Testritverslag Yamaha T700 Ténéré

Kletsen over moto's en andere motodingen.
User avatar
't spook
Posts: 308
Joined: 03 Apr 2018 19:49

Re: Testritverslag Yamaha T700 Ténéré

Post by 't spook »

klopt toch...


prijsbrekende adventure die overal wel meekan

dat moet ge lezen als "'t is genen dure dus moet ge ni zagen, de look is er en als ge der ni te veel van vraagt kan die alles" :whistling:

probleem is dat menig jonge adventure freak ni genoeg centen heeft voor the real thing en dan met deze de wereld intrekt...
met bagage en de rest... gaat die maar zelden het onderste uit de kan willen en is die dus heel tevreden van zijn machien

als er dan ne kwiet die op vlak van chassis, vering en motorkarakter rotverwend is door op een oostenrijks ding rond te rijden op den T700 kruipt kan dat nogal is tegenvallen... vooral als die iets van moto's kent en zijn gedacht durft zeggen... ikkem dat ook geregeld voor als ik ne moto kan/mag testen

ik denk dan weemoedig terug aan mijn Transalpke uit 1996
50pk had dat ding, stel u voor
power, kunde ni geloven...
Onda vering die toen ook niet op punt stond (net zoals nu) en meestal een paar maten te zwak uitviel, een blokske dat er met moeite 50 pk uitperste, en toch, 3 koffers, tankzak en vriendin derop en heel europa afgereden, van italie tot schotland... dat ding kon alles...

ik vroeg er ook redelijk veel van wat resulteerde in een vering upgrade (Öhlins) wat dan weer resulteerde in circuitsessies om "u" tegen te zeggen toen de XJR met een kapotte koppeling stond... :ricky:

maar als ge dan met upgrades begint komt ge qua prijs snel uit bij het machien dat ge niet gekocht hebt wegens te duur... en dan kunt ge zeggen dat de moto die ge gekocht hebt niet voldeed... het kan natuurlijk ook zijn dat ge der te veel van vroeg en er dingen mee deed waar ni niet voor gemaakt was


... just sayin' ...
:? KMK :roll:

User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Testritverslag Yamaha T700 Ténéré

Post by Raketman »

Ik heb een gelijkaardig "probleem" als ik met andere moto's rijd. Alles wordt maar met 1 referentie vergeleken, en dat zijn mijn Adventures. De echte dan :mrgreen: . Er is gewoon niks dat nog maar op dezelfde hoogte komt qua ophanging/frame/vering/geometrie en waar alles in perfecte harmonie is. Zelfs de nieuwere KTM's niet. 950/990 Superior, punt uit.

't Zal geen eeuwigheid meer duren eer ik er terug ergens ene opduikel 8-) ...
Nil volentibus arduum

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Testritverslag Yamaha T700 Ténéré

Post by F M »

Raketman wrote: 22 Jul 2019 16:52 Er is gewoon niks dat nog maar op dezelfde hoogte komt qua ophanging/frame/vering/geometrie en waar alles in perfecte harmonie is. Zelfs de nieuwere KTM's niet. 950/990 Superior, punt uit.
Heb je de 790 Adventure R al eens getest? Die zou de 950/990 'minstens evenaren'. Ik heb het natuurlijk maar van horen zeggen.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
't spook
Posts: 308
Joined: 03 Apr 2018 19:49

Re: Testritverslag Yamaha T700 Ténéré

Post by 't spook »

de 790 adventure R getest
evenaart die de 950/990 :?:

not in my book
blok valt redelijk mee en blijft gaan tot het rood zoals elke KTM
vering en chassis meer dan ok

maar heeft geen duo en/of reiscapaciteit

valt daardoor los door de mand
tof ding als ge alleen on schok zijt...
maar ik daag iedereen uit daar zijn madam en bagage voor 2 weken op te mikken en naar pakweg Cinqueterre of Schotland te rijden

gaat wreed tegenvallen

dat is de sterkte van de 950/990
kan letterlijk alles
op circuit maakt die ne VTR1000 belachelijk
reiskapaciteit is meer dan bewezen
offroad is hij gewoon een kategorie beter dan alles wat zich ermee wil/durft vergelijken

