Mijn Rosse wilt weer met de moto bollen....

Kletsen over moto's en andere motodingen.
User avatar
't spook
Posts: 308
Joined: 03 Apr 2018 19:49

Re: Mijn Rosse wilt weer met de moto bollen....

Post by 't spook »

nu efkes heel serieus...

de mama van mijn dochter heeft ooit hare kawasaki weggedaan om iets comfortabeler te vinden

dat werd dan mijnen ouden (4jaar toen) transalp
ze was ni groot dus moest da spel wa lager
tovertruc aan linksysteem en kortere vorkveren (Aragosta 8-) ) en die was gelukkig en kon met beide voetekes aan de grond
moest ge nen TA overwegen, dan is 1996 het laatste haar dat die in japan gemaakt werden
de 97 versie met dubbele schijfrem was identiek maar in italie of spanje in mekaar gesmeten en trok op niets

dat ne TA nen alleskunner is moet ik ni uitleggen...
allez den oude toch
bijkomend voordeel
kosten echt geen geld
nadeel, ge gaat op gravel ni kunnen volgen met de 950/990
:? KMK :roll:

User avatar
Cotthem
Posts: 936
Joined: 17 Oct 2009 22:06

Re: Mijn Rosse wilt weer met de moto bollen....

Post by Cotthem »

't spook wrote: 06 Sep 2019 11:28 volgens mij is het best uw rosse zelf nen tuffer te laten kiezen
anders toch te kort of te lang
als ze zelf kiest ook maar dan is't haar schuld
:roll:

en off-topic maat toch en beetje on-topic...

een vrouw die met de moto gaat rijden omdat ze met haar ventje meewil op een eigen moto is 1 keer op 2 een scheiding die in de lucht hangt

heb het al duust keer gezien
en das nix tegen vrouwen op motoren
integendeel
ik ken er meer dan genoeg die ik ni graag zou moeten volgen al hebben ze nog zo'n mooi poepke in hun motorpak
der spoken der hier een paar van rond trouwens


dus "das tof, ik wil dat ook doen"
les volgen
tufferke kopen
meestal een flauw afgietsel van den tuf van meneer
ge ziet er dikwijls genoeg zo rondrijden
meneer op kop
ni te rap
en madam derachter
tchoeketchoeketchoeke... :lipsrsealed2:

het probleem is dikwijls dat madam met meneer wil meerijden en dat meneer zoals al die jaren ervoor toen madam nen ongelofelijke goeden duo was met zijn maten wil rijden

en die eerste rit na 327 meter snapt meneer dat da nimeer gaat
madam ook
dus rijden ze samen da ritteke af
meneer vind da ni echt tof want zijn maten zijn verdwenen en hij kan ni op zijn ritme rijden en madam weet da meneer da ni tof vindt wat dan weer in haar koppeke gaat spelen
dus probeert ze krampachtig wa rapper te rijden en dat mondt dikwijls uit in ne schuiver met alle gevolgen vandien

scenario 1; meneer ziet madam doodgraag en rijdt kalmkes met madam door de wereld...
madam ziet meneer ook graag en gaat geregeld nog is als duo mee
doordat ze op haar gemak is als ze rijdt rijdt ze steeds beter
everybody happy

scenario 2; madam is een feeks en verplicht meneer met haar te rijden anders zal't zijnen besten dag ni zijn :|
wat vroeger diende om koppeke leeg te maken vult koppeke nu met negatieve gedachten
madam happy
meneer overweegt zelfmoord en scheiding, niet noodzakelijk in die volgorde trouwens :roll:

scenario 3; madam realiseert zich dat ze met de moto wel van A naar B kan maar eigenlijk geen feeling heeft om met die moto nen deftigen bocht te pakken en dat ze zich eigenlijk niet amuseert (der zijn veel meneren die zich zulks nooit realiseren jammer genoeg)
moto madam in de verkoop (naar de volgende madam)
madam weer duo en het volgende lange weekend kunnen ze weer met de bende vrienden op pad

