Motornieuws!

Kletsen over moto's en andere motodingen.
User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: Motornieuws!

Post by duibhce Kaelann »

TuttoTerreno wrote: 29 May 2020 20:27 RXV 450 en 550
Die RXV's waren al bijna uit mijn geheugen vervaagd. Zo'n RXV450 :drif: :drif: :drif:
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Motornieuws!

Post by Muug »

Maar onbetrouwbaar, en ook geen stukken meer van te krijgen.

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1204
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Motornieuws!

Post by TuttoTerreno »

Muug wrote: 29 May 2020 21:53 Maar onbetrouwbaar, en ook geen stukken meer van te krijgen.
ja maar als ze dat nu zouden uitbrengen, zouden er wel onderdelen van te krijgen zijn, eh. Da's net het punt: er is NU zo niks op de markt, tenzij de 701.

betrouwbaar, in vgl met KTM/husky gerief, ...?? :lol:

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Motornieuws!

Post by Muug »

Zelfs de 701 is niet zo betrouwbaar als het lijkt, mijn vriend. Je wilt trouwens ook tien jaar later nog onderdelen willen kunnen kopen. Zelfs 30 jaar later moet dat nog kunnen.
En ze zijn te hoog, alweer. De reisenduro's zijn eenvoudigweg te hoog voor driekwart van de bevolking. En ik tel de vrouwen mee. In heikele omstandigheden wil je echt goed aan de grond kunnen met beide voeten. Je bent niets met 20 of 30cm veerweg dan.

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Motornieuws!

Post by Muug »

Binnenkort, een Himalayan met het twin blok, dat gaat heel mooi zijn.

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Motornieuws!

Post by Tom Thumper »

Muug wrote: 30 May 2020 08:00 Zelfs de 701 is niet zo betrouwbaar als het lijkt, mijn vriend. Je wilt trouwens ook tien jaar later nog onderdelen willen kunnen kopen. Zelfs 30 jaar later moet dat nog kunnen.
En ze zijn te hoog, alweer. De reisenduro's zijn eenvoudigweg te hoog voor driekwart van de bevolking. En ik tel de vrouwen mee. In heikele omstandigheden wil je echt goed aan de grond kunnen met beide voeten. Je bent niets met 20 of 30cm veerweg dan.
De meeste mensen zijn gewoon te klein!
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Motornieuws!

Post by OzzePaa »

Muug wrote: 30 May 2020 08:01 Binnenkort, een Himalayan met het twin blok, dat gaat heel mooi zijn.
Exact wat de Himalayan-meneer mij begin vant jaar vertelde op die grote brommershow 👍
Zone RXV lijkt me toch wat te "cross-achtig" om de lange hort op te gaan, niet :? :dontknow:
Edit : wacht ... Je bedoelde wss de Touareg Rally versie :lipsrsealed2:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1204
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Motornieuws!

Post by TuttoTerreno »

Muug wrote: 30 May 2020 08:01 Binnenkort, een Himalayan met het twin blok, dat gaat heel mooi zijn.
betrouwbaar...? :whistling:

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Motornieuws!

Post by Muug »

Wel :mrgreen:
Alleszins toch een merk dat al een eeuw bestaat en voorzien van veel ijzer dat gelast kan worden. En het kost quasi niks.

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: Motornieuws!

Post by duibhce Kaelann »

De eerste Himalayans hadden last van scheuren aan het balhoofd. Wel te lassen en ze hebben dat redelijk snel aangepakt bij de verdere productie.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
den Bullet
Posts: 1472
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Motornieuws!

Post by den Bullet »

duibhce Kaelann wrote: 30 May 2020 20:24 De eerste Himalayans hadden last van scheuren aan het balhoofd. Wel te lassen en ze hebben dat redelijk snel aangepakt bij de verdere productie.
Harris frames!

User avatar
Droopy
Posts: 1059
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Motornieuws!

Post by Droopy »

Er zijn nog zekerheden voor de eerste plaats : https://www.motoren-toerisme.be/nieuws/ ... 2kKVfK9D3w ;)

User avatar
zappa
Posts: 4498
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Motornieuws!

Post by zappa »

Droopy wrote: 07 Jul 2020 19:03 Er zijn nog zekerheden voor de eerste plaats : https://www.motoren-toerisme.be/nieuws/ ... 2kKVfK9D3w ;)
nummertje 10 lijkt me de beste ? :grin:
sig nature

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1204
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Motornieuws!

Post by TuttoTerreno »

Die nr10 - dat is precies een kopie vd yamaha TDM

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Motornieuws!

Post by OzzePaa »

Als de goesting en designedroom van Oberdan Bezzi uitkomt, gaat Guzzi, na de beauty die de V85TT al is, nog een njammie-mottoke in assortiment krijgen mijgedacht 8-) :sweetheart: :smitten: :drif:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Motornieuws!

Post by bompa »

OzzePaa wrote: 08 Oct 2020 16:19 Als de goesting en designedroom van Oberdan Bezzi uitkomt, gaat Guzzi, na de beauty die de V85TT al is, nog een njammie-mottoke in assortiment krijgen mijgedacht 8-) :sweetheart: :smitten: :drif:
Dat ziet er goed uit , alleen die uitlaat die onder de moto onderdoor gaat vind ik wat minder.

User avatar
Bij
Posts: 435
Joined: 01 Mar 2011 09:57
Location: Pallieterland

Re: Motornieuws!

Post by Bij »

ik vind wel dat die mannen van Guzzi goe bezig zijn :thumbsup:
Oldtimer BMW fanaat :ricky:

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1204
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Motornieuws!

Post by TuttoTerreno »

Motorverkoop enorm gestegen dit jaar in Duitsland.

enkel BMW verkocht minder motoren dan vorig jaar.

Piaggio stoot ook BMW van de troon, meer vespas, aprilias's en Guzzi verkocht dan BMWs.


Las ik ook dat de Croo de motorkeuring zal invoeren binnen 15 maanden?

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Motornieuws!

Post by Muug »

TuttoTerreno wrote: 08 Oct 2020 22:16 Las ik ook dat de Croo de motorkeuring zal invoeren binnen 15 maanden?
Dat kan, dat kan. België heeft immers door zijn jarenlange navelstaarderij "vergeten" van te opteren voor één van de mogelijke alternatieven, en bijgevolg zijn ze nu vanuit Europa verplicht om dat in voege te brengen. En wat dat geven kan niemand voorspellen. Maar ongetwijfeld zal het een "uiterste" zijn: ofwel zal de moto uiterst standaard moeten zijn gelijk de wagens, ofwel gaan ze toch gewoon alle soorten accesoires toelaten want zowat alle moto's hebben wel wat toegevoegde accesoires, denk nog maar aan een simpel topkofferrekje of verwarmde handvaten.
Wait and see, dus.

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Motornieuws!

Post by Stefke »

Muug wrote: 09 Oct 2020 09:04 Maar ongetwijfeld zal het een "uiterste" zijn: ofwel zal de moto uiterst standaard moeten zijn gelijk de wagens, ofwel gaan ze toch gewoon alle soorten accesoires toelaten want zowat alle moto's hebben wel wat toegevoegde accesoires, denk nog maar aan een simpel topkofferrekje of verwarmde handvaten.
Wait and see, dus.
Alle rijschoolmoto's direct aan de kant met die valbaren! :mrgreen:

Post Reply