Mijn Rosse wilt weer met de moto bollen....

Kletsen over moto's en andere motodingen.
User avatar
Muug
Posts: 11762
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Mijn Rosse wilt weer met de moto bollen....

Post by Muug »

Droopy wrote: 03 Sep 2019 11:28
robman wrote: 02 Sep 2019 19:16 Of een CBF 600 ? Is toch ook ne geweldige beginners / opstapper / re - opstapper ?
En met een zadel dat je op drie verschillende standen kan zetten. (Zadelhoogte = 785 mm (+/- 15 mm) ) ;)
Zadel gewoon wegsmijten.
Vervangen door badhanddoek. :thumbsup:
Of koersbroek met ingenaaid zeemvel. :peepwall:

User avatar
Cotthem
Posts: 936
Joined: 17 Oct 2009 22:06

Re: Mijn Rosse wilt weer met de moto bollen....

Post by Cotthem »

Muug wrote: 03 Sep 2019 11:20 Vanja zit nu wellicht in zijn haar te krabben, want de suggesties worden duurder en duurder... ;)
en ik begin al kaal te worden :grin:
"...the path is the destination"

User avatar
Cotthem
Posts: 936
Joined: 17 Oct 2009 22:06

Re: Mijn Rosse wilt weer met de moto bollen....

Post by Cotthem »

Daar is ze dus een beetje verliefd op ja...
"...the path is the destination"

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Mijn Rosse wilt weer met de moto bollen....

Post by Tom Thumper »

Cotthem wrote: 03 Sep 2019 18:24
Daar is ze dus een beetje verliefd op ja...
Die zijn wel heel schoon! Maar is dat een beetje degelijk?
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Mijn Rosse wilt weer met de moto bollen....

Post by Raketman »

Fantic is niet zo onbekend...in mijn trial-jaren kwam ik die regelmatig tegen. Toch nooit klachten over gehoord...Het is en blijft italiaans natuurlijk, mij gaat ge daar nooit laaiend enthousiast over horen.
Nil volentibus arduum

Online
User avatar
Stefke
Posts: 2897
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Mijn Rosse wilt weer met de moto bollen....

Post by Stefke »

Bij RAD-Willebroek werkt een klein-fijn juffrouwtje en die rijdt met een MT07. Verlaagd en lichtjes omgebouwd. Met ronde koplamp, geen idee van welk merk. Vette moto met een flat-tracker-look. Als hij op de parking staat kan ik er uren naar kijken. Van een wat saaie jap naar een echt cool ding en toch weinig aan gedaan. Heb helaas geen foto. :roll:

Mario
Posts: 724
Joined: 23 Oct 2009 11:35

Re: Mijn Rosse wilt weer met de moto bollen....

Post by Mario »

Stefke wrote: 03 Sep 2019 23:34 Bij RAD-Willebroek werkt een klein-fijn juffrouwtje en die rijdt met een MT07. Verlaagd en lichtjes omgebouwd. Met ronde koplamp, geen idee van welk merk. Vette moto met een flat-tracker-look. Als hij op de parking staat kan ik er uren naar kijken. Van een wat saaie jap naar een echt cool ding en toch weinig aan gedaan. Heb helaas geen foto. :roll:
ah neen, want gij komt daar duidelijk voor de dame in kwestie en niet om haar moto te bewonderen :lol:

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: Mijn Rosse wilt weer met de moto bollen....

Post by Davy78 »

Stefke wrote: 03 Sep 2019 23:34 Bij RAD-Willebroek werkt een klein-fijn juffrouwtje en die rijdt met een MT07. Verlaagd en lichtjes omgebouwd. Met ronde koplamp, geen idee van welk merk. Vette moto met een flat-tracker-look.
Die heb ik eens gezien, denk ik. Was grappig om die naast mijn ktm te zien staan.

Cotthem, is de street twin niks voor haar? Lage nieuwprijs dus 2dehands zeker voor mooie prijzen te vinden, en voorzien van abs en tractiecontrole. Heeft maar 50pk ofzo maar heeft meer dan genoeg koppel om mee te kunnen.

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: Mijn Rosse wilt weer met de moto bollen....