ik heb de 3 scenarios meer dan eens mee mogen maken in al die jaren dat ik met de moto rij
misschien herkennen sommige mensen zich wel in de karikatuur die ik hierboven geschetst heb
maar zit veel waarheid in ook al gaan er waarschijnlijk veel op hun achterste poten staan als ze dit lezen

hier :?:
simpel, Antanneke opperde ooit dat ze misschien wel met de moto zou willen leren rijden
ik heb haar gezegd "geen probleem maar steek goed in uw koppeke dat ge nooit met mij de baan opgaat"
de redenen daarvoor staan hierboven beschreven
ze heeft dan efkes nagedacht en heeft het maar zo gelaten
:stupid:
In een open relatie moet dat kunnen :grin:
"...the path is the destination"

User avatar
zappa
Posts: 4502
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Mijn Rosse wilt weer met de moto bollen....

Post by zappa »

en euh scenario 4 ?

Vrouw op de moto rijdt voorop, ventje volgt met "das boot", vrouw op de moto voorop heeft de routes gemaakt, incl offroad met putten en plassen, dat past bij "das boot" :mrgreen: , maar nee meneer wil zich geen lichter machien kopen waar 't vrouwtje ook (gerust) mee kan rijden :dontknow:

In de situatie van Cottem en zijn patatje, ze had reeds ne moto, en als Cottem bij zijn maten wil gaan rijden, dan vorm ik wel een motorbende met zijn patatje :lol:
sig nature

User avatar
Cotthem
Posts: 936
Joined: 17 Oct 2009 22:06

Re: Mijn Rosse wilt weer met de moto bollen....

Post by Cotthem »

zappa wrote: 06 Sep 2019 16:40 en euh scenario 4 ?

Vrouw op de moto rijdt voorop, ventje volgt met "das boot", vrouw op de moto voorop heeft de routes gemaakt, incl offroad met putten en plassen, dat past bij "das boot" :mrgreen: , maar nee meneer wil zich geen lichter machien kopen waar 't vrouwtje ook (gerust) mee kan rijden :dontknow:

In de situatie van Cottem en zijn patatje, ze had reeds ne moto, en als Cottem bij zijn maten wil gaan rijden, dan vorm ik wel een motorbende met zijn patatje :lol:
...en ik dacht dat gij ne maat waard... :(
"...the path is the destination"

User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Mijn Rosse wilt weer met de moto bollen....

Post by Raketman »

Ja, al die scenario's heb ik ook al gezien rondom mij...

Hier is't simpel : madam had haar rijbewijs voor mij. Ze is dus niet gaan motorrijden omdat ze moest of in een bevlieging. Ze weet griezelig goed wat ze wilt van moto, ze heeft die moto en als't aan haar ligt dan blijft dat voor eeuwig diezelfde moto :lol: . Heb ik geen enkel probleem mee. Als we samen op stap zijn en het is weer een tijdje geleden, dan heb ik de natuurlijke neiging om mijzelf in te houden. En dan stopt ze bij de eerstvolgende gelegenheid naast mij en is't van "ge moogt normaal rijden zenne..." Die pakt dat altijd weer heel snel op. Heeft ze geen goesting en wil ze duo zijn dan is dat ook allemaal ok...

Eigenlijk heb ik een wreed gemakkelijke madam :mrgreen: .
Nil volentibus arduum

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2914
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: Mijn Rosse wilt weer met de moto bollen....

Post by duibhce Kaelann »

Scenario 5: ge koopt ne moto omdat dat wel handig is voor het ww-verkeer naar antwerpen. Uw madam ziet diene moto en zegt: ik wil ook wel zo'n ding. En voor ge het weet sleurt die u mee richting Tajikistan en wil ze ook nog wel eens naar Timbouktou. :roll:

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re: Mijn Rosse wilt weer met de moto bollen....

