MaxxMoto: graag wat achtergrond info aub

Kletsen over moto's en andere motodingen.
User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

MaxxMoto: graag wat achtergrond info aub

Post by Muug »

Een vraag die ik al een tijdje wou stellen, maar het kwam er niet van. Bij deze dus.

Wie kent Maxxmoto.be ? Van waar komen ze? Wie zijn ze? Wat willen ze bereiken? Zijn ze "anders" dan de reeds gekende motorbladen? Schrijven ze louter testverslagjes of komt de sociale dimensie van onze vrijetijdsbesteding ook aan de orde? Schrijven ze de dingen neer zoals ze ze ervaren, of komt er toch weer een pak diplomatiek geknutsel aan de pas om teksten te maken die toch niet té hard tegen de schenen stoten? :whip:

User avatar
den Bullet
Posts: 1472
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: MaxxMoto: graag wat achtergrond info aub

Post by den Bullet »

Vraag es aan laouen ... :ugeek:

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: MaxxMoto: graag wat achtergrond info aub

Post by F M »

Ask Jeeves.



of Sofie.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: MaxxMoto: graag wat achtergrond info aub

Post by F M »

Bullet was rapper...
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
den Bullet
Posts: 1472
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: MaxxMoto: graag wat achtergrond info aub

Post by den Bullet »

F M wrote: 03 Jul 2019 14:07 Bullet was rapper...
E kogelke, hè! Klein en rap 8-)

User avatar
Marsman
Posts: 477
Joined: 23 Sep 2018 02:48

Re: MaxxMoto: graag wat achtergrond info aub

Post by Marsman »

den Bullet wrote: 03 Jul 2019 14:21
F M wrote: 03 Jul 2019 14:07 Bullet was rapper...
E kogelke, hè! Klein en rap 8-)
ge weet wa ze zeggen hé Jeanke: de kleinen zijn ni gemaakt om in de groten hun gat te krabben
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
lou tems passo
passo lou ben

Boo Ya

sunt prudentes qui tacent, cum nihil habent quod dicant

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: MaxxMoto: graag wat achtergrond info aub

Post by Muug »

Tutut, ik vraag het opzettelijk niet aan Laouen, ik stel de vraag hier zodat ook anderen meer te weten kunnen komen van Maxxmoto.

User avatar
den Bullet
Posts: 1472
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: MaxxMoto: graag wat achtergrond info aub

Post by den Bullet »

Marsman wrote: 03 Jul 2019 14:52
ge weet wa ze zeggen hé Jeanke: de kleinen zijn ni gemaakt om in de groten hun gat te krabben
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Grootsheid zit van binnen, Dré 😎

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: MaxxMoto: graag wat achtergrond info aub

Post by Muug »

den Bullet wrote: 03 Jul 2019 16:59
Marsman wrote: 03 Jul 2019 14:52
ge weet wa ze zeggen hé Jeanke: de kleinen zijn ni gemaakt om in de groten hun gat te krabben
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Grootsheid zit van binnen, Dré 😎
Ah dààrom dat ge ín dat gat moet zijn om te krabben... :whistling:

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re: MaxxMoto: graag wat achtergrond info aub

Post by laouen »

Muug wrote: 03 Jul 2019 13:42 Een vraag die ik al een tijdje wou stellen, maar het kwam er niet van. Bij deze dus.

Wie kent Maxxmoto.be ? Van waar komen ze? Wie zijn ze? Wat willen ze bereiken? Zijn ze "anders" dan de reeds gekende motorbladen? Schrijven ze louter testverslagjes of komt de sociale dimensie van onze vrijetijdsbesteding ook aan de orde? Schrijven ze de dingen neer zoals ze ze ervaren, of komt er toch weer een pak diplomatiek geknutsel aan de pas om teksten te maken die toch niet té hard tegen de schenen stoten? :whip:
Ik ken maxxmoto.be wel een beetje 8-) En om op je vragen te antwoorden en wat te duiden: maxxmoto.be is in 2015 opgericht door Arno Jaspers, Renaud Amand en Jane Omorgbe. Die laatste 2 wel bekend van de Motorrijder. Arno komt dan weer van bij de M&T. Ze wilden met maxxmoto.be op de digitale kar springen en waren daarmee de eersten in Vlaanderen. Ondertussen doen motornieuws.be en motokicx.com ook wel een poging om digitaal te gaan. Motornieuws is vooral Thierry Sarasyn, u welbekend. Motokicx is dan weer het liefdeskind van de Motorrijder en Kicxstart.