@Raketman,

en toch... de 1290R komt redelijk kort in de buurt (de 1190R van geen kanten ondanks zelfde chassis)
...tenminste als ge dat ding in SPORT zet
dan krijgt ge de gasrespons van de 950, een beetje gelijk nen bouvier reageert op nen T-Bone steak azo :mrgreen:
vering en chassis zijn second to none
remmen zijn buitenaards

neemt ni weg dat ik den dag dat ik ne 950 voor ni te veel geld zie staan ik waarschijnlijk stop en die meepak...

hoe beestig plezant de 1290R ook is
:? KMK :roll:

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Testritverslag Yamaha T700 Ténéré

Post by Muug »

@Raketman en spook: gewoon één keer per week het LC8- forum in de gaten houden. :grin: De prijzen daar zijn zelfs lager dan op de zoekertjes- sites

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: Testritverslag Yamaha T700 Ténéré

Post by duibhce Kaelann »

F M wrote: 22 Jul 2019 12:40Volgens alle verslagen was dit de prijsbrekende adventure motor die op alle terreinen goed uit de voeten kan. Ja, je moet natuurlijk wel wat off road kunnen en willen rijden, ja je moet best niet te klein geschapen zijn (maar welke man is dat nu? :whip: ), ja het is geen racer maar je kan er vlot mee uit de voeten...

Ik weet dat hij voor mij niet geschikt is. Echt te hoog, te veel off road gericht. En te weinig elektronica - er zijn nu eenmaal ook motorrijders die dat wel leuk vinden.
Ik denk niet dat de motor voor eender wie te veel off road gericht gaat zijn. Op de baan is dat gewoon een degelijke, fijne motor. Niks fundamenteels mis mee, erg comfortabel en aan een schone prijs. De electronica heb ik geen seconde gemist.
't spook wrote: 22 Jul 2019 16:18 probleem is dat menig jonge adventure freak ni genoeg centen heeft voor the real thing en dan met deze de wereld intrekt...
met bagage en de rest... gaat die maar zelden het onderste uit de kan willen en is die dus heel tevreden van zijn machien
Ik denk niet dat deze enkel jonge adventure freaks gaat aanspreken. Voor het budget krijg je echt wel veel motor. Zeker capabel om de wijde wereld in te trekken ook. Ziet er ook uit zoals dat van een adventure verwacht wordt en velen zullen daarvoor vallen. Maar, zoals ik elders al eens laten vallen heb, ook een klein beetje voorspelbaar en beetje karakterloos. Een Honda, quoi...
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
't spook
Posts: 308
Joined: 03 Apr 2018 19:49

Re: Testritverslag Yamaha T700 Ténéré

Post by 't spook »

will do :geek:
:? KMK :roll:

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Testritverslag Yamaha T700 Ténéré

Post by bompa »

Den XT 660 Z kan ook alles aan ,zet daar goede vering op en je hebt de moto waar je overal mee kan komen zonder te moeten blozen 8-)

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Testritverslag Yamaha T700 Ténéré

Post by Muug »

duibhce Kaelann wrote: 22 Jul 2019 18:34ook een klein beetje voorspelbaar en beetje karakterloos. Een Honda, quoi...
Wel, net wie op wereldreis wilt vertrekken, gaat misschien juist gecharmeerd zijn door het Honda-gevoel van deze moto. Aan het chassis kan eender welke mens ter wereld lassen, maakt niet uit of het in de Gobi-woestijn of in Senegal is. Yahama-dealers zijn tamelijk wijd verspreid zou ik zo zeggen. Omvallen doet deze moto met plezier, want hij kan er tegen. Geen elektronica, dus dat kan niet gaan haperen onderweg. En het motorblok zal ook wel oer-Japans betrouwbaar en degelijk zijn. Het zou me verbazen dat ge hier vier pistons moet gaan vervangen onderweg...

