Dromen van motortestjes

Kletsen over moto's en andere motodingen.
User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Dromen van motortestjes

Post by OzzePaa »

bompa wrote: 01 Dec 2019 13:36 Mijn enigste droom moto is nog altijd den Yamaha IT 465 8-) , maar 't zal bij een droom blijven denk ik.
Gebt nog een paar uurkes tijd om uwe portemonée open te trekken, Bompa 😉
https://www.ebay.co.uk/itm/Yamaha-IT-46 ... b1f50461e0
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

bompa
Posts: 1810
Joined: 25 Apr 2011 22:46

Re: Dromen van motortestjes

Post by bompa »

OzzePaa wrote: 01 Dec 2019 14:20
bompa wrote: 01 Dec 2019 13:36 Mijn enigste droom moto is nog altijd den Yamaha IT 465 8-) , maar 't zal bij een droom blijven denk ik.
Gebt nog een paar uurkes tijd om uwe portemonée open te trekken, Bompa 😉
https://www.ebay.co.uk/itm/Yamaha-IT-46 ... b1f50461e0
Da is een hele mooie, maar da invoeren en zo zie ik ni echt zitten ,ik weet er hierachter 3 staan bij dezelfde mens 2 met papieren en een zonder papieren, maar hij lost er geen eentje , niet dat die beter sturen dan een andere enduro, want dat voorwiel staat iets verder naar voor dan normaal,maar hij heeft wel iets vind ik, ik heb veel uren en plezier op den yz 465 gehad en daarom wou ik den IT, 't is dezelfde gelijk den yz maar dan straat legaal ,maar het is er niet van gekomen in den tijd wegens bouwgrond te kopen en te bouwen ,en nadien waren ze hierachter niet meer te vinden.

Tom Thumper
Posts: 1658
Joined: 04 Nov 2009 12:22

Re: Dromen van motortestjes

Post by Tom Thumper »

OzzePaa wrote: 30 Nov 2019 18:54 @KoenO ... ne Thruxton krijgt van mij ook een 9,5 voor z'n looks, maar ik vrees azzegij daar opzit dat het plaatje ook een beetje de allure krijgt van dat van de Wippr op zijne Vitpillen ;)
Lang geleden reed ene Mantis met zo'n spel ... zag er vree cool uit ... maar die was wel een klein 40cm korter dannegij :mrgreen:
En met de zitpositie gaan uw polsen ook niet echt euforisch worden denk'.
Die Truxton is tegenwoordig een nog veel vetter uitziend machine met een 1200cc blok. Vet! En vrij groot, de Scrambler van dezelfde familie ziet er ook niet echt pocketbike uit met mij erop. Als ik woensdag de Lotto win...
Me gusta la moto, me gustas tu.

User avatar
Blackbert
Posts: 3435
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Dromen van motortestjes

Post by Blackbert »

@ red zebra: wanneer is de forumtestdag?

https://advrider.com/husqvarna-norden-9 ... icma-2019/

Image
grease up your baby for a ball on the hill

User avatar
red_zebra
Posts: 166
Joined: 26 Oct 2019 23:27

Re: Dromen van motortestjes

Post by red_zebra »

Blackbert wrote: 06 Dec 2019 06:37 @ red zebra: wanneer is de forumtestdag?
https://advrider.com/husqvarna-norden-9 ... icma-2019/
Dat zou ik zeker en vast kunnen organiseren 8-)
Maar jullie gaan geduld moeten hebben want er gaat niets voor 2021 gebeuren :wall:
Vi veri veniversum vivus vici. -V-

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Dromen van motortestjes

Post by OzzePaa »

Blackbert wrote: 06 Dec 2019 06:37 @ red zebra: wanneer is de forumtestdag?

https://advrider.com/husqvarna-norden-9 ... icma-2019/

Image
Ziet er een potent apparaat uit 8-) ...
De bandenkeuze kan ik alvast als "getest en goedgekeurd" aanvinken ;) :thumbsup:
Wel akkoord met een paar bedenkingen van de AdvRiders ( :arrow: goed verstopt achterlicht, kabel-clutch) en het knoppeke voor de cruise-control lijkt me ook nogal vulnerable :? How's that for miereneukerij :mrgreen:
Enneuhhh ... 'em is voorzekers ook niet cardanversie te krijgen vermoed ik :?: ;) :lol: :peepwall:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Muug
Posts: 11762
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Dromen van motortestjes

