Motornieuws!

Kletsen over moto's en andere motodingen.
User avatar
den Bullet
Posts: 1475
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Motornieuws!

Post by den Bullet »

duibhce Kaelann wrote: 30 May 2020 20:24 De eerste Himalayans hadden last van scheuren aan het balhoofd. Wel te lassen en ze hebben dat redelijk snel aangepakt bij de verdere productie.
Harris frames!

User avatar
Droopy
Posts: 1060
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Motornieuws!

Post by Droopy »

Er zijn nog zekerheden voor de eerste plaats : https://www.motoren-toerisme.be/nieuws/ ... 2kKVfK9D3w ;)

User avatar
zappa
Posts: 4504
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Motornieuws!

Post by zappa »

Droopy wrote: 07 Jul 2020 19:03 Er zijn nog zekerheden voor de eerste plaats : https://www.motoren-toerisme.be/nieuws/ ... 2kKVfK9D3w ;)
nummertje 10 lijkt me de beste ? :grin:
sig nature

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1213
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Motornieuws!

Post by TuttoTerreno »

Die nr10 - dat is precies een kopie vd yamaha TDM

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Motornieuws!

Post by OzzePaa »

Als de goesting en designedroom van Oberdan Bezzi uitkomt, gaat Guzzi, na de beauty die de V85TT al is, nog een njammie-mottoke in assortiment krijgen mijgedacht 8-) :sweetheart: :smitten: :drif:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Motornieuws!

Post by bompa »

OzzePaa wrote: 08 Oct 2020 16:19 Als de goesting en designedroom van Oberdan Bezzi uitkomt, gaat Guzzi, na de beauty die de V85TT al is, nog een njammie-mottoke in assortiment krijgen mijgedacht 8-) :sweetheart: :smitten: :drif:
Dat ziet er goed uit , alleen die uitlaat die onder de moto onderdoor gaat vind ik wat minder.

User avatar
Bij
Posts: 436
Joined: 01 Mar 2011 09:57
Location: Pallieterland

Re: Motornieuws!

Post by Bij »

ik vind wel dat die mannen van Guzzi goe bezig zijn :thumbsup:
Oldtimer BMW fanaat :ricky:

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1213
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Motornieuws!

Post by TuttoTerreno »

Motorverkoop enorm gestegen dit jaar in Duitsland.

enkel BMW verkocht minder motoren dan vorig jaar.

Piaggio stoot ook BMW van de troon, meer vespas, aprilias's en Guzzi verkocht dan BMWs.


Las ik ook dat de Croo de motorkeuring zal invoeren binnen 15 maanden?

User avatar
Muug
Posts: 11764
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Motornieuws!

Post by Muug »

TuttoTerreno wrote: 08 Oct 2020 22:16 Las ik ook dat de Croo de motorkeuring zal invoeren binnen 15 maanden?
Dat kan, dat kan. België heeft immers door zijn jarenlange navelstaarderij "vergeten" van te opteren voor één van de mogelijke alternatieven, en bijgevolg zijn ze nu vanuit Europa verplicht om dat in voege te brengen. En wat dat geven kan niemand voorspellen. Maar ongetwijfeld zal het een "uiterste" zijn: ofwel zal de moto uiterst standaard moeten zijn gelijk de wagens, ofwel gaan ze toch gewoon alle soorten accesoires toelaten want zowat alle moto's hebben wel wat toegevoegde accesoires, denk nog maar aan een simpel topkofferrekje of verwarmde handvaten.
Wait and see, dus.

User avatar
Stefke
Posts: 2898
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Motornieuws!

Post by Stefke »

Muug wrote: 09 Oct 2020 09:04 Maar ongetwijfeld zal het een "uiterste" zijn: ofwel zal de moto uiterst standaard moeten zijn gelijk de wagens, ofwel gaan ze toch gewoon alle soorten accesoires toelaten want zowat alle moto's hebben wel wat toegevoegde accesoires, denk nog maar aan een simpel topkofferrekje of verwarmde handvaten.
Wait and see, dus.
Alle rijschoolmoto's direct aan de kant met die valbaren! :mrgreen:

Koeno
Posts: 3200
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Motornieuws!

Post by Koeno »

Op de autokeuring kijken ze toch ook niet naar dakrails?
Of naar windgeleiders op deuren?
Of naar een niet-standaard middenconsole?

waarom zouden accessoires op een motor dan niet kunnen?

Soms zie bestelwagens met van die treeplanken achteraf toegevoegd, zou dat ook door keuring bekeken worden?
vraag het mij af, ben niet 100% zeker...

User avatar
Droopy
Posts: 1060
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Motornieuws!

Post by Droopy »

Naar jaarlijkse gewoonte lag het Motoren&Toerisme Alle Motoren jaarboek onder de kerstboom. :grin:

Het is dit jaar duidelijk mode om scrambler modellen op de markt te gooien, hoog poters zijn er nog genoeg op de markt en het is zoeken naar koersbananen. :ricky:

Wat me telkens opvalt is dat er toch heel wat motomerken zijn waarvan ik de naam niet ken, laat staan dat ik er een in het straatbeeld zou tegenkomen.
Archive,Brixton, Bullit, Fantic, Ksr, Malaguti, Mash, Orcal, Swm, Voge, Zontes zijn voor mij allemaal totaal onbekend merken maar hier en daar zitten er wel leuke modellen tussen.

