Harris frames!duibhce Kaelann wrote: ↑30 May 2020 20:24 De eerste Himalayans hadden last van scheuren aan het balhoofd. Wel te lassen en ze hebben dat redelijk snel aangepakt bij de verdere productie.
Motornieuws!
- den Bullet
- Posts: 1475
- Joined: 23 Oct 2009 11:18
Re: Motornieuws!
Re: Motornieuws!
Er zijn nog zekerheden voor de eerste plaats : https://www.motoren-toerisme.be/nieuws/ ... 2kKVfK9D3w
Re: Motornieuws!
nummertje 10 lijkt me de beste ?Droopy wrote: ↑07 Jul 2020 19:03 Er zijn nog zekerheden voor de eerste plaats : https://www.motoren-toerisme.be/nieuws/ ... 2kKVfK9D3w
sig nature
- TuttoTerreno
- Motorzot
- Posts: 1213
- Joined: 30 Apr 2019 14:08
Re: Motornieuws!
Die nr10 - dat is precies een kopie vd yamaha TDM
Re: Motornieuws!
Als de goesting en designedroom van Oberdan Bezzi uitkomt, gaat Guzzi, na de beauty die de V85TT al is, nog een njammie-mottoke in assortiment krijgen mijgedacht
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla
Re: Motornieuws!
Dat ziet er goed uit , alleen die uitlaat die onder de moto onderdoor gaat vind ik wat minder.OzzePaa wrote: ↑08 Oct 2020 16:19 Als de goesting en designedroom van Oberdan Bezzi uitkomt, gaat Guzzi, na de beauty die de V85TT al is, nog een njammie-mottoke in assortiment krijgen mijgedacht
- TuttoTerreno
- Motorzot
- Posts: 1213
- Joined: 30 Apr 2019 14:08
Re: Motornieuws!
Motorverkoop enorm gestegen dit jaar in Duitsland.
enkel BMW verkocht minder motoren dan vorig jaar.
Piaggio stoot ook BMW van de troon, meer vespas, aprilias's en Guzzi verkocht dan BMWs.
Las ik ook dat de Croo de motorkeuring zal invoeren binnen 15 maanden?
enkel BMW verkocht minder motoren dan vorig jaar.
Piaggio stoot ook BMW van de troon, meer vespas, aprilias's en Guzzi verkocht dan BMWs.
Las ik ook dat de Croo de motorkeuring zal invoeren binnen 15 maanden?
Re: Motornieuws!
Dat kan, dat kan. België heeft immers door zijn jarenlange navelstaarderij "vergeten" van te opteren voor één van de mogelijke alternatieven, en bijgevolg zijn ze nu vanuit Europa verplicht om dat in voege te brengen. En wat dat geven kan niemand voorspellen. Maar ongetwijfeld zal het een "uiterste" zijn: ofwel zal de moto uiterst standaard moeten zijn gelijk de wagens, ofwel gaan ze toch gewoon alle soorten accesoires toelaten want zowat alle moto's hebben wel wat toegevoegde accesoires, denk nog maar aan een simpel topkofferrekje of verwarmde handvaten.TuttoTerreno wrote: ↑08 Oct 2020 22:16 Las ik ook dat de Croo de motorkeuring zal invoeren binnen 15 maanden?
Wait and see, dus.
Re: Motornieuws!
Alle rijschoolmoto's direct aan de kant met die valbaren!Muug wrote: ↑09 Oct 2020 09:04 Maar ongetwijfeld zal het een "uiterste" zijn: ofwel zal de moto uiterst standaard moeten zijn gelijk de wagens, ofwel gaan ze toch gewoon alle soorten accesoires toelaten want zowat alle moto's hebben wel wat toegevoegde accesoires, denk nog maar aan een simpel topkofferrekje of verwarmde handvaten.
Wait and see, dus.
Re: Motornieuws!
Op de autokeuring kijken ze toch ook niet naar dakrails?
Of naar windgeleiders op deuren?
Of naar een niet-standaard middenconsole?
waarom zouden accessoires op een motor dan niet kunnen?
Soms zie bestelwagens met van die treeplanken achteraf toegevoegd, zou dat ook door keuring bekeken worden?
vraag het mij af, ben niet 100% zeker...
Of naar windgeleiders op deuren?
Of naar een niet-standaard middenconsole?
waarom zouden accessoires op een motor dan niet kunnen?
Soms zie bestelwagens met van die treeplanken achteraf toegevoegd, zou dat ook door keuring bekeken worden?
vraag het mij af, ben niet 100% zeker...
Re: Motornieuws!
Naar jaarlijkse gewoonte lag het Motoren&Toerisme Alle Motoren jaarboek onder de kerstboom.
Het is dit jaar duidelijk mode om scrambler modellen op de markt te gooien, hoog poters zijn er nog genoeg op de markt en het is zoeken naar koersbananen.
Wat me telkens opvalt is dat er toch heel wat motomerken zijn waarvan ik de naam niet ken, laat staan dat ik er een in het straatbeeld zou tegenkomen.