Post by Muug »

Dat kunt ge zelf wel monteren eh Paa.
Ge steekt daar gewoon het blok en de cardan in van de V85 :thumbsup:

User avatar
OzzePaa
Posts: 2380
Joined: 03 Jul 2014 12:24

Re: Dromen van motortestjes

Post by OzzePaa »

Muug wrote: 06 Dec 2019 11:59 Dat kunt ge zelf wel monteren eh Paa.
Ge steekt daar gewoon het blok en de cardan in van de V85 :thumbsup:
Gij hebt just "eens iets anders" gelezen zekers :?: ;) :pillepalle: :lol:
TE is nooit goe ... alleen in TEgoei en TEvreden ......................................... en TEquilla

User avatar
Blackbert
Posts: 3435
Joined: 17 Oct 2009 15:30

Re: Dromen van motortestjes

Post by Blackbert »

red_zebra wrote: 06 Dec 2019 08:52
Blackbert wrote: 06 Dec 2019 06:37 @ red zebra: wanneer is de forumtestdag?
https://advrider.com/husqvarna-norden-9 ... icma-2019/
Dat zou ik zeker en vast kunnen organiseren 8-)
Maar jullie gaan geduld moeten hebben want er gaat niets voor 2021 gebeuren :wall:
Jommanee, assem in de winkel staat is 't te laat hé, dan kunnen ze geen verbeteringen meer doen, obv onze doordachte suggesties. ;)
Ergens in de lente, een rerun van de soeurs perdues of ne red knight something. Op dikke noppen. 's Anderendaags een IST-ke op straatbanden.

Voilà, 't is al een weekend geworden. :dontknow:
grease up your baby for a ball on the hill

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Dromen van motortestjes

Post by Wipr »

OzzePaa wrote: 30 Nov 2019 18:54 @KoenO ... ne Thruxton krijgt van mij ook een 9,5 voor z'n looks, maar ik vrees azzegij daar opzit dat het plaatje ook een beetje de allure krijgt van dat van de Wippr op zijne Vitpillen ;)
Lang geleden reed ene Mantis met zo'n spel ... zag er vree cool uit ... maar die was wel een klein 40cm korter dannegij :mrgreen:
En met de zitpositie gaan uw polsen ook niet echt euforisch worden denk'.
Just Man4tis was het he en idd 1 van de eerste Thruxtons in het “nieuwe” Bonneville kleedje. Was nog met het 865cc blok.

De polsen moeten hun bakkes houden. Heb ik zo tegen mijn polsen kenbaar gemaakt. Ze moeten ni zeveren, anderen moeten mijn polsen maar ne nieve moto kopen, voor mij moetani :mrgreen:

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Dromen van motortestjes

Post by Wipr »

OzzePaa wrote: 06 Dec 2019 11:14
Blackbert wrote: 06 Dec 2019 06:37 @ red zebra: wanneer is de forumtestdag?

https://advrider.com/husqvarna-norden-9 ... icma-2019/

Image
Ziet er een potent apparaat uit 8-) ...
De bandenkeuze kan ik alvast als "getest en goedgekeurd" aanvinken ;) :thumbsup:
Wel akkoord met een paar bedenkingen van de AdvRiders ( :arrow: goed verstopt achterlicht, kabel-clutch) en het knoppeke voor de cruise-control lijkt me ook nogal vulnerable :? How's that for miereneukerij :mrgreen:
Enneuhhh ... 'em is voorzekers ook niet cardanversie te krijgen vermoed ik :?: ;) :lol: :peepwall:

Ola, das ne schone motor :w00t:

User avatar
Droopy
Posts: 1060
Joined: 21 Dec 2010 16:29

Re: Dromen van motortestjes

Post by Droopy »

Wipr wrote: 09 Dec 2019 18:35

Ola, das ne schone motor :w00t:
Koest Wipr, :whip: in uw mand gij en eerst een beetje met uw prachtige Vitpillen rondsnorren. :grin: :grin: :grin:

Koeno
Posts: 3199
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Dromen van motortestjes

Post by Koeno »

Koeno wrote: 30 Nov 2019 16:52 Mijn Ideale testritrijtje ziet er momenteel zo uit:

KTM Duke 690R
KTM SuperDuke 990
CB 1000R
Triumph Thruxton
Ik voeg nog even de CBF 1000F toe.
Blijkbaar is dat niet meer te vergelijken met de CBF 1000...
Blijkbaar zou de 1000F toch iets meer Fireblad en CB1000R-DNA gekregen hebben...
wat er een zeer sterke allrounder zou van maken...

