heel wat motomerken zijn waarvan ik de naam niet ken, laat staan dat ik er een in het straatbeeld zou tegenkomen.
Archive,Brixton, Bullit, Fantic, Ksr, Malaguti, Mash, Orcal, Swm, Voge, Zontes zijn voor mij allemaal totaal onbekend merken maar hier en daar zitten er wel leuke modellen tussen.

Nu vraag ik me af welke doelgroep die merken voor ogen hebben, wie zijn ze, wat doen ze en wat drijft hen om iets onbekend (en onbemind) te kopen :?:

User avatar
F M
Posts: 5049
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Motornieuws!

Post by F M »

Van Brough kan ik het me wel voorstellen. En wij zullen niet de doelgroep zijn. (Tenzij iemand iets verbergt voor ons :peepwall: ).

Schone moto's wel...
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
den Bullet
Posts: 1475
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Motornieuws!

Post by den Bullet »

Droopy wrote: 28 Dec 2020 13:26
...

Wat me telkens opvalt is dat er toch heel wat motomerken zijn waarvan ik de naam niet ken, laat staan dat ik er een in het straatbeeld zou tegenkomen.
Archive,Brixton, Bullit, Fantic, Ksr, Malaguti, Mash, Orcal, Swm, Voge, Zontes zijn voor mij allemaal totaal onbekend merken maar hier en daar zitten er wel leuke modellen tussen.

...
Fantic, Malaguti en SWM zijn nochtans sinds tientallen jaren vaste waarden in de tweewielerwereld.

De anderen zijn Chineesgefabriceerde merken die vooral op het segment van de 125'ers mikken.

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1213
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Motornieuws!

Post by TuttoTerreno »

Mash is een relatief nieuw merk wat in Frankrijk woont, en intussen marktleider is daar met de 125cc dingen. designed in France, rest is chinees Handwerk.

ze hebben ook een licentie voor wat luchtgekoelde Honda motoren, bv het blok vd XR400 en van de Dominator.
daar bouwen ze dan wat tweewielers rond.

de mooiste is m.i. het zijspan met de 400cc motor.

weet niet of die nog in het gamma zit.

User avatar
Stefke
Posts: 2898
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Motornieuws!

Post by Stefke »

Orcal, Mash, Bullit, Brixton zijn toch zeer zichtbaar in't straat. Meestal 125cc Caferacertjes en of Scramblers... 8-)

User avatar
den Bullet
Posts: 1475
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Motornieuws!

Post by den Bullet »

Stefke wrote: 28 Dec 2020 16:37 Orcal, Mash, Bullit, Brixton zijn toch zeer zichtbaar in't straat. Meestal 125cc Caferacertjes en of Scramblers... 8-)
Ja, maar hoevelen keren hunne kop naar nen 125?
(ikke wel ... :lol: )

User avatar
Droopy
Posts: 1060
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Motornieuws!

Post by Droopy »

Stefke wrote: 28 Dec 2020 16:37 Orcal, Mash, Bullit, Brixton zijn toch zeer zichtbaar in't straat. Meestal 125cc Caferacertjes en of Scramblers... 8-)
Even wat zoekwerk gedaan, de.dichtste dealers van al die merken zitten op zowat 50 km van mijn deur. :o
Zal wel te ver zijn voor de meeste. :?

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1213
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Motornieuws!

Post by TuttoTerreno »

"welle hemme alles",
dus ook nen dealer voor die zooi

https://www.dgwheels.be/

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Motornieuws!

Post by Wipr »

Droopy wrote: 28 Dec 2020 13:26 Naar jaarlijkse gewoonte lag het Motoren&Toerisme Alle Motoren jaarboek onder de kerstboom. :grin:

Het is dit jaar duidelijk mode om scrambler modellen op de markt te gooien, hoog poters zijn er nog genoeg op de markt en het is zoeken naar koersbananen. :ricky:

Wat me telkens opvalt is dat er toch heel wat motomerken zijn waarvan ik de naam niet ken, laat staan dat ik er een in het straatbeeld zou tegenkomen.
Archive,Brixton, Bullit, Fantic, Ksr, Malaguti, Mash, Orcal, Swm, Voge, Zontes zijn voor mij allemaal totaal onbekend merken maar hier en daar zitten er wel leuke modellen tussen.

