Pirelli Scorpion Trail II

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Post Reply
User avatar
't spook
Posts: 308
Joined: 03 Apr 2018 19:49

Pirelli Scorpion Trail II

Post by 't spook »

nen baanband voor ne groten trail

dien anderen baanband, Dunlop Trailsmart bazaar heb ik er na 12000 km afgesmeten en was zeker nog ni versleten
gaf mij geen vertrouwen
deed wel alles wat je ervan vroeg
maar deed ook dingen als je er niets van vroeg

als je in een langsvoeg op het wegdek reed, dan kantelde die moto bijna en ging je een kleine meter naar links of rechts
ni tof
idem op de dikke witte lijnen die tegenwoordig in zijn
bij filefilteren zal er al meer dan één tegen een auto gekwakt zijn, met dank aan Dunlop...
allroad op toscaanse white roads bvb begin juli moet je echt opletten als de keien wat dikker zijn en geconcentreerd rijden
binnenkort test ik de pirellis daar ook 8-)

sinds de scorpions erop liggen ben ik weer ne gelukkige motard
vertrouwen van de eerste meter
zeer neutraal gedrag
ik kan me weer concentreren op mij amuseren

:ricky:
:? KMK :roll:

Jopet
Posts: 820
Joined: 22 May 2014 09:27

Re: Pirelli Scorpion Trail II

Post by Jopet »

Als ik de commentaren over banden lees bij de GS club Vlaanderen dan is de Pirelli Scorpion Trail II de beste band die er bestaat en is al de rest niet goed genoeg, al zeker niet de Michelin Anakee die er standaard op liggen, die Michelin's Anakee worden daar met de grond gelijk gemaakt terwijl ik er tot nu toe nog geen probleem mee ondervonden heb (rij het hele jaar door in alle omstandigheden).

Volgens Motoplus zijn er bij de grote merken geen slechte banden meer, op 350 punten zit er tussen de beste en minst goede band 18 punten verschil, nauwelijks 5 % dus, voor de meeste onder ons dus nauwelijks merkbaar. Volgens die test is de Continental Trail Attack 3 de beste band.
Op droge secundaire wegen krijgen de Pirelli Scorpion Trail 2 en de Dunlop Trailsmart Max identiek dezelfde score, een 2de plaats na de Continental, op nat testcircuit komt de Pirelli en Continental op plaats 2 en Dunlop op 3 met 2 punten op 100 minder, Michelin komt hier op 1....

Wat mij stoort bij sommige commentaren van motorrijders is dat ze zeggen wanneer ze ook Pirelli's gelegd hebben dat die band hun zo veel meer vertrouwen geeft dan hun oude (lees versleten) banden..... Wel ik wil die mensen hun commentaar ook eens horen wanneer ze bijvoorbeeld 12.000 km gereden hebben met hun Pirelli's en dan nieuwe leggen.... Als ze dan ook nog durven beweren dat ze dan geen verschil voelen tussen nieuw en oud dan wil dit zeggen dat het allemaal tussen de oren zit!
Wanneer een band begint te verslijten voel je dit nu éénmaal, wat niet wil zeggen dat de band er daarom helemaal versleten uit ziet. Bijvoorbeeld bij mijn FJR voelde ik al een duidelijk verschil na 3 à 4.000 km terwijl ze dan nauwelijks iets van slijtage vertoonden.

Ik begrijp best wanneer iemand eens een schuivertje opzij maakt met een band dat hij het vertrouwen in de band begint te verliezen, maar ik vrees dat onder dezelfde omstandigheden met een andere band dat het schuivertje er waarschijnlijk ook wel zou geweest zijn.

Groetjes,
Jopet
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Pirelli Scorpion Trail II

Post by bompa »

