Mijn Rosse wilt weer met de moto bollen....

Kletsen over moto's en andere motodingen.
User avatar
Cotthem
Posts: 936
Joined: 17 Oct 2009 22:06

Re: Mijn Rosse wilt weer met de moto bollen....

Post by Cotthem »

Tom Thumper wrote: 31 Aug 2019 11:13 Wel beste Cotthem, ik zou jou en je Rosse graag overladen met advies en goeie raad en tips allerhande en jullie persoonlijk willen begeleiden bij elke stap die gezet moet worden, zelfs op emotioneel vlak om er zeker van te zijn dat het geen bevlieging wordt maar helaas, ik heb echt geen sikkepit ervaring met de moeilijkheden die jullie tegenkomen bij de zoektocht naar een moto. Echt! :dontknow:
Flauw ze Tom, van jou had ik echt wel grote verwachtingen eigenlijk.... :grin:
"...the path is the destination"

User avatar
Muug
Posts: 11764
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Mijn Rosse wilt weer met de moto bollen....

Post by Muug »

Cotthem wrote: 31 Aug 2019 17:59
Tom Thumper wrote: 31 Aug 2019 11:13 Wel beste Cotthem, ik zou jou en je Rosse graag overladen met advies en goeie raad en tips allerhande en jullie persoonlijk willen begeleiden bij elke stap die gezet moet worden, zelfs op emotioneel vlak om er zeker van te zijn dat het geen bevlieging wordt maar helaas, ik heb echt geen sikkepit ervaring met de moeilijkheden die jullie tegenkomen bij de zoektocht naar een moto. Echt! :dontknow:
Flauw ze Tom, van jou had ik echt wel grote verwachtingen eigenlijk.... :grin:
en ge keek zo naar hem op :(

DE Fluppe
Posts: 47
Joined: 25 Jan 2019 18:00

Re: Mijn Rosse wilt weer met de moto bollen....

Post by DE Fluppe »

Mijn madam is 15 jaar geleden begonnen met een Kawa ER-5.
Ze heeft daarna een Soes GSXF 750 gehad en een CBF 600.

Alhoewel die laatste twee geweldig reden, had ze met haar 1,65 meter problemen met het de zadelhoogte.

Ik heb voor haar vorige maand terug een ER-5 gekocht...

User avatar
Muug
Posts: 11764
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Mijn Rosse wilt weer met de moto bollen....

Post by Muug »

DE Fluppe wrote: 01 Sep 2019 15:16 Mijn madam is 15 jaar geleden begonnen met een Kawa ER-5.........
Ik heb voor haar vorige maand terug een ER-5 gekocht...
Er is ok nog de GS500E, maar miss Muug vond die te hoogtoerig. De NTV bleek haar ding te zijn, en voor 700-1000€ vind je die in goede staat.

petervdc
Posts: 3451
Joined: 23 Oct 2009 11:45

Re: Mijn Rosse wilt weer met de moto bollen....

Post by petervdc »

2 keer ktm 690 ?
Keep going

User avatar
Muug
Posts: 11764
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Mijn Rosse wilt weer met de moto bollen....

Post by Muug »

petervdc wrote: 02 Sep 2019 13:33 2 keer ktm 690 ?
Die dingen zitten hoog ! :shock:

User avatar
F M
Posts: 5049
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Mijn Rosse wilt weer met de moto bollen....

Post by F M »

Ik durf het bijna niet zeggen. Een BMW R1200RT ? Met verlaagd zadel 76 cm zithoogte ?
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Cotthem
Posts: 936
Joined: 17 Oct 2009 22:06

Re: Mijn Rosse wilt weer met de moto bollen....

Post by Cotthem »

Die ER5 heb ik ook al zitten naar kijken, gisteren nog een ER6 tip gekregen van Sofie
Zo een NTV is misschien ook wel nog een optie, dat zijn toch de Deauville blokskes dacht ik.
Hoogtoerig is mijn Rosse al van haar eigen, dus liever iets rustig tuffend

Een RT1200 met verlaagd zadel? Zoals ik al zei....tis de bedoeling dat zij haar best moet doen om mij te volgen....niet andersom :mrgreen:

Gisteren zat ze te google-dromen op een RE interceptor 650.....zucht....
"...the path is the destination"

User avatar
Muug
Posts: 11764
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Mijn Rosse wilt weer met de moto bollen....