Post by laouen »

duibhce Kaelann wrote: 07 Sep 2019 08:46 Scenario 5: ge koopt ne moto omdat dat wel handig is voor het ww-verkeer naar antwerpen. Uw madam ziet diene moto en zegt: ik wil ook wel zo'n ding. En voor ge het weet sleurt die u mee richting Tajikistan en wil ze ook nog wel eens naar Timbouktou. :roll:

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
I plead innocent! :peepwall:
En je vergeet dat ik het woord moto als eerste heb laten vallen waarbij jij mijn hele idee gekaapt hebt :evil: :lol:
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re: Mijn Rosse wilt weer met de moto bollen....

Post by laouen »

't spook wrote: 06 Sep 2019 11:28 meestal een flauw afgietsel van den tuf van meneer
ge ziet er dikwijls genoeg zo rondrijden
meneer op kop
ni te rap
en madam derachter
tchoeketchoeketchoeke... :lipsrsealed2:
Mr & Mrs GS noemen wij die :lol:
Het ergste voorbeeld ooit in Montenegro ontmoet: koppel Canadezen die al 2 (!) jaar de wereld rondreden en waarbij madame toegaf dat meneer haar mini-GS in de gravel haarspeldbochten op weg naar de camping naar boven had moeten rijden :? :shock:
Ik was een paar uur voordien langs dat zelfde baantje op mijn straat-FZ naar boven gedokkerd :oops: Jong, onwetend en roekeloos zeker? :oops:
't spook wrote: 06 Sep 2019 11:28 het probleem is dikwijls dat madam met meneer wil meerijden en dat meneer zoals al die jaren ervoor toen madam nen ongelofelijke goeden duo was met zijn maten wil rijden
Ge vergeet nog een optie: Meneer wil liever alleen rijden met zijn maten en hoopt dat madam, als ze haar eigen machien heeft, af en toe gaat zeggen: Ga maar alleen, ik heb geen goesting vandaag.
Of nog: meneer is al die bagage van madame beu en denkt: 2 motoren, dan kan ze zelf aan haar collectie schoenen sleuren!
't spook wrote: 06 Sep 2019 11:28 scenario 1; meneer ziet madam doodgraag en rijdt kalmkes met madam door de wereld...
madam ziet meneer ook graag en gaat geregeld nog is als duo mee
doordat ze op haar gemak is als ze rijdt rijdt ze steeds beter
everybody happy

scenario 2; madam is een feeks en verplicht meneer met haar te rijden anders zal't zijnen besten dag ni zijn :|
wat vroeger diende om koppeke leeg te maken vult koppeke nu met negatieve gedachten
madam happy
meneer overweegt zelfmoord en scheiding, niet noodzakelijk in die volgorde trouwens :roll:

scenario 3; madam realiseert zich dat ze met de moto wel van A naar B kan maar eigenlijk geen feeling heeft om met die moto nen deftigen bocht te pakken en dat ze zich eigenlijk niet amuseert (der zijn veel meneren die zich zulks nooit realiseren jammer genoeg)
moto madam in de verkoop (naar de volgende madam)
madam weer duo en het volgende lange weekend kunnen ze weer met de bende vrienden op pad
Ander scenario hier (zie hierboven) hoewel ik dat van die feeks misschien niet kan ontkennen :twisted: :whistling: :Oscar:

Edit: eigenlijk feitelijk, nu ik er zo over denk... de enige koppels die ik ken die niet in die 3 scenario's hierboven vallen, passen ook niet in dat plaatje van Mr & Mrs GS. Die rijden met 'gelijke wapens', als in ongeveer evenveel pk's, gelijkaardige of zelfs identieke motoren.
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

User avatar
Marsman
Posts: 477
Joined: 23 Sep 2018 02:48

Re: Mijn Rosse wilt weer met de moto bollen....

Post by Marsman »

laouen wrote: 07 Sep 2019 09:24
Mr & Mrs GS noemen wij die :lol:
Het ergste voorbeeld ooit in Montenegro ontmoet: koppel Canadezen die al 2 (!) jaar de wereld rondreden en waarbij madame toegaf dat meneer haar mini-GS in de gravel haarspeldbochten op weg naar de camping naar boven had moeten rijden :? :shock:
Ik was een paar uur voordien langs dat zelfde baantje op mijn straat-FZ naar boven gedokkerd :oops: Jong, onwetend en roekeloos zeker? :oops:
tja, ik ken eigenlijk niet veel vrouwen met zoveel kloten aan haar lijf dan gij: die zijn nogal dun gezaaid :grin: :thumbsup:
En dat geldt zelfs voor heel veel venten ook.... :roll: :peepwall:
lou tems passo
passo lou ben

Boo Ya

sunt prudentes qui tacent, cum nihil habent quod dicant

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2914
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: Mijn Rosse wilt weer met de moto bollen....

