Mijn Rosse wilt weer met de moto bollen....

Kletsen over moto's en andere motodingen.
User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: Mijn Rosse wilt weer met de moto bollen....

Post by Davy78 »

Mijn madam is 1:60
Heeft eerst enkele verlaagde motos gehad, maar is nu heel content van haar triumph street twin. Hoeft niet verlaagd te worden, is van zijn eigen al redelijk laag. En is eigenlijk best wel een plezante moto, als ge de standaard banden vervangt door iets deftig

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Mijn Rosse wilt weer met de moto bollen....

Post by Wipr »

Davy78 wrote: 30 Aug 2019 22:23 Mijn madam is 1:60
Heeft eerst enkele verlaagde motos gehad, maar is nu heel content van haar triumph street twin. Hoeft niet verlaagd te worden, is van zijn eigen al redelijk laag. En is eigenlijk best wel een plezante moto, als ge de standaard banden vervangt door iets deftig
Ik vind de Street Twin een ongelofelijk toffe motor. :thumbsup:

User avatar
Muug
Posts: 11772
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Mijn Rosse wilt weer met de moto bollen....

Post by Muug »

ik vind die naamgeving van Triumph zo verschrikkelijk verwarrend. Speed Twin, Street Twin.... ge moet al een test lezen om te weten wat de verschillen zijn. :devil:

User avatar
zappa
Posts: 4509
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Mijn Rosse wilt weer met de moto bollen....

Post by zappa »

Triumph heeft toch ook een zeer leuke scrambler ?
sig nature

User avatar
duibhce Kaelann
Posts: 2918
Joined: 01 Dec 2009 23:39
Location: Itch(B), Idilevo(BG)
Contact:

Re: Mijn Rosse wilt weer met de moto bollen....

Post by duibhce Kaelann »

zappa wrote: 31 Aug 2019 09:36 Triumph heeft toch ook een zeer leuke scrambler ?
en Yamaha heeft de XSR700 en XSR900
When I'm nervous I count primes.

Destinationworld.be: Journeys... not just travels
Discoveroverland.eu: Inspiring overland travel meetings

User avatar
Davy78
Posts: 887
Joined: 15 Dec 2012 11:21

Re: Mijn Rosse wilt weer met de moto bollen....

Post by Davy78 »

zappa wrote: 31 Aug 2019 09:36 Triumph heeft toch ook een zeer leuke scrambler ?
Klopt, maar die zijn ook niet zo geschikt voor "vertically challenged people"

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Mijn Rosse wilt weer met de moto bollen....

Post by Tom Thumper »

Wel beste Cotthem, ik zou jou en je Rosse graag overladen met advies en goeie raad en tips allerhande en jullie persoonlijk willen begeleiden bij elke stap die gezet moet worden, zelfs op emotioneel vlak om er zeker van te zijn dat het geen bevlieging wordt maar helaas, ik heb echt geen sikkepit ervaring met de moeilijkheden die jullie tegenkomen bij de zoektocht naar een moto. Echt! :dontknow:
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
laouen
Posts: 1711
Joined: 29 Nov 2009 18:04
Location: Puy-la-Chapelle
Contact:

Re: Mijn Rosse wilt weer met de moto bollen....

Post by laouen »

Tom Thumper wrote: 31 Aug 2019 11:13 Wel beste Cotthem, ik zou jou en je Rosse graag overladen met advies en goeie raad en tips allerhande en jullie persoonlijk willen begeleiden bij elke stap die gezet moet worden, zelfs op emotioneel vlak om er zeker van te zijn dat het geen bevlieging wordt maar helaas, ik heb echt geen sikkepit ervaring met de moeilijkheden die jullie tegenkomen bij de zoektocht naar een moto. Echt! :dontknow:
lage deurposten daarentegen... :lipsrsealed2:
Ik geraak overal door! Ik ben namelijk ontspoord.