Ik heb op mijne scrambler ook een Michelin Anakee 3 gelegd ,er lag ne bridgestone tw 42 vanachter op ,mooie tjopkesband voor zo een moto, en vanvoor een Bridgestone TW 101.op , waren nog redelijk en kon daar eigenlijk nog wel wat km mee bollen, maar ik kreeg het daar van in mijne rug na een lange rit, dan heb ik op de pc banden aan het zoeken geweest die me op het eerste zicht bevielen,en waar ik toch nog is mee van de verharde baan zou kunnen voor zo is een licht offroad baantje te kunnen rijden ,en mij beviel de Michelin Anakee 3 het meeste , en heb ze er op laten leggen , ik heb er nog niet veel mee gereden maar het voelt wel goed aan ,geen trillingen meer in de rug, maar meer kan ik er voor de moment nog niet van zeggen, en moest hij toch slecht zijn schrijf ik dat ook ,en vliegen ze er terug vanaf, maar ik denk dat hij wel goed is.
Van de Pirelli Scorpion Trail II ga ik niks zeggen , ik heb er nog geen op de moto gehad en er dus ook nog niet mee gereden, maar wat ander van banden zeggen daar ga ik normaal niet op in ,ik kijk gewoonlijk naar de tekening en lees voor wat ze goed zijn,( ze moeten zeker goed zijn in natte omstandigheden bij mij) ,en staan ze me dan aan probeer ik ze ,Zo is een schuivertje vanachter ligt altijd niet aan de band , je bent op de baan en wat ligt er daar soms allemaal op, bvb een mazoutplek die je niet opmerkt als het droog weer is is al genoeg ,of onder de bomen na een regenbui na lange droogte kan allemaal al genoeg zijn om hem is opzij te laten stappen

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Pirelli Scorpion Trail II

Post by F M »

Zou de Angel (GT(II)) aan te raden zijn voor mijn RT? Waarschijnlijk heeft niemand hier daar ervaring mee, vermits buiten mij niemand met een toermachine rijdt ?
I am confused. Oh no, maybe not!

Jopet
Posts: 820
Joined: 22 May 2014 09:27

Re: Pirelli Scorpion Trail II

Post by Jopet »

F M wrote: 09 Aug 2019 08:40 Zou de Angel (GT(II)) aan te raden zijn voor mijn RT? Waarschijnlijk heeft niemand hier daar ervaring mee, vermits buiten mij niemand met een toermachine rijdt ?
Volgens wat ik lees zou het een zeer goede band zijn qua grip op het droge, dus ideaal voor diegene die graag heel diep gaan in de bochten, nog geen test op het natte gezien.

Hier kun je een beetje een idee vellen over de band en zijn concurrenten op de RT getest:

https://www.r1200rt.nl/accessoires/test-motorbanden/

Groetjes,
Jopet
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

Koeno
Posts: 3183
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Pirelli Scorpion Trail II

Post by Koeno »

Die scorpion trail 2 vind ik alleszins ook een topband...
ik vergelijk hem niet met de anakee2 op zijn einde, maar met hoe die anakee2 aanvoelde als hij ingereden was...
scorpion laat net dat beetje meer mishandeling toe...

tempo ligt bij momenten hoger en die band geeft geen krimp.
Waar de anakee2 sneller op einde van de band liep...

op de gewone veldbaandjes vind ik anakee 2 & scorption hetzelfde presteren... naar mijn beperkt vermogen kan de band meer dan ik ;)

in't nat vond ik beide dan weer excellent...

de anakee3 vond ik niet leuk... vond ik zeer gevoelig op de witte lijnen of pekstrepen...
maakten ook een irritant lawaai. ik was blij om die te vervangen...

maar slechte banden worden volgens mij inderdaad niet meer gemaakt...
da's puur voorkeuren... en waarschijnlijk héél veel tussen het oor...

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Pirelli Scorpion Trail II

Post by bompa »

Ik vond het alleen maar spijtig dat ze de bandenmaat van de Pirelli MT A / T SCORPION niet voor mijn moto hadden, anders had ik niet verder moeten zoeken, maar nu met de anakee 3 zie ik het ook wel zitten , en zou hij dan toch tegenvallen (wat mij zou verbazen) komt er een Michelin Sirac op.

User avatar
F M
Posts: 5035
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Pirelli Scorpion Trail II

Post by F M »

Vermits de Pirelli Angel GT II een gloednieuwe band is, en de Michelin Pilot Road 4 al een tijdje uit is (de 5 is nog niet leverbaar in mijn bandencentrale), heb ik de knoop doorgehakt. Ik ga net voor mijn Alpentrip de Pirelli's op laten leggen.