Post by duibhce Kaelann »

laouen wrote: 07 Sep 2019 09:24 Of nog: meneer is al die bagage van madame beu en denkt: 2 motoren, dan kan ze zelf aan haar collectie schoenen sleuren!
En den haardroger! Ge vergeet den haardroger!! Hoe kunt ge nu op verlof vertrekken zonder haardroger ?!? :pillepalle:
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re: Mijn Rosse wilt weer met de moto bollen....

Post by laouen »

Marsman wrote: 07 Sep 2019 11:28 tja, ik ken eigenlijk niet veel vrouwen met zoveel kloten aan haar lijf dan gij: die zijn nogal dun gezaaid :grin: :thumbsup:
En dat geldt zelfs voor heel veel venten ook.... :roll: :peepwall:
U doet mij teveel eer aan, meneer André :lol:

Maar als ge in de meer avontuurlijke kringen rondwaart, moette al snel vaststellen dat er begot veel madammen rondrijden met veel meer lef dan ik :oops: Zoals met alles, hangt het allemaal van het perspectief af.
Dat gezegd zijnde, noemden ze me toen op die camping in Montenegro wel Crazy Zofie :oops: :lol: :peepwall:
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

User avatar
Marsman
Posts: 477
Joined: 23 Sep 2018 02:48

Re: Mijn Rosse wilt weer met de moto bollen....

Post by Marsman »

duibhce Kaelann wrote: 07 Sep 2019 20:24
laouen wrote: 07 Sep 2019 09:24 Of nog: meneer is al die bagage van madame beu en denkt: 2 motoren, dan kan ze zelf aan haar collectie schoenen sleuren!
En den haardroger! Ge vergeet den haardroger!! Hoe kunt ge nu op verlof vertrekken zonder haardroger ?!? :pillepalle:
Och, ik heb er ooit geweten die zelfs hun strijkijzer meenamen :roll:
lou tems passo
passo lou ben

Boo Ya

sunt prudentes qui tacent, cum nihil habent quod dicant

User avatar
Marsman
Posts: 477
Joined: 23 Sep 2018 02:48

Re: Mijn Rosse wilt weer met de moto bollen....

Post by Marsman »

laouen wrote: 07 Sep 2019 20:24 Maar als ge in de meer avontuurlijke kringen rondwaart, moette al snel vaststellen dat er begot veel madammen rondrijden met veel meer lef dan ik :oops:
euhhhh: die kringen zijn mij volkomen onbekend :oops: ;)
lou tems passo
passo lou ben

Boo Ya

sunt prudentes qui tacent, cum nihil habent quod dicant

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re: Mijn Rosse wilt weer met de moto bollen....

Post by laouen »

Marsman wrote: 07 Sep 2019 22:53
laouen wrote: 07 Sep 2019 20:24 Maar als ge in de meer avontuurlijke kringen rondwaart, moette al snel vaststellen dat er begot veel madammen rondrijden met veel meer lef dan ik :oops:
euhhhh: die kringen zijn mij volkomen onbekend :oops: ;)
Het uitgelezen moment om hier wat sluikreclame tussen te zwieren dan 8-) :whistling:
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2914
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: Mijn Rosse wilt weer met de moto bollen....