We're all equal but we need a fuckin' map!

http://www.destinationworld.be

User avatar
Muug
Posts: 11772
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Mijn Rosse wilt weer met de moto bollen....

Post by Muug »

Tom Thumper wrote: 31 Aug 2019 11:13ik heb echt geen sikkepit ervaring met de moeilijkheden die jullie tegenkomen bij de zoektocht naar een moto. Echt! :dontknow:
Elk zijn problemen eh Tom. Uw probleem is vooral dat gij zo hoog gegroeid zijt dat gij soms uw moto daar beneden niet meer ziet staan
:lol:

User avatar
Marsman
Posts: 477
Joined: 23 Sep 2018 02:48

Re: Mijn Rosse wilt weer met de moto bollen....

Post by Marsman »

Muug wrote: 31 Aug 2019 14:28
Tom Thumper wrote: 31 Aug 2019 11:13ik heb echt geen sikkepit ervaring met de moeilijkheden die jullie tegenkomen bij de zoektocht naar een moto. Echt! :dontknow:
Elk zijn problemen eh Tom. Uw probleem is vooral dat gij zo hoog gegroeid zijt dat gij soms uw moto daar beneden niet meer ziet staan
:lol:
met een spotting scope kan daar aan verholpen worden
:lol: :lol: :peepwall:
lou tems passo
passo lou ben

Boo Ya

sunt prudentes qui tacent, cum nihil habent quod dicant

User avatar
Cotthem
Posts: 936
Joined: 17 Oct 2009 22:06

Re: Mijn Rosse wilt weer met de moto bollen....

Post by Cotthem »

Tom Thumper wrote: 31 Aug 2019 11:13 Wel beste Cotthem, ik zou jou en je Rosse graag overladen met advies en goeie raad en tips allerhande en jullie persoonlijk willen begeleiden bij elke stap die gezet moet worden, zelfs op emotioneel vlak om er zeker van te zijn dat het geen bevlieging wordt maar helaas, ik heb echt geen sikkepit ervaring met de moeilijkheden die jullie tegenkomen bij de zoektocht naar een moto. Echt! :dontknow:
Flauw ze Tom, van jou had ik echt wel grote verwachtingen eigenlijk.... :grin:
"...the path is the destination"

User avatar
Muug
Posts: 11772
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Mijn Rosse wilt weer met de moto bollen....

Post by Muug »

Cotthem wrote: 31 Aug 2019 17:59
Tom Thumper wrote: 31 Aug 2019 11:13 Wel beste Cotthem, ik zou jou en je Rosse graag overladen met advies en goeie raad en tips allerhande en jullie persoonlijk willen begeleiden bij elke stap die gezet moet worden, zelfs op emotioneel vlak om er zeker van te zijn dat het geen bevlieging wordt maar helaas, ik heb echt geen sikkepit ervaring met de moeilijkheden die jullie tegenkomen bij de zoektocht naar een moto. Echt! :dontknow:
Flauw ze Tom, van jou had ik echt wel grote verwachtingen eigenlijk.... :grin:
en ge keek zo naar hem op :(

DE Fluppe
Posts: 47
Joined: 25 Jan 2019 18:00

Re: Mijn Rosse wilt weer met de moto bollen....

Post by DE Fluppe »

Mijn madam is 15 jaar geleden begonnen met een Kawa ER-5.
Ze heeft daarna een Soes GSXF 750 gehad en een CBF 600.

Alhoewel die laatste twee geweldig reden, had ze met haar 1,65 meter problemen met het de zadelhoogte.

Ik heb voor haar vorige maand terug een ER-5 gekocht...

User avatar
Muug
Posts: 11772
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Mijn Rosse wilt weer met de moto bollen....