Nu vraag ik me af welke doelgroep die merken voor ogen hebben, wie zijn ze, wat doen ze en wat drijft hen om iets onbekend (en onbemind) te kopen :?:
Idem mijn kerstcadeau! Zodoende ik nog kan dromen van een motorrijwiel. :)

Centen zijn er niet maar dromen mag he. De vernieuwde Guzzi V7 met teruggetuned V85 blok eronder. Goed bezig Guzzi.

Gelukkig heb ik het geld gewoon niet meer dus heb geen keuzestress :grin:

Weet je...... we slapen bijna evenveel dan we bewust leven. Ik vind dat dromen zeker heel leuk en kan soms heel goedgezind wakker worden als ik realistisch gedroomd heb. Zo misschien iets teveel Son of Anarchy gezien vroeger want ik heb zo nachten doorgebracht of een Dyna :roll: :peepwall: :ricky:

User avatar
F M
Posts: 5049
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Motornieuws!

Post by F M »

Onder het label 'Motornieuws' verwachten we waarschijnlijk vooral nieuws over nieuwe motoren.
Maar met het ingaan van nieuwe euronormen in 2021 is er nu ook nieuws over motoren waarvan de productie voorgoed beëindigd wordt.

En dat zijn niet de minste. Een greep:

Yamaha Superténéré 1200
Yamaha FJR
Yamaha R6
Yamaha Vmax
Honda VFR-reeks (o.a. de Crosstourer, VFR800F)
Harley-Davidson Sportster-range
Ducati Monster 800 en 1200
Honda CB1100
I am confused. Oh no, maybe not!

Koeno
Posts: 3199
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Motornieuws!

Post by Koeno »

Langs de goeie nieuws kant:

http://www.maxxmoto.be/nieuws/hallo-ktm ... e-950-990/
ktm gaat volgens mij een adventure uitbrengen met elke cilinderinhoud mogelijk...
Image

User avatar
Muug
Posts: 11763
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Motornieuws!

Post by Muug »

KTM is zijn pedalen kwijt maar ze weten het nog niet. Dat schijt maar modellen in alle mogelijke cc's gelijk of het Samsung smartphones zijn. Weten ze niet dat teveel keuze slecht is? Dat moet zich toch eens gaan wreken???

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Motornieuws!

Post by Wipr »

Koeno wrote: 05 Jan 2021 22:15 Langs de goeie nieuws kant:

http://www.maxxmoto.be/nieuws/hallo-ktm ... e-950-990/
ktm gaat volgens mij een adventure uitbrengen met elke cilinderinhoud mogelijk...
Image
Als ze stellen dat er een gat gaapt tussen de 790 en 1290 dan mag je er quasi zeker van zijn dat ze het gat tussen de 390 en 790 ook gaan dichten. Jaren geleden was er al sprake van.

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Motornieuws!

Post by Wipr »

F M wrote: 05 Jan 2021 22:07 Onder het label 'Motornieuws' verwachten we waarschijnlijk vooral nieuws over nieuwe motoren.
Maar met het ingaan van nieuwe euronormen in 2021 is er nu ook nieuws over motoren waarvan de productie voorgoed beëindigd wordt.

En dat zijn niet de minste. Een greep:

Yamaha Superténéré 1200
Yamaha FJR
Yamaha R6
Yamaha Vmax
Honda VFR-reeks (o.a. de Crosstourer, VFR800F)
Harley-Davidson Sportster-range
Ducati Monster 800 en 1200
Honda CB1100
Heb het ook gelezen. :w00t:
Ook de legendarische HD sportster is niet meer...... het best verkochte model van HD in Europa. Youtube staat vol met speculaties over opvolgers.

Wat Yamaha betreft....... lang zal het niet op zich laten wachten of we mogen een opvolger verwachten voor de zware allroader en hun toer vlaggenschip.

User avatar
F M
Posts: 5049
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Motornieuws!