Post by TRooPER »

Cotthem wrote: 03 Sep 2019 18:24
Daar is ze dus een beetje verliefd op ja...
wil ze ernaar blijven kijken of mee blijven rijden....

misschien niet onbelangrijk, wat wil ze doen met de moto...

woon/werk
plezierritjes kort of lange reisritten
met haar lief langs de schelde wandelen
niets en in de living zetten om naar te kijken als haar lief niet thuis is
offroad..... ik moet dat toch ook vragen
...

en hoe zit het met de zuigers:
mono thumper
twin
triple
Four....

budget ?

nieuw/tweedehands...?

ik wil proberen uw aanbod te verkleinen tot 'DAX' retecool classic thumper laag bij de grond budget bike met hoge restwaarde
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: Mijn Rosse wilt weer met de moto bollen....

Post by TRooPER »

Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

User avatar
zappa
Posts: 4502
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Mijn Rosse wilt weer met de moto bollen....

Post by zappa »

/quote]
TRooPER wrote: 04 Sep 2019 21:08 gevonden:

https://link.2dehands.be/m1435113705


Gixxerkart ? :mrgreen: op bladzijde 3 reeds mijn lodderig oog laten opvallen :grin: :grin:


zappa wrote: 02 Sep 2019 16:33 en deze bonneville ? https://www.2dehands.be/a/motoren/motor ... usPage=VIP

en ik begin nu ne keer rond te kijken, er zijn toch rare moto's gemaakt geweest en geworden? :shock:

Maar misschien ziet uw patatje deze wel heel graag ? https://www.motomarktvrints.be/nl/tweed ... ysses-f61d
moet er nog quote zijn :pillepalle: :pillepalle:
sig nature

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Mijn Rosse wilt weer met de moto bollen....

Post by bompa »

Zoiets misschien, ik sta er wel bij op maar anders moest ik nog een andere foto zoeken :ricky:
Image

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Mijn Rosse wilt weer met de moto bollen....

Post by OzzePaa »

bompa wrote: 04 Sep 2019 22:50 Zoiets misschien, ik sta er wel bij op maar anders moest ik nog een andere foto zoeken :ricky:
Image
Met een Rosse erop is da inderdaad nog een schoner masjien, Bompa ;) :mad: :lol: :tongue:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Cotthem
Posts: 936
Joined: 17 Oct 2009 22:06

Re: Mijn Rosse wilt weer met de moto bollen....

Post by Cotthem »

TRooPER wrote: 04 Sep 2019 20:58
Cotthem wrote: 03 Sep 2019 18:24

Daar is ze dus een beetje verliefd op ja...
wil ze ernaar blijven kijken of mee blijven rijden....

misschien niet onbelangrijk, wat wil ze doen met de moto...

woon/werk
plezierritjes kort of lange reisritten
met haar lief langs de schelde wandelen
niets en in de living zetten om naar te kijken als haar lief niet thuis is
offroad..... ik moet dat toch ook vragen
...

en hoe zit het met de zuigers:
mono thumper
twin
triple
Four....

budget ?

nieuw/tweedehands...?

ik wil proberen uw aanbod te verkleinen tot 'DAX' retecool classic thumper laag bij de grond budget bike met hoge restwaarde
Zoals ik al zei, ne mini 990adv voor plezierritjes, meerdaagse (ik pak de bagage wel mee) tripjes en een simpel gravelwegel moet ook kunnen
"...the path is the destination"

User avatar
Cotthem
Posts: 936
Joined: 17 Oct 2009 22:06

Re: Mijn Rosse wilt weer met de moto bollen....

Post by Cotthem »

OzzePaa wrote: 05 Sep 2019 17:25
bompa wrote: 04 Sep 2019 22:50 Zoiets misschien, ik sta er wel bij op maar anders moest ik nog een andere foto zoeken :ricky:
Image
Met een Rosse erop is da inderdaad nog een schoner masjien, Bompa ;) :mad: :lol: :tongue:
Zo nen triumph scrambler is wel haar ding...maar azo net boven het budget als 2de moto die wel eens een bevlieging zou kunnen zijn :grin:
"...the path is the destination"

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Mijn Rosse wilt weer met de moto bollen....

Post by bompa »

OzzePaa wrote: 05 Sep 2019 17:25
bompa wrote: 04 Sep 2019 22:50 Zoiets misschien, ik sta er wel bij op maar anders moest ik nog een andere foto zoeken :ricky:
Image
Met een Rosse erop is da inderdaad nog een schoner masjien, Bompa ;) :mad: :lol: :tongue:
Da zal zeker wel zo zijn :thumbsup: :mrgreen: :grin:
Last edited by bompa on 05 Sep 2019 22:09, edited 1 time in total.

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Mijn Rosse wilt weer met de moto bollen....