Renaud en Jane zijn sinds een jaar of 2 uit de picture (en vooral heel hard bezig met hun Skatehouse in Mechelen). Maxxmoto.be is nu dus vooral Arno, bijgestaan door een aantal freelancers zoals yours truly.

Wat de inhoud betreft: het is altijd wel een dunne en soms slappe koord in de journalistiek. Zelf doe ik geen tests en presentaties, maar Arno gaat in elk geval de controverse niet uit de weg. Zo was hij de eerste journalist (ter wereld) die het probleem met de voorvork van de R1200GS aankaartte in 2017, iets wat ze hem bij BMW niet echt in dank afnamen uiteraard. Ik focus me vooral op de faits divers, de leuke weetjes en interessante nieuwtjes. En de wat meer 'avontuurlijke' kant van motorrijden uiteraard, zoals de Dakar en de Morocco Desert Challenge.

Erg sociaal zijn we niet :lol: Je kan de maxxmoto.be stand bezoeken op het Salon elk jaar. En begin september is er de 'great escape', een rit van Antwerpen naar Brugge met aan het eind een BBQ'tje.
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

User avatar
Droopy
Posts: 1059
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: MaxxMoto: graag wat achtergrond info aub

Post by Droopy »

Vanaf nu ken ik dus ook MaxxMoto en heb ik er weer internetlectuur bij. :grin: :thumbsup:

Je had voor mijn part (en dat van de moderator waarschijnlijk ook vermoed ik) hier al sneller reclame voor mogen maken hoor Iaouen. ;)

User avatar
Marsman
Posts: 477
Joined: 23 Sep 2018 02:48

Re: MaxxMoto: graag wat achtergrond info aub

Post by Marsman »

laouen wrote: 03 Jul 2019 19:41
Muug wrote: 03 Jul 2019 13:42 Motornieuws is vooral Thierry Sarasyn, u welbekend.
Sorry, maar als ik die opgeblazen pad bezig zie (en vooral hoor) op TVCC, dan draait mijn maag binnenstebuiten en begin ik spontaan te kokhalzen. Van zo een onbenul krijg ik het vliegend stopselschijt. Net als van de rest van zijn onnozele collega's op TVCC :shock: :roll:.
Zonde van het lekkere intromuziekje dat ze daaraan hebben opgeofferd, maar de tekst ervan is dan weer meer dan toepasselijk... :mrgreen:


Peter Green moest het eens weten... :roll:
lou tems passo
passo lou ben

Boo Ya

sunt prudentes qui tacent, cum nihil habent quod dicant

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re: MaxxMoto: graag wat achtergrond info aub

Post by laouen »

Marsman wrote: 03 Jul 2019 21:25
Sorry, maar als ik die opgeblazen pad bezig zie (en vooral hoor) op TVCC, dan draait mijn maag binnenstebuiten en begin ik spontaan te kokhalzen. Van zo een onbenul krijg ik het vliegend stopselschijt. Net als van de rest van zijn onnozele collega's op TVCC :shock: :roll:.
Zonde van het lekkere intromuziekje dat ze daaraan hebben opgeofferd, maar de tekst ervan is dan weer meer dan toepasselijk... :mrgreen:


Peter Green moest het eens weten... :roll:
ik doe geen uitspraken over de concurrentie :lipsrsealed2: maar ik wil het er gerust tussen pot en pint eens over hebben :whistling: :grin:
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