Post by Muug »

Cotthem wrote: 02 Sep 2019 15:06 Zo een NTV is misschien ook wel nog een optie, dat zijn toch de Deauville blokskes dacht ik.
NTV650: Dat zijn TA-blokskes! Deauville kwam pas later. ;)
De NTV is een moto van ongekende klasse. Het is min of meer de enige moto in al die tientallen jaren met zo'n kleine cylinderhoud, zo'n mooi rustig motorkarakter met lekker veel koppel onderin én mét cardan! Verder ook nog een prachtige eenzijdige achterwielophanging, en elk wiel heeft enkele mooie spaken die gevormd zijn als schoepen zodat ze wat extra lucht richting remschijf stuwen. Het uitlaatje is prachtig kort (niet zo bij de laatste modellen) en roffelt mooi zonder opdringerig te zijn. De uitlaatbochten zijn zo überschoon en simpel geplooiddat ik het niet snap dat ze dat nooit ergens anders gekopieerd hebben. Hallo Ducati? Verder is het belachelijk zuinig (toen al!). Last but not least lijkt alles voor de eeuwigheid gepoederlakt of gechromeerd te zijn, en de roestbestendigheid is fenomenaal. Verder ook zéér onderhoudsarm.
Ik zeg u, volgens mij is dat motoke onverwoestbaar. :sweetheart: :sweetheart: :sweetheart:
En het kost geen fluit. Tien jaar geleden al niet, en nu nog altijd niet.
(hoewel, er staan er een paar te koop voor 1300 euro, dus blijkbaar zijn de prijzen alweer aan 't stijgen)
En best wachten tot er een schoon exemplaar opduikt...

User avatar
zappa
Posts: 4505
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Mijn Rosse wilt weer met de moto bollen....

Post by zappa »

en deze bonneville ? https://www.2dehands.be/a/motoren/motor ... usPage=VIP

en ik begin nu ne keer rond te kijken, er zijn toch rare moto's gemaakt geweest en geworden? :shock:

Maar misschien ziet uw patatje deze wel heel graag ? https://www.motomarktvrints.be/nl/tweed ... ysses-f61d
sig nature

DE Fluppe
Posts: 47
Joined: 25 Jan 2019 18:00

Re: Mijn Rosse wilt weer met de moto bollen....

Post by DE Fluppe »

Cotthem wrote: 02 Sep 2019 15:06 Die ER5 heb ik ook al zitten naar kijken, gisteren nog een ER6 tip gekregen van Sofie
Zo een NTV is misschien ook wel nog een optie, dat zijn toch de Deauville blokskes dacht ik.
Hoogtoerig is mijn Rosse al van haar eigen, dus liever iets rustig tuffend

Een RT1200 met verlaagd zadel? Zoals ik al zei....tis de bedoeling dat zij haar best moet doen om mij te volgen....niet andersom :mrgreen:

Gisteren zat ze te google-dromen op een RE interceptor 650.....zucht....
Al eens gedacht aan een CB 500 :?:

User avatar
Raketman
Posts: 1254
Joined: 20 Oct 2009 19:08

Re: Mijn Rosse wilt weer met de moto bollen....

Post by Raketman »

CBF500 dan liever...beter iets met ABS voor iemand die weinig tot geen relevante rijervaring meer heeft. Kan ze zichzelf tenminste al niet meer onderuit remmen.
Nil volentibus arduum

User avatar
Stefke
Posts: 2898
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Mijn Rosse wilt weer met de moto bollen....

Post by Stefke »

Raketman wrote: 02 Sep 2019 18:12 CBF500 dan liever...beter iets met ABS voor iemand die weinig tot geen relevante rijervaring meer heeft. Kan ze zichzelf tenminste al niet meer onderuit remmen.
dat peis ik ook, als het budget het toelaat laat dan die ouwe spullen staan. Die recente ER6, MT07, xj6, ...rijden stukken beter.

robman
Posts: 121
Joined: 02 Apr 2015 19:01

Re: Mijn Rosse wilt weer met de moto bollen....

Post by robman »

Of een CBF 600 ? Is toch ook ne geweldige beginners / opstapper / re - opstapper ?

Drummer
Posts: 673
Joined: 23 Oct 2009 17:11
Location: IN HET BOS

Re: Mijn Rosse wilt weer met de moto bollen....

Post by Drummer »

8-) 8-) 8-)

Kijk ook eens naar een Honda NC 700 x of tegenwoordig hebben ze dat ook al in een 750cc uitvoering.

Is ook super zuinig 8-)

De forre ( hoe zou het daar mee zijn ? ) rijd er ook mee, en is dacht ik ook ni van de grootste ;)

User avatar
zappa
Posts: 4505
Joined: 23 Oct 2009 11:44

Re: Mijn Rosse wilt weer met de moto bollen....

Post by zappa »

euh zie hieronder :roll:
Last edited by zappa on 02 Sep 2019 23:13, edited 1 time in total.
sig nature


TRooPER
Posts: 1976
Joined: 19 Oct 2009 11:57

Re: Mijn Rosse wilt weer met de moto bollen....

Post by TRooPER »

790adv
es gaan aankloppen bij de dealers en misschien een demo-model scoren...
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today

User avatar
Muug
Posts: 11764
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Mijn Rosse wilt weer met de moto bollen....

Post by Muug »

Vanja zit nu wellicht in zijn haar te krabben, want de suggesties worden duurder en duurder... ;)

User avatar
Droopy
Posts: 1060
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Mijn Rosse wilt weer met de moto bollen....

Post by Droopy »

robman wrote: 02 Sep 2019 19:16 Of een CBF 600 ? Is toch ook ne geweldige beginners / opstapper / re - opstapper ?
En met een zadel dat je op drie verschillende standen kan zetten. (Zadelhoogte = 785 mm (+/- 15 mm) ) ;)

Post Reply