Heel misschien hadden ze er nog een betere moto van kunnen maken indien ze het budget dat ze gespendeerd hebben aan het uitvinden van een uitgebreide accessoire-lijn (denk aan al die tijd, en de lonen van al die bedenkers) aan de moto hadden gespendeerd. :whistling:

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2910
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Chapel-of-the-Well
Contact:

Re: Testritverslag Yamaha T700 Ténéré

Post by duibhce Kaelann »

Muug wrote: 22 Jul 2019 20:32 Heel misschien hadden ze er nog een betere moto van kunnen maken indien ze het budget dat ze gespendeerd hebben aan het uitvinden van een uitgebreide accessoire-lijn (denk aan al die tijd, en de lonen van al die bedenkers) aan de moto hadden gespendeerd. :whistling:
De inhoud van de accessoirelijn valt uiteindelijk nog wel mee. Vrij standaard zaken, die ook wel zullen verkopen. Ik vraag me wel af welke marketinguru het idee bedacht heeft dat een sleutelset een betaald accessoire i sop een adventure motor. :dontknow: Ongetwijfeld is het een tactiek om dat dan 'gratis' te kunnen meegeven ipv een korting...
De stoere (met logo, stel u voor!) vervang nummerplaathouder gaat heel goed verkopen, want de standaard gaat er spontaan afvallen bij het nog maar zien van de eerste Oekraïense secundaire weg. Zag er zo mogelijk nog fragieler uit dan op de 660 Tenere.
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Testritverslag Yamaha T700 Ténéré

Post by Tom Thumper »

Muug wrote: 21 Jul 2019 12:19Anders zou ik gevraagd hebben of de claim "Adventure" écht serieus is opgevat, en dat mensen die via hun luchtfilter zand tot in hun moteur trekken een beroep kunnen doen op garantie, of dat die term gewoon eigenlijk "SUV" wilt zeggen, maar dan met meer letters, en dat ze dan zouden zeggen dat zand in de moteur zou wijzen op "oneigenlijk gebruik"... :veryangry: Afin, die vraag heb ik dus niet kunnen stellen....
Misschien maar goed ook want aan dat verhaal zitten veel meer haken en ogen als je het echte verhaal kent. Ik zal het alleen hebben over wat ik zelf gezien heb. Het is inderdaad geweten dat de vorige Ténéré op sommige exemplaren, last had van stof dat achter de luchtfilter binnen kwam en tot in het blok gezogen werd. Ik reed met de Ténéré enkel offroad en heb zonder problemen de schade aan mijn blok vergoed gekregen ook al was de garantieperiode verstreken. Dus enkel lof op dat vlak van Yamaha. Ik heb anderzijds bij de dealer een luchtfilter zien liggen van iemand die dacht dat als je in extreme omstandigheden gaat rijden, zoals bijvoorbeeld een woestijntje in het Noorden van Afrika, je luchtfilter hetzelfde onderhoudsinterval nodig heeft. Tja, daar zaten inderdaad al gaten in de filter en die heeft de schade aan zijn blok, m.i. terecht, niet vergoed gekregen. Bon, maar dat ging inderdaad over de oude Ténéré, dit verslag over de nieuwe. Ik hoop dat de service van Yamaha nog steeds op hetzelfde peil staat. Ondanks zwaar offroadwerk, is Yamaha steeds heel correct met garantie omgesprongen!
Me gusta la moto, me gustas tu.

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Testritverslag Yamaha T700 Ténéré

Post by bompa »

Ik heb ook zand in de luchtfilterkast gehad bij mijne Ten. in den tijd , is ook onder garantie geregeld geweest ,maar ik snap niet goed dat ze zo zitten te prutsen met hun luchtfilterkast, hopelijk is ze op hun nieuwe Ten. beter,ze hebben het materiaal in huis van een goede luchtfilterkast ,in den tijd op de yz 465 cc kon je makkelijk 2X in de week gaan trainen en dan nog makkelijk 2 reeksen rijden zonder dat je in de problemen zou komen dan zag de luchtfilter er nog goed uit, ik stak elke keer wel een uitgewassen en terug ingeoliede filter er in, maar dat was eigenlijk niet nodig, dus als ze willen zouden ze het wel kunnen wan ze hebben ze nog wel ergens liggen.

