Motoplus: eindelijk een goede vergelijkingstest van "middenklasse" Adventure fietsen

Kletsen over moto's en andere motodingen.
Post Reply
User avatar
F M
Posts: 5050
Joined: 26 Oct 2009 21:45

Re: Motoplus: eindelijk een goede vergelijkingstest van "middenklasse" Adventure fietsen

Post by F M »

Blackbert wrote: 22 Nov 2019 12:45 aan uw toerenteller kunde zien dat ge nog een vitesse over hebt ...
A ja, juist. snelheid delen door toeren , vermenigvuldigen met de versnellingsbakratio van de derde versnelling, gedeeld door de ratio van de 2e versnelling, het percentage van het verschil berekenen, en dat getal vergelijken met het windgeruis, gecorrigeerd met de windsnelheid, en dan weet ik in welke versnelling rijd.

Zo iets toch ? :mrgreen:
I am confused. Oh no, maybe not!

User avatar
Muug
Posts: 11772
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Motoplus: eindelijk een goede vergelijkingstest van "middenklasse" Adventure fietsen

Post by Muug »

F M wrote: 22 Nov 2019 16:31
Blackbert wrote: 22 Nov 2019 12:45 aan uw toerenteller kunde zien dat ge nog een vitesse over hebt ...
A ja, juist. snelheid delen door toeren , vermenigvuldigen met de versnellingsbakratio van de derde versnelling, gedeeld door de ratio van de 2e versnelling, het percentage van het verschil berekenen, en dat getal vergelijken met het windgeruis, gecorrigeerd met de windsnelheid, en dan weet ik in welke versnelling rijd.

Zo iets toch ? :mrgreen:
Ge vergeet nog om het flapperen van uw oren in rekening te brengen.

User avatar
Marsman
Posts: 477
Joined: 23 Sep 2018 02:48

Re: Motoplus: eindelijk een goede vergelijkingstest van "middenklasse" Adventure fietsen

Post by Marsman »

:roll: :roll: :roll:
:lipsrsealed2:
:lurker:
lou tems passo
passo lou ben

Boo Ya

sunt prudentes qui tacent, cum nihil habent quod dicant


User avatar
Cotthem
Posts: 936
Joined: 17 Oct 2009 22:06

Re: Motoplus: eindelijk een goede vergelijkingstest van "middenklasse" Adventure fietsen

Post by Cotthem »

Col du sommelier heb ik al 2x gedaan. Den eerste keer met de tenere 660 samen met Trooper en ander gespuis en den 2de keer met den 990 samen met Broere.... hoe die twee moto's het deden...ik veronderstel goed, want ik ben boven geraakt zonder brokken en afgedaald zonder noemenswaardige kosten. Maar tis vooral een fantastische mooie route waar ik ze ferm heb geknepen. Enigzins boven mijn niveau, maar de beer amoreti aan de refuge achteraf was zoals een spetterend orgasme na een ware lord of the rings strijd...nee...ik herinner mij dus niet hoe de motoren het deden...maar wel de landschappen, de vergezichten, de grote stenen en de steile hellingen, de euforie op de top en het bier beneden...op de top stond er ...ik dacht een zwitser... met een blauwe aftandse puch brommer...fantastisch hoe hij dat deed zonder gear indicator...
"...the path is the destination"

User avatar
Muug
Posts: 11772
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Motoplus: eindelijk een goede vergelijkingstest van "middenklasse" Adventure fietsen

Post by Muug »

Cotthem you're adorable :grin:

Jopet
Posts: 823
Joined: 22 May 2014 09:27

Re: Motoplus: eindelijk een goede vergelijkingstest van "middenklasse" Adventure fietsen

Post by Jopet »

Probleem van veel Adv. fietsen is dat ze eigenlijk niet gemaakt worden om het grovere off-road werk te doen, het zijn mijn inziens meer asfaltfietsen met wat off-road capaciteiten.... De Adventures van KTM slagen er nog redelijk in maar de rest is het toch heel wat minder of ze houden het zoals bij Honda bij 1 type (CRF), ik zie je bij Honda met een Crosstourer, Crossrunner of X-Adv ook niet direct het grovere off-road werk doen.

Dat is meteen ook de reden dat ze al die elektronica krijgen, moderne "asfalt" fietsen moeten nu éénmaal veilig en comfortabel op de weg kunnen, net zoals bij de auto's, hoewel sommige mensen dit spijtig vinden is dit de realiteit...

Dus wil je al die elektronische gadgets niet op je moto of auto dan koop je maar één van uit de jaren '80 of ouder, mijn eerste auto was een Lada 2105 met 1200cc motor, 59pk en van 0 tot 100 in 20 seconden, zonder enige vorm van luxe, je denkt toch niet dat mijn kinderen met zoiets zouden willen leren rijden, ik zou je trouwens graag eens zien parkeren met die Lada zoals de mijne geweest, zonder servo stuur of servo remmen, als je daar nu zou instappen zou je het nog nooit lukken om deftig te parkeren, en dit omdat je al zovele jaren een servo stuur of dergelijke gewoon bent.

Hoeveel mensen ken je nog die koffiebonen zelf met de hand malen, water in de moor op het gasvuur zetten, een filter in de koffiefilterhouder leggen, de gemalen koffie er in gooien en als de moor dan fluit het water telkens opgieten tot de thermos vol is.... Ik ken er in ieder geval geen enkele meer die dit nog zo doen. Nu is het een Nespresso, Senseo, Dolce Gusto, Espresso machine of een koffiezet apparaat.

Vooruitgang noemen ze zoiets, net zoals een pc of gsm, we willen dat die dingen ook altijd maar sneller worden en meer kunnen.

Groetjes,
Jopet
Yamaha RD 125 LC - Yamaha RD 500 LC - Honda CBR 1000F -
Suzuki V-Strom 1000 - Yamaha FJR 1300 AS -
KTM 1190 Adventure - Kymco Xciting 500 Ri ABS -
BMW R1200GS Adventure - Honda NT1100 DCT

User avatar
den Bullet
Posts: 1475
Joined: 23 Oct 2009 11:18

Re: Motoplus: eindelijk een goede vergelijkingstest van "middenklasse" Adventure fietsen

Post by den Bullet »

Jopet wrote: 23 Nov 2019 21:36 Probleem van veel Adv. fietsen is dat ze eigenlijk niet gemaakt worden om het grovere off-road werk te doen, het zijn mijn inziens meer asfaltfietsen met wat off-road capaciteiten....

...
Klopt, maar voor mij zijn dat de comfortabelste reismoto's.
Als ik mijn K100RT vergelijk met de nadien aangeschafte 1150GS :o
Met de eerste was 600 km de maximum uit te houden afstand; met de GS was 1000 km a piece of cake!

Post Reply