Post by F M »

:stupid:
Muug wrote: 05 Jan 2021 22:54 KTM is zijn pedalen kwijt maar ze weten het nog niet. Dat schijt maar modellen in alle mogelijke cc's gelijk of het Samsung smartphones zijn. Weten ze niet dat teveel keuze slecht is? Dat moet zich toch eens gaan wreken???
Dat is gelijk in de usa een broodje bestellen. Kan je samenstellen uit 1000 verschillende groenten, vlees en sauzen. Voor mij is dat paniek.

KTM bezondigt zich daar ook aan. Ze hadden voor mij een uitstekende 1190, ook een fantastische 790, maar dan komen al die tussenliggende cc's daarbij. Wie weet nog wat kiezen?
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Stefke
Posts: 2898
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Motornieuws!

Post by Stefke »

F M wrote: 05 Jan 2021 22:07 Maar met het ingaan van nieuwe euronormen in 2021 is er nu ook nieuws over motoren waarvan de productie voorgoed beëindigd wordt.
En dat zijn niet de minste. Een greep:
En met wat pech lukt het met een 10 jaar oud exemplaar straks ook niet meer om legaal rond te rijden... Als ik zie wat men met LEZ van plan is kan ik maar beter mijn hele wagenpark van de hand doen... :furious3:

User avatar
Muug
Posts: 11763
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Motornieuws!

Post by Muug »

Stefke wrote: 06 Jan 2021 15:43
F M wrote: 05 Jan 2021 22:07 Maar met het ingaan van nieuwe euronormen in 2021 is er nu ook nieuws over motoren waarvan de productie voorgoed beëindigd wordt.
En dat zijn niet de minste. Een greep:
En met wat pech lukt het met een 10 jaar oud exemplaar straks ook niet meer om legaal rond te rijden... Als ik zie wat men met LEZ van plan is kan ik maar beter mijn hele wagenpark van de hand doen... :furious3:
Gelukkig is LEZ niet van toepassing op moto's.
Anders gaan we moeten verhuizen denk ik :?
De Oostkantons lijken me wel wat. :lipsrsealed2: Of toch Engeland/Schotland/Wales misschien :?:

User avatar
Stefke
Posts: 2898
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Motornieuws!

Post by Stefke »

Muug wrote: 06 Jan 2021 16:07
Stefke wrote: 06 Jan 2021 15:43

En met wat pech lukt het met een 10 jaar oud exemplaar straks ook niet meer om legaal rond te rijden... Als ik zie wat men met LEZ van plan is kan ik maar beter mijn hele wagenpark van de hand doen... :furious3:
Gelukkig is LEZ niet van toepassing op moto's.
Nog niet. Als de Walen hun zin krijgen is het ook gelijk gedaan met classic races en gemotoriseerde sporten. Want hoe geraken rijders en supporters nog in Chimay, Gedinne, Mettet, Spa...?
https://www.autogids.be/autonieuws/ecol ... -2030.html

User avatar
Blackbert
Posts: 3435
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Motornieuws!

Post by Blackbert »

Stefke wrote: 06 Jan 2021 15:43 En met wat pech lukt het met een 10 jaar oud exemplaar straks ook niet meer om legaal rond te rijden... Als ik zie wat men met LEZ van plan is kan ik maar beter mijn hele wagenpark van de hand doen... :furious3:
Juist jongen, doe al die ouwe zooi van de hand, nu er misschien nog iemand wat geld voor over heeft. Dan sparen om u binnenkort een elektrisch golfkarretje aan te schaffen. Kan je toch nog naar de Colruyt, in de LEZ van Halle.

Want ondanks berichten (*) dat het niet allemaal rozeschijn en manegeur is, die LEZ, staan naast Wallonië nog 16 gemeenten in de startblokken. Niet persé met het milieu in gedachten trouwens.

Die in goeie staat verkerende coole ouwe zooi ombouwen naar full electric, dat kan natuurlijk, maar veel succes om dat hier ingeschreven te krijgen.

* https://www.knack.be/nieuws/belgie/vab- ... 1609959251 en https://www.knack.be/nieuws/belgie/de-s ... 55055.html
grease up your baby for a ball on the hill

Post Reply