Post by Muug »

DE Fluppe wrote: 01 Sep 2019 15:16 Mijn madam is 15 jaar geleden begonnen met een Kawa ER-5.........
Ik heb voor haar vorige maand terug een ER-5 gekocht...
Er is ok nog de GS500E, maar miss Muug vond die te hoogtoerig. De NTV bleek haar ding te zijn, en voor 700-1000€ vind je die in goede staat.

petervdc
Posts: 3457
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Mijn Rosse wilt weer met de moto bollen....

Post by petervdc »

2 keer ktm 690 ?
Keep going

User avatar
Muug
Posts: 11772
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Mijn Rosse wilt weer met de moto bollen....

Post by Muug »

petervdc wrote: 02 Sep 2019 13:33 2 keer ktm 690 ?
Die dingen zitten hoog ! :shock:

User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Mijn Rosse wilt weer met de moto bollen....

Post by F M »

Ik durf het bijna niet zeggen. Een BMW R1200RT ? Met verlaagd zadel 76 cm zithoogte ?
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Cotthem
Posts: 936
Joined: 17 Oct 2009 22:06

Re: Mijn Rosse wilt weer met de moto bollen....

Post by Cotthem »

Die ER5 heb ik ook al zitten naar kijken, gisteren nog een ER6 tip gekregen van Sofie
Zo een NTV is misschien ook wel nog een optie, dat zijn toch de Deauville blokskes dacht ik.
Hoogtoerig is mijn Rosse al van haar eigen, dus liever iets rustig tuffend

Een RT1200 met verlaagd zadel? Zoals ik al zei....tis de bedoeling dat zij haar best moet doen om mij te volgen....niet andersom :mrgreen:

Gisteren zat ze te google-dromen op een RE interceptor 650.....zucht....
"...the path is the destination"

User avatar
Muug
Posts: 11772
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Mijn Rosse wilt weer met de moto bollen....

Post by Muug »

Cotthem wrote: 02 Sep 2019 15:06 Zo een NTV is misschien ook wel nog een optie, dat zijn toch de Deauville blokskes dacht ik.
NTV650: Dat zijn TA-blokskes! Deauville kwam pas later. ;)
De NTV is een moto van ongekende klasse. Het is min of meer de enige moto in al die tientallen jaren met zo'n kleine cylinderhoud, zo'n mooi rustig motorkarakter met lekker veel koppel onderin én mét cardan! Verder ook nog een prachtige eenzijdige achterwielophanging, en elk wiel heeft enkele mooie spaken die gevormd zijn als schoepen zodat ze wat extra lucht richting remschijf stuwen. Het uitlaatje is prachtig kort (niet zo bij de laatste modellen) en roffelt mooi zonder opdringerig te zijn. De uitlaatbochten zijn zo überschoon en simpel geplooiddat ik het niet snap dat ze dat nooit ergens anders gekopieerd hebben. Hallo Ducati? Verder is het belachelijk zuinig (toen al!). Last but not least lijkt alles voor de eeuwigheid gepoederlakt of gechromeerd te zijn, en de roestbestendigheid is fenomenaal. Verder ook zéér onderhoudsarm.
Ik zeg u, volgens mij is dat motoke onverwoestbaar. :sweetheart: :sweetheart: :sweetheart:
En het kost geen fluit. Tien jaar geleden al niet, en nu nog altijd niet.
(hoewel, er staan er een paar te koop voor 1300 euro, dus blijkbaar zijn de prijzen alweer aan 't stijgen)
En best wachten tot er een schoon exemplaar opduikt...

User avatar
zappa
Posts: 4509
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Mijn Rosse wilt weer met de moto bollen....

Post by zappa »

en deze bonneville ? https://www.2dehands.be/a/motoren/motor ... usPage=VIP

en ik begin nu ne keer rond te kijken, er zijn toch rare moto's gemaakt geweest en geworden? :shock:

Maar misschien ziet uw patatje deze wel heel graag ? https://www.motomarktvrints.be/nl/tweed ... ysses-f61d
sig nature

Post Reply