Eens iets anders proberen.
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: Pirelli Scorpion Trail II

Post by Davy78 »

Van die angel gt's heb ik alleen nog maar positieve dingen gehoord ... Is net zoals die pilot road een redelijk sportieve tourband

User avatar
Droopy
Posts: 1059
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Pirelli Scorpion Trail II

Post by Droopy »

Ooit heb ik een setje Pirelli Angels gehad tussen al mijn Michelin Pilot Road door en ik was daar toch heel tevreden mee. :)
Als ik me niet vergis was laouen daar heel tevreden over en heb ik me door haar laten "overhalen" om die banden eens te proberen. :?
De Pirelli's waren iets minder in winterse natte omstandigheden en dat is de reden dat ik terug naar Pilot Road ben gegaan maar voor een zomerse FM Alpentrip zullen die zeker direct voldoende vertrouwen geven, en er staat ook zo'n leuke "engeltje" op de banden. :grin:

User avatar
Marsman
Posts: 477
Joined: 23 Sep 2018 02:48

Re: Pirelli Scorpion Trail II

Post by Marsman »

ik heb nog een setje Trailmax D610 liggen en ik was van die standaard banden best tevreden. Zowel op droog als op nat :thumbsup:
Waren wel redelijk rap versleten :thumbsdown:
Heb ondertussen een set Continental Trail Attack 2 gehad, maar die gaven er nog rapper de brui aan. Die waren best goed, maar ik ga terug naar Dunlop. De voorste Conti ligt er nu nog op, maar dat gaat niet lang meer duren.
Echter, indien bij Michelin de Pilot Road verkrijgbaar zou zijn in mijn bandenmaten, dan zou ik zeker niet twijfelen :rayof:
lou tems passo
passo lou ben

Boo Ya

sunt prudentes qui tacent, cum nihil habent quod dicant

User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Pirelli Scorpion Trail II

Post by Raketman »

Marsman wrote: 14 Aug 2019 17:32 ik heb nog een setje Trailmax D610 liggen en ik was van die standaard banden best tevreden.
Hetgeen standaard op den AT ligt ? Moeten zowat de slechtste banden geweest zijn waar ik ooit mee gereden heb. Vooral in de regen. Geen enkele grip, niks nada zero. Niet te geloven dat ze zulke rommel op een motorfiets MOGEN leggen. Ik heb ze eraf gegooid na een mega-slippartij in de regen aan trage snelheid op een baan die ik perfect ken, en ze in twee geslepen met de schijf om er zeker van te zijn dat niemand ze nog (zelfs per ongeluk) zou monteren. Want het profiel was nog nagenoeg nieuw.

Nadien de standaard Pirelli's van de 990 gemonteerd, die werken altijd en overal.
Nil volentibus arduum

vet on wheels
Posts: 367
Joined: 23 Oct 2009 11:09

Re: Pirelli Scorpion Trail II

Post by vet on wheels »

ik rij al 20000 km met Scorpions, wreed content, 10.000 km/set, en ben niet alleen op de BMW-reis die daarmee rijdt, integendeel!

robman
Posts: 121
Joined: 02 Apr 2015 19:01

Re: Pirelli Scorpion Trail II

Post by robman »

Marsman wrote: 14 Aug 2019 17:32 Echter, indien bij Michelin de Pilot Road verkrijgbaar zou zijn in mijn bandenmaten, dan zou ik zeker niet twijfelen :rayof:
Welke uitzonderlijke bandenmaat heb jij dan ?
Curieusmodus :grin:

User avatar
Marsman
Posts: 477
Joined: 23 Sep 2018 02:48

Re: Pirelli Scorpion Trail II

Post by Marsman »

90/90 - 21 vooraan
150/70 - 18 achteraan
lou tems passo
passo lou ben

Boo Ya

sunt prudentes qui tacent, cum nihil habent quod dicant

User avatar
't spook
Posts: 308
Joined: 03 Apr 2018 19:49

Re: Pirelli Scorpion Trail II

Post by 't spook »

Jopet wrote: 08 Aug 2019 00:04 Als ik de commentaren over banden lees bij de GS club Vlaanderen dan is de Pirelli Scorpion Trail II de beste band die er bestaat en is al de rest niet goed genoeg, al zeker niet de Michelin Anakee die er standaard op liggen, die Michelin's Anakee worden daar met de grond gelijk gemaakt terwijl ik er tot nu toe nog geen probleem mee ondervonden heb (rij het hele jaar door in alle omstandigheden).