Archive,Brixton, Bullit, Fantic, Ksr, Malaguti, Mash, Orcal, Swm, Voge, Zontes zijn voor mij allemaal totaal onbekend merken maar hier en daar zitten er wel leuke modellen tussen.
Nu vraag ik me af welke doelgroep die merken voor ogen hebben, wie zijn ze, wat doen ze en wat drijft hen om iets onbekend (en onbemind) te kopen
Het is dit jaar duidelijk mode om scrambler modellen op de markt te gooien, hoog poters zijn er nog genoeg op de markt en het is zoeken naar koersbananen.
Wat me telkens opvalt is dat er toch heel wat motomerken zijn waarvan ik de naam niet ken, laat staan dat ik er een in het straatbeeld zou tegenkomen.
Archive,Brixton, Bullit, Fantic, Ksr, Malaguti, Mash, Orcal, Swm, Voge, Zontes zijn voor mij allemaal totaal onbekend merken maar hier en daar zitten er wel leuke modellen tussen.
Nu vraag ik me af welke doelgroep die merken voor ogen hebben, wie zijn ze, wat doen ze en wat drijft hen om iets onbekend (en onbemind) te kopen
Re: Motornieuws!
Van Brough kan ik het me wel voorstellen. En wij zullen niet de doelgroep zijn. (Tenzij iemand iets verbergt voor ons ).
Schone moto's wel...
Schone moto's wel...
I am confused. Oh no, maybe not!
- den Bullet
- Posts: 1475
- Joined: 23 Oct 2009 11:18
Re: Motornieuws!
Fantic, Malaguti en SWM zijn nochtans sinds tientallen jaren vaste waarden in de tweewielerwereld.Droopy wrote: ↑28 Dec 2020 13:26
...
Wat me telkens opvalt is dat er toch heel wat motomerken zijn waarvan ik de naam niet ken, laat staan dat ik er een in het straatbeeld zou tegenkomen.
Archive,Brixton, Bullit, Fantic, Ksr, Malaguti, Mash, Orcal, Swm, Voge, Zontes zijn voor mij allemaal totaal onbekend merken maar hier en daar zitten er wel leuke modellen tussen.
...
De anderen zijn Chineesgefabriceerde merken die vooral op het segment van de 125'ers mikken.
- TuttoTerreno
- Motorzot
- Posts: 1213
- Joined: 30 Apr 2019 14:08
Re: Motornieuws!
Mash is een relatief nieuw merk wat in Frankrijk woont, en intussen marktleider is daar met de 125cc dingen. designed in France, rest is chinees Handwerk.
ze hebben ook een licentie voor wat luchtgekoelde Honda motoren, bv het blok vd XR400 en van de Dominator.
daar bouwen ze dan wat tweewielers rond.
de mooiste is m.i. het zijspan met de 400cc motor.
weet niet of die nog in het gamma zit.
ze hebben ook een licentie voor wat luchtgekoelde Honda motoren, bv het blok vd XR400 en van de Dominator.
daar bouwen ze dan wat tweewielers rond.
de mooiste is m.i. het zijspan met de 400cc motor.
weet niet of die nog in het gamma zit.
Re: Motornieuws!
Orcal, Mash, Bullit, Brixton zijn toch zeer zichtbaar in't straat. Meestal 125cc Caferacertjes en of Scramblers...
- den Bullet
- Posts: 1475
- Joined: 23 Oct 2009 11:18
- TuttoTerreno
- Motorzot
- Posts: 1213
- Joined: 30 Apr 2019 14:08
Re: Motornieuws!
Idem mijn kerstcadeau! Zodoende ik nog kan dromen van een motorrijwiel.Droopy wrote: ↑28 Dec 2020 13:26 Naar jaarlijkse gewoonte lag het Motoren&Toerisme Alle Motoren jaarboek onder de kerstboom.
Het is dit jaar duidelijk mode om scrambler modellen op de markt te gooien, hoog poters zijn er nog genoeg op de markt en het is zoeken naar koersbananen.
Wat me telkens opvalt is dat er toch heel wat motomerken zijn waarvan ik de naam niet ken, laat staan dat ik er een in het straatbeeld zou tegenkomen.
Archive,Brixton, Bullit, Fantic, Ksr, Malaguti, Mash, Orcal, Swm, Voge, Zontes zijn voor mij allemaal totaal onbekend merken maar hier en daar zitten er wel leuke modellen tussen.
Nu vraag ik me af welke doelgroep die merken voor ogen hebben, wie zijn ze, wat doen ze en wat drijft hen om iets onbekend (en onbemind) te kopen
Centen zijn er niet maar dromen mag he. De vernieuwde Guzzi V7 met teruggetuned V85 blok eronder. Goed bezig Guzzi.
Gelukkig heb ik het geld gewoon niet meer dus heb geen keuzestress
Weet je...... we slapen bijna evenveel dan we bewust leven. Ik vind dat dromen zeker heel leuk en kan soms heel goedgezind wakker worden als ik realistisch gedroomd heb. Zo misschien iets teveel Son of Anarchy gezien vroeger want ik heb zo nachten doorgebracht of een Dyna