Post by duibhce Kaelann »

laouen wrote: 08 Sep 2019 12:50 Het uitgelezen moment om hier wat sluikreclame tussen te zwieren dan 8-) :whistling:
In willekeurige volgorde van dit en afgelopen jaren:
- Azure O'Neill (4 jaar door Noord, Centraal en Zuid Amerika)
- Jess (sommigen onder u welbekend - GS Giant)
- Nora (Adventurism)
- Trui & Gaea (Meermaals door Azië en het Midden-Oosten)
- Leonie (Amsterdam to Anywhere - 2 jaar de wereld rond en mede-organisator)
- Lobke Dijkstra (Solob - digital nomad die bijna continue onderweg is met haar CRF, backpack of ander vervoer)
- Ulla Decker (Op een dag, de 50 al een stuk gepasseerd, een rijbewijs gehaald en ondertussen al 13 maanden onderweg met een 650GS)
- Lien De Ruyck (in 3 maanden RTW op een 790Adv)
- Noraly (Itchy Boots - op een dag een RE Himalayan gekocht in India en met omwegen langs SE Asia, Midden Oosten, Centraal Azie en Rusland weer naar Nederland gereden. Da's nog maar het begin want straks vertrekt ze naar de Amerika's)
- Caroline (MotoMorgana 2+ jaar onderweg geweest met een 701)
- Corine Van Dyck (Alaska tot Ushuaia op een Tiger 800)

en dat zijn enkel nog maar de presentatoren geweest. We hebben nog menig impressionante reizigsters over de vloer gehad als gast en er staan nog wel enkele grote namen op onze verlanglijst...
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Cotthem
Posts: 936
Joined: 17 Oct 2009 22:06

Re: Mijn Rosse wilt weer met de moto bollen....

Post by Cotthem »

Ik vraag mij soms af waar die vrouwen hun lef "gekocht" hebben... :?
"...the path is the destination"

User avatar
Muug
Posts: 11763
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Mijn Rosse wilt weer met de moto bollen....

Post by Muug »

Cotthem wrote: 08 Sep 2019 21:09 Ik vraag mij soms af waar die vrouwen hun lef "gekocht" hebben... :?
en de venten....

User avatar
Marsman
Posts: 477
Joined: 23 Sep 2018 02:48

Re: Mijn Rosse wilt weer met de moto bollen....

Post by Marsman »

laouen wrote: 08 Sep 2019 12:50
Marsman wrote: 07 Sep 2019 22:53

euhhhh: die kringen zijn mij volkomen onbekend :oops: ;)
Het uitgelezen moment om hier wat sluikreclame tussen te zwieren dan 8-) :whistling:
Thanks but, no thanks: dat is in de verste verte not my cup of tea ;) :grin:
lou tems passo
passo lou ben

Boo Ya

sunt prudentes qui tacent, cum nihil habent quod dicant

User avatar
Cotthem
Posts: 936
Joined: 17 Oct 2009 22:06

Re: Mijn Rosse wilt weer met de moto bollen....

Post by Cotthem »

Vermoedelijk wordt er volgende week een knoop doorgehakt....
Vermoedelijk wordt het geen caballero500
Vermoedelijk wordt het geen hoogpoter
Vermoedelijk wordt het geen motor waar er recordtijden mee zullen gebroken worden
Vermoedelijk wordt het een motor die gekozen wordt met het hart en niet zozeer met het verstand
Vermoedelijk gaat die motor geld kosten aan uitlaten bij een valpartij...
Vermoedelijk kan die keuze weer omslaan gelijk het weer...
Vermoedelijk komt er wat stress bij voor haar, omdat ik hier al weken zit routes te maken en zit te zagen of we al b&b's kunnen reserveren en of ik al tickets voor de boot zou kopen...en ik al 20 dagen congé heb vastgelegd in juni...
Vermoedelijk wordt het tijd dat madam knopen doorhakt of ze zal als duo mogen meetrippen....
Vermoedelijk wil ze niet als duo mee, omdat er dan minder bagagemogelijkheden zijn en ik weiger om een haardroger, sjakoschj en 5 paar stilleto's mee te pakken...

Best wel lastig om zo te leven in een "waarschijnlijkheid"
"...the path is the destination"

User avatar
Muug
Posts: 11763
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Mijn Rosse wilt weer met de moto bollen....

Post by Muug »

don't we all?

Post Reply