Volgens Motoplus zijn er bij de grote merken geen slechte banden meer, op 350 punten zit er tussen de beste en minst goede band 18 punten verschil, nauwelijks 5 % dus, voor de meeste onder ons dus nauwelijks merkbaar. Volgens die test is de Continental Trail Attack 3 de beste band.
Op droge secundaire wegen krijgen de Pirelli Scorpion Trail 2 en de Dunlop Trailsmart Max identiek dezelfde score, een 2de plaats na de Continental, op nat testcircuit komt de Pirelli en Continental op plaats 2 en Dunlop op 3 met 2 punten op 100 minder, Michelin komt hier op 1....

Wat mij stoort bij sommige commentaren van motorrijders is dat ze zeggen wanneer ze ook Pirelli's gelegd hebben dat die band hun zo veel meer vertrouwen geeft dan hun oude (lees versleten) banden..... Wel ik wil die mensen hun commentaar ook eens horen wanneer ze bijvoorbeeld 12.000 km gereden hebben met hun Pirelli's en dan nieuwe leggen.... Als ze dan ook nog durven beweren dat ze dan geen verschil voelen tussen nieuw en oud dan wil dit zeggen dat het allemaal tussen de oren zit!
Wanneer een band begint te verslijten voel je dit nu éénmaal, wat niet wil zeggen dat de band er daarom helemaal versleten uit ziet. Bijvoorbeeld bij mijn FJR voelde ik al een duidelijk verschil na 3 à 4.000 km terwijl ze dan nauwelijks iets van slijtage vertoonden.

Ik begrijp best wanneer iemand eens een schuivertje opzij maakt met een band dat hij het vertrouwen in de band begint te verliezen, maar ik vrees dat onder dezelfde omstandigheden met een andere band dat het schuivertje er waarschijnlijk ook wel zou geweest zijn.

Groetjes,
Jopet

over Anakee heb ik nooit iet sgeegd, heb ik nooit gehad...
Conti, OEM op de 1190R was goede band maar droogde te rap
na 1 jaar overal haarscheurtjes
stond mijn ni echt aan
maar nooit op een fout kunnen betrappen
onroad, offroad, duo, gietende regen over Timmelsjoch met passagier...
gaf altijd vertrouwen

Dunlop heeft zeer stijve karkas en geeft alles door aan de Fingerspitzen als ge een heel stijf chassis hebt, dus op KTM is dat een regelrechte katastrofe
OEM op 1290R
allroad een ramp want elke steen dikken dan een teerling doet u van richting veranderen
onroad in't koppeke ni goe want als er in den bocht een lapke asfalt bovenop ligt doet dat redelijk vies...
in t recht stuk ook
en op dikke witte lijnen is dat het equivalent van tegen een stuurhelft te duwen
in de regen geen vertrouwen, was ook met duo in gietende regen op Timmelsjoch dit jaar, wel met dochter ipv madam ma bon... ni echt tof rijden

nu dus die Pirellikes
net terug van toerke Umbria
white road heaven
onroad tot de rand gereden, zalige band, ongelofelijk veel vertrouwen, ook als er in de bcht een stuk macadam weg is
doet mij denken aan Pirelli Scorpion die vroeger OEM op de 950 lag... maar dan beter
ook allroad, alhoewel hij er vele baangerichter uitziet

we zijn daar in Umbria paar leer zalig verloren gereden op de white roads en op single track mountainbike wegskes uitgekomen... met duo en beetje bagage azo...
wandelaars en mountainbikers verklaarden ons gek dat we verder gingen op die tracks

ik ga ni zeggen dat het makkelijk was en dat ik geen 47 liter gezweet heb maar we zijn overal door geknotst en gezwadderd... was kurkdroog, dat wel :ricky:

denk niet dat er vele beter kan bestaan om op, allez onder nen dikken trial te leggen maar banden zijn zeer persoons en gevoelsgebonden
één de beste bombarderen is dus ei zo na onmogelijk
maar indien het wel zou unnen, dan zou de scorpion trail II toch aanspraak kunnen maken op die troon... :stupid: :stupid:
:? KMK :roll:

diskeletlietje
Posts: 330
Joined: 25 Sep 2014 18:50

Re: Pirelli Scorpion Trail II

Post by diskeletlietje »

Super goeie baan banden ... droge losse gravel is al jedski met die banden . Met de AT scorpion zou ik onze congé nog plezanter gevonden hebben maar asfalt is ook oké 😉

Post Reply