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Testritverslag Yamaha T700 Ténéré

Post by F M »

't spook wrote: 22 Jul 2019 17:36 de 790 adventure R getest
vering en chassis meer dan ok

maar heeft geen duo en/of reiscapaciteit

valt daardoor los door de mand
't spook wrote: 22 Jul 2019 16:18 ik denk dan weemoedig terug aan mijn Transalpke uit 1996
50pk had dat ding, stel u voor
power, kunde ni geloven...
Onda vering die toen ook niet op punt stond (net zoals nu) en meestal een paar maten te zwak uitviel, een blokske dat er met moeite 50 pk uitperste, en toch, 3 koffers, tankzak en vriendin derop en heel europa afgereden, van italie tot schotland... dat ding kon alles...
Ge zijt serieus aan het zeveren :mrgreen:

Maar sorry, het ging hier eigenlijk over een Yahama
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Testritverslag Yamaha T700 Ténéré

Post by Muug »

F M wrote: 23 Jul 2019 12:05
't spook wrote: 22 Jul 2019 16:18 ik denk dan weemoedig terug aan mijn Transalpke uit 1996
50pk had dat ding, stel u voor
power, kunde ni geloven...
Onda vering die toen ook niet op punt stond (net zoals nu) en meestal een paar maten te zwak uitviel, een blokske dat er met moeite 50 pk uitperste, en toch, 3 koffers, tankzak en vriendin derop en heel europa afgereden, van italie tot schotland... dat ding kon alles...
Ge zijt serieus aan het zeveren :mrgreen:
Maar neen, hij meent dat, maar ge moet begrijpen dat "alles" in die jaren minder is dan "alles" tegenwoordig. 8-)
Anders gezegd: moest hij vandaag plaatsnemen op zijn TA'ke van toen, 'm zou ferm verschieten. 8-)

User avatar
't spook
Posts: 308
Joined: 03 Apr 2018 19:49

Re: Testritverslag Yamaha T700 Ténéré

Post by 't spook »

voilààààà
POL4PREZZIDENT :stupid:
:? KMK :roll:

Arn-o
Posts: 1
Joined: 02 Aug 2019 08:32

Re: Testritverslag Yamaha T700 Ténéré

Post by Arn-o »

Hoi iedereen,

Ik ben Arno, nieuw op dit forum, maar sommigen kennen me misschien als de man achter MaxxMoto - de website die o.a. Muug en Jo mocht uitnodigen voor deze test.

Ik heb dit topic met veel plezier gelezen en er zelf ook net een kort fotoverslagje van gepost op MaxxMoto.be.
http://www.maxxmoto.be/nieuws/maxxmoto- ... enere-700/

Nu moet het me wel van het hart dat sommige meningen hier in de groep precies nogal érg kort door de bocht gaan. Met name Muug en Spook. Ik begrijp dat je eigen moto altijd de beste is, maar om dan gratuite dooddoeners online te smijten zoals daar zijn:

"Met een 950ADV kuis ik een VTR af op circuit"
"Een 790 R heeft geen duo-reiscapaciteit"

...tja, dan leid ik daar vooral uit af dat je je niet langer bij de beginners moet inschrijven en je passagier misschien aan een dieet toe is? ;)

Verder, Muug, vind ik het ook wel straf dat je claimt dat er geen vragenuurtje was, terwijl we letterlijk langer naast de motoren hebben staan praten (Mét de mensen van Yamaha erbij) dan dat er gereden is. Op vragen over de vroegere Ténéré garantie-claims zou Mark Op De Beeck (manager bij D'Ieteren en destijds eindverantwoordelijke voor o.a. dit soort gevallen) je in geuren en kleuren geantwoord hebben, ik heb 'em die vraag namelijk al gesteld en uiteraard is de realiteit toch weer net iets anders dan vaak beweerd wordt door ontevreden eigenaars.

Jammer dat de mondigste forummer in het echte leven toch wat introverter is. Als je ook maar één van je klachten had duidelijk gemaakt aan de voor- of achterrijder van Yamaha, ben ik er zeker van dat ze je minstens een andere Ténéré hadden gegeven om te vergelijken.