Nu vraag ik me af welke doelgroep die merken voor ogen hebben, wie zijn ze, wat doen ze en wat drijft hen om iets onbekend (en onbemind) te kopen :?:

User avatar
F M
Posts: 5049
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Motornieuws!

Post by F M »

Van Brough kan ik het me wel voorstellen. En wij zullen niet de doelgroep zijn. (Tenzij iemand iets verbergt voor ons :peepwall: ).

Schone moto's wel...
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
den Bullet
Posts: 1475
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Motornieuws!

Post by den Bullet »

Droopy wrote: 28 Dec 2020 13:26
...

Wat me telkens opvalt is dat er toch heel wat motomerken zijn waarvan ik de naam niet ken, laat staan dat ik er een in het straatbeeld zou tegenkomen.
Archive,Brixton, Bullit, Fantic, Ksr, Malaguti, Mash, Orcal, Swm, Voge, Zontes zijn voor mij allemaal totaal onbekend merken maar hier en daar zitten er wel leuke modellen tussen.

...
Fantic, Malaguti en SWM zijn nochtans sinds tientallen jaren vaste waarden in de tweewielerwereld.

De anderen zijn Chineesgefabriceerde merken die vooral op het segment van de 125'ers mikken.

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1213
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Motornieuws!

Post by TuttoTerreno »

Mash is een relatief nieuw merk wat in Frankrijk woont, en intussen marktleider is daar met de 125cc dingen. designed in France, rest is chinees Handwerk.

ze hebben ook een licentie voor wat luchtgekoelde Honda motoren, bv het blok vd XR400 en van de Dominator.
daar bouwen ze dan wat tweewielers rond.

de mooiste is m.i. het zijspan met de 400cc motor.

weet niet of die nog in het gamma zit.

User avatar
Stefke
Posts: 2898
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Motornieuws!

Post by Stefke »

Orcal, Mash, Bullit, Brixton zijn toch zeer zichtbaar in't straat. Meestal 125cc Caferacertjes en of Scramblers... 8-)

User avatar
den Bullet
Posts: 1475
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Motornieuws!

Post by den Bullet »

Stefke wrote: 28 Dec 2020 16:37 Orcal, Mash, Bullit, Brixton zijn toch zeer zichtbaar in't straat. Meestal 125cc Caferacertjes en of Scramblers... 8-)
Ja, maar hoevelen keren hunne kop naar nen 125?
(ikke wel ... :lol: )

User avatar
Droopy
Posts: 1060
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Motornieuws!

Post by Droopy »

Stefke wrote: 28 Dec 2020 16:37 Orcal, Mash, Bullit, Brixton zijn toch zeer zichtbaar in't straat. Meestal 125cc Caferacertjes en of Scramblers... 8-)
Even wat zoekwerk gedaan, de.dichtste dealers van al die merken zitten op zowat 50 km van mijn deur. :o
Zal wel te ver zijn voor de meeste. :?

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1213
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Motornieuws!

Post by TuttoTerreno »

"welle hemme alles",
dus ook nen dealer voor die zooi

https://www.dgwheels.be/

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Motornieuws!

Post by Wipr »

Droopy wrote: 28 Dec 2020 13:26 Naar jaarlijkse gewoonte lag het Motoren&Toerisme Alle Motoren jaarboek onder de kerstboom. :grin:

Het is dit jaar duidelijk mode om scrambler modellen op de markt te gooien, hoog poters zijn er nog genoeg op de markt en het is zoeken naar koersbananen. :ricky:

Wat me telkens opvalt is dat er toch heel wat motomerken zijn waarvan ik de naam niet ken, laat staan dat ik er een in het straatbeeld zou tegenkomen.
Archive,Brixton, Bullit, Fantic, Ksr, Malaguti, Mash, Orcal, Swm, Voge, Zontes zijn voor mij allemaal totaal onbekend merken maar hier en daar zitten er wel leuke modellen tussen.

Nu vraag ik me af welke doelgroep die merken voor ogen hebben, wie zijn ze, wat doen ze en wat drijft hen om iets onbekend (en onbemind) te kopen :?:
Idem mijn kerstcadeau! Zodoende ik nog kan dromen van een motorrijwiel. :)

Centen zijn er niet maar dromen mag he. De vernieuwde Guzzi V7 met teruggetuned V85 blok eronder. Goed bezig Guzzi.

Gelukkig heb ik het geld gewoon niet meer dus heb geen keuzestress :grin:

Weet je...... we slapen bijna evenveel dan we bewust leven. Ik vind dat dromen zeker heel leuk en kan soms heel goedgezind wakker worden als ik realistisch gedroomd heb. Zo misschien iets teveel Son of Anarchy gezien vroeger want ik heb zo nachten doorgebracht of een Dyna :roll: :peepwall: :ricky:

Post Reply