User avatar
Marsman
Posts: 477
Joined: 23 Sep 2018 02:48

Re: MaxxMoto: graag wat achtergrond info aub

Post by Marsman »

laouen wrote: 03 Jul 2019 21:37
Marsman wrote: 03 Jul 2019 21:25
Sorry, maar als ik die opgeblazen pad bezig zie (en vooral hoor) op TVCC, dan draait mijn maag binnenstebuiten en begin ik spontaan te kokhalzen. Van zo een onbenul krijg ik het vliegend stopselschijt. Net als van de rest van zijn onnozele collega's op TVCC :shock: :roll:.
Zonde van het lekkere intromuziekje dat ze daaraan hebben opgeofferd, maar de tekst ervan is dan weer meer dan toepasselijk... :mrgreen:


Peter Green moest het eens weten... :roll:
ik doe geen uitspraken over de concurrentie :lipsrsealed2: maar ik wil het er gerust tussen pot en pint eens over hebben :whistling: :grin:
DEAL!! :)
lou tems passo
passo lou ben

Boo Ya

sunt prudentes qui tacent, cum nihil habent quod dicant

User avatar
Stefke
Posts: 2873
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: MaxxMoto: graag wat achtergrond info aub

Post by Stefke »

laouen wrote: 03 Jul 2019 21:37 ik doe geen uitspraken over de concurrentie :lipsrsealed2:
ge kunt maar pas van concurrentie spreken als ze minstens even goed zijn...dus... 8-)

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: MaxxMoto: graag wat achtergrond info aub

Post by Muug »

laouen wrote: 03 Jul 2019 19:41Motornieuws is vooral Thierry Sarasyn, u welbekend.
:?:
Nope, sorry, ken ik niet. Marsman blijkbaar wel.

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: MaxxMoto: graag wat achtergrond info aub

Post by bompa »

Muug wrote: 04 Jul 2019 12:37
laouen wrote: 03 Jul 2019 19:41Motornieuws is vooral Thierry Sarasyn, u welbekend.
:?:
Nope, sorry, ken ik niet. Marsman blijkbaar wel.
Als da die is die die moto's test achter dat programma over wagens, kan ik dat wel ergens begrijpen , ik heb er een test van gezien, nadien als die er weer opkwam den post gewoon op iets anders gezet, , daar kijk ik niet meer naar, allee als het die is he.

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: MaxxMoto: graag wat achtergrond info aub

Post by Wipr »

De naam Arno van M&T komt me bekend voor. Heb daar ooit (20j geleden denk ik) eens op de redactie gezeten in Schellebelle.

Ik typ regelmatig eens motornieuws in op Google en dan zoek ik altijd eerst naar de artikels op motorfreaks.nl en dan komen Maxxmoto e.a. gegarandeerd op mijn scherm.

Zeg eens laouen: al een idee wanneer die Oostenrijkers de 390 adventurer op de markt gaan smijten. :mrgreen:

Damn Muug, ik heb altijd een vermoeden gehad en gij legt dat gewoon open en bloot op tafel. Discretie is soms een gouden gegeven zee u want nu ik dit weet voeg ik Laouen toe op smoelenboek en vraag ik gewoon alles ineens aan haar he. :mrgreen: :lol:
;)

Den Thierry kennikoekni :krabje:

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: MaxxMoto: graag wat achtergrond info aub

Post by Muug »

Wipr wrote: 04 Jul 2019 18:21 Damn Muug, ik heb altijd een vermoeden gehad en gij legt dat gewoon open en bloot op tafel.
Ik? Ik heb niks op tafel gelegd hoor. :dontknow:

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re: MaxxMoto: graag wat achtergrond info aub

Post by laouen »

Wipr wrote: 04 Jul 2019 18:21 De naam Arno van M&T komt me bekend voor. Heb daar ooit (20j geleden denk ik) eens op de redactie gezeten in Schellebelle.
Dat zal dan wel een andere geweest zijn, want de maxxmoto.be CEO zat toen nog op de schoolbanken peisk :lol:
Wipr wrote: 04 Jul 2019 18:21 Zeg eens laouen: al een idee wanneer die Oostenrijkers de 390 adventurer op de markt gaan smijten. :mrgreen:
Ik gok ergens in november... ;)
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

Post Reply