En wat betreft de stroop aan m'n baard...tja, dat argument is waarschijnlijk al even oud als de journalistiek zelf, en ik zal de eerste om toe te geven zijn dat er (mede dankzij het web) veel stielbedervers zijn. Dat terzijde is élke review persoonlijk, maar doe ik toch steeds m'n best om een zo goed mogelijk gefundeerd en objectief oordeel te vormen over iedere motor die ik uitprobeer. Aan het jaarlijkse aantal telefoondiscussies en teruggetrokken advertentiebudgetten voor MaxxMoto te zien, doe ik dat nog niet zo slecht.

...en dan vertrek ik nu even op de Ténéré 700 richting Z-Frankrijk, de groeten!

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Testritverslag Yamaha T700 Ténéré

Post by Tom Thumper »

Dag Arno, tof om hier iets van jou te horen!

Ik heb wel een paar opmerkingen bij uw post.
Arn-o wrote: 02 Aug 2019 09:18 Nu moet het me wel van het hart dat sommige meningen hier in de groep precies nogal érg kort door de bocht gaan. Met name Muug en Spook. Ik begrijp dat je eigen moto altijd de beste is, maar om dan gratuite dooddoeners online te smijten zoals daar zijn:

"Met een 950ADV kuis ik een VTR af op circuit"
"Een 790 R heeft geen duo-reiscapaciteit"

...tja, dan leid ik daar vooral uit af dat je je niet langer bij de beginners moet inschrijven en je passagier misschien aan een dieet toe is? ;)
Hier geeft ik je groot gelijk, dat is nu net het prettige van een forum. Niemand pretendeert hier de wijsheid in pacht te hebben en een mening kan dan ook wat onverbloemder verkondigd worden dan op de site die moet leven van reclame inkomsten.
Arn-o wrote: 02 Aug 2019 09:18 Verder, Muug, vind ik het ook wel straf dat je claimt dat er geen vragenuurtje was, terwijl we letterlijk langer naast de motoren hebben staan praten (Mét de mensen van Yamaha erbij) dan dat er gereden is. Op vragen over de vroegere Ténéré garantie-claims zou Mark Op De Beeck (manager bij D'Ieteren en destijds eindverantwoordelijke voor o.a. dit soort gevallen) je in geuren en kleuren geantwoord hebben, ik heb 'em die vraag namelijk al gesteld en uiteraard is de realiteit toch weer net iets anders dan vaak beweerd wordt door ontevreden eigenaars.
Er is een duidelijk verschil tussen een formeel vragenuurtje en een informeel gesprek tussen de moto's. En sommigen zijn nu eerder minder geneigd om op zo een informeel moment pertinente vragen te stellen. Op inhoudelijk vlak geef ik je gelijk, je bevestigt wat ik hiervoor reeds schreef. Dat is nu net het mooie van zo een forum waarop meerdere meningen kunnen neergeschreven worden. Iemand poneert op een vrij boute manier zijn gedacht en als het te scheef zit, is er altijd wel iemand die wat meer nuance aanbrengt.
Arn-o wrote: 02 Aug 2019 09:18 Jammer dat de mondigste forummer in het echte leven toch wat introverter is. Als je ook maar één van je klachten had duidelijk gemaakt aan de voor- of achterrijder van Yamaha, ben ik er zeker van dat ze je minstens een andere Ténéré hadden gegeven om te vergelijken.
Wat is er jammer aan het feit dat sommige mensen eerder introvert zijn en andere eerder extravert? Of dat sommige beter zijn in het neerpennen van hun mening na er een keer goed over gedacht te hebben eerder dan het even snel in de groep te gooien? Is het jammer dan dat sommige mensen eerder groot zijn en andere eerder klein? Tja ik denk daar anders over.

Als Yamaha België testmotoren ter beschikking stelt, dan mag je er toch van uitgaan dat de moto gewoon op punt staat en alle moto's op een uniforme manier zijn afgesteld? Dat dus, met andere woorden, een tekortkoming die je bij zo een test ervaart, een tekortkoming van het getest model is en niet van het geteste exemplaar. Als dat niet het geval is, dan mag je daar terecht vragen over stellen.

Anderzijds ook hier weer, de mening van Muug was een post of twee later weer genuanceerd door ervaringen van anderen, mooi toch, woord en wederwoord?
Arn-o wrote: 02 Aug 2019 09:18
En wat betreft de stroop aan m'n baard...tja, dat argument is waarschijnlijk al even oud als de journalistiek zelf, en ik zal de eerste om toe te geven zijn dat er (mede dankzij het web) veel stielbedervers zijn. Dat terzijde is élke review persoonlijk, maar doe ik toch steeds m'n best om een zo goed mogelijk gefundeerd en objectief oordeel te vormen over iedere motor die ik uitprobeer. Aan het jaarlijkse aantal telefoondiscussies en teruggetrokken advertentiebudgetten voor MaxxMoto te zien, doe ik dat nog niet zo slecht.

...en dan vertrek ik nu even op de Ténéré 700 richting Z-Frankrijk, de groeten!
Nu vind ik jouw woorden "gratuite dooddoeners online te smijten" niet echt getuigen van veel objectiviteit, dat de quotes die je aanhaalt niet echt genuanceerd zijn, ja, dat klopt, maar om er nu ineens gratuite dooddoenders van te maken, dat is toch wel heel kort door de bocht! Maar gelukkig mag dat hier en dat is de rede waarom ik hier meer opsteek dan op door reclame inkomsten draaiende sites.

Veel plezier in Z-Frankrijk! En als je dan hier ook nog eens linkje post naar uw verslag, zal ik het misschien ook nog eens lezen, met ad-blocker natuurlijk. ;)
Last edited by Tom Thumper on 02 Aug 2019 12:09, edited 1 time in total.
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: Testritverslag Yamaha T700 Ténéré

Post by Davy78 »

Arn-o wrote: 02 Aug 2019 09:18...en dan vertrek ik nu even op de Ténéré 700 richting Z-Frankrijk, de groeten!
Klinkt leuk, veel plezier! Niks beter dan een weekje toeren in het zuiden om wat stoom af te laten ;)

User avatar
Muug
Posts: 11713
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Testritverslag Yamaha T700 Ténéré

Post by Muug »

Merci Tom, voor de ondersteunende woorden! Je interpreteert de teksten van mij en het spook vanzelfsprekend op een andere - zachtere - wijze dan Arno, om de simpele reden dat wij elkaar al járen kennen. :thumbsup:
Het bewijst nogmaals hoe moeilijk het is om iets te schrijven dat door iedereen op dezelfde wijze geïnterpreteerd wordt. Vandaar mijn groot respect voor de echte schrijvers, die inderdaad slagen in dit opzet. Mij gaat dit helaas nooit lukken, hoezeer ik ook mijn best doe.
Aan Arno, ik begrijp dat je mijn trouwens zeer algemeen geformuleerde opmerking over stroop en de baard als een persoonlijke slag onder de gordel beschouwt, maar waarom zou ik dat doen? Ik ken je toch niet? We kennen elkaar van haar noch pluim. Maar je opmerking over door importeurs ingetrokken budgetten bewijzen hoezeer die importeurswereld verkeerd in elkaar zit. Beschouw het dus als een ereteken van objectiviteit als het importeursgilde zo reageert op uw werk.
Afin, eens te meer denk ik aan het spreekwoord "Spreken is zilver, zwijgen is goud." Een stelling die ik "in den vreemde" met graagte hanteer. Men mag mij dan gerust als een introvert beschouwen, ik vind dat niet erg. :-)

User avatar
TuttoTerreno
Motorzot
Posts: 1204
Joined: 30 Apr 2019 14:08

Re: Testritverslag Yamaha T700 Ténéré

Post by TuttoTerreno »

Arno,
Het is een publiek geheim dat Everts, Cairoli, Rossi én Marquez een deel van hun gage doorheen de jaren hebben doorgestort aan 't Spook opdat hij niet zou deelnemen aan hun competities.
Anders zou hij ze elke reeks minstens 2 keer dubbelen op zijne ka té èm.
:peepwall:

:mrgreen:

Post Reply