Post by bompa »

Cotthem wrote: 05 Sep 2019 20:17
OzzePaa wrote:
Met een Rosse erop is da inderdaad nog een schoner masjien, Bompa ;) :mad: :lol: :tongue:
Zo nen triumph scrambler is wel haar ding...maar azo net boven het budget als 2de moto die wel eens een bevlieging zou kunnen zijn :grin:
Ja met dat beetje da ik eigenlijk nog rij, dacht ik ik koop mij zo ne scrambler en dat valt goed mee, alleen op de snelweg zit je wel vol in de wind, maar voor de rest valt dat goed mee

User avatar
Muug
Posts: 11762
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Mijn Rosse wilt weer met de moto bollen....

Post by Muug »

BMW F650GS dus :thumbsup:

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Mijn Rosse wilt weer met de moto bollen....

Post by Wipr »

Genoeg moto’s rond de 1000€ die zich uitstekend lenen voor een ombouwprojectje :mrgreen: ;)

User avatar
't spook
Posts: 308
Joined: 03 Apr 2018 19:49

Re: Mijn Rosse wilt weer met de moto bollen....

Post by 't spook »

volgens mij is het best uw rosse zelf nen tuffer te laten kiezen
anders toch te kort of te lang
als ze zelf kiest ook maar dan is't haar schuld
:roll:

en off-topic maat toch en beetje on-topic...

een vrouw die met de moto gaat rijden omdat ze met haar ventje meewil op een eigen moto is 1 keer op 2 een scheiding die in de lucht hangt

heb het al duust keer gezien
en das nix tegen vrouwen op motoren
integendeel
ik ken er meer dan genoeg die ik ni graag zou moeten volgen al hebben ze nog zo'n mooi poepke in hun motorpak
der spoken der hier een paar van rond trouwens


dus "das tof, ik wil dat ook doen"
les volgen
tufferke kopen
meestal een flauw afgietsel van den tuf van meneer
ge ziet er dikwijls genoeg zo rondrijden
meneer op kop
ni te rap
en madam derachter
tchoeketchoeketchoeke... :lipsrsealed2:

het probleem is dikwijls dat madam met meneer wil meerijden en dat meneer zoals al die jaren ervoor toen madam nen ongelofelijke goeden duo was met zijn maten wil rijden

en die eerste rit na 327 meter snapt meneer dat da nimeer gaat
madam ook
dus rijden ze samen da ritteke af
meneer vind da ni echt tof want zijn maten zijn verdwenen en hij kan ni op zijn ritme rijden en madam weet da meneer da ni tof vindt wat dan weer in haar koppeke gaat spelen
dus probeert ze krampachtig wa rapper te rijden en dat mondt dikwijls uit in ne schuiver met alle gevolgen vandien

scenario 1; meneer ziet madam doodgraag en rijdt kalmkes met madam door de wereld...
madam ziet meneer ook graag en gaat geregeld nog is als duo mee
doordat ze op haar gemak is als ze rijdt rijdt ze steeds beter
everybody happy

scenario 2; madam is een feeks en verplicht meneer met haar te rijden anders zal't zijnen besten dag ni zijn :|
wat vroeger diende om koppeke leeg te maken vult koppeke nu met negatieve gedachten
madam happy
meneer overweegt zelfmoord en scheiding, niet noodzakelijk in die volgorde trouwens :roll:

scenario 3; madam realiseert zich dat ze met de moto wel van A naar B kan maar eigenlijk geen feeling heeft om met die moto nen deftigen bocht te pakken en dat ze zich eigenlijk niet amuseert (der zijn veel meneren die zich zulks nooit realiseren jammer genoeg)
moto madam in de verkoop (naar de volgende madam)
madam weer duo en het volgende lange weekend kunnen ze weer met de bende vrienden op pad

ik heb de 3 scenarios meer dan eens mee mogen maken in al die jaren dat ik met de moto rij
misschien herkennen sommige mensen zich wel in de karikatuur die ik hierboven geschetst heb
maar zit veel waarheid in ook al gaan er waarschijnlijk veel op hun achterste poten staan als ze dit lezen

hier :?:
simpel, Antanneke opperde ooit dat ze misschien wel met de moto zou willen leren rijden
ik heb haar gezegd "geen probleem maar steek goed in uw koppeke dat ge nooit met mij de baan opgaat"
de redenen daarvoor staan hierboven beschreven
ze heeft dan efkes nagedacht en heeft het maar zo gelaten
:stupid:
:? KMK :roll:

Post Reply