User avatar
Muug
Posts: 11762
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Dromen van motortestjes

Post by Muug »

Koeno wrote: 11 Dec 2019 09:55 Ik voeg nog even de CBF 1000F toe.
Blijkbaar is dat niet meer te vergelijken met de CBF 1000...
Blijkbaar zou de 1000F toch iets meer Fireblad en CB1000R-DNA gekregen hebben...
wat er een zeer sterke allrounder zou van maken...
Deze dus?
https://www.stadsmotor.nl/index.php/mot ... f1000f-abs
Ziet er zo ver-schrik-ke-lijk saai uit. Nog grijzer dan een grijze volkswagen jetta.

User avatar
Stefke
Posts: 2897
Joined: 19 Oct 2009 20:28

Re: Dromen van motortestjes

Post by Stefke »

Muug wrote: 11 Dec 2019 11:24 Deze dus?
https://www.stadsmotor.nl/index.php/mot ... f1000f-abs
Ziet er zo ver-schrik-ke-lijk saai uit.
Is dat ook...
Muug wrote: 11 Dec 2019 11:24 Nog grijzer dan een grijze volkswagen jetta.
ik zou dan toch eerder denken aan een Nissan Bluebird, Nissan Sunny... 8-)

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Dromen van motortestjes

Post by Wipr »

Koeno wrote: 11 Dec 2019 09:55
Koeno wrote: 30 Nov 2019 16:52 Mijn Ideale testritrijtje ziet er momenteel zo uit:

KTM Duke 690R
KTM SuperDuke 990
CB 1000R
Triumph Thruxton
Ik voeg nog even de CBF 1000F toe.
Blijkbaar is dat niet meer te vergelijken met de CBF 1000...
Blijkbaar zou de 1000F toch iets meer Fireblad en CB1000R-DNA gekregen hebben...
wat er een zeer sterke allrounder zou van maken...
Het tofste aan deze motor is dat je het ruitje handmatig kan verstellen. ;) :twisted: :mrgreen:
Toen deze uitkwam was dat toch een mooi extraatje hoor. En voor de rest goede maar Honda saai. Heel kleine details maar als je er op let eerder rasecht CBF DNA dan fireblade DNA. Kijk maar eens naar de achterbrug. Een stalen joekel er op, het simpelste dat Honda in de rekken had liggen ipv een mooier alu exemplaar te voorzien.

De voorganger met dubbele uitlaat aan weerszijden lag stukken beter in de markt en was een zuivere CBF in de reeks. Voor mij synoniem als de motor die niet te veel kost en de woon-werk fietser bij uitstek. Met deze CBF1000F hebben ze de voorganger wat aantrekkelijker willen maken maar dat was dus geen succes omdat er ondertussen al andere spelers op de markt waren. Deze F kostte daarenboven nog eens een stuk duurder dan de CBF1000

Niettemin saai maar wel meer dan goed. Video’s genoeg van testritten met deze motor en ze zijn niet lyrisch maar bevinden deze toch goed.

Wipr
Posts: 1984
Joined: 27 Oct 2009 01:38

Re: Dromen van motortestjes

Post by Wipr »

Droopy wrote: 11 Dec 2019 09:47
Wipr wrote: 09 Dec 2019 18:35

Ola, das ne schone motor :w00t:
Koest Wipr, :whip: in uw mand gij en eerst een beetje met uw prachtige Vitpillen rondsnorren. :grin: :grin: :grin:
:whistling: :whistling: :whistling:
:mrgreen:

Koeno
Posts: 3199
Joined: 03 Sep 2012 11:01

Re: Dromen van motortestjes

Post by Koeno »

Muug wrote: 11 Dec 2019 11:24 Deze dus?
https://www.stadsmotor.nl/index.php/mot ... f1000f-abs
Ziet er zo ver-schrik-ke-lijk saai uit. Nog grijzer dan een grijze volkswagen jetta.
Mijn CB Sevenfifty word in elk test verslag wel omschreven als de meest grijze muis ooi...
Saai, in niets goed, in niets slecht, Saai....
Toch heb ik mij lang kunnen amuseren met die motor...

we kunnen niet allemaal met nen KTM rijden he... dat begint op BMW te lijken: van goud gemaak :p

User avatar
Muug
Posts: 11762
Joined: 17 Oct 2009 13:04

Re: Dromen van motortestjes

Post by Muug »

Koeno wrote: 11 Dec 2019 17:18
Muug wrote: 11 Dec 2019 11:24 Deze dus?
https://www.stadsmotor.nl/index.php/mot ... f1000f-abs
Ziet er zo ver-schrik-ke-lijk saai uit. Nog grijzer dan een grijze volkswagen jetta.
Mijn CB Sevenfifty word in elk test verslag wel omschreven als de meest grijze muis ooi...
Saai, in niets goed, in niets slecht, Saai....
Toch heb ik mij lang kunnen amuseren met die motor...
Wat saai is voor de één, vindt de ander juist een toonbeeld van goed gedrag. Niks mis mee. :thumbsup:
Vier-in-lijnen zijn nu éénmaal van nature uiterst geciviliseerde blokken, en als voorzien van grote cylinderinhoud dan ook nog eens extreem soepel en krachtig, al van bij ralenti. Zéker als er Honda op kleeft.
Ik heb zelf een CB900 gehad, en een XJR1300, dus ik weet waarover ik spreek: power, souplesse, grunt, trillingsarm, al wat je wilt.
Maar dat waren wel mooie moto's :mrgreen: Die CBF1000F is qua uiterlijk enorm saai. Zet daartegenover eens de bloedmooie CB1300.
Dat is wel een pak schoner !
Image
Vind ik. :peepwall:

User avatar
Marsman
Posts: 477
Joined: 23 Sep 2018 02:48

Re: Dromen van motortestjes

Post by Marsman »

Muug wrote: 11 Dec 2019 11:24
Deze dus?
https://www.stadsmotor.nl/index.php/mot ... honda/279-honda-cbf1000f-abs
Ziet er zo ver-schrik-ke-lijk saai uit. Nog grijzer dan een grijze volkswagen jetta.
1) definieer "saai"
2) never judge a book by the cover

Toen ik de eerste keer in mijn leven een Suzuki VX800 zag, kreeg ik spontane braakneigingen: ze konden ze onmogelijk lelijker maken. Dat werd echter onze eerste 'reismotor' waar we zeer veel kilometers mee afgemaald hebben en ik heb er uiteindelijk 3 gehad.
Ik heb ooit een testrit gemaakt met een CBF1000F en, had er een cardan onder gehangen plus een iets grotere benzinetank, dan was die zeker verkocht geweest.
Idem met de Jetta: ik heb een TX model '87 gehad met een 1600 td erin en dat was met grote voorsprong de beste auto die ik ooit gehad heb. Saai zei u? De dingen die we daarmee uitgehaald hebben kunt ge aan gene gewone mens vertellen want die gelooft u niet...
Mijn 2 zonen hebben er 3 in de garage staan: een 1800GT, een 1600 en een 1300. En ja, daar zit ne grijze bij. Maar de fun die ze daarmee hebben is priceless.
Ik zal zelfs meer zeggen: quand j'étais jeune et beau ben ik ooit eigenaar geweest van dé oersaaie auto bij uitstek: een Lada 1300 en dat was, in tijden van de grote opkomst van voorwielaangedreven karretjes à la VW Golf, Renault R5 of Peugeot 204 et tutti quanti, de plezantste auto waarmee ik ooit gereden heb. Alleen maar omdat die op de achterwielen aangedreven werd. Bovendien zou het wel eens kunnen dat dit toentertijd een van de laatste betaalbare auto's waren met achterwielaandrijving. En als ge daar een heel klein beetje deftig mee overweg kon, dan hield je al die voorwielaangedreven patserbakken van de eerste tot de laatste ver in je achteruitkijkspiegel. Zelfs in de winter...
Alleen had dat ding zo'n verschrikkelijk grote dorst... :w00t:

Om maar te zeggen dat niet iedereen dezelfde smaak en/of verwachtingen heeft.

En dan kom ik terug bij mijn uitgangsstandpunten:
1) definieer "saai"
2) never judge a book by the cover
:dontknow: :rolleyes:
lou tems passo
passo lou ben

Boo Ya

sunt prudentes qui tacent, cum nihil habent